Bye bye Biutiful.

Yleinen jutustelu tänne. Korvaa myös entisen kysyttävää -osion.

Bye bye Biutiful.

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ma 21 Loka 2013 21:27

Illan shokkiuutinen.
Foorumit.fi lopettaa toimintansa 31.10.

Täällä on uutisesta enemmän.

Kolo suositteli ottamaan privat talteen. Hän tekee myös varmuuskopiota.

Jos joku löytää varteenottavia ehdotuksia uusiksi foorumeiksi (koska periksi ei anneta) laittaa siitä privalla kuololle!
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Bye bye Biutiful.

ViestiKirjoittaja L-S » Ma 21 Loka 2013 21:42

Ei tietystikään anneta periksi.
Kyllä noita phpBB-palveluita on netti väärällään, pitää vaan löytää niistä joku suht luotettava, ja sellainen, että sinne saa laitettua shoutboksin/chatin eli Ilmarin, koska ilman sitä en ala mitään. :keijo:
Esimerkiksi munfoorumi.com olisi varmaan muuten kelvollinen palvelu, mutta chattia ei saa (ainakaan pikaisen selvitykseni perusteella).
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3965
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Bye bye Biutiful.

ViestiKirjoittaja Aranwe » Ma 21 Loka 2013 21:55

Olisiko se kamalan paljon vaadittu kerätä kolehti ja ostaa webhotellitila/virtuaalipalvelin jostain ja pyörittää itse?
Avatar
Aranwe
 
Viestit: 1257
Liittynyt: Ti 28 Joulu 2010 00:37
Paikkakunta: Brexit Wasteland

Re: Bye bye Biutiful.

ViestiKirjoittaja annastindeli » La 02 Marras 2013 15:21

Miksi tämä ketju näkyy miulle koko ajan niin että olis lukemattomia viestejä, vaikka ei olekaan?

edit: Ja tietenkin se loppu kun kirjotin tän viestin. :keijo: Forde vaatii nykyään postaamaan tiettyihin ketjuihin?
Avatar
annastindeli
 
Viestit: 274
Liittynyt: Ti 06 Tammi 2009 21:44

Re: Bye bye Biutiful.

ViestiKirjoittaja Kibaya » La 02 Marras 2013 16:35

Forde on ovelampi kuin luuletkan :keijo:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Bye bye Biutiful.

ViestiKirjoittaja skray » Ma 04 Marras 2013 22:23

Mä oon ihan järkyttynyt siitä, että uus foorumi näyttää ihan samalta kuin vanha. :keijo:
Ja täällä on kaikki ketjutkin ja kaikki. Mä ajattelin, että vaihtuminen olis enemmänkin lopun alkua, mutta ei olekaan. :hymyhali:
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
Avatar
skray
 
Viestit: 2804
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 16:49
Paikkakunta: Maalla

Re: Bye bye Biutiful.

ViestiKirjoittaja Emeritus » To 07 Marras 2013 01:39

Tästä Forden kopioinnista ja uudelle alustalle siirtämisestä tuli mieleen, että mikähän mahtoi olla homman nimi silloin kun se alkuperäinen YleX:n Forde loppui, sitä ei vissiin saatu kopioitua? Ainakin muistelen että Forde mk.II alkoi 'puhtaalta pöydältä'... :raps:
"Kun on kerran nuoruudenlähteestä maistanut, ei enää tyydy vesijohtoveteen, johon on sekoitettu juustonjuoksutinta ja laksatiivia."
-Markus Kajo
Avatar
Emeritus
 
Viestit: 1164
Liittynyt: To 08 Touko 2008 15:08

Re: Bye bye Biutiful.

ViestiKirjoittaja Kibaya » To 07 Marras 2013 01:49

Se vain katosi.
Pufff ja sitä ei ollutkaan enää missään.
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Bye bye Biutiful.

ViestiKirjoittaja Lumikki75 » To 07 Marras 2013 02:13

Kibaya kirjoitti:Se vain katosi.
Pufff ja sitä ei ollutkaan enää missään.

Joo, näin kävi. Siitäkin huolimatta, että silloin lopetusvaiheissa lupailtiin varmuuskopion ottamista. :kieli:
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't.
- Douglas Adams -
Avatar
Lumikki75
 
Viestit: 1022
Liittynyt: Ma 05 Touko 2008 11:49
Paikkakunta: Lahti

Re: Bye bye Biutiful.

