Gradut ja lopputyöt

Yleinen jutustelu tänne. Korvaa myös entisen kysyttävää -osion.

Re: Gradut ja lopputyöt

ViestiKirjoittaja Pvi » Ti 17 Heinä 2012 07:21

Onko koululla opea?
Onko opiskelukaveria lähellä? Onko jotakuta sellaista joka tietää asiasta ja joka osaisi sanoa miltä se näyttää sellaisen silmään, jolla ei ole mielikuvaa, millainen työn pitäisi olla.
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi
 
Viestit: 1267
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 13:55

Re: Gradut ja lopputyöt

ViestiKirjoittaja Mr. Smith » Ti 17 Heinä 2012 11:30

"Real men are not intimidated by physical threats against their personal selves, and, ironically, neither am I. "
- Ernest P. Worrell -
Mr. Smith
 
Viestit: 1766
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 07:27
Paikkakunta: Turku

Re: Gradut ja lopputyöt

ViestiKirjoittaja damn » To 19 Heinä 2012 19:10

Opettajat on lomalla ja sitäpaitsi ne luulee, että sain tuon valmiiksi jo keväällä :nolo: . Ei se oikeen auta kysyä keltään ulkopuoliseltakaan, kun tiiän kyllä itse mikä mättää ja miksi, mutta sille ei tässä vaiheessa kauheasti voi tehdä. Valitsin väärän tekniikan toteuttaa teos, tai ainakin sitä olisi pitänyt miettiä vielä paljon pidemmälle, mutta kun ei se kokeilu vaiheessa ollut ongelmallista.
Fail, fail again, fail better.
Avatar
damn
 
Viestit: 1506
Liittynyt: Pe 08 Elo 2008 14:59

Re: Gradut ja lopputyöt

ViestiKirjoittaja damn » Ma 23 Heinä 2012 21:14

Purin osan työstä ja maalailin vähän lisää ja koitan koota paremmin. Jotenkin tuo vaan näyttää entistäkin suttuisemmalta ja kuka tahansa osaisi askarrella jotain parempaa. Äsken oli kunnon itkupotkuraivarit ja oli hyvin lähellä etten tuhonnut koko rotiskoa. Miksi just tämä työ kaikista tekemisistäni on näin helevetin vaikea ja kaikki menee pieleen???? Työn luovutus asiakkaalle on ylihuomenna, joten valvon kaksi yötä tuota tehden.
Fail, fail again, fail better.
Avatar
damn
 
Viestit: 1506
Liittynyt: Pe 08 Elo 2008 14:59

Re: Gradut ja lopputyöt

ViestiKirjoittaja damn » To 26 Heinä 2012 18:24

Pahoittelen, että olen vallannut tämän ketjun jorinoillani.

Taidetekstiili on nyt luovutettu asiakkaalle ja kuvattu. Eihän se tosiaan ole ihan niin hyvä kuin piti, mutta kun purin siitä osan ja maalailin muutenkin, niin on se hiukan parempi kuin ensimmäisen kerran kun kokosin. Onpahan tehty, mutta nyt alkaisi se vaikein, eli kirjoittaminen. Enää en voi vältellä sitä.
Fail, fail again, fail better.
Avatar
damn
 
Viestit: 1506
Liittynyt: Pe 08 Elo 2008 14:59

Re: Gradut ja lopputyöt

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » To 26 Heinä 2012 18:40

Jee, onnea välietapin saavuttamisesta! :hymyhali:

Mulla on labrahommat edelleen kesken. En saa niitä edes elokuun alkuun mennessä valmiiksi niin kuin jossain vaiheessa suunnittelin. Mutta ei mua oikeastaan haittaa. Gradulabrailu on aikaste kivaa. :superhymy:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

Re: Gradut ja lopputyöt

ViestiKirjoittaja skray » To 26 Heinä 2012 21:59

Jee damn! :jami:
Mä elän täällä ihan hengessä mukana, kun taistelet tekstin kanssa. On niin kiva lukea, että edistyt. :hullu:

Marenkillekin :hymyhali: innostuksesta.
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
Avatar
skray
 
Viestit: 2804
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 16:49
Paikkakunta: Maalla

Re: Gradut ja lopputyöt

ViestiKirjoittaja Pvi » To 26 Heinä 2012 23:20

Hyvä kuulla, että sait taisteltua tekstiilistä riittävän hyvän. Sitkeydellä ja työnteolla pääsee yleensä jotenkin tyydyttävään lopputulokseen, vaikkei aina ihan sinne, minne alussa luulee päätyvänsä.

