Millä aatoksilla kesään?

Yleinen jutustelu tänne. Korvaa myös entisen kysyttävää -osion.

Re: Millä aatoksilla kesään?

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » La 09 Kesä 2012 23:34

Mietin eilen, mitä nautintoja kesässä on, jos lasketaan pois ruoka ja juoma...

-Irtojäätelön syönti samalla kun ostaa mansikoita torilta. Not.
-Elokuvissa popkornin ja limun kanssa. Not.
-Terassilla istuskelu muutaman miellyttävän huurteisen kanssa. :ei:
-Popedan keikalla Tammerfestillä asiaan kuuluvien Fostersien kera...
-Grillailu...

Nyt hei!

-No, jalkapallon katsominen kotisohvalla istuen ja selvin päin ja ilman eväitä.
-Lentäminen Norwegianin koneella muovilasillinen vettä hörppien.
-Kävely R-kioskille lataamaan matkakorttia.
-Lyyra Special: Junalla Mikkeliin ja Visulahden vahakabinettiin katsomaan, miltä Niinistö näyttää meikattuna :keijopeukku:

Öö, saa ehdottaa. :hämillään:
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: Millä aatoksilla kesään?

ViestiKirjoittaja Pvi » Su 10 Kesä 2012 01:07

Mansikoita musta voi kyllä ostaa ja syödä kesällä niin paljon kun jaksaa. Kesäkasviksista ja marjoista ei kannata pihistää.

Jos ei itse meinaa syödä, niin voi syöttää elukoita! Linnut, vuohet, hevoset, lehmät, kalat, perhoset... Mitä nyt sattuu löytämään.

Jos elukan ruokkiminen sinäänsä ei ole riittävä toiminto, niin miten ois kalalle madon syöttäminen koukun nokasta?

Pullo vettä ja aurinkorasvaa matkaan kun menee puistoon/rantsuun aurinkoa ottamaan tai lukemaan lehteä tai kirjaa.

Pyöräretki. Eväsleivän ja mehupullon voi ottaa mukaan, jos on pidempi retki. Pysähtyy johonkin kauniiseen paikkaan syömään.

Käy turistipisteestä hakemassa jonkun kävelyreittikartan ja tutustuu oman kaupungin tarinoihin.

Ilmaiskonsertit/tapahtumat ympäri kaupunkia.

Uiminen!

Galleriakierros. (kakkugalleria kannattaa ehkä jättää väliin)

Designvuoden tapahtumiin osallistuminen. Ota vaikka kisa, kuinka monta vuoteen liittyvää asiaa löydät.

Nämä on minibudjetin ehdotuksia, jos on palkallinen kesäloma, niin on niin paljon enemmän vaihtoehtoja.
Helsingin edustan miniristeilyt, museot, näyttelyt, korkeasaari, kesäteatterit, elokuvat (orionissa ei ole popkornikulttuuria, siellä on tarkoitus nauttia vain elokuvasta)

Syömisjuttujakin voi ottaa mukaan sillä valihtoehtoja on. Jalkapallopeliä ennen voi valmistautua ja tehdä hyvää ruokaa juuri parahiksi kisan alkuun. Grilliin voi laittaa monenlaista syötävää. Terassilla voi nauttia pullollisen olutta tuopin sijaan ja seuraan voi ottaa vettä tai soodaa. Jos Orionin elokuvat eivät nappaa, ja syötävää pitää olla, voi elokuviin ottaa myös omia eväitä. Mun suosikki on tikkari, mutta viimeksi elokuvissa oli pähkinöitä ja paahdettuja soijapapuja.

Kaikkea kivaa kesäpuuhaa on ihan siinä kynnyksen ulkopuolella!
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi
 
Viestit: 1267
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 13:55

Re: Millä aatoksilla kesään?

ViestiKirjoittaja L-S » Su 10 Kesä 2012 07:29

Pvi :D
Kivoja ehdotuksia vuohista alkaen. :virne:

Kesä, Suomen. Kesä ja nimenomaan Suomessa. Epäilemättä juurikin meilläpäin moni asettaa paljon odotuksia kesään, koska se on lyhyt ja saattaa päättyä koska tahansa. Kesällä on lomaa. Sitten on näitä muita paikkoja, joissa lämmin tulee varhain ja varkain, jo toukokuussa on välillä 30 astetta ja ukkosia kuin heinäkuussa konsanaan. Lomaa ei ole tai sitä ei ehdi pitää. On istuttava sisällä ilmastointilaitteiden huminassa, paleltaa eikä löydy vaatteita, jotka kelpaisivat sekä ulos että sisälle.