ViestiKirjoittaja theia » To 07 Marras 2013 09:56

"Joo ei tarvii säilöä omia viestejä. Kyllä me tää arkistoidaan!" :epäilevä: joo niin vissiin!

Ja en koskaan saanut mun kuukauden jäsenen palkintoa :pillitys:
so weak and powerless.
Avatar
theia
Pahvi
 
Viestit: 3417
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:56
Paikkakunta: Sherwood

Re: Bye bye Biutiful.

ViestiKirjoittaja Kuolo » Pe 08 Marras 2013 09:42

Haluutko miun ylex-paidan? Se tais olla kokoa S :keijo:
Avatar
Kuolo
Site Admin
 
Viestit: 1321
Liittynyt: To 24 Huhti 2008 22:53

Re: Bye bye Biutiful.

ViestiKirjoittaja theia » Pe 08 Marras 2013 12:41

Emmä kiitti tarvii :keijo:
so weak and powerless.
Avatar
theia
Pahvi
 
Viestit: 3417
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:56
Paikkakunta: Sherwood

Re: Bye bye Biutiful.

ViestiKirjoittaja puolikarkea » Pe 08 Marras 2013 21:39

Mitäs vittiä, tännehän pääs kirjautumaan kivuttomasti omilla tunnuksilla sisään. :keijo:
Odotin, että pitää rekisteröityä uudelleen ja ties mitä muutoksia, mutta eihän tässä olekaan muu muuttunut kuin url-osoitteen loppu.
minulle jää kertomus
joka muistuttaa elämääni
Avatar
puolikarkea
 
Viestit: 1216
Liittynyt: Ti 29 Huhti 2008 16:56

Re: Bye bye Biutiful.

ViestiKirjoittaja Haahuilija » Ma 01 Joulu 2014 10:04

Lumikki75 kirjoitti:
Kibaya kirjoitti:Se vain katosi.
Pufff ja sitä ei ollutkaan enää missään.

Joo, näin kävi. Siitäkin huolimatta, että silloin lopetusvaiheissa lupailtiin varmuuskopion ottamista. :kieli:


No voe mahoton.
Nyt taas pistävät uutta YleX foorumia pystyyn, aika erikoiselta näyttää, ainakin tässä betavaiheessa.

http://ylex.kokeile.yle.fi/foorumi

(Laitoin viestin tähän ketjuun kun tässä oli muutenkin puhetta "vanhasta" fordesta.)
Avatar
Haahuilija
 
Viestit: 135
Liittynyt: Ke 30 Huhti 2008 09:29

Re: Bye bye Biutiful.

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ma 01 Joulu 2014 12:08

Haahuilija kirjoitti:Nyt taas pistävät uutta YleX foorumia pystyyn, aika erikoiselta näyttää, ainakin tässä betavaiheessa.

http://ylex.kokeile.yle.fi/foorumi

Ei tuo kyllä foorumilta vaikuta. Ennemmin toi näyttäis olevan joku ketjutettu huutelupaikka. :keijoei:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

Re: Bye bye Biutiful.

ViestiKirjoittaja Emeritus » Ti 02 Joulu 2014 01:57

Haahuilija kirjoitti:No voe mahoton.
Nyt taas pistävät uutta YleX foorumia pystyyn, aika erikoiselta näyttää, ainakin tässä betavaiheessa.

http://ylex.kokeile.yle.fi/foorumi

No hyi! :eijo:
"Kun on kerran nuoruudenlähteestä maistanut, ei enää tyydy vesijohtoveteen, johon on sekoitettu juustonjuoksutinta ja laksatiivia."
-Markus Kajo
Avatar
Emeritus
 
Viestit: 1164
Liittynyt: To 08 Touko 2008 15:08

Re: Bye bye Biutiful.

ViestiKirjoittaja theia » Ti 02 Joulu 2014 09:27

Mulle tulee mieleen tosta (nopealla vilaisulla) ihan vaan Facebook mukafoorumin muodossa...
so weak and powerless.
Avatar
theia
Pahvi
 
Viestit: 3417
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:56
Paikkakunta: Sherwood

Re: Bye bye Biutiful.

ViestiKirjoittaja L-S » Ti 02 Joulu 2014 10:27

Joo, eihän toi nyt varsinaiselta foorumilta näytä. Eikä meinannut edes latautua, siinä luki pitkään vaan YleX Foorumi ja "lähetä palautetta" asteikolla surkeasta erinomaiseen. :P
Eihän nykyään tietysti mitään foorumeita kannata tehdäkään, vanhanaikaista teknologiaa. Eihän täällä voi edes jakaa tai tykätä. :keijo: Yhtäkkiä muistin miten Facebookin ja muiden tullessa tuntui jotenkin oudolta, että asioita pitäisi jakaa netissä etukäteen määritellylle joukolle.