Nyt tämän kokemuksen rikastamana nauttien järjestät sanoja, ehkä välillä vähän tursotellen puristat jotain, mitä seuraavana päivänä pitää vähän siistiä. Kyllä se kirjoituskin onnistuu. Aloita vaikka siitä, että käyt tänne kirjoittamasi viestit läpi ja poimit sopivia lauseita matkanvarrelta.
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi
 
Viestit: 1267
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 13:55

Re: Gradut ja lopputyöt

ViestiKirjoittaja Maija » Pe 27 Heinä 2012 07:24

Hyvä damn! :D

Usein fiiliksiin auttaa se, että ottaa omaan työhönsä vähän etäisyyttä. Talvella minulla oli koulussa aika iso projekti, jossa minun piti valmistaa terapiaväline käyttämällä luovia menetelmiä. Se vaati paljon itkua, raivareita ja kirjojen ja tarvikkeiden seinään heittämistä ja saatuani työni valmiiksi surkuttelin vielä pitkään sen huonoutta. Yllätyksekseni sainkin arvosanan 5- ja päätin tarkastella työtäni uudelleen, kun olin päässyt irti tekoprosessista. Itse työ ja siitä tekemäni raportti olivatkin.. ihan hyviä. :o: Itsekriittisyys on toisaalta hyvä työkalu, mutta toisaalta se taas hidastaa aivan älyttömästi (ainakin mulla) työn etenemistä.

Pitäisi keksiä aihe opparille. :huoh:
Avatar
Maija
 
Viestit: 1393
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:29

Re: Gradut ja lopputyöt

ViestiKirjoittaja Mr. Smith » Pe 27 Heinä 2012 08:32

Hyvä damn :peukku:

Tämän sarjakuvan myötä alan uskoa että lopputyö/oppari-ahdistus on universaali: Mad teaparty-blogi
"Real men are not intimidated by physical threats against their personal selves, and, ironically, neither am I. "
- Ernest P. Worrell -
Mr. Smith
 
Viestit: 1766
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 07:27
Paikkakunta: Turku

Re: Gradut ja lopputyöt

ViestiKirjoittaja damn » To 09 Elo 2012 11:56

No niin. Kirjoittamista ei enää pysty pakoilemaan, mikäli haluan valmistua nyt syksyllä. Tässä olisi n. kolme viikkoa aikaa kirjoittaa raportti ja palauttaa se arviointiseminaareja varten. Sen jälkeenhän on vielä pari viikkoa aikaa tehdä muokkauksia, jos seminaarissa jotain aiheellista nousee esille.

Kotona olen ihan umpisurkea kirjoittamaan mitään, keksin koko ajan muuta tekemistä ja häiriötekijöitä on liikaa. Koulun kirjasto on tässä kuussa vain kolmeen asti auki, joten aion aamuisin raahautua tänne(tänä aamuna jopa sain itseni kammettua tänne, tosin nukuin pari tuntia pommiin :nolo: ) ja kirjoittaa joka päivä vähintään pari sivua. Onneksi kulttuurialan oppareissa on aika paljon kuvamateriaalia, joten niistä tulee sitten ihan mukavasti lisäsivuja.
Fail, fail again, fail better.
Avatar
damn
 
Viestit: 1506
Liittynyt: Pe 08 Elo 2008 14:59

Re: Gradut ja lopputyöt

ViestiKirjoittaja Pvi » To 09 Elo 2012 19:00

Jes! Kolme viikkoa on hyvä aika rykästä tekstin eka versio. Samoin koulun kirjastoon lähteminen kirjoittamaan kuulostaa juuri oikealta ratkaisulta.
Kyllä siitä ja sinusta valmis tulee!
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi
 
Viestit: 1267
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 13:55

Re: Gradut ja lopputyöt

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » La 11 Elo 2012 10:36

:jami: Labraosuus paketissa. "Enää" pitäisi käsitellä tulokset ja kirjoittaa gradu. :keijo: Keväällä kirjoittamani 13 sivua artikkelikatsausta eivät ole edenneet viime kuukausina yhtään, mutta eipä se mitään.

Olen täpinöissäni siitä, että pääsen tekemään tulosanalyysia. :täpinä:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

