Millä aatoksilla kesään?

Yleinen jutustelu tänne. Korvaa myös entisen kysyttävää -osion.

Millä aatoksilla kesään?

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ma 28 Touko 2012 20:36

Kun Norjan matka latistui ennen kuin ehti alkaakaan, niin tuntuu, ettei tähän kesään jää oikein mitään odottamisen arvoista. Kissat sitovat niin, ettei voi oikein kuin yhden yön reissuja heittää, jos nyt ei sitten halua rasittaa kissavahteja paljon.

Nyt sitten ajattelin, että tehdään tästä suosiolla kaikkien aikojen paskin kesä. Keskityn painonpudotukseen. Hommasin Elixian jäsenyyden. Siinäkin se asiakasneuvoja yritti luoda positiivista mielikuvaa ja kysellä kesäsuunnitelmista. En viitsinyt sanoa, että odotan pelkkää paskaa, koska hommaan teidän jäsenyytenne. :P

Festari-intokin on laimeinta aikoihin. Niissäkin tulee ensiksi mieleen työläys.
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: Millä aatoksilla kesään?

ViestiKirjoittaja Niina-Maria » Ma 28 Touko 2012 21:18

Melko innokkain ja odottavin aatoksin kirmailen kohti kesää. :keijo:

Koko kesä on ns. lomailua, koska töitä ei ole tiedossa. Elokuussa jatkuu tämä nykyinen työni, jota on enää
jäljellä kolme päivää. Parisuhde saateltu loppuun, parisuhteen toinen osapuoli siis muutti/muuttaa parhaillaan
pois. En ole pahemmin viitsinyt tehdä mitään suunnitelmia, vaan mennään päivä kerrallaan ja vähän fiiliksen ja
rahojen mukaan. Ihan parasta on se, että saa viettää lasten kanssa tooosi paljon aikaa kesällä ja se, että
aamuisin ei ole pakko kiirehtiä yhtään mihinkään. :D
Dictum, factum.
Avatar
Niina-Maria
 
Viestit: 107
Liittynyt: Ti 03 Huhti 2012 11:40
Paikkakunta: Lahti

Re: Millä aatoksilla kesään?

ViestiKirjoittaja lumikukka » Ma 28 Touko 2012 22:00

Teen kesäopintoja kesäkuun loppuun asti. Heinä- ja elokuu on näillä näkymin tyhjää. Töitä ei ole. Eli nyt ollaan sen perinteisen dilemman edessä: kun olisi rahaa, ei ole aikaa ja kun olisi aikaa, ei ole rahaa. Jälkimmäistä siis tiedossa minulla. Käytännössä se tarkoittanee sitä, että yritän keksiä jotain kesäistä kivaa täällä kotikulmilla. Onneksi kaveripiiriini kuuluu kaksi opettajaa ja yksi gradua kesän ajan vääntävä, joten seuraa luulisi löytyvän kesäiseen puistohengailuun. :virne:
Avatar
lumikukka
 
Viestit: 434
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 19:57

Re: Millä aatoksilla kesään?

ViestiKirjoittaja shaana » Ma 28 Touko 2012 22:54

Minä hohhailen kesäni uudella asuinkunnallani täällä pohjoisessa. :tilt:

Töitä olisi tarkoitus tehdä, en vielä tiedä kuinka paljon niitä on loppupelissä tarjolla, kun tähän
tulee yks likka lisäksi hommiin. Remontti pitäis täällä kyllä tehdä, mutta ei kai siihen montaa
viikkoa saa kulumaan jos rivakasti tekee..

Kotia haluan laittaa kans, mutta täytyy varmaan ensin tehdä töitä että on pelimerkkejä sisustaa.
Ite pitäis kans vähän saada läskiä pois, syksyllä alkaa Vierumäen opinnot ni tarttis olla jonkun sortin
kunnossa varmaan :jaaha: Reissuja haluan tähän lähimaastoon tehdä taas, viime kesänä ei kyllä
kovin pitkälle kylältä päässyt.. Norjan puolella olis kiva käyä esmeks. Kirjastokortin haluan ja sitten
voisi vähän lueskella, minä kun olen tuosta näköradiosta jotenkin erkaantunut.

