Gradut ja lopputyöt

Yleinen jutustelu tänne. Korvaa myös entisen kysyttävää -osion.

Re: Gradut ja lopputyöt

ViestiKirjoittaja Mr. Smith » To 10 Marras 2011 13:52

skray kirjoitti:
Mr. Smith kirjoitti:
skray kirjoitti:No mä tutkin kuivausrumpujen käyttöohjeita. :keijo:

Tuo...voi hyvinkin olla coolein koskaan kuulemani tutkimuksen kohde, ilman epäilyksen häiventäkään.

Ei muuta, jatkakaa.


Aijaa? :keijo:
Mun mielestä se on aihe, joka keksittiin, koska muutakaan mielenkiintoista ei ollut tarjolla. :virne:

Mutta kiitos. :hullu:

No hei.

Kaikki ja niiden yli-kompensoivat sisarukset ovat tehneet tutkimuksen aiheesta "puolan vaihdon aiheuttamista kompleksisistä induktioista Puolan telakan politbyroon aggregaattorina toimivan toimenpidelautakunnan päätöksenteosta kylmän sodan lauhimman ilmanmuutoksen aikana".

Kuinka moni on tutkinut kuivausrumpujen käyttöohjeita? Aivan.

Kummasta siis haluaisin kuulla tylsillä cocktail-kutsuilla? Aivan.

Veikkaan että esim. kuluttajaliitto olisi kiinnostunut kuulemaan valmiista tutkimuksesta.
"Real men are not intimidated by physical threats against their personal selves, and, ironically, neither am I. "
- Ernest P. Worrell -
Mr. Smith
 
Viestit: 1766
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 07:27
Paikkakunta: Turku

Re: Gradut ja lopputyöt

ViestiKirjoittaja Aurora B. » To 10 Marras 2011 15:37

Smithers on oikeassa. Vähänkö jännä tutkimusaihe :superhymy:

Mä kuulun siihen ryhmään, joka nukahtaa kesken oman aiheensa tavaamisen... En mä sanatarkasti omaa aihettani muista, mutta suurin piirtein tutkin tavaran vapaan liikkumisen vaikutuksia :haukotus: pk-yritysten vientitoimintaan sisämarkkinoilla, tutkimusalueena Pohjanmaan alueen pk-yrit... Kuva
Kolo-golo-nay
Avatar
Aurora B.
 
Viestit: 1099
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:16

Re: Gradut ja lopputyöt

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » To 10 Marras 2011 18:36

Mulla oli siitä hauska kandin aihe, että lähes poikkeuksetta ihmiset eivät tienneet, mitä aiheeni käsittelee. :keijo: Otsikko ei ollut järin pitkä, mutta jos 3 sanan otsikosta se merkittävin on täysin vieras, ei oikein ole mahdollisuutta aihetta ymmärtää otsikon perusteella. Nopeasti sitä oppi kuitenkin tiivistämään kandin sisällön pariin kansankielellä kerrottuun virkkeeseen. :tilt:

Munkin mielestä toi kuivausrumpujen ohjeet -aihe kuulostaa mielenkiintoiselta. :hullu:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

Re: Gradut ja lopputyöt

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » To 10 Marras 2011 18:44

skray kirjoitti:No mä tutkin kuivausrumpujen käyttöohjeita. :keijo:


Aivan mahtava :D

Tekstintutkimuksessa tuo ei olisi erityisen harvinainen, mutta persoonallinen toki.
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: Gradut ja lopputyöt

ViestiKirjoittaja L-S » To 10 Marras 2011 19:09

Joo, monenlaisia aiheita olen kielentutkimuksen alalla nähnyt, mutta mun mielestä on hienoa, että kyseessä ovat juuri kuivausrumpujen käyttöohjeet. Jotain niinkin arkista. :D

Aukun aihekin oli hauska (eritoten hymiöiden takia). :keijo:

En taida viitsiä esitellä omia tutkimusaiheitani täällä... joka tapauksessa käytän elämäni tutkimalla asioita, jotka useimpien ihmisten mielestä ovat melko turhia. :keijo:
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3965
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Gradut ja lopputyöt