Re: Gradut ja lopputyöt

ViestiKirjoittaja damn » Ma 27 Elo 2012 12:21

Olen tainnut kirjoittaa huimat 6 sivua tekstiä kuukauden aikana :epäilevä:. No hyvä puoli siinä on, että en ole lisännyt vielä kuvia, niin kait niitä sivuja on melkein 10 kuvien lisäämisen jälkeen. Ei nyt taaskaan kiinnosta tämä homma yhtään. Vielä pari viikkoa sitten yritin kunnolla ja istuin kirjastossa lähes joka päivä. Seminaaripäiviä ei ollut päivitetty viime vuoden jälkeen ja ylipäänsä kaikki koulun sivuilla olevat päivät olivat viime vuodelta. No sitten joku päivitti ne vihdoin ja mulle selvis, etten kerkeäkään ilmottautua ekaan seminaarikauteen, kun tuli fiksu sähköposti "ilmottautuminen 1. seminaarikauteen päättyy huomennna". Motivaatio lopahti samantien, kun ajattelin että nyt mulla on melkein reilu kaksi kuukautta aikaa kirjottaa ja turhaan kiirehdin. Kunnes viime viikolla mulle selvis, että seminaarikäytäntöä on muutettu ja niitä on nykyään melkein joka kuukausi. Joka tavallaan on hyvä, mutta tarkoittaa nyt sitä, etten kerkeä syyskuun seminaariin, mutta pakko osallistua lokakuun seminaariin, sillä muuten en sais papereita jouluna. Kuukausi aikaa kirjoittaa ja nyt kun olen pari viikkoa vaan lojunut ja ollut kirjoittamatta, niin tuntuu taas vaikealta jatkaa. Äsh.
Fail, fail again, fail better.
Avatar
damn
 
Viestit: 1506
Liittynyt: Pe 08 Elo 2008 14:59

Re: Gradut ja lopputyöt

ViestiKirjoittaja päivänpolttaja » To 30 Elo 2012 20:24

En tiedä, onko tämä myönteinen vai kielteinen asia, mutta graduni on nyt ladattu verkosta 100 kertaa. :keijo:
Meillä on kuule kaikilla rajoitteemme. :keijo:
päivänpolttaja
 
Viestit: 1033
Liittynyt: Su 26 Huhti 2009 22:58

Re: Gradut ja lopputyöt

ViestiKirjoittaja damn » To 13 Syys 2012 14:30

Ei etene. 8 sivua kirjoitettuna(ei lisätty kuvia, joten sivumäärä kaksinkertaistuu kuvat lisättäessä). Koitin just lueskella valaistukseen, väriin, sisustukseen ja vaikka mihin liittyvää kirjallisuutta, johon minun pitäisi viitata jotenkin. On vaan niin pirun tylsiä kirjoja ja pääosin ihan turhia, etten tiedä miten minä ne tekstiini sisällyttäisin. Taas tämä sama: voisiko koulun vaan jättää kesken.... Voishan sen.
Fail, fail again, fail better.
Avatar
damn
 
Viestit: 1506
Liittynyt: Pe 08 Elo 2008 14:59

Re: Gradut ja lopputyöt

ViestiKirjoittaja L-S » To 13 Syys 2012 15:19

Mutta kun on noin lähellä, ei kannata jättää kesken. :tilt: Kyllä sä pystyt sen tekemään.

Jos lähteet ei toimi, sitten etsitään parempia. Tai keksitään aasinsilta. :keijo: Kirjoittamisessa auttaa, ettei yritäkään aloittaa alusta vaan jostain keskeltä ja tekee rakennejaarittelut sitten myöhemmin. Kokeile vaikka tajunnanvirtaa esiteltävästä työstä ja sen tekemisestä, jos se avaisi lukkoja.
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3965
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Gradut ja lopputyöt

ViestiKirjoittaja damn » To 13 Syys 2012 15:43

Joo siis se kahdeksan sivua, jotka olen kirjoittanut on täysin työn keskivaiheilta, sillä oli helpointa aloittaa sieltä, koska se kertoo työskentelystäni(tila-ja asiakas-analyysit, ideointivaihe, luonnokset, kokeilut, lopullisen työn valinta, työn valmistus....). Mutta nyt ois pikkuhiljaa pakko myös siitä ikävämmästä osiosta kirjoittaa, koska en mä enää voi lykätä siitä. Lähdekirjallisuus on just sitä mitä pitääkin, parempaa ei löydy vaikka etsisin. Vika on vaan minussa, en osaa enää kirjoittaa. Ja joskus olin ihan hirmu hyvä kirjoittaa, mutta näin sitä tyhmenee kun ei ole tarvinnut viiteen vuoteen kirjoittaa mitään järjellistä, eikä ole tarvinnut lukea yhtään tenttikirjaakaan.
Fail, fail again, fail better.
Avatar
damn
 
Viestit: 1506
Liittynyt: Pe 08 Elo 2008 14:59

Re: Gradut ja lopputyöt

ViestiKirjoittaja päivänpolttaja » To 13 Syys 2012 20:45

Ehkä lähdekirjallisuutta ei kannata ottaa sillä tavalla liian vakavasti, että pitäisi orjallisesti viitata siihen koko ajan? Lähteethän lienevät kuitenkin vain tukea omalle pohdinnalle antavia oheisasioita. Voihan sitä kirjoittaa osion rungon vaikka ilman läheitä, ja etsiä sitten sen jälkeen lähteistä sieltä täältä yksittäisiä kohtia, jotka sopivasti istuvat osaksi omaa tekstiä. Ei se mikään vääränlainen metodi olisi, koska tosiaan lähteiden tarkoitushan on olla renkejä, ei isäntiä.