Etelään en meinaa mennä! Tuskaan vissiin kyllä, kun lupasin Ukkiakin tavata silloin.
Jaaaa katotaan josko tässä ois jotain heilahommiakin..... :p
Aurinko, sinä sanoit kun katselimme kuuta.
Avatar
shaana
Kuivaliha
 
Viestit: 1539
Liittynyt: To 24 Huhti 2008 23:19
Paikkakunta: Hangessa.

Re: Millä aatoksilla kesään?

ViestiKirjoittaja Dnd » Ti 29 Touko 2012 03:06

shaana kirjoitti:Remontti pitäis täällä kyllä tehdä, mutta ei kai siihen montaa
viikkoa saa kulumaan jos rivakasti tekee..


Riippuu tietysti mitä kaikkea remontti sisältää... :keijoei:
Onko olemassakaan kokonaista totuutta?
Avatar
Dnd
Outo marsilainen kivi
 
Viestit: 1733
Liittynyt: To 01 Touko 2008 04:37
Paikkakunta: Kaukana poissa

Re: Millä aatoksilla kesään?

ViestiKirjoittaja Shay » Ti 29 Touko 2012 17:45

Dnd kirjoitti:
shaana kirjoitti:Remontti pitäis täällä kyllä tehdä, mutta ei kai siihen montaa
viikkoa saa kulumaan jos rivakasti tekee..

Riippuu tietysti mitä kaikkea remontti sisältää... :keijoei:

Kyllä remppaan saa helposti kulumaan vuosia tai jopa vuosikymmeniä, jos oikein lahjakas on. :virne:

Mulle suurin osa kesästä on töitä. Neljä viikkoa kesälomaa varsinkin kahteen osaa jaettuna on lyhyt aika,
kun olisi niin paljon tehtävää ja nähtävää... Kohta on kuitenkin jo syksy. :keijo:
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Avatar
Shay
Hukkasusi
 
Viestit: 3056
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 20:32
Paikkakunta: Pään sisällä pimeässä

Re: Millä aatoksilla kesään?

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ti 29 Touko 2012 22:26

Kesään mennään lähinnä sellaisilla aatoksilla, että "eikö nämä kouluhommat lopu koskaan?" ja että "milloin ehdin pitämään vapaata?" ja että "millä rahalla käyn sukulaisia katsomassa, vaikka sitä vapaata olisikin?" ja että "jos ei ole rahaa lähteä sukulaisiin, niin kenen kanssa mää sitten vietän sitä vapaa-aikaani, jos sitä vaikka onkin?"

Toivon, että tämä kesä menee yhtä nopeasti ja huomaamatta ohi kuin edellinenkin. Toivon myös, että kesästä tulee leuto, ja että vältyn palamiselta ja rusketukselta.

En odota innolla.


Ylipäätään ihmettelen kesän asemaa muiden vuodenaikojen joukossa. Kesä on kuin joku 3 kuukautta kestävä joulu, jota odotetaan koko vuosi, ja stressataan ja suunnitellaan, ja lopulta kaikki menee pieleen. Ei muihin vuodenaikoihin liity sellaista. Ei syksylle tai talvelle tai keväälle perusteta ketjuja.
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Millä aatoksilla kesään?

ViestiKirjoittaja Suvi » Ke 30 Touko 2012 08:55

Shay kirjoitti:Mulle suurin osa kesästä on töitä. Neljä viikkoa kesälomaa varsinkin kahteen osaa jaettuna on lyhyt aika,
kun olisi niin paljon tehtävää ja nähtävää... Kohta on kuitenkin jo syksy. :keijo:


No mulla on vähän sama. Tosin mulla on vaan kolme viikkoa (neljännen viikon pidän joskus syksyllä, tai todennäköisemmin ensi vuonna :töktök: ) ja ensimmäisen pätkän pitäisi alkaa jo ensi viikolla. :O: En ole yhtään varautunut siihen, kun viime vuosina lomani on ollut joskus elokuussa. Ja pelkään sitä, että loma menee "hukkaan" kun ei ole (taaskaan) mitään suunnitelmia. :huoh:
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6539
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

Re: Millä aatoksilla kesään?

