Nimimerkkisi

Yleinen jutustelu tänne. Korvaa myös entisen kysyttävää -osion.

Nimimerkkisi

ViestiKirjoittaja theia » Ke 06 Marras 2013 10:22

Nimistä on täällä jo höpötystä, mutta en muista että onko nimimerkeistä (vanhalla ainakin oli)... Kivittäkää vaan jos on :nirppa:

Mutta siis, tuli tuossa puhetta nimimerkeistä - mistä nickisi tulee? Onko sulla ollut sama nikki aina? Vai onko eri palveluihin eri nikit?

----

Mun nimimerkki on tosissaan joskus teininä valikoitu Kreikan tarustosta, theia on jumalatar. Tosi vaatimatonta, I know! Se kuitenkin kuulosti mun korvaan tosi hyvältä. Nimimerkkiä tarvitsin kiss.fm:n chattiin :pepsodent: ja siitä lähtien se sitten on ollutkin. Joskus vielä nuorempana käytin hetken aikaa nimeä Cloe kun swappailin, mutta theia tuntui omemmalta. Ja nyt se vasta oma onkin :hullu:
so weak and powerless.
Avatar
theia
Pahvi
 
Viestit: 3417
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:56
Paikkakunta: Sherwood

Re: Nimimerkkisi

ViestiKirjoittaja Wiggin » Ke 06 Marras 2013 12:18

Joskus tästä taisi olla puhetta mutta se oli vissiin siltä foorumiajalta jolloin postaukset lähetettiin kirjeillä :virne:

Orson Scott Card kirjoitti vuonna 1986 kirjan Ender's Game,joka sitten tarttui eräällä kirjastoreissulla pienen pojan matkaan suomennettuna teoksena Ender. Kirja teki sen verran lähtemättömän vaikutuksen nuoreen sci-fi-nörttiin että päähenkilön nimi, Andrew "Ender" Wiggin, tarttui matkaan sen eri muodoissaan.
"Rasittava huumorimies seikkailee typerässä kansankomediassa"
Avatar
Wiggin
 
Viestit: 184
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 09:54

Re: Nimimerkkisi

ViestiKirjoittaja theia » Ke 06 Marras 2013 13:39

Wiggin kirjoitti:
Orson Scott Card kirjoitti vuonna 1986 kirjan Ender's Game,joka sitten tarttui eräällä kirjastoreissulla pienen pojan matkaan suomennettuna teoksena Ender. Kirja teki sen verran lähtemättömän vaikutuksen nuoreen sci-fi-nörttiin että päähenkilön nimi, Andrew "Ender" Wiggin, tarttui matkaan sen eri muodoissaan.

:lanppu: Ender's Game joka on tulossa leffaankin ihan juurikin :D
so weak and powerless.
Avatar
theia
Pahvi
 
Viestit: 3417
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:56
Paikkakunta: Sherwood

Re: Nimimerkkisi

ViestiKirjoittaja skray » Ke 06 Marras 2013 14:22

Mun täällä käyttämä nimimerkki ei ole mulla oikeastaan muualla käytössä näkyvästi. Joissain palveluissa käytän sitä, jos tarvitsee jonkun nimimerkin tunnistautumiseen, mutta se ei sitten muuten näy sivulla missään (esim. netposti).

Nimi tulee Skräyfågelista, eli Skiigge Böy -luonto-ohjelmasta, jossa tyyppi kiersi metsässä ja höpäji jotain siansaksaa (joka kuulosti norjalta tai tanskalta) kovasti selittäen ja viittoillen suuntaan jos toiseenkin. Ja lopuksi aina löytyi jokin ihmeellinen eläin, joka siis tässä tapauksessa oli täytetty harakka (tai muu lintu), eli skräyfågeln! Yleensä tämä löydetty eläin oli lisäksi kuollut ja sen pää lähti irti. :virne:

Alunperin en ajatellut, että ääkköset kelpaisivat nimimerkkiin, joten siitä tuli sitten skray skräyn tilalta ja sillä on nyt menty jo vuodesta 2005.
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
Avatar
skray
 
Viestit: 2804
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 16:49
Paikkakunta: Maalla

Re: Nimimerkkisi

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ke 06 Marras 2013 14:34

Kibaya since -02 :hymyhali:

Noihin aikoihin olin vielä vähän siinä roolipelimaailmassa ja kehittelin hahmoja ja nimiä ja mitä siihen nyt liittyi. Mun hahmojen tunnusmerkit oli -ya pääte nimessä, ja etuliitteitä vilisi vaikka millä mitalla. Kibaya kuulosti siltä, että sitähän vois käyttää muutenkin. Ehkä siksikin, että hahmo ei koskaan rakentunut valmiiksi. En voisi kuvitella olevani Celarana, joka oli mun päähahmo todella pitkään.
Sitten se jäi. Kaikkeen.

Jälkeenpäinhän mulle on selvinnyt että Kibaya on paikkakunta sekä Keniassa että Tansaniassa :keijo:

Nimimerkit ennen vuotta 2002 on jotenkin hämärässä muistissa, mutta yhtäkö mä käytän jos en halua ns. tunnistautua tällä.
Joskus anonyymiteetti on ihan tarpeellinen. Paitsi fordella :hymyhali:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Nimimerkkisi

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ke 06 Marras 2013 14:37

Luin vuosikausia jollain ala-ja yläasteaikojen foorumilla marenkirinkeli-nimimerkin väärin. Luulin, että nimimerkki oli marenkienkeli, ja pettymys oli suuri, kun se olikin rinkeli ei enkeli. Ei se ollutkaan niin ihana nimimerkki kuin olin luullut. Kun sitten jossain vaiheessa liityin YleX:n foorumille päätin ottaa mukihäröni tuotoksen käyttööni nimimerkkinäni. :keijo:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

Re: Nimimerkkisi

ViestiKirjoittaja L-S » Ke 06 Marras 2013 14:52

Mulla ei ole tätä nimimerkkiä käytössä muualla kuin täällä. Erilaisissa palveluissa, joihin vaaditaan käyttäjätunnus, käytän vaan erilaisia nimiväännöksiä ja muuten olen aika vähän missään varsinaista näkyvää nimimerkkiä vaativissa palveluissa ja jos satunnaisesti olen, keksin jotain ihmeellisiä väännöksiä, joita en seuraavalla kerralla kirjautuessani edes muista.

Muistelisin, että silloin kun rekisteröidyin YleX:n foorumille, mua ärsytti nimimerkkien keksiminen, ja siksi halusin jonkun, mikä ei suoraan tarkoita mitään. Siis päädyin kirjaimiin, ja olisin muistaakseni laittanut vain LS, mutta nimerkissä piti olla vähintään kolme merkkiä. :keijo: On tuo väliviivallinen versio jälkikäteen ajateltuna paremman näköinen. Molemmat kirjaimet ovat kyllä nimessäni, vaikka eivät olekaan ihan alkukirjaimia (nimeni ei siis oikeasti ole Leena-Sinikka :keijo: ). Kirjaimet muistuttavat myös eräästä lapsuudenaikaisesta lempinimestäni, vaikka sitä en muistaakseni nimimerkkiä valitessani ajatellutkaan.