Toki paljon on kiinni asenteesta. Monet lähtevät siitä, että mansikoiden ja oluen ostaminen samalla kun kailottaa Popedaa on erinomaista kesätekemistä, niin että sitä kannatti odottaa koko vuosi. :keijo:

Kyllä itsekin olen sitä mieltä, että kesä on monin tavoin helpompi, kun ei tarvitse toppautua jne. PIdän kirkkaista väreistä ja keveästä, talvisin tulee vaan pukeuduttua tummaan. Aurinko on paljon parempi kuin harmaa, mieliala korkeampi. Pidän myöskin vihreästä ja kauniinvärisistä kukkaisista ja avoimista vesistä. Suomen muissa vuodenajoissa on paljon enemmän sellaista mistä en pidä (pimeä, kylmä, loska).

Mutta ei mulla ole mitään erityisiä pakkoja mitä olisi pakko suorittaa kesässä. Kunhan nyt jotain kivaa kerkeäisi ja on kai tässä jo kerennytkin (ainakin leffassa olen käynyt jo kahdesti viimeisten parin kolmen viikon aikana ilman popkornia (en hirveästi pitänyt kummastakaan filkasta, mutta olenpahan käynyt leffassa) ja tänään oltiin menossa rannalle, mutta sitten jouduttiin kääntymään pois, kun koira olikin biitsillä kielletty :keijo: ). Tämä kesä on joka tapauksessa kohdallani hajanainen, enkä oikein tiedä mistä se alkoi ja mihin se on menossa. Tällä hetkellä osaan ajatella juhannukseen. Sen jälkeistä aikaa en oikein yhtään ymmärrä. :hämillään: (mikä on tokikin hieman rasittavaa, mutta katsoo sitten)

Yleensä mulle on kyllä kelvannut kesänautinnoksi ihan kaupungilla kävely aurinkoisina päivinä. Sitä suosittelen muillekin. Menee sellaisiin paikkoihin mihin ei yleensä menisi, vaikka olisi muuten tuttu kaupunki.
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3965
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Millä aatoksilla kesään?

ViestiKirjoittaja Nugat » Su 10 Kesä 2012 13:13

Kesä. :hymyhali: Työt vain häiritsevät siitä nauttimisesta. :huoh: Välillä havahdun pihalla että johan nyt! Kaikki kukkii! Ja mitäs tuolla kasvaa? Ai sitä ja sitä piti istuttaa. Mutta olen iltaisin niin väsynyt, etten jaksa tehdä oikein mitään kesäistä. Renppa ja kaikkee.

Mutta kesäloma alkaa heinäkuun puolella. :jami: Voi kun silloin osaisi vain olla ja nauttia! (Renpan ohella. :p ) Luvassa on mökkeilyä, kaverin kanssa matkustamista ja toivottavasti sukulaismuksujen kanssa ehtisi oikeasti tehdä jotain, käydä vaikka rannalla.

Tykkään kyllä lähes kaikista vuodenajoista. Kaamosaika ilman lunta on aika vaikeaa aikaa, mutta siitäkin aina selviää. Kesä on vain niin tärkeä, kun on värejä, lämpöä ja luontokin lähempänä.

Tuoreet kesän kasvikset ja marjat. :kuola:
OwthebluddyellshudIknow?
Avatar
Nugat
Liisa ihmemaassa
 
Viestit: 1712
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 16:32

Re: Millä aatoksilla kesään?

ViestiKirjoittaja Lyyra » Su 10 Kesä 2012 19:27

Pascal Lemoix kirjoitti:- Lyyra Special: Junalla Mikkeliin ja Visulahden vahakabinettiin katsomaan, miltä Niinistö näyttää meikattuna

:rotflmao:

Kesä nyt on tällasta. Ei mulla oo sulle mitään ehdotuksia. :sori:
Mun kokemukseni on että se vähäinenkin sosiaalinen elämä, mitä on, lakkaa kesällä.
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Millä aatoksilla kesään?

ViestiKirjoittaja viima » Ma 11 Kesä 2012 21:09

Kesä = töitä. Tosin onneksi töitä on myös välillä viikonloppuisin, koska siten saa pitempiä vapaita. Olin vasta peräti 4 päivän lomalla. :D Olen juhannuksen pyhätkin töissä, ja siitä hyvästä saa oikein 5 päivän vapaan. Silloin ajattelin käydä mökillä, kun se jäi viime kesänä väliin. Mutta mistään pitkistä reissuista en ole viitsinyt edes haaveilla, festarit saavat riittää.

Muuten toivon, että pussiolutmeiningeissä ja muunkinlaisessa ulkohengailussa menee mukavasti aikaa aina kun mahdollista. Olen toiveikas, että jaksaisin kokeilla kesätyökaupungissa jotain uusia asioita, kuten maauimalassa käymistä. Ja ehkä jopa jotain noista Pvin listaamista asioista. :o: Epäilen vain, ettei töiden jälkeen kovin usein jaksa sellaista.
viima
 
Viestit: 88
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:04

Re: Millä aatoksilla kesään?

