Satunnaisia kysymyksiä

Yleinen jutustelu tänne. Korvaa myös entisen kysyttävää -osion.

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Nugat » To 16 Touko 2013 20:47

Lyyra kirjoitti:Olin tänään lastenkutsuilla. Onko tämä ihan tavallista, että lapset eivät pidä Jaffasta? :riips:


Mä en tykkänny muksuna limuista ollenkaan, enkä välitä nykyäänkään. :sori:
OwthebluddyellshudIknow?
Avatar
Nugat
Liisa ihmemaassa
 
Viestit: 1712
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 16:32

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Annis » To 16 Touko 2013 21:32

Lyyra kirjoitti:Olin tänään lastenkutsuilla. Onko tämä ihan tavallista, että lapset eivät pidä Jaffasta? :riips:


Kyllä mä tykkäsin lapsena ja tykkään edelleen. Ja kyllä toi meidän muksu ainakin tykkää. Ja se on kyllä muuten aika kamalan nirso ja ennakkoluuloinen kaiken suhteen.
Et ehkä se on lapsikohtaista kuitenkin. Muistelisin kyllä, että viimeisillä lastenkutsuilla, missä mä olin, niin lapset joi enimmäkseen kolaa.
Annis
 
Viestit: 436
Liittynyt: Ke 14 Touko 2008 12:29

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Lyyra » To 16 Touko 2013 21:37

No eipä siinä mitään ja makunsa kullakin. Ilmeisesti kumpikaan kyseisistä lapsista ei ollut tottunut limsaan noin muutenkaan. Ihmetytti silti. Ja toivottavasti eivät opikaan tykkäämään. :keijo:
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja iisa » Su 19 Touko 2013 16:12

Kiitos kaikille kappalevinkeistä saksofoniin liittyen!

Lyyra kirjoitti:Careless Whisper on myös pakko mainita tässä yhteydessä. :sydän:

Paitsi, että tuo on mun inhokkikappale numero yksi! :virne:
Lyyra kirjoitti:Olin tänään lastenkutsuilla. Onko tämä ihan tavallista, että lapset eivät pidä Jaffasta? :riips:

Mulle tarjottiin tuota aina (vain) vatsataudin yhteydessä, niin ei ole tehnyt mieli Jaffaa näin aikuisiälläkään juoda.
ja miksi sinä
olet aina niin surullinen
Avatar
iisa
 
Viestit: 296
Liittynyt: Ke 23 Heinä 2008 00:22
Paikkakunta: tähtitarha

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Wildchild » To 23 Touko 2013 13:05

Mistä johtuu että margariini ei pysy veitsessä kun yrität alkaa voitelemaan leipää? Ihan kuin veitsi olisi jotenkin magnetisoitu tai ohjelmoitu niin ettei siinä pysy margis mitenkään päin. Ja kun tämä ongelma on pelkästään mein margisveitsissä, ei tavallisissa veitsissä. Molemmat ovat kuitenkin hackmanin samaa sarjaa joten luulisi ettei mitään eroja olisi. :keijo:
mä annan kaiken ku enempää ei oo, tajuuks sä kuka sun edessä seisoo? :nirppa:
Avatar
Wildchild
Räppimummo
 
Viestit: 1382
Liittynyt: Pe 09 Touko 2008 21:56

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Kibaya » To 23 Touko 2013 15:50

:munmo:
Käyttäsit sinäkii oikeeta voita ni ei tarttis miettiä :munmo:
:mainos:
:virne:

En mä muuten tiedä.
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja skray » To 23 Touko 2013 17:57

Mä mietin juuri samaa asiaa eilen kun voitelin leipää tavallisella ruokailuveitsellä (hackmannia sekin), enkä meidän muovisella voiveitsellä. Voiveitsessä se margariini pysyy hyvin, muttei tuossa tavallisessa veitsessä. Mietin mistä se johtuu ja tulin siihen tulokseen, kun voitelin kuumaa paahdettua leipää, että se margariini ehtii siinä sulaa sen verran, että se luistaa hyvin metallilla. Mutta ei luista muovisella veitsellä. :virne:

Mut jos sun ongelma on just päinvastainen, niin sitten en tiedä. :keijo:

muoks. Ja käytetty margariini oli Floran normaalisuolaista, vihreä paketti siis. :keijo:
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
Avatar
skray
 
Viestit: 2804
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 16:49
Paikkakunta: Maalla

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Wildchild » Pe 24 Touko 2013 19:33

Kibs, ruuanlaitossa voi on pop, mutta leivällä ei pysty, ei kykene. :norsu: :keijo:

Mutta totesin että ton margiksen (rainbown iso oranssi, älä kysy tarkemmin, en tiedä :keijo:)kanssa ei kyllä pärjää yhdelläkään veitsellä. Aivan kuin se olisi jo valmiiksi sulaa. :keijoei: Ehkä se on sitten joku maanantaiversio. Tekisi mieli ostaa uusi margisrasia vaikka tuota on vielä yli puolet jäljellä. :pahis:
mä annan kaiken ku enempää ei oo, tajuuks sä kuka sun edessä seisoo? :nirppa:
Avatar
Wildchild
Räppimummo
 
Viestit: 1382
Liittynyt: Pe 09 Touko 2008 21:56

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja iisa » Ke 29 Touko 2013 13:34

Yhdestä unelmatyöpaikasta avautuu kaksi paikkaa. Toiseen haku päättyy vasta ensi viikon jälkeen, toisen hakuaika päättyi eilen. Malttamattomana odotan yhteydenottoa, jos sellaista tulee, mutta ajattelin voisinko itse ottaa yhteyttä mailitse ja kertoa kuinka kiinnostunut olen työpaikasta? Työhakemus on siis tehty erillisen rekrysivun kautta. Mä niin haluisin sen työn. :hullu:
ja miksi sinä
olet aina niin surullinen
Avatar
iisa
 
Viestit: 296
Liittynyt: Ke 23 Heinä 2008 00:22
Paikkakunta: tähtitarha

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ke 29 Touko 2013 15:22

Mikset voisi? Eikös se ole ihan hyvä näyttää vähän omaakin aktiivisuutta? :)
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Eowyn » La 08 Kesä 2013 08:38

Lyyra kirjoitti:Olin tänään lastenkutsuilla. Onko tämä ihan tavallista, että lapset eivät pidä Jaffasta? :riips:

Mun 4-vuotias ei ainakaan pidä mistään limuista, enkä tykännyt ihan pienenä itsekään. Se hiilihappo katos tuntuu inhottavalta suussa. :o:
Eowyn
 
Viestit: 149
Liittynyt: Ti 22 Heinä 2008 12:56

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Emilia » Ke 12 Kesä 2013 15:06

Pitäisi saada asennettua astianpesukone ja se aukko, johon kone tulee on umpinainen siitä kohtaan, josta putket pitäisi vetää lavuaarin alle. Millä välineillä siihen kaapin seinään saisi helpoiten siistin aukon tehtyä? Jollain kuvioporalla/ -sahalla vai?

Oon siis ihan käsi tämmösissä eikä meillä ole juuri ruuvimeisseliä kummenpia työkalujakaan. Avomies osaa kyllä koneen asentaa, mutta tosiaan eka pitäisi saada ne putket ja johdot vedettyä siitä kaapin seinästä läpi enkä viitsis ostaa mitään kovin kalliita työkaluja.

Vinkkei, pliis. :hullu:
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Avatar
Emilia
 
Viestit: 2931
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 15:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja SirPet » Ke 12 Kesä 2013 21:18

Reikäsahalla noi yleensä tehdään.