Nimimerkkini on tosiaan melko geneerinen, mutta nythän siihen on vuosien varrella tottunut.
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3965
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Nimimerkkisi

ViestiKirjoittaja Mooch » Ke 06 Marras 2013 16:44

No aikoinaan, ko tänne liityin, mieki halusin nimimerkin, jota mulla ei ole muualla käytössä.
Taisin kokea jotenki niin, että jutut, mitä tänne kirjotan on niin henkilökohtasia, etten halunnut
kenenkään tunnistavan minua. No kuinka väärässä olinkaan. :keijo:

Irkkimaailmassa esimerkiksi olen rka, joka juontaa siis juurensa ihan omasta nimestä ja sitä
on tullutkin viljeltyä monissa paikoissa. rka on ollut käytössä lukioajoista, eli vuodesta 1997
ja Mooch vasta, kun liityin tänne. Oliko se nyt sitten 2003 vai 2004? En muista. KAUAN
AIKAA SITTEN! :pepsodent:
<Miki> Mooch: Ei se oo se koko vaan se karäktääri.
Avatar
Mooch
 
Viestit: 77
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 13:17
Paikkakunta: Sodankylä

Re: Nimimerkkisi

ViestiKirjoittaja Dnd » Ke 06 Marras 2013 17:11

Mulla oli entisellä nimimerkkinä Dreams Never Die, joka on vähän mukailtu pätkä Fancyn biisistä.
Se oli vähän pitkä ja lyhensin sen nykyiseen muotoonsa toiselle Fordelle siirtymisen yhteydessä.
En käytä kyseisiä nimimerkkejä muualla, joten jos se tulee jossain vastaan, niin se on joku muu.
(Tota nykyistä nimimerkkiä käyttävät näköjään jossain yhteyksissä Dungeons and Dragons lyhenteenä myös...)

We tried to reach the islands
Where dreams can never die
We crossed the ocean of the world
We went through rain and lightning
And lost our love inside
Oh, baby save me from the blues

There will be no light
At night when guardian angels cry
We better hide
At night when guardian angels cry
The other side of love is hidden in the dark
And tears will come with a sign
Don't break my heart
At night when guardian angels cry

We tried to cross the border
From love to ecstacy
But there was nothing
Left to say
We learned to kill our feelings
To set emotions free
The gods of twilight never wait

When guardian angels cry
You pray as we'll be away
The tears keep falling
Like a lover ..... rain
And in the morning
They're all gone
And they'll never come back
Onko olemassakaan kokonaista totuutta?
Avatar
Dnd
Outo marsilainen kivi
 
Viestit: 1733
Liittynyt: To 01 Touko 2008 04:37
Paikkakunta: Kaukana poissa

Re: Nimimerkkisi

ViestiKirjoittaja Lumikki75 » Ke 06 Marras 2013 18:47

Mooch kirjoitti:Irkkimaailmassa esimerkiksi olen rka, joka juontaa siis juurensa ihan omasta nimestä

Ai sun nimi on Riikka?

- - -

Mä olen käyttänyt Lumikki-nimeä niin kauan, että en edes muista, koska sitä aloin käyttää. Muistan kuitenkin sen lähteneen siitä, että silloinen poikaystävä sanoi mun olevan vähän samannäköinen kuin Lumikki siinä Disneyn piirrosleffassa. Tästä tiedän siis, että tämä on tapahtunut ennen vuotta 2002 (koska silloin erosin tuosta poikaystävästä), mutta ei ole mitään hajua kuinka paljon ennen.

Nimimerkistä tuli Lumikki75 siksi, että pelkkä Lumikki on lähes joka paikassa käytössä. Nykyään en yleensä edes vaivaudu kokeilemaan sitä pelkkää Lumikkia osittain myös siksi, että olen käyttänyt tuota numerollista väännöstä niin kauan, että se tuntuu omalta. Ja -75 on siis mun syntymävuosi, ei ikä. :pepsodent:

Käytän Lumikkia myös palveluissa, joissa kommunikointikieli on englanti. Mieluummin tietysti käyttäisin SnowWhitea, mutta arvatkaa miksi en käytä? Oikein, sepä vasta sitten onkin aina käytössä joka paikassa.
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't.
- Douglas Adams -
Avatar
Lumikki75
 
