Onnistumisia - Hyvinmän!

Yleinen jutustelu tänne. Korvaa myös entisen kysyttävää -osion.

Onnistumisia - Hyvinmän!

ViestiKirjoittaja Kibaya » La 10 Joulu 2011 23:40

Mistä tulee onnistuminen? Määrittääkö sen joku muu, vai riittääkö oma kokemus?
Onnistumisista saa voimaa jaksaa pimeämmissä hetkissä ja siinä, kun epätoivo iskee.
Mulle on ainakin tärkeä muistaa, että on olemassa niitä hetkiä kun on oikeasti onnistunutkin. Eikä vaan koko aikaa hakannut päätä seinään.

Onnistuminen itselle tärkeässä jutussa on ehkä vielä emotionaalisesti kantavampaa, jos on yhtään epäillyt itseään.
Tykkään kyllä myös siitä, että toiset onnistuu. Sitä jännittää jotain juttuja ihan hiki päässä ja sydän lyö kahtasataa ja sitten se meneekin ihan helposti ja on onnistunut :D
En ihmettele yhtään urheilijoiden tuuletuksia. Pari kertaa olen onnistunut niin, että itku on ollut silmässä. :hullu:

Jaan tämän päivän onnistumisen.

Meillä oli kabaree ( yllättävää! jee! ) tänään, kun kahtena maanantaina jouduttiin perumaan. Käsikirjoitusvaihe etenee ja tänään työskenneltiin sen parissa. Tehtiin aika simppeliä perusharjoitetta ja alkuun kirjoitin ylös sitä mitä tapahtuu. Hetken aikaa seurailtuani niitä tilanteita antoi meidän vetäjä A. nyökkäyksen, kun meinasin tippua pöydältä missä istuttiin ollessani niin etukenossa. Hyppäsin mukaan muutamiin erinäisiin kohtauksiin ja heitin vapautuneesti sitä juttua. Toki mulla on siellä muutama hahmo olemassa, jotka tunnen tosi hyvin. Helppohan se sellaisissa hahmoissa on heilua. Mutta tein monta muutakin hahmoa. Muutenkin oltiin muutaman ryhmäläisen kanssa todella vapautuneita ja se juttu oli aivan killeriä. Siinä porukassa onnistuminen oli myöskin helppoa.

Olin itse todella tyytyväinen päivän työskentelyyn omalta ja myös muiden osalta. A:n kanssa puhuttiin niistä jutuista mitä lähetään kehittämään ja mihin suuntaan.
Onnistuminen teatterilla ei kuitenkaan ole mulle itsestäänselvyys. Ei.
Mua hirvittää tietyllä tapaa se, että kelpaako mun jutut. Ymmärtääkö ihmiset mun huumoria ja saavutetaanko siinä sellainen yleistaso, joka on joka puolella ymmärrettävää. Arvotan ihan hirveästi omien vitsieni sisältöä ja yritän tehdä niistä jotenkin enemmän hauskoja ja sorrun tosi helposti siihen, että rupean kikkailemaan. Yksinkertaisuus kuitenkin on useimmiten ollut näiden onnistumisten takana. Ei niinkään se, että lähtee kuljettamaan tarinaa johonkin toiselle tasolle.

Täytyy myös tähän lisätä vielä se, että A:n antama palaute tässä koko systeemissä on iso osa onnistumisessa kabareessa. Tehnyt tuota hommaa kuitenkin revyy- ja kabaree-piirien kerman ja huippuammattilaisten kanssa.

Vituixmänin vastakohta on ehdottomasti Hyvinmän.
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Onnistumisia - Hyvinmän!

ViestiKirjoittaja shaana » Ke 14 Joulu 2011 20:12

Musta on jotenkin nyt tän vuoden aikana kasvanut vielä enemmän semmonen ihminen, joka nauttii aivan suunnattomasti pienistäkin asioista ja hyvistä asioista, joita elämässä on ja sen varrella hoksaa ja kohtaa. Koulusta on tullut jokusen kerran onnistumisen tunteita, mutta lähinnä vain jos kurssista tai tekemisistä saa arvosanaksi sen parhaan mahdollisen. :jaaha:

Töissä, ihan sama missä työtehtävissä, onnistumisen tunne ruokkii kyllä jaksamista ja motivaatiota hurjasti. Koiratyössä nää on tosi pieniä juttuja, voitat jonkun varautuneen otuksen luottamuksen vaikka. Siinä samassa tulee välillä kohdattua niin tyytyväisiä asiakkaita, jotka sanovat lähtiessään jotain kaunista ja kiittävät, kyllä siitä tulee hyvä mieli kun tietää, että on onnistunut tuottamaan toisille jotain ehkä unohtumatonta. :hullu:

Tehtiin yhdellä opintojaksolla kirjoitustehtävä saman tehtävänannon mukaisesti, kuin oli koulumme "koulutusta 20 vuotta" -kirjoituskilpailussa. Kyseessä oli tulevaisuusnarratiivin kirjoittaminen ja kirjoitettiin se siksi, että myöhemmin teemoiteltiin kaikkien tuottamia tekstejä. Jos halusi, sai tuotoksensa lähettää myös itse kilpailuun. Lähetin ja öö, voitin! :pahis: En tiedä mitä ihmettä teen iPadilla, mutta sellainen siinä taisi olla palkintona. :keijo:
Aurinko, sinä sanoit kun katselimme kuuta.
Avatar
shaana
Kuivaliha
 
Viestit: 1539
Liittynyt: To 24 Huhti 2008 23:19
Paikkakunta: Hangessa.

Re: Onnistumisia - Hyvinmän!

ViestiKirjoittaja Pvi » Ke 14 Joulu 2011 20:41

Shaanalla on onni potkaissut!

Huippua!
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi
 
Viestit: 1267
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 13:55

Re: Onnistumisia - Hyvinmän!

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ke 14 Joulu 2011 21:12

Shaanan kannattais varmaan nyt pistää se Viking Lottokin. :keijo:
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Onnistumisia - Hyvinmän!

ViestiKirjoittaja shaana » Ke 14 Joulu 2011 21:45

Jos tarkkoja ollaan, niin tämä ja se toinen muualla mainittu eivät olleet onnen kantamoisia. :gay:
Mutta joo, sain viime viikolla yhdestä arvonnasta jonkun luxux-risteilyn Siljalle, se oli kyllä onnen kantamoinen! :friikki: Ehkä jätänkin lotot vetämään..:juoni:
Aurinko, sinä sanoit kun katselimme kuuta.
Avatar
shaana
Kuivaliha
 
Viestit: 1539
Liittynyt: To 24 Huhti 2008 23:19
Paikkakunta: Hangessa.

Re: Onnistumisia - Hyvinmän!

ViestiKirjoittaja Emilia » La 17 Joulu 2011 15:48

shaana kirjoitti:Jos tarkkoja ollaan, niin tämä ja se toinen muualla mainittu eivät olleet onnen kantamoisia. :gay:

:hymyhali: Ihan itte oot saanut kaiken aikaan. Parasta onnistumista tuommoinen. Jatka samaan malliin! :D
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Avatar
Emilia
 
Viestit: 2931
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 15:14
Paikkakunta: Helsinki


Paluu Yleistä



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa

cron