ViestiKirjoittaja skray » To 10 Marras 2011 22:55

Ihanaa, kun te tykkäätte mun aiheesta enemmän kuin mä itse. :hymyhali:
Tästähän saa ihan uutta energiaa työhön samalla. :D
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
Avatar
skray
 
Viestit: 2804
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 16:49
Paikkakunta: Maalla

Re: Gradut ja lopputyöt

ViestiKirjoittaja skray » Ke 23 Marras 2011 21:30

Laiska paska. :huoh:

En oo tehny mitään graduni eteen viimeseen puoleentoista viikkoon ainakaan ja ketuttaa se suunnattomasti.
Huomenna olis vapaapäivä, mutta katotaan nyt. Pitäis siivotakin, kun täällä on taas niin paskasta..

Aina on niin helppo keksiä parempaa tekemistä.
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
Avatar
skray
 
Viestit: 2804
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 16:49
Paikkakunta: Maalla

Re: Gradut ja lopputyöt

ViestiKirjoittaja Lyyra » La 10 Joulu 2011 21:17

Törmäsin äsken tällaiseen. En ehtinyt vielä kovin pitkälle, mutta vaikuttaa ihan kivalta sivustolta.

Missäs ihmisten gradujutut menee?

Mun pitäis alkaa tekemään jonkinlaista kirjallisuuskatsausta (= "sitä teoriaosuutta"). Ensin ohjelmassa on seminaariin vaadittu kommentoitu kirjallisuusluettelo (eli annotoitu bibliografia, joka on mun mielestä yksi törkeimpiä anglismeja, mitä olen vähään aikaan kuullut), joka pitäisi saada valmiiksi ensi viikolla. ( :jaaha: )
Sitten ajattelin alkaa varovaisesti kirjoittelemaan jo ihan oikeaa gradutekstiäkin, nimenomaan tuon kommentoidun kirjallisuusluettelon pohjalta, koska seminaariin toivottiin myös jotain edistystä tammikuun ekaan sessioon mennessä.

Katsotaan, mihin sitä ihminen repeää. Tenttejä ja kirjoituksia olisi muutenkin ihan omiksi tarpeiksi.. Ja vielä palkkatyöt. :ei:
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Gradut ja lopputyöt

ViestiKirjoittaja L-S » Su 11 Joulu 2011 05:12

Annotoitu bibliografia joo :jaaha:

Onneksi en ole koskaan joutunut tekemään varta vasten annotoitua bibliografiaa. :keijo: En tiedä onko niissä mitään järkeä, mutta voihan sellaisen tekeminen tietysti jollain tapaa laittaa ajattelua liikkeelle.

Tsemppiä joka tapauksessa.
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3965
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Gradut ja lopputyöt

ViestiKirjoittaja skray » Su 11 Joulu 2011 15:01

No mun työ ei oo edennyt senttiäkään sen jälkeen, kun marraskuun alussa oli töistä viikko vapaata kirjottamiseen. :keijo:
Yks päivä yritin edistää sitä, mutta mielenkiinto meni, kun kirjastosta ei löytynytkään mitään hyödyllistä niin kuin kuvittelin. Lähdinkin kaupungille shoppaamaan sen sijaan. :tyttö:
Tosta näkee mun tänhetkisen motivaationkin. :epäilevä:
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
Avatar
skray
 
Viestit: 2804
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 16:49
Paikkakunta: Maalla