Vaikka tuosta: http://www.clasohlson.com/fi/Reik%C3%A4 ... ja/30-8739
Pääsee mies sitten ostamaan sen kaikkien tarvitseman akkuporan :keijo:

Tai sitten lainaa kamppeen joltakulta..
SirPet
 
Viestit: 329
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 10:50

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Emilia » To 13 Kesä 2013 06:54

Kiitos Sirp. :) Pomppiksen kavereilta varmaan saa tuommoisen lainattua.

Jei, kohta ei tarvii enää tiskata käsin. :D
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Avatar
Emilia
 
Viestit: 2931
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 15:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Jorssi » To 13 Kesä 2013 10:14

Sen verran voin vinkkinä sanoa, että ovat vakuutusyhtiöissä nykyään todella tarkkoja noiden astianpesukoneiden kanssa, jos joku vuoto sattuu. Yleensä jää ilman korvausta, jos ei ole putkimies ollut sitä asentamassa. Kaikkein tärkein on kuitenkin muistaa laittaa se muovinen aluskaukalo sinne alle, koska ilman sitä jää ainakin satavarmasti itse maksumieheksi vahingon sattuessa.
"Hope is a good thing, maybe the best of things, and no good thing ever dies." - Red (The Shawshank Redemption)
Avatar
Jorssi
 
Viestit: 3287
Liittynyt: Ti 29 Huhti 2008 11:29

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Emilia » Pe 14 Kesä 2013 07:55

Mietin hetken putkiksen hommaamista mutta suhteet kyseiseen ammattikuntaan ovat tällä hetkellä heikoissa kantimissa ja täällä Hgissä niiden tuntipalkka on aika jäätävä, joten mieuummin laittaa koneen paikoilleen itse, kun sen kerran osaa tehdä.

Omissa kotivakuutusehdoissa sanotaan:

"Astian- ja pyykinpesukoneen liitännän on oltava valmistajan tai maahantuojan sekä viranomaisten antamien määräysten ja ohjeiden mukainen. Pesukoneen toimintaa on valvottava. Sitä ei saa jättää päälle, kun asunnosta poistutaan. Pesukoneen hana on suljettava aina käytön jälkeen"

Ehkä ne löytää tuolta jonkun pienellä präntäntyn, mutta aika selkeästä puuttuu maininta ammattilaisista. Paras tietty olisi, ettei ongelmia tule. :pepsodent:
Se turvakaukalo meillä onkin.
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Avatar
Emilia
 
Viestit: 2931
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 15:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Wildchild » Pe 14 Kesä 2013 10:20

Emilia kirjoitti:Mietin hetken putkiksen hommaamista mutta suhteet kyseiseen ammattikuntaan ovat tällä hetkellä heikoissa kantimissa ja täällä Hgissä niiden tuntipalkka on aika jäätävä, joten mieuummin laittaa koneen paikoilleen itse, kun sen kerran osaa tehdä.

Omissa kotivakuutusehdoissa sanotaan:

"Astian- ja pyykinpesukoneen liitännän on oltava valmistajan tai maahantuojan sekä viranomaisten antamien määräysten ja ohjeiden mukainen. Pesukoneen toimintaa on valvottava. Sitä ei saa jättää päälle, kun asunnosta poistutaan. Pesukoneen hana on suljettava aina käytön jälkeen"

Ehkä ne löytää tuolta jonkun pienellä präntäntyn, mutta aika selkeästä puuttuu maininta ammattilaisista. Paras tietty olisi, ettei ongelmia tule. :pepsodent:
Se turvakaukalo meillä onkin.


Oletteko vuokralla vai omassa? (Joo, tästä on ollut puhetta mutta en enää muista. :virne: )
Koska ainakin meillä lukee taloyhtiön säännöissä että astianpesukone pitää olla ammattilaisen asentama. Joo, menihän siihen aikoinaan n. satanen että saatiin kone paikoilleen, mutta eipähän taatusti jouduta maksumieheksi jos jotain joskus tapahtuisi. :keijo:
mä annan kaiken ku enempää ei oo, tajuuks sä kuka sun edessä seisoo? :nirppa:
Avatar
Wildchild
Räppimummo
 
Viestit: 1382
Liittynyt: Pe 09 Touko 2008 21:56

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Outolintu » La 15 Kesä 2013 18:41

Nyt on kyllä tosi random kysymys :keijo: Tarvitsisin suomalaiset laulun sanat, josta löytyisi fraasi "jos luokseni palaat" tai "jos takaisin palaat" (tai jos ei löydy niin vaihtoehtoisesti "luokseni palaa" tai "takaisin palaa" käyvät myös). Siis joku iskelmätyyppinen luritus, jonka sanat muistuu biisikärpäshenkiselle ihmiselle mieleen. Ei tarvitse olla välttämättä kertosäkeessä.

Olen yrittänyt googletella, mutta toistaiseksi ainoa tulos oli Arja Saijonmaata , enkä tiedä onko se liian vaikea. Luulisi, että Suomessa olisi tehty tuhansia lauluja teemalla "jos luokseni palaat", mutta Google ei anna tuloksia. Tarvitsisin siis mielellään sinä-muodossa tuon fraasin.

Tuleeko mieleen mitään?
“I meant," said Ipslore bitterly, "what is there in this world that truly makes living worthwhile?"
Death thought about it.
Cats, he said eventually. Cats are nice.”
Avatar
Outolintu
 
Viestit: 385
Liittynyt: Ma 12 Touko 2008 20:05

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Dnd » La 15 Kesä 2013 20:26

Viimeksi muokannut Dnd päivämäärä La 15 Kesä 2013 20:36, muokattu yhteensä 1 kerran
Onko olemassakaan kokonaista totuutta?
Avatar
Dnd
Outo marsilainen kivi
 
Viestit: 1733
Liittynyt: To 01 Touko 2008 04:37
Paikkakunta: Kaukana poissa

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Outolintu » La 15 Kesä 2013 20:36

Kiitos ehdotuksesta :) "Luoksein" käy hyvin, mutta parasta olisi saada sanat niin päin, että "jos luoksein palaat" tai "luoksein palaa".

(Eri pätkistä pitäisi myöhemmin syntyä tarina, joten siksi tuo muoto olisi tärkeää)

---
Hei jee, ehditkin lisätä toisen! Tuo Agentshan olisi loistava. Onko se kuinka tunnettu veisu? Meinaan että onnistuukohan sanojen muistaminen sellaiselta astetta enemmän iskelmää kuunnelleelta henkilöltä?
“I meant," said Ipslore bitterly, "what is there in this world that truly makes living worthwhile?"
Death thought about it.
Cats, he said eventually. Cats are nice.”
Avatar
Outolintu
 
Viestit: 385
Liittynyt: Ma 12 Touko 2008 20:05

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Dnd » La 15 Kesä 2013 20:53

Outolintu kirjoitti:Hei jee, ehditkin lisätä toisen! Tuo Agentshan olisi loistava. Onko se kuinka tunnettu veisu? Meinaan että onnistuukohan sanojen muistaminen sellaiselta astetta enemmän iskelmää kuunnelleelta henkilöltä?


:riips: Sehän riippuu henkilöstä. Joku voi tietää hyvin, mutta jollekin toiselle voi olla oudompi.
Onko olemassakaan kokonaista totuutta?
Avatar
Dnd
Outo marsilainen kivi
 
Viestit: 1733
Liittynyt: To 01 Touko 2008 04:37
Paikkakunta: Kaukana poissa

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Outolintu » La 15 Kesä 2013 20:57

Niin no se :virne:

Mutta siis minä en ole juurikaan iskelmää kuunnellut kuin sen verran, mitä mummolassa / isin kanssa automatkoilla on soinut radiossa. Ja minä en ole tuota Agentsia kuullut aiemmin. Mutta jos se on iskelmäpiireissä tunnettu veisu, niin todennäköisyys sille, että iskelmäihminen osaa sen, on suurempi.
“I meant," said Ipslore bitterly, "what is there in this world that truly makes living worthwhile?"
Death thought about it.
Cats, he said eventually. Cats are nice.”
Avatar
Outolintu
 
Viestit: 385
Liittynyt: Ma 12 Touko 2008 20:05

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Dnd » La 15 Kesä 2013 21:30

Eihän tuo kyllä mitään tunnetuimpia niiden biisejä tosiaankaan ole.
Onko olemassakaan kokonaista totuutta?
Avatar
Dnd
Outo marsilainen kivi
 
Viestit: 1733
Liittynyt: To 01 Touko 2008 04:37
Paikkakunta: Kaukana poissa

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja annastindeli » Su 16 Kesä 2013 10:50

Löysin tuosta Agentsien biisistä videon, tosin joku muu esittäjä. On siis näköjään jo vuodelta -68 biisi kotoisin. Oletan että Agentsien versio on enempi rautalanka kuin blues, mutta hilpeä biisi joka tapauksessa :keijo:


http://www.youtube.com/watch?v=iaKIR8Dj ... LfeIYtAd8J
Avatar
annastindeli
 
Viestit: 274
Liittynyt: Ti 06 Tammi 2009 21:44

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja outsider » Ti 18 Kesä 2013 10:57

Minulla on ongelma tv-tasoni kanssa, enkä keksinyt mihin muuallekaan asiasta kirjoittaisin (paitsi ehkä mööpeliketjuun).

Se on keskeltä notkolla noin 5 mm, enkä tiedä uskaltaako sitä enää käyttää. Ei ole mitään käsitystä millä aikavälillä tuo on muuttanut muotoaan koska kiinnitin asiaan vasta nyt huomiota, vaikka olen omistanut tuon varmaan melkein 10 vuotta. Luultavasti se on jotain Ikea-"laatua", mutta olen ehtinyt unohtaa senkin mistä tuo on peräisin. Voikohan tuo notkolla oleminen johtua jotenkin tason pyöristä, jos ne ovat vähän vinksallaan? Painuisiko se takaisin oikeaan muotoon jos ne ottaa pois alta? Vai raksahtaako se vain hajalle jos siihen laittaa painoa uudessa asennossa?

Tällä hetkellä tasossa on lastina videonauhuri (8,5 kg), DVD-soitin (2,1 kg), stereovahvistin (8,5 kg), RIAA-vahvistin (0,9 kg) ja ministereot (8,5 kg). Lisäksi n. 60 LP-levyä, joiden yhteispainoa en osaa arvioida (180 g vinyylejä ja tuplia on aika vähän, suurin osa ihan tavallisia normipainoisia levyjä). Ministereoiden tilalle pitäisi tulla lähes 20-kiloinen levysoitin enkä tiedä uskaltaako sitä laittaa siihen vai hajoaako koko rakennelma siitä.

En millään haluaisi hankkia uutta tasoa noille (televisio ei siis nimestä huolimatta liity asiaan mitenkään) koska tossa on niin monta ominaisuutta jotka ovat juuri sopivat nykyiseen huonekalujärjestykseeni: se on 90 senttiä leveä eikä kämppääni leveämpää sovi, ja siihen mahtuu sekä kaikki viihde-elektroniikkani että koko LP-kokoelmani. Mitä katselin huonekaluliikkeitä ja huuto.netiä, ei noihin kriteereihin sopivia tasoja ole enää olemassa.

Jos joku haluaa selvennykseksi kuvia, voin koittaa keksiä niille jotain säilöpaikkaa netistä.
I wish this would be your colour
Avatar
outsider
 
Viestit: 340
Liittynyt: Su 14 Huhti 2013 23:46
Paikkakunta: Tampere

EdellinenSeuraava

Paluu Yleistä



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa

cron