ViestiKirjoittaja skray » Ke 30 Touko 2012 09:43

Loma on lepoa varten ja Suvi voi levätä, kun ei ole mitään suunnitelmia. :kyllä:
Muutenkin liiaksi suunnitteleminen on pahaksi, koska sillon juuri tuppaa kaikki menemään pieleen. Ei ookaan niin hauskaa kuin piti.

Mun kesäloma alkaa juhannuksesta ja miehekkeen loma on kohta jo puolessa välissä, joten eipä tässä ainakaan yhdessä lomailemaan lähdetä. Muutenki on toi taloprojekti tossa, eli aikaakaan lomailemiseen ei kauheena olis. :keijo:
Lomallani aion silti käydä ainakin kotikotona, muutama päivä riittänee. Pääsen vielä junailemaan tän kesän opiskelijahinnalla ja siksi käyn vielä siskoni luona Helsingissä, sekä kaverin luona Tampereella. Muuten meinaan sitten rempata ja toivottavasti myös muuttaa loman aikana.
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
Avatar
skray
 
Viestit: 2804
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 16:49
Paikkakunta: Maalla

Re: Millä aatoksilla kesään?

ViestiKirjoittaja theia » Ke 30 Touko 2012 12:02

Ihan kivoin fiiliksin oon kesää kohti kulkemassa :tilt:

Lomat on mulla kolmessa osassa omasta toiveesta, kun meillä ei nyt kullan kanssa ihan nappiin mennyt yhdessä lomailu (tuo toinen kun vaihtoi duunia ja kaikkea). Heinäkuussa ollaan viikko samaan aikaan lomalla, suunnitelmissa on varmaan vaan (tai "vaan"?) mennä mökille puuhailemaan. Which is supernice.

Oma eka lomaviikko häämöttää jo, juhannusviikon oon lomailemassa, ja ainakin yhdelle päivälle on suunnitelmia :tilt:

Muuten voi vaan sitten fiiliksen mukaan mennä. Kesä :sydän:
so weak and powerless.
Avatar
theia
Pahvi
 
Viestit: 3417
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:56
Paikkakunta: Sherwood

Re: Millä aatoksilla kesään?

ViestiKirjoittaja Aurora B. » Ke 30 Touko 2012 14:12

Innostuneen odottavin aatoksin :pomppuhymy:

Erityisesti odotan sitä, kun koko perheellä on hetki yhteistä lomaa :pilvi: Hoitopaikan kesäloman vuoksi on pitänyt ottaa limittäin meidän lomat, yritämme nauttia yhteisestä ajasta sitten täysin rinnoin.

Mitään ei ole lyöty lukkoon, ihan vain sen takia, ettei tule ressi, mutta pohdinnassa tälle kesälle on ainakin mökkeilyä omalla (jee! :sydän: ) ja kaverin mökillä (tämä juhannusmökkeily kaverit + perheet on jo kyllä sovittu ja järkättykin), Ähtärin eläinpuistovisiitti, synttärijuhlia, uimista, piknikkiä, löhöilyä, köllöttelyä, grillailua ja chillailua :superhymy:


Kesälomaan on enää 5,5 viikkoa :pomppuhymy: Kesäloman jälkeen enää 1,5 kk töitä :pomppuhymy:



Mä mietin tuota, miksi odotan kesää näin kovasti. Tykkään kyllä kaikista vuodenajoista, mutta jotenkin kesällä vain on mukavinta. Terassista tulee olohuoneen jatke, siellä on kiva löhötä ja nauttia lämmöstä ja kesän tuoksuista ja äänistä. Kaikki vihertää ja on elävää ja kaunista. Aurinko paistaa, on lämmin ja kevyempi olo sekä vaatetuksellisesti että henkisesti. Kesällä kiireet loppuu (meillä ainakin) ja tehdään kaikkea kivaa, mitä ei muulloin voi/ehdi/jaksa/viitsi tehdä. Vaikka nyt koko päivän viettäminen ulkona. Viime viikonloppunakin tuli syötyäkin omalla terassilla, kun oli niin hyvät säät. Takaovi oli koko viikonlopun auki, eikä ulos lähtemisestä tarvinnut tehdä numeroa, sen kun laittoi kengät jalkaan ja meni. Tämä vapaus mennä ja tulla on moninkertainen ilo nyt, kun on tuota jälkikasvua. Oi niitä tuskanhikisiä hetkiä, kun loskasäällä nappulalle pistetään sukkahousuja ja villa-asuja ja aluspipoa ja päällyspipoa ja hanskoja ja toppahanskoja ja toppahaalaria ja kurahaalaria ja voi venäjä, kerroksittain vaatteita. Sama homma toisin päin kotiin tullessa, paitsi että vaatteet on pahimmassa tapauksessa kylmiä, märkiä ja kuraisia :hiki: Siinä ei viitsi ihan joka välissä juosta pihalla.