Re: Gradut ja lopputyöt

ViestiKirjoittaja damn » Pe 20 Tammi 2012 13:52

:gaah:
En oikeasti tiedä mitä tästä opinnäytetyöstä tulee. Tällä hetkellä tuntuu aika kaukaiselta ajatukselta, että sen joskus saisi valmiiksi. Pelkäänkin, että minun valmistuminen lykkääntyy ensi jouluun, vaikka piti valmistua keväällä. Olen ihan alkutekijöissään ja ensi viikolla alkaa työharjoittelu, joka kestää kymmenen viikkoa ja sinä aikana pitäisi tämä opparikin väsätä kasaan. Eikä se kirjoittamisosio ole edes ongelma, kirjoittaisin mielelläni monta kymmentä sivua. Mutta se taidetekstiili... Kaikki ideani tuntuvat kuolleina syntyneiltä, ihan raakileilta ja kehityskelvottomilta. Käytin paljon aikaa luonnosten tekemiseen, mutta kun niitä pitää hinkata ja kehittää jatkuvasti. Mikään ei ole koskaan tarpeeksi taiteellista ja plaaplaaplaa. Olin vienyt ideani ja luonnokseni jo niin pitkälle kuin osasin, kun ohjaavanopettajan juttusilla käytyäni teenkin kaiken taas uudestaan ja eri tavalla. Viikon aikana pitäisi saada aikaan jotain tosi hienoa ja upeaa, jota ei toivottavasti tarvitse enää kauheasti kehittää, koska en minä kerkeä enää käyttää montaa viikkoa suunnitteluun. Missä välissä mitä sen taidetekstiilin valmistan?? Tai nukun.

:gaah:
Fail, fail again, fail better.
Avatar
damn
 
Viestit: 1506
Liittynyt: Pe 08 Elo 2008 14:59

Re: Gradut ja lopputyöt

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Pe 20 Tammi 2012 23:46

damn. :paijaus: Usein sitä on itse itsensä pahin kriitikko. Kyllä sä pystyt siihen! :hymyhali:
---------------

Mulla alkaa olla gradu aluillaan. Eka varsinainen gradupalaveri on takana ja nyt olisi tarkoitus aloittaa pikkuhiljaa kirjallisuuskatsauksen teko. Loppukevät ja alkukesä menee kokeellisen osuuden parissa ja siiten pitäisi kirjoittaa gradu loppuun. Jospa sitä ensi syksynä jossain vaiheessa valmistuisi. :hullu:

Tällä hetkellä aihe tuntuu niiiin omalta ja siistiltä ja mahtavalta. (Voi olla, että kirjallisuuskatsausta kirjoittaessa ajatukset muuttuu vielä muutamaan otteeseen, mutta nyt tuntuu hyvältä. :D ) Saattaapa muuten olla, että tulen gradun pohjalta vielä julkaisunkin tekemään. :juoni:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

Re: Gradut ja lopputyöt

ViestiKirjoittaja heartless » La 21 Tammi 2012 12:10

Mun pitäis varmaan kanssa pikkuhiljaa ruveta kirjoitushommiin. Kävin viime maanantaina oman ohjaajani juttusilla ja tuli puhetta, että olen tehnyt vähän yhden tutkinnonosan kansiota. Ohjaajan käsitys vähän tekemisestä oli ilmeisesti hieman erilainen kuin omani ja yht'äkkiä olikin jo puhe siitä, koska teen näytön. Jotenkin siinä sitten kävi niin, että koitan tehdä maaliskuun loppupuolella tämän tutkinnonosan näytön. Nyt mulla on ohjelmassa ahkeraa kirjoittamista, sillä kansion liitteineen on pakko olla valmiina pari viikkoa ennen varsinaista näyttöviikkoa. Alkutilanne oli se, että olin tehnyt valmiiksi kansion sisällysluettelon, mutta kyllähän tässä ehtii.. :keijo:
Doors are for people with no imagination.
(Skulduggery Pleasant)
heartless
 
Viestit: 490
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 15:59

Re: Gradut ja lopputyöt

ViestiKirjoittaja skray » La 04 Helmi 2012 17:28

Olin suunnitellut ahkeroivani gradun parissa tänään.
Sen sijaan nukuin pari tuntia pitempään kuin oli tarkotus, kävin palauttamassa pari päivää sitten ostetun mekon ja ostin toisesta kaupasta toisen tilalle, kävin kaupassa hakemassa syötävää täks viikonlopuks, tein ruokaa, tiskasin, nukuin päikkärit, katson telkkaria, uunissa on uus erä Runebergintorttuja.. ja kuudeks lupasin mennä yhdelle kaverille tekeen hamppareita ja katsomaan leffaa. Sainhan mä tässä jossain välissä selattua paria teoriakirjaa ja päätin mitä niistä haluan sanoa. Jee.