ViestiKirjoittaja Emilia » Ma 18 Kesä 2012 11:21

Tänä kesänä muun muassa neljät häät, joihin ollaan menossa. Muuten ei sitten suunnitelmia olekaan, mikä näin äkkiseltään tuntuu kivalta.
Kuitenkin tästä päivästä johonkin elokuun puoliväliin taitaa olla jopa yksi viikonloppu, kun ei ole yhtään mitään etukäteen sovittua.
Vähän ihmettelen, kuinka olen onnistunut noin täyteen ahtamaan kesän. Ärsyttää. Onneksi monet menoista on sellasia, ettei niihin kulu kuitenkaan koko
viikonloppua ja varmaan aika monet menot pystyy tarvittaessa perumaankin.

Tykkään, kun kesäisin yleinen tunnelma on rennompi ja iloisempi ja joka päivälle on tekemistä, jos sellaista kaipaa. Ja lämpö tietty. :kesä:
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Avatar
Emilia
 
Viestit: 2931
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 15:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Millä aatoksilla kesään?

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ma 18 Kesä 2012 13:26

Juhannus tulossa :D
Pääsen (ehkä) ulos nukkumaan :täpinä:

Samoin kuin tiedossa on road trip Lappeenrantaan :virne:

Jätskiä en ole vielä syönyt, enkä talviturkkia heittänyt.
Aurinko on silti ihana asia.
Ja vihreys :sydän:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Millä aatoksilla kesään?

ViestiKirjoittaja Mr. Smith » Ti 19 Kesä 2012 12:20

Kesälomaan on 54 päivää.
Yritän pitää itseni järjissä viettämällä mahdollisimman löysiä viikonloppuja eli minilomia. Tätä edesauttaa se että lomarahatkin tulivat ja menivät (luottokorttilaskun maksamiseen) eli eipä tässä minnekään lähdettäisikään :hullu:
"Real men are not intimidated by physical threats against their personal selves, and, ironically, neither am I. "
- Ernest P. Worrell -
Mr. Smith
 
Viestit: 1766
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 07:27
Paikkakunta: Turku

Re: Millä aatoksilla kesään?

ViestiKirjoittaja päivänpolttaja » La 23 Kesä 2012 20:24

Lyyra kirjoitti:Mun kokemukseni on että se vähäinenkin sosiaalinen elämä, mitä on, lakkaa kesällä.


:femmat:
Siinä tuli minunkin peruskokemukseni kesistä.

Minulla ei ole juuri muuta tekemistä tälle kesälle kuin kerätä voimia tulevaa työvuotta varten. Ei ole tiedossa mitään ohjelmaa niin kuin ei yleensäkään. Ja se on mielestäni hyvä, että jää aikaa lepäämiseen intensiivisen gradun teon ja työnhaun jälkeen.

Minulla oli vähän myös ajatuksena, että tämä kesä voisi muistuttaa tähänastisen elämäni parasta kesää 2010, kun on samalla tavalla mukava ja jännittävä työpaikka syksyksi varma jo alkukesästä, samalla tavalla edessä toiselle paikkakunnalle muutto, ja ilmeisesti yhtä helteistä ja jalkapallon arvoturnauskin kuten silloin, mutta ei tästä kesästä taida sen kesän veroiseksi olla, ja kai sen kehtaan suoraan ja avoimesti sanoa, että tästä kesästä jäänee puuttumaan se minulle harvinainen ihmissuhdemeininki, mitä sillon vuonna 2010 oli. En nyt tiedä, onko järkeä vertailla kesiä keskenään, mutta vuonna 2010 tuntui siltä, että minulla kerrankin elämässäni oli ns. oikea kesä, joka sisälsi ns. kesäistä sosiaalisuutta. Tosin se pohjasi edeltäneen kevään sosiaalisuudelle ja sellaisille asioille, joita ei enää ole.

Living in the past... :kailotus:
Meillä on kuule kaikilla rajoitteemme. :keijo:
päivänpolttaja
 
Viestit: 1033
Liittynyt: Su 26 Huhti 2009 22:58

Re: Millä aatoksilla kesään?

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ma 09 Heinä 2012 13:39

Tähän mennessä tämä kesä on ollut paras aikoihin. Tutkimus on ollut mielenkiintoista ja välillä tulee tehtyä pitkiäkin päiviä melkein huomaamatta. Varsinaisia töitä olen tehnyt melko vähän. En mä enää edes kaipaa mitään kunnon lomaa. Riittää, kun on välillä vapaita viikonloppuja (tai joskus harvoin jopa pidennetty viikonloppu). Tämä kesä on hyvä juuri tällaisena. :hymyhali:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

Edellinen

Paluu Yleistä



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 8 vierailijaa

cron