Kesä on vuoden kohokohta. Kesällä vaan on niin paljon vapaampaa ja rennompaa :sydän:
Kolo-golo-nay
Avatar
Aurora B.
 
Viestit: 1099
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:16

Re: Millä aatoksilla kesään?

ViestiKirjoittaja damn » Ke 30 Touko 2012 17:32

Kesä menee lähinnä töissä ja opparia tehdessä. Kerrankin olisi rahaa vaikka matkustaa, koska tilille napsahti viime viikolla sievoinen summa, mutta eipä oo aikaa. Juhannus-viikonlopun olen varannut perinteisesti parhaimmille ystävättärilleni ja ensi viikon viikonloppuna käyn mökillä. Siinä onkin koko kesän ainoat sovitut jutut. Aion istua töitten jälkeen paljon puistoissa ja terasseilla. Elokuu on vapaata, mutta ei se ihan vapaa ole, kun se oppari pitää saada ihan valmiiksi, sillä syyskuussa olisi seminaari ja ehkä jopa valmistun. En oikein tiedä millä fiiliksillä odotan kesää. Liikaa velvollisuuksia ja liian vähän aikaa siihen, mitä tykkään eniten tehdä, eli tyhjäntoimittamiseen.
Fail, fail again, fail better.
Avatar
damn
 
Viestit: 1506
Liittynyt: Pe 08 Elo 2008 14:59

Re: Millä aatoksilla kesään?

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ke 30 Touko 2012 19:09

Aurora B. kirjoitti:
Kesä on vuoden kohokohta. Kesällä vaan on niin paljon vapaampaa ja rennompaa :sydän:


Juuri näin :pilvi:

Kesää odotetaan näin: :täpinä:
Ja nyt kun se on täällä :sydän: :pomppuhymy:

Kesällä on eloisaa, valoisaa, pehmeää.
Talvella on synkkää, pimeää ja kovaa. Kuollutta.

Mulle tärkeintä on valo ja värit. Jopa sadesäällä on valoisampaa ja värikkäämpää kuin syksyllä. Vihreä on niin kaunista :hullu: vaikka vain ikkunasta katsottuna.
Myös vaatekerrosten vähentämisen mahdollisuus on ihanaa!

Ihmiset ovat myös kesällä paljon valoisampia. Noin yleensä.
Tai sitten se on vaan oma tila, minkä vaaleanpunaisuuden läpi kaikki tuntuu helpommalta.

Kesällä pääsee uimaan luonnonvesiin :sydän:
Voi nukkua pihalla :sydän:
Ja muuta vastaavaa :pomppuhymy:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Millä aatoksilla kesään?

ViestiKirjoittaja Suvi » Ke 30 Touko 2012 20:36

skray kirjoitti:Loma on lepoa varten ja Suvi voi levätä, kun ei ole mitään suunnitelmia.


Joo, onhan se totta. Jotenkin ärsyttää vaan kun "kaikki" lähtevät aina johonkin reissuun. Itselläni ei ole ikinä mitään lomareissusuunnitelmia, kun ainoiden ihmisten, joiden kanssa voisi lähteä reissuun, lomat eivät ole ikinä sattuneet olemaan samaan aikaan. Eikä minulla ole pokkaa lähteä mihinkään yksinäni.