Viestit: 1022
Liittynyt: Ma 05 Touko 2008 11:49
Paikkakunta: Lahti

Re: Nimimerkkisi

ViestiKirjoittaja Walker » Ke 06 Marras 2013 18:56

Itsellä on tämä nimimerkki käytössä vain forde kuvioissa. YleX foorumilla se oli vielä Mr Walker. Nick on tullut ihan randomina, kun joku käyttäjätunnussana
oli syötettävä rekisteröityessä YleX fordelle. Samoihin aikoihin olin lukenut että Mustanaamio on Mr. Walker, Christopher ”Kit” Walker. Ja tämä sattumoisin
valikoitui kun jotain oli täytettävä. Täällä tunnus on lyhentynyt Walkeriksi. Mikään Mustanaamio fani tai lukija en ole. Eikä nickillä ole mitään tekemistä
Chuck Norrisin kanssa :virne:
"Without music, life would be a mistake" - Nietzsche
Walker
 
Viestit: 2259
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 10:42

Re: Nimimerkkisi

ViestiKirjoittaja Mooch » Ke 06 Marras 2013 19:03

Lumikki75 kirjoitti:Ai sun nimi on Riikka?


Ihan ehta Riikka oon. Että päivää vaan kaikille! :keijo:
<Miki> Mooch: Ei se oo se koko vaan se karäktääri.
Avatar
Mooch
 
Viestit: 77
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 13:17
Paikkakunta: Sodankylä

Re: Nimimerkkisi

ViestiKirjoittaja damn » Ke 06 Marras 2013 19:59

Muistan kuinka mua ärsytti keksiä nimimerkkiä Ylex foorumille, kun kaikki, mitä olin miettinyt oli jo käytössä. Tykkäsin ihan hulluna Damn Seagulls-bändistä, joten sitten jotenkin päädyin nappaamaan damnin mun nimimerkiksi. Onhan se helvetin iskevä nimimerkki :virne: . Nimimerkkini ei varsinaisesti ole minun käytössä muissa paikoissa, johonkin hätäpäissäni laitoin tämän vähän sinnepäin.
Fail, fail again, fail better.
Avatar
damn
 
Viestit: 1506
Liittynyt: Pe 08 Elo 2008 14:59

Re: Nimimerkkisi

ViestiKirjoittaja Kuolo » Ke 06 Marras 2013 20:14

Joo kyllähän tästä on muuten tullu kirjotettu aikasemminkin (bon voyage)

Miehän otin alkuperäisen nimimerkkini KUOLEMA Terry Pratchettin (tällä kertaa kirjotin sen oikein) kirjasta MORT. Jotenkin samaistuin hahmoon ja avan sit taas repäsin Bill and Ted's bogus journey leffasta.
Avatar
Kuolo
Site Admin
 
Viestit: 1321
Liittynyt: To 24 Huhti 2008 22:53

Re: Nimimerkkisi

ViestiKirjoittaja Aranwe » Ke 06 Marras 2013 22:19

Käytin tätä nimimerkkiä aktiivisesti joskus 10+ vuotta sitten, joten se oli helppo valinta YleX foorumille, mutta nykyään tämä taitaa olla ainoa paikka, missä käytän tätä.

Ja Lord of the Ringsistä tietty poimittu.
Avatar
Aranwe
 
Viestit: 1257
Liittynyt: Ti 28 Joulu 2010 00:37
Paikkakunta: Brexit Wasteland

Re: Nimimerkkisi

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ke 06 Marras 2013 22:34

Nimimerkkini on sanaleikki, kuten nokkelimmat pokkelimmat ovat varmaan jo tulkinneet. Urheilua seuratessa monet nimet ovat huvittaneet esim. jääkiekkoilija Jean-Phillippe Lemoine. Tai viihdehuumorin puolelta Jean-Pierre Kusela (Saan pierrä kusella :pepsodent: ).