Muutoin näin jälkikäteen ajateltuna olen tyytyväinen, että YleX-foorumi aikanaan loppui silloin kun loppui. Enkä mä niitä arkistojakaan niin kaipaa. Todennäköisesti jos se olisi jatkunut, olisin jossain vaiheessa vieraantunut siitä, kun se olisi väistämättä muuttunut radiokanavan tarpeiden mukana ja itse en ole enää vuosiin muutenkaan kuunnellut YleX:ää. :P Ja jos näin olisi käynyt, mulla ei olisi nykyään keijoja. :o: En mä kuitenkaan siinä vaiheessa kun se foorumi lopahti tuntenut moniakaan niistä joiden kanssa nykyään tulee hengattua.
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3965
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Bye bye Biutiful.

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ti 02 Joulu 2014 10:45

L-S kirjoitti:Jälkikäteen ajateltuna olen tyytyväinen, että YleX-foorumi aikanaan loppui silloin kun loppui. Enkä mä niitä arkistojakaan niin kaipaa. Todennäköisesti jos se olisi jatkunut, olisin jossain vaiheessa vieraantunut siitä, kun se olisi väistämättä muuttunut radiokanavan tarpeiden mukana ja itse en ole enää vuosiin muutenkaan kuunnellut YleX:ää. :P Ja jos näin olisi käynyt, mulla ei olisi nykyään keijoja. :o:

:femmat: Mulla YleX:n kuuntelu lopahti, kun muutin Helsinkiin. Enää ei tarvinnut taustahälyä läksyjen tekoon, kun ei yliopistossa ollut samalla tavalla läksyjä ja mulla oli melko rauhallisia kämppiksiä. Tuolloin mulla oli myös melkein vuoden tauko YleX:n foorumilta ja sitten kun palasin takaisin, toiminta siellä loppuikin muutaman kuukauden kuluttua paluustani. :P Vaikka foorumin loppuminen tuolloin ahdisti melko paljon, olen nykyään iloinen siitä, että se tapahtui. Teinivuosien kirjoituksiani en kaipaa yhtään. :ei: (Sen sijaan se, että Forden viestit nyt katoaisivat olisi paljon suurempi ahdistuksen aihe.)
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

Re: Bye bye Biutiful.

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ma 29 Joulu 2014 02:27

Kävin katsomassa "foorumi"a. Aika kamalan näköinen viritelmä ja täynnä shaibaa, jota ei todellakaan ole ikävä. Myöskään mitään järjestelmällisyyttä ei ole, tai ainakin sitä saa hakemalla hakea. Huhhuh.

Muutoin mulla on aika ristiriitaiset olot. Ehkä osittain siksi, että isommalla porukalla olisi enemmän keskustelua. Toki nykyiselläänkin on hetkiä kun on ollut enemmän viestejä ja keskusteluakin. Mutta silti Forden Toisen Tulemisen aikaan oli kuitenkin enemmän porukkaa mukana. Tähän Kolmanteen Ulottuvuuteen siirtyminen pudotti lisää porukkaa pois, mikä on aika sääli ja harmillistakin.

Silti en kaipaa ylex-aikoja niinkään. Mikä Biisi-torspot ja muut ärsyttävyyden kulminaatiot eivät tänne löydä ja jos löytävät, eivät ihan heti ekana ehkä postaile. Samoin mun mielestä meiltä puuttuu yleisesti negatiivisuus, jota oli enemmän läsnä isommalla porukalla. Mitään päänaukomista ei tartte harrastaa ja raivokohtauksetkaan eivät ole henkilökohtaisia. Ei niitä niin ylex-aikanakaan ollut, mutta aina silloin tällöin ne pilkahteli sieltä ja välistä se oli rasittavaa. Loppua kohden mennessä varsinkin. Sitä ikuista sisäpiiri-jauhantaa ei ymmärrettävästi kukaan jaksanut enää kuunnella.

Mutten silti keksi miten fordea voisi mainostaa, kun en mä ainakaan halua paljastaa mun läheisille tästä paikasta kaikkea :keijo: :virne: :tilt:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.


Paluu Yleistä



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa

cron