:huoh:
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
Avatar
skray
 
Viestit: 2804
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 16:49
Paikkakunta: Maalla

Re: Gradut ja lopputyöt

ViestiKirjoittaja damn » Su 05 Helmi 2012 18:48

:gaah: :gaah: :gaah:
Vieläkin hinkataan ja viilataan niitä hemmetin luonnoksia. Ei jumalauta voi olla totta. Neljästä luonnoksesta yksi on lähes valmis, yksi pikku muutos pitäisi tehdä. Loput kolme täytyy vielä muokata ja kehitellä vaikka miten. Tulee paha olo aina, kun katson noita mun luonnoksia. Ei jaksa. Viime viikolla itkin samalla kun piirsin noita, sillä sain pienehkön hermoromahduksen, kun on kauhea ahdistus ja paniikki koko ajan.
Fail, fail again, fail better.
Avatar
damn
 
Viestit: 1506
Liittynyt: Pe 08 Elo 2008 14:59

Re: Gradut ja lopputyöt

ViestiKirjoittaja kaneli » To 09 Helmi 2012 20:34

Hei, osaisikohan joku esittää minulle vastauksen kysymykseen, jota olen pohtinut. Luin opinnäytetyötä, johon oli liitetty kuvia eri teoksista. Olen itse ollut sellaisessa uskossa, ettei kirjoista saa lainata kuvia ilman erityistä lupaa. Olenko kuitenkin väärässä, eli onko kuvien käyttö ihan ok, kunhan vaan muistaa mainita lähteen?
It's all make believe, isn't it?
Avatar
kaneli
Vastarannan keijo
 
Viestit: 315
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 13:55
Paikkakunta: Seitsemäs taivas

Re: Gradut ja lopputyöt

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » To 09 Helmi 2012 22:54

Meillä ei ainakaan saa edes käyttää kirjoja lähteinä, koska pitää viitata alkuperäisteoksiin (eli artikkeleihin). Artikkeleista toki saa liittää kuvia graduun. Kuvatekstin perään vaan viittaus (marenki ym. 2012). :) Mutta varsinaiseen kysymykseesi en osaa vastata. :riips:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

Re: Gradut ja lopputyöt

ViestiKirjoittaja Lyyra » To 09 Helmi 2012 23:25

Ei saa viitata kirjoihin lainkaan? :isosilmä:
Eikö kirja voi olla alkuperäisteos? :riips:
Eikö teidän alalla ole kirjoitettu mistään aiheesta koskaan kokonaista kirjaa? Edes mistään ihan perusjutuista? :riips:

Musta tuntuis hullulta viitata pelkkiin artikkeleihin, koska eihän sellaisessa voi mennä esimerkiksi teorian käsittelyssä kovinkaan syvälle.

Vai tarkoititko, että jos viittaa kirjaan, pitää viitata tarkemmin tiettyyn kirjan lukuun? :riips:
Mulla nimittäin sana artikkeli assosioituu vain tieteellisten aikakauslehtien artikkeleihin, jotka usein kyllä perustuvat laajempiin tutkimusprojekteihin.
Mutta kyllähän nyt kirjojakin voi käyttää.. :riips:

Ehkä nää on vaan jotain "kovien" ja "pehmeiden" tieteiden eroja...
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Gradut ja lopputyöt

ViestiKirjoittaja skray » Pe 10 Helmi 2012 00:20

Mäkin mietin tota, etteikö muka kirjoja ollenkaan lähteinä? :riips:
Mullahan ei muuta olekaan, kuin kirjoja lähteinä. Yks lehtiartikkeli, eikä sekään kovin tieteellinen. :keijo:
Toisaalta, voihan tekstiä lainata ja laittaa viittauksen, niin miksei kuvaakin voisi "lainata", jos vaan mainitsee mistä se on. Mutta pitäiskö sitten laittaa lähdeviite sinne, missä se kuva on ekan kerran julkaistu? Esim. jos vaikka jostain syystä pitäis lainata kuvaa Einsteinista, niin sitä ei voi lainata jonkun viime vuonna julkaistun kirjan sivulta vaan sieltä, missä se ekaa kertaa julkaistiin. Noin niin kuin kärjistettynä esimerkkinä. :keijo: Kun monestihan kirjoissa viitataan jonkun muun tekstiin ja jos sen haluaa omaansa mukaan, pitää se kaivaa sieltä alkuperäsestä teoksesta.. Luulisi saman pätevän kuviin?