Joten tämä on siis huumorinimi, kuten Nussius Maximus tai Biggus Dickus. :D
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: Nimimerkkisi

ViestiKirjoittaja Outolintu » Ke 06 Marras 2013 22:43

Mullahan ei muisti riitä noin kahta päivää kauemmas historiaan, joten en voi varmaksi sanoa, mitä olen miettinyt silloin kun YleX-fordelle liityin. (En edes muista, koska liityin tai miten sinne päädyin :nolo: ). Mutta sen verran muistan, että olin juuri nähnyt ja rakastunut Pixarin For the Birds-animaatiopätkään ja no, enhän mä nyt muutenkaan ihan normaali ole :virne: Joten tästä sitten jotenkin muotoutui Outolintu.

Ai niin, se muukin osuus. Nikki on käytössä vain täällä. Ja photobucketissa, mutta sinnekin perustin tilin Forden takia, joten se menee samaan kategoriaan. Jotenkin täällä sitä höpisee kuitenkin asioista vähän tunnistettavammin, jotenkin on ollut kiva, ettei tarvitse miettiä olevansa "tunnistettu" muilla palstoilla. Joskaan nykyään en oikeastaan kirjoittele enää muualla, Facea lukuunottamatta. Ei muka riitä aika...
“I meant," said Ipslore bitterly, "what is there in this world that truly makes living worthwhile?"
Death thought about it.
Cats, he said eventually. Cats are nice.”
Avatar
Outolintu
 
Viestit: 385
Liittynyt: Ma 12 Touko 2008 20:05

Re: Nimimerkkisi

ViestiKirjoittaja Suvi » Ke 06 Marras 2013 23:47

Mä oon aikoinaan ajatellut tällaisen ketjun perustamista, mutta en ole vain näköjään saanut aikaiseksi.

Mun nimimerkki tulee mun nimestä :töktök: Jostain syystä halusin käyttää omaa nimeäni nimimerkkinä. Todennäköisesti en keksinyt mitään nimimerkkiä, joka ei olisi kuulostanut typerältä. Aikoinaan YleX-foorumilla nimimerkissäni oli v-kirjaimen sijasta w. Kirjoitin nuorempana tosi usein nimeni kaksoisveellä, koska suurimmilla suosikeillani (esim. Bowie, Rufus Wainwright...) oli se nimessään, ja sitäpaitsi Suvi taisi olla silloin YleX-foorumilla jopa jo varattu.

Keskifordelle rekistöröidyin ihan aluksi kaksoiswee-versiona, mutta Kuolo muutti sen, koska itse halusin. Siinä vaiheessa tajusin, että Suvi ei todennäköisesti ollut varattu, ja tuplavee-versio kuulosti silloin mielestäni liian "teiniltä". Nyt se olisi ihan ok, mutta ei kyllä tätä enää tarvitse muuttaa. :P

Joskus on vähän harmittanut, etten keksinyt mitään "anonyymimpää" nimimerkkiä, mutta ei se kyllä tässä vaiheessa enää haittaa. :D

Jos pitää rekisteröityä jonnekin, käytän aika usein mielikuvituksemattomasti mieleen tulevaa väännöstä nimestäni, koko nimestäni tai lempinimestäni, en ehkä siis suoraan oikeaa nimeäni. Joskus olen käyttänyt myös englanninkielistä "käännöstä" koko nimestäni, joka on aikoinaan ollut mielestäni tosi nerokas. :keijo:
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6539
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

Re: Nimimerkkisi

ViestiKirjoittaja Annis » To 07 Marras 2013 11:28

Annis on väännös mun oikeasta nimestä ja mut tunnetaan Anniksena oikeassakin elämässä melkein kaikkialla.
Sinäänsä vähän harmittaa se, että en oikeestaan yhtään muista, että miten se alunperin syntyi ja kuka sen keksi.
Muistan kyllä, että ennen kuin Annis keksittiin, musta oli ikävää, ettei mulla ollut mitään lempinimeä, kun mun oikee nimi on tosi pitkä ja loogisin lempinimi oli jo varattu kaverille,
jonka nimi on melkein sama kuin mulla, eikä kumpikaan mun nimen osista sitten ole tuntunut yksistään omalta.