Omaa graduani siteerattiin hiljattain yhdessä tieteenalan vuosikirjassa. :tipahdus:
Meillä on kuule kaikilla rajoitteemme. :keijo:
päivänpolttaja
 
Viestit: 1033
Liittynyt: Su 26 Huhti 2009 22:58

Re: Gradut ja lopputyöt

ViestiKirjoittaja Pvi » La 15 Syys 2012 01:53

päivänpolttaja kirjoitti:Omaa graduani siteerattiin hiljattain yhdessä tieteenalan vuosikirjassa. :tipahdus:

Vau!
Hyvää työtä on siis tehty. Hienoa!
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi
 
Viestit: 1267
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 13:55

Re: Gradut ja lopputyöt

ViestiKirjoittaja damn » Ti 25 Syys 2012 22:16

Ajattelin huomenna kirjoittaa mun opinnäytetyön loppuun. Ei se siis ihan valmis ole silloin, mutta olen mielestäni sanonut sanottavani ja laitan tekstin opettajille. Nään niitä kunhan kerkiivät sen lukaista ja antakoot korjaus/täydentämisehdotuksensa. Sitten kirjoitan sen siihen lopulliseen raportointimuotoon. Toivottavasti kaikki tämä tapahtuu ennen 5.10, sillä silloin päättyy seuraavaan seminaarikauteen ilmottautuminen. Siihen ois kiva keretä, koska tiedän siellä olevan muitakin(opponoinnin kannalta välttämätöntä...)ja sitten kerkeisin saada paperit jouluksi. Tai kai se on ihan sama saada ne milloin vain, mutta ois se kiva aloittaa ensi vuosi tavallaan puhtaalta pöydältä, vaikka työttömänä lorvisinkin .
Fail, fail again, fail better.
Avatar
damn
 
Viestit: 1506
Liittynyt: Pe 08 Elo 2008 14:59

Re: Gradut ja lopputyöt

ViestiKirjoittaja skray » Ke 26 Syys 2012 09:04

Hyvä damn! :superhymy:
On mahtavaa saada työ siihen malliin, että ei tarvi kuin korjailla muiden ehdotusten mukaan, sillä sillon on jo todella lähellä valmista. :)
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
Avatar
skray
 
Viestit: 2804
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 16:49
Paikkakunta: Maalla

Re: Gradut ja lopputyöt

ViestiKirjoittaja damn » Pe 28 Syys 2012 17:02

Lähetin sen tekstin opettajille luettavaksi. Kävin aamulla ohjaavanopettajan juttusilla ja maanantaina nään toista opettajaa. Jonkun verran muokattavaa on, minun pitäisi kuulostaa joissain kohti positiivisemmalta :virne: . Okei, myönnän että jossain kohti saatoin vähän antaa kuvan, etten oikein arvosta mun koulua ja mitä olen siellä oppinut. Pitäisi ens viikolla kirjottaa se teksti ihan viralliseen raporttipohjaan ja lisätä kuvat. Ja nähdä taas opettajia ja saada taas muokkausohjeita. Se opettaja kuullosti siltä, että mä en kyllä ens viikon perjantaina sitä työtä saa palautettua.
Fail, fail again, fail better.
Avatar
damn
 
Viestit: 1506
Liittynyt: Pe 08 Elo 2008 14:59

Re: Gradut ja lopputyöt

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » La 29 Syys 2012 12:14

Gradu etenee hitaasti, mutta varmasti. Vielä on paljon kirjoitettavaa, mutta en ole huolissani aikataulusta. Proffa oli sitä mieltä, että nopeammassa tahdissakin saisin kyllä gradun valmiiksi. Tai sitten teen vain liian hyvän gradun. :virne: Valmistunen 21.12.12. :) Mutta se siis vaatii sen, että joulukuun alussa on viimeinen kirjatentti tehtynä ja gradu arvosteltuna.

Jatko-opinnot alkanevat marraskuussa. :täpinä:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

Re: Gradut ja lopputyöt

ViestiKirjoittaja Lyyra » To 04 Loka 2012 08:11

Aihe meni uusiksi, hulluna hommaa. :friikki:

Pitää yrittää nyt jotenkin vaan sitten asennoitua, että nyt tää vaan tehdään ja sillä hyvä. Pakkohan mun on päästä ulos tuosta laitoksesta joskus.

Onneksi tukea tuntuu olevan ihan mukavasti, ja tällä kertaa aihetta itseäänkin tuntuu kiinnostavan.
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

EdellinenSeuraava

Paluu Yleistä



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa

cron