En mä oikeesti tiedä, kunhan koitin loogisesti ajatella. :virne:
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
Avatar
skray
 
Viestit: 2804
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 16:49
Paikkakunta: Maalla

Re: Gradut ja lopputyöt

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Pe 10 Helmi 2012 02:30

Ei meillä oikein saa viitata kirjoihin. Kirjoihin viittaaminen on yksi peruste pudottaa arvosanaa. Oppikirjatasoista yleisessä tiedossa olevaa tekstiä saamme kyllä käyttää ja silloin meidän ei tarvitse viitata mihinkään. Muut asiat tulisi löytyä artikkeleista. Ja niinhän ne löytyvätkin. Meidän alalla kyllä julkaistaan asiat artikkeleina ennen kuin niistä kokonaisia kirjoja kirjoitetaan. :)

Luulisin, että esimerkiksi humanistisilla aloilla voi olla hyvinkin erilainen meininki. :)
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

Re: Gradut ja lopputyöt

ViestiKirjoittaja skray » Pe 10 Helmi 2012 14:16

On hienoa, että teillä saa kertoa ihan yleistä tietoa ilman lähteitäkin. Mä en saa ilman lähdettä edes todeta, että tekniikka on kehittynyt viime vuosikymmeninä, mikä on ihan itsestään selvää jokaiselle ja yleistä tietoa. Olin kirjoittanut niin ja proffa oli heti merkannut sen kohdan ja kysyi lähdettä. Ihan kummaa hommaa, kun mitään ei voi sanoa ilman, että siitä tarvitsisi lähteen. Tosin taisin kiertää ton sitten niin, että mainitsin oman kokemukseni esim. kännykän käyttäjänä ja totesin, että varmasti samanlaista nopeaa kehitystä on myös tapahtunut kodinkoneiden saralla. :virne:

Muoks.
Aloin mittiä nyt omiakin tekemisiäni. :raps:
Mä oon ajatellu ottaa esimerkeiksi pätkiä käyttöohjeista. Pätkissä on tekstin lisäksi myös kuvia. Kuvat tosin ovat piirroksia ja ne avaavat tekstiä.
Voinko käyttää niitä nyt sitten ilman sen kummempia lupia? :keijo:
En ollut edes tullut ajatelleeksi, että nekin ovat kuvia periaatteessa. Olin ajatellut ne vaan osana käyttöohjeita.
Ainahan oon kuvan laittaessani maininnut, että mistä käyttöohjeesta se on ja mihin toimintoon kuva liittyy.
Viimeksi muokannut skray päivämäärä Pe 10 Helmi 2012 14:37, muokattu yhteensä 1 kerran
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
Avatar
skray
 
Viestit: 2804
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 16:49
Paikkakunta: Maalla

Re: Gradut ja lopputyöt

ViestiKirjoittaja Aurora B. » Pe 10 Helmi 2012 14:28

kaneli kirjoitti:Hei, osaisikohan joku esittää minulle vastauksen kysymykseen, jota olen pohtinut. Luin opinnäytetyötä, johon oli liitetty kuvia eri teoksista. Olen itse ollut sellaisessa uskossa, ettei kirjoista saa lainata kuvia ilman erityistä lupaa. Olenko kuitenkin väärässä, eli onko kuvien käyttö ihan ok, kunhan vaan muistaa mainita lähteen?


Tekijänoikeuslakien mukaan kuvien lainaamisessa on oltava lupa kuvan tekijänoikeuksien haltijalta, yleensä kuvaaja/tekijä, voi olla myös joku muu taho (lehdissä käytettyjen kuvien tekijänoikeudet voivat olla esim. kustantajalla). Jos kuvassa on henkilö/henkilöitä, heiltä on myös saatava lupa kuvan käyttöön. Kuvia lainatessa on aina mainittava lähde ja kuvaajan nimi. En muista, pitikö olla myös tekijänoikeuksien haltijasta jotain. Tarkkaa se kuitenkin on.
Kolo-golo-nay
Avatar
Aurora B.
 
Viestit: 1099
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:16

Re: Gradut ja lopputyöt

ViestiKirjoittaja kaneli » Pe 10 Helmi 2012 18:22

Aurora B. kirjoitti:
kaneli kirjoitti:Hei, osaisikohan joku esittää minulle vastauksen kysymykseen, jota olen pohtinut. Luin opinnäytetyötä, johon oli liitetty kuvia eri teoksista. Olen itse ollut sellaisessa uskossa, ettei kirjoista saa lainata kuvia ilman erityistä lupaa. Olenko kuitenkin väärässä, eli onko kuvien käyttö ihan ok, kunhan vaan muistaa mainita lähteen?


Tekijänoikeuslakien mukaan kuvien lainaamisessa on oltava lupa kuvan tekijänoikeuksien haltijalta, yleensä kuvaaja/tekijä, voi olla myös joku muu taho (lehdissä käytettyjen kuvien tekijänoikeudet voivat olla esim. kustantajalla). Jos kuvassa on henkilö/henkilöitä, heiltä on myös saatava lupa kuvan käyttöön. Kuvia lainatessa on aina mainittava lähde ja kuvaajan nimi. En muista, pitikö olla myös tekijänoikeuksien haltijasta jotain. Tarkkaa se kuitenkin on.


Jotain tällaista minäkin olen ajatellut. Ainakin eräs ohjaaja piti tärkeänä sitä, että jos työhön liittää kuvia, niihin pitää olla luvat ja oikeudet kunnossa. Hämmästyttää vain, kun tästä ei tunnu olevan saatavana kovin selkeää ohjeistusta.
It's all make believe, isn't it?
Avatar
kaneli
Vastarannan keijo
 
Viestit: 315
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 13:55
Paikkakunta: Seitsemäs taivas

Re: Gradut ja lopputyöt

ViestiKirjoittaja skray » Pe 10 Helmi 2012 22:47

Sainhan mä tänään jotain aikaseks, nimittäin päätin, että vaihdan yhden teoriaosuuden kappalejakoa dramaattisesti ja suunnittelin tosissani miten rakentelen loputkin gradustani. Tuli jotenkin ihan uutta pontta, kun tajusin, että se mikä mua siinä yhdessä osassa on vaivannut, onkin oikeasti muokattavissa. :keijo:
Tiistaina meen tapaamaan yhtä opettajaa, joka ehkä vois vinkata mulle muutaman kirjan vielä lähteeksi. Omin avuin oon niin kauan ettinyt teoriaa yhdestä asiasta, mutta en löydä millään. Tiistaina yhdellä teknisen viestinnän mukavalla opella on tapaamisaika, johon saa vaan puskea ilman sen kummempaa varotusta. Sinne siis kysymään vähän neuvoja.

Jee!
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
Avatar
skray
 
Viestit: 2804
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 16:49
Paikkakunta: Maalla

Re: Gradut ja lopputyöt

ViestiKirjoittaja L-S » Pe 10 Helmi 2012 23:21

Mäkin järkytyin tuosta, että kirjoja ei saa käyttää lähteinä. :keijo:

En ollut tajunnutkaan, miten erilaista eri aloilla voi olla. Mutta varmaan tosiaan jotkut kovat tieteeliset tutkimusaiheet on sellaisia, että niistä kirjoitetaan se lyhyt artikkeliraportti ensin ennen kuin mitään kirjoja tehdään. Kyllähän munkin alalla moni kirjaa tekevä julkaisee aluksi osan kirjasta artikkelina jossain, mutta ei sillä sitten ole merkitystä kai erityisesti, lainaako sitä kirjaa vai artikkelia. Kun kirjat on kuitenkin kaiken perusta ja syvällisen tiedon lähde. Pitkät tutkimukset, syvälliset teoriat ja katselmukset, joissa asiaa pohditaan monelta kannalta. :hymyhali:
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3965
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

EdellinenSeuraava

Paluu Yleistä



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 23 vierailijaa

cron