Aikoinaan kun rekistöröityi YleX-foorumille rekistörityessäni en varmaan suuremmin ajatellut sitä, että minkä nimimerkin ottaisi ja meni silleen helpon kautta.
Välillä tosiaan olen ajatellut, että olisi voinut ottaa jonkun, mikä ei ole niin tunnistettava, mutta en mä sitten taas tiedä, että onko sillä väliä ainakaan enää.
Samoihin aikoihin KissFm:n chatissa käytin nimimerkkiä Sade, mutta jostain syystä en sitten halunnut sitä.
Silloin saatoin käyttää myös Anniz versiota, mitä en onneksi käyttänyt foorumille rekisteröityessä, nykyään se tuntuisi varmaan tosi hölmöltä :virne:

Missään muualla internetissä en oikeestaan enää käytä Annista missään nimimerkkinä. Mulla on muutama vaihtoehtoinen nimimerkki, joita käytän vähän tilanteesta riippuen.
Yleisin on varmaan karnevaalit, joka on vaan tosi kiva sana. Usein käännän myös nimeni väärinpäin, eli Sinna.
Annis
 
Viestit: 436
Liittynyt: Ke 14 Touko 2008 12:29

Re: Nimimerkkisi

ViestiKirjoittaja Wildchild » To 07 Marras 2013 13:21

Selailin silloisen jenkkituttuni kotisivuja, ja törmäsin hänen ystävälistallaan nimeen "DJ Wildchild". DJ ei itsessään kertonut mulle mitään, mutta nimi jäi mieleen ja ajattelin käyttäväni samaa nimeä vielä joskus. Jostain mutkan kautta (toisin sanoen ei mitään muisti- tai hajukuvaa) päädyin YleX:n foorumille ja päätin kokeilla rekisteröitymistä tuolla nimellä vaikka olin varma että se oli jo mennyt. Ei ollut, ja tässä sitä ollaan.

Wildis-lempinimestä ei ole kyllä mitään tietoa että kuka sen keksi ensin. Saa ilmoittautua jos muistaa. :aukku: Ihan alkukuukausina se on kuitenkin tapahtunut, koska muistan että jo kesällä 2003 jengi kutsui mua Wildikseksi.

YleX:n forden aikaan käytin muuallakin Wildis-nimeä (koska Wildchild oli aina mennyt :jaaha: ), nykyisin tämä on ainoa paikka.

Hassuna tietona sen verran että kun YleX-forde oli vielä pystyssä, sain monta privakyselyä siitä olenko a) Children of Bodomin Alexi "Wildchild" Laiho tai b) vienyt nickini häneltä. :virnei:
mä annan kaiken ku enempää ei oo, tajuuks sä kuka sun edessä seisoo? :nirppa:
Avatar
Wildchild
Räppimummo
 
Viestit: 1382
Liittynyt: Pe 09 Touko 2008 21:56

Re: Nimimerkkisi

ViestiKirjoittaja puolikarkea » Pe 08 Marras 2013 22:03

Alkuperäisen YleX-foorumin nikistä on vain hämärä muistikuva, sitä en kuitenkaan halunnut jostain syystä ottaa käyttöön, kun forde jouduttiin pistämään pystyyn puhtaalta pöydältä. Mietin mikä kuvastaisi minua edes jollakin tavalla ja sieltä se aivojen syövereistä putkahti esille, puolikarkea. En ollut, enkä ole edelleenkään, niin sileän sulava olento käytökseltäni ja olemukseltani kuin halusin. Vähän semmoinen hiomaton timantti tahi töhrivä hiilimurikka, ju nou. :keijo:
minulle jää kertomus
joka muistuttaa elämääni
Avatar
puolikarkea
 
Viestit: 1216
Liittynyt: Ti 29 Huhti 2008 16:56


Paluu Yleistä



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa

cron