No, onneksi menen sentään mökille. :sydän: Onhan meillä jonkinlainen reissu tosin kaverin kanssa suunnitteilla heinäkuuksi. Ja siskon pitäisi tulla Suomessa käymään. :hymyhali:

Ehkäpä olen muutaman päivän päästä tyytyväinen, kun se loma on, mutta ehkä tällä hetkellä en pysty ottamaan vielä kovinkaan rennosti, kun en vielä tiedä, joudunko menemään vielä alkuviikosta töihin.
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6539
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

Re: Millä aatoksilla kesään?

ViestiKirjoittaja Kumkvatti » Ke 30 Touko 2012 21:55

Kaksi aamua kesälomaan. :D
Tuntuu että loma tuli jotenkin äkkiä vastaan, en ole ehtinyt sitä oikein odottaa enkä laskea päiviä ennen kuin tällä viikolla. Vähän pelottaa että se vaan hujahtaa ohi. Enimmäkseen ei ole suunnitelmia, paitsi viimeisellä viikolla on tiedossa Pohjois-Karjalan kiertue heiliksen sukulaisten luona. Luulen että siinä on tälle lomalle ihan tarpeeksi reissaamista, en tykkää jos on liikaa etukäteen sovittua ohjelmaa. Kivempi vaan herätä aamulla (tai iltapäivällä...) ja tehdä sitä mikä just tänään sattuu huvittamaan. :D
Avatar
Kumkvatti
yybersalama
 
Viestit: 444
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 14:29

Re: Millä aatoksilla kesään?

ViestiKirjoittaja Wildchild » To 31 Touko 2012 09:43

Aurora B. kirjoitti:eikä ulos lähtemisestä tarvinnut tehdä numeroa, sen kun laittoi kengät jalkaan ja meni. Oi niitä tuskanhikisiä hetkiä, kun loskasäällä nappulalle pistetään sukkahousuja ja villa-asuja ja aluspipoa ja päällyspipoa ja hanskoja ja toppahanskoja ja toppahaalaria ja kurahaalaria ja voi venäjä, kerroksittain vaatteita. Sama homma toisin päin kotiin tullessa, paitsi että vaatteet on pahimmassa tapauksessa kylmiä, märkiä ja kuraisia :hiki: Siinä ei viitsi ihan joka välissä juosta pihalla.


:femmat:

Mä en jaksa talvisin oikeen paljoa ulkoilla lasten kanssa. Toki käydään ulkona, mutta ei kyllä läheskään joka päivä.
Vaikka lapset alkavatkin olla isoja, riittää pukemista siltikin. :hiki:
Nyt ollaankin ilmojen lämmettyä oltu ulkona joka päivä ja anna autuas jos tämä äiti haluaisi viettää edes yhden päivän
täysin sisällä vähän siivoten, pyykäten ja kokaten. Alkaa sellainen huuto ja meteli ettei paremmasta väliä. :keijo:

Muuten aatokset tälle kesälle ovat sekalaiset, johtuen lähinnä siitä että yleensä miehen kesäloma on neljä viikkoa
yhteen putkeen ja sinä aikana vietetään kunnon perheen laatuaikaa mm. Ivalossa autoillen, Lintsillä, Suokissa tai
ihan vain lähipuistossa piknikillä. Tänä kesänä miehen kesäloma hajautuu kolmeen eri osaa: yksi osa heinäkuun alussa,
toinen elokuussa ja kolmas lokakuussa (tämän myöhäisyydelle on oma, henk.koht. syynsä). Vähän ottaa pattiin että ei
voi lomailla yhteen putkeen vaan se on nyt ripoteltu tälleen hölmösti. (Ja kaikki vain siksi että pomotkin pääsevät
kerrankin viettämään pientä kesälomaa ja mun mies oli ainoa työntekijä, joka joutui rukkaamaan lomansa uusiksi. :huoh: )

Toisaalta, kesällä lapsilla ei ole kerhoja ja terapiatkin hellittävät hieman, joten aamuisin voi (yrittää) nukkua pitkään
eikä menoja tarvitse suunnitella kuin vasta alkavana päivänä. Ihan parasta että kalenteri voi osittain heittää nurkkaan
odottamaan elokuuta ja arjen alkamista. :D
mä annan kaiken ku enempää ei oo, tajuuks sä kuka sun edessä seisoo? :nirppa:
Avatar
Wildchild
Räppimummo
 
Viestit: 1382
Liittynyt: Pe 09 Touko 2008 21:56

Re: Millä aatoksilla kesään?

