Satunnaisia kysymyksiä

Yleinen jutustelu tänne. Korvaa myös entisen kysyttävää -osion.

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ti 16 Huhti 2013 11:12

Mapsin saa auki datayhteydellä. Jos haluat sijoittaa itsesi kartalle GPS:llä, niin se toimii satelliittiyhteydellä. Sitä en tiedä, miten se vaikuttaa laskutukseen. Itse en kyllä välttämättä uskaltaisi käyttää ulkomailla. :riips:
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja lumikukka » Ti 16 Huhti 2013 11:43

Mulla on ollut ulkomailla käytössä Offmaps -niminen sovellus. http://www.offmaps.com
Toi on ladattavissa vain iPhonelle ja iPadille, mutta varmaan Androidille on joku vastaava äppi?
Google mapsiä en käyttäisi, voi tulla kivat puhelinlaskut. :P
Avatar
lumikukka
 
Viestit: 434
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 19:57

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja L-S » Ti 16 Huhti 2013 16:04

Mä muistelisin kyllä joskus käyttäneeni karttasovelluksia ulkomailla, mutta periaatteessa siitä kartasta pitäisi olla ladattuna joku alue ehkä valmiiksi sinne puhelimeen, jolloin sitä datayhteyttä ei tarvittaisi. Kaiketi jos kytkee pakettidatan asetuksista pois päältä, niin ei pitäisi tulla siitä kuluja. GPS on siis siitä erillinen.

Ainakin mun Samsungissa on Google Mapsissa erikseen valittavissa kohta "Ota offline-tila käyttöön", josta voi ladata puhelimeen haluamansa alueen valmiiksi.
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3965
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Walker » Ti 16 Huhti 2013 18:29

theia kirjoitti:Toimiiko GPS datayhteyden kautta vai jotenkin muuten? Uskaltaako siis ulkomailla käyttää google mapsia mun samsungillani? :blondi:

GPS toimii Samsungissa datayhteyden kautta :epäilevä: , Applella toimii ilman.
Itsellä on ulkomailla datan käyttö estetty operaattorin toimesta ja olen muutenkin tarkka asetusten/nappien
kanssa ettei mikään mene vahingossa päälle. Ole tarkkana datan käytössä ettei mitään megalaskua tule.
Googlaile miten siellä avoimia wifejä on käytettävissä.
Tripadvisorin kaupunki appsit on ollut myös näppäriä -> kaikki tieto löytynyt siitä ja niiden offline kartoilla
on hyvin pärjännyt. Toi google offline mapsit on varmaan ihan hyvä ratkaisu (ei kokemusta).
Karttaohjelmistot ja sinne itse omatoimisesti offline karttojen asennus on ainakin minusta tuntunut
lian vaikeilta. Näytti Google playssa olevan offlinekarttaohjelma oletetusta Theian vierailukaupungista
(ei käyttökokemusta siitä)
"Without music, life would be a mistake" - Nietzsche
Walker
 
Viestit: 2259
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 10:42

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Yabba » Ma 22 Huhti 2013 22:01

Uudistuneeseen tullikäytäntöön (alv veroparatiisien tappo) liittyen kysymys. Jos meikämanne tilaa Briteistä t-paitoja 50-100 eurolla (niistä menee alvi brittitaksalla) niin tuleeko siihen nykyään vielä jotain tullimaksuja päälle? Kun viimeksi kun tilasin, niin ei tullut, mutta sen jälkeen tuli tuo uudistus (vuodenvaihteessako se nyt oli), jolla Ahvenanman ja Jerseyn saarten kaltaset "halvat" mekat tapettiin, mutta rajoittako se nyt sitten myös normitilaukset (kyseisiä paitoja ei suomesta saa) normi verkkokaupoista jotka alvinsa hoitaa maan lakien mukaan. Ja sama stoori laajennettuna saksan halvempiin tietsikka romppeisiin (ja myös Zooplussan lemmikkiroinaan) eli peritäänkö nykyään tullimaksuja noista?

EIpä muuta :virne:
Minä lähden Pohjois-Karjalaan / vaihdan farkut verkkarihousuun
kotiseudulle Pohjois-Karjalaan / juon kaljaa auringon nousuun"
Avatar
Yabba
 
Viestit: 2090
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 21:31
Paikkakunta: Karhunpäässä

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ma 22 Huhti 2013 22:09

^ Ei mun mielestä EU-alueelta peritä. Oon ymmärtänyt, ettei siinä "uudistuksessa" muuttunut mikään muu kuin se alin alv-määrä, mikä peritään.

Mutta SirPet kaivoi yhtenä päivänä jonkun ihan kätevän pdf:n, jossa näitä selitettiin. En nyt jaksa penkoa sitä samaa pdf:ää, mutta tästä selvinnee jotain: Tullit ja verot - mitä on maksettava?
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja SirPet » Ma 22 Huhti 2013 22:27

Lyyra kirjoitti:^ Ei