ViestiKirjoittaja Yabba » To 31 Touko 2012 14:24

Kuten jo varmaan ilmoitusluonteisesta sai vinkkiä, niin alkukesä menee töissä ja pakkaillessa, loppukesä puolestaan meneekin sitten uutta kotia laittaessa :)
Minä lähden Pohjois-Karjalaan / vaihdan farkut verkkarihousuun
kotiseudulle Pohjois-Karjalaan / juon kaljaa auringon nousuun"
Avatar
Yabba
 
Viestit: 2090
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 21:31
Paikkakunta: Karhunpäässä

Re: Millä aatoksilla kesään?

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » To 31 Touko 2012 21:35

Kesä menee suurimmaksi osaksi labrassa kokeita tehden. Aikataulu vaikuttaa aika tiukalta, joten arkena tullee oltua vähintään klo 9-17 labrassa. Monena päivänä tuo ei taida edes riittää. Onneksi homma on sentään mielenkiintoista. Monena viikonloppuna on taas töitä. Heinäkuun puolen välin jälkeen on töitä 2-3 päivänä viikossa ja gradua pitäis tehdä muina arkipäivinä. Elokuun puolessa välissä menen yhdelle kurssille, joten silloin tulee oltua arkisin 9-15 sisätiloissa.

Yleensä olen pyrkinyt pitämään edes reilun viikon lomaa kesällä, mutta nyt näyttää siltä, että turha edes haaveilla moisesta. :huoh: No, onneksi Miehekekin tekee kesän omaa graduaan, joten ei tarvi ainakaan olla kateellinen toisen lomasta. Paitsi että hän ei ole hakenut kesälle töitä, mikä olisi saattanut olla mullekin ihan fiksu ratkaisu. Mutta jotenkin tuntui itsestään selvältä olla samassa vanhassa paikassa töissä jonkin verran ja enpä osannut sanoa ei, kun entisestä kesätyöpaikastani oikein soitettiin, tulisinko heille kesällä pariksi viikoksi - tai edes yhdeksi vuoroksi. Otin sitten heti kaksi vuoroa. :epäilevä:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

Re: Millä aatoksilla kesään?

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » To 31 Touko 2012 22:06

Mä voin sanoa, että yhtenä kesänä en tehnyt töitä, vaan ajattelin, että nyt alan tehdä gradua. Ja lopulta siitä tuli todella surkea kesä, jolloin mikään ei edistynyt eikä ollut edes kivaa. Kesätyö olisi taatusti ollut parempi vaihtoehto.

(Eli nyt mä yritän nokittaa ton ;) )
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: Millä aatoksilla kesään?

ViestiKirjoittaja Lumikki75 » Ti 05 Kesä 2012 13:27

Lyyra kirjoitti:Ylipäätään ihmettelen kesän asemaa muiden vuodenaikojen joukossa. Kesä on kuin joku 3 kuukautta kestävä joulu, jota odotetaan koko vuosi, ja stressataan ja suunnitellaan, ja lopulta kaikki menee pieleen. Ei muihin vuodenaikoihin liity sellaista. Ei syksylle tai talvelle tai keväälle perusteta ketjuja.


Komp!

Mulla ei ole mitään kesää vastaan sinänsä, mutta se ärsyttää, kun heti kesäkuun alusta lähtien pitää pakonomaisesti suorittaa sitä kesää. On sukuloitava, mökkeiltävä, piknikeiltävä, kierrettävä festarit, shoppailtava ja tehtävä niin satamiljoonaa asiaa kerralla - ja puolet niistä on sellaisia asioita, joita voisi tehdä ihan mihin vuodenaikaan tahansa. Sellainen ahdistaa mua, joten en enää suostu siihen. Tällekään kesälle ei ole suunniteltu mitään erikoista. Aion olla möllötellä kotosalla, hoitaa tuota pihanplänttiä ja lukea kirjoja, mikä ei eroa talvesta muuta kuin siinä, että pihanpläntin hoitaminen on mukavampaa, koska se tarkoittaa kasvien hoitoa eikä lumenluontia. :virne:

Aukun mainitsema vapaus mennä ulos tuosta noin vaan on kyllä kesässä mukavaa. Koiran kanssa on huomattavasti kivempi lähteä lenkille, kun ei ensin tarvitse tumpata itselleen neljää kerrosta vaatetta päälle ja kotiin paluukin on mukavampaa, kun koiraa ei tarvitse pestä.
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't.
- Douglas Adams -
Avatar
Lumikki75
 
Viestit: 1022
Liittynyt: Ma 05 Touko 2008 11:49
Paikkakunta: Lahti

Re: Millä aatoksilla kesään?

ViestiKirjoittaja skray » Ti 05 Kesä 2012 17:06

Kesä vaan on niin paljon helpompi kuin muut vuodenajat. :sori:
Lähteminen, tuleminen, pakkaaminen, ajaminen, ulkoileminen, syöminen, pukeminen, oleminen.. noin niinku pari mainitakseni.
Kaiken muun lisäks aurinko vielä paistaa suurimman osan ajasta ja vaikkei paistaiskaan, niin ei ainakaan varpaat jäädy.
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
Avatar
skray
 
Viestit: 2804
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 16:49
Paikkakunta: Maalla

Re: Millä aatoksilla kesään?

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ti 05 Kesä 2012 20:03

Pakkaaminen? :riips:
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Millä aatoksilla kesään?

ViestiKirjoittaja skray » Ti 05 Kesä 2012 20:19

Lyyra kirjoitti:Pakkaaminen? :riips:

Kesävaatteet menee pienempään tilaan kuin talvivaatteet, eli voi ottaa enemmän vaihtoehtoja mukaan. :keijo:
Muoks. Tai sitten laukku on ainakin kevyempi jos ei muuta.
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
Avatar
skray
 
Viestit: 2804
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 16:49
Paikkakunta: Maalla

Re: Millä aatoksilla kesään?

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ti 05 Kesä 2012 20:23

skray kirjoitti:
Lyyra kirjoitti:Pakkaaminen? :riips:

Kesävaatteet menee pienempään tilaan kuin talvivaatteet, eli voi ottaa enemmän vaihtoehtoja mukaan. :keijo:
Muoks. Tai sitten laukku on ainakin kevyempi jos ei muuta.

Ai. :riips:
En mää vaan oo koskaan moista huomannut. Pakkaaminen on mulle tuskaa vuodenajasta riippumatta.
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Millä aatoksilla kesään?

ViestiKirjoittaja Kibaya » To 07 Kesä 2012 19:15

Mä löysin syyn itselleni siihen, miksi viihdyn kesässä paremmin.
Kylmyys ja sen sellainen on oikeastaan vain pukeutumiskysymys.
Aurinko nyt tietysti on ihan mun juttu :sydän:
Mutta tärkein on äänet!
Kesän äänet. Linnut, puut, ihmiset, kaikki.
Jotenkin talvella kuuluu vain mekaanisia ääniä. Jotain junia ja autoja :keijo:
Pakkaspäivät on okei, koska silloin luonnossa on lumen äänet.

Tajusin tämän leirillä istuessani ulkona lukemassa. Aivan huumaava lintukonsertti soi ympärillä ja siihen vielä meren äänet päälle :hullu: :pilvi:
Lopulta vain istuin silmät suljettuina ja kuuntelin. Oli ihan pirun kylmä, mutta luonnon konsertti oli niin mieltä hivelevä.

Tuusilla on kesälomastressi :virne:
Ei naurata sillä, että hirveästi se on keksinyt tätä "pakkotekemistä" itselleen, mutta kova likka se on suunnittelemaan.
Kovasti kaikki sille kyllä selittää, että ei etukäteen voi määrätä mitä tehdään.
Vaikkakin sen tekemiset on ulkona lukemista ja uimista.
"Ehkä vähän saatan Tantin kanssa käydä Häslingissä" :hullu:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Seuraava

Paluu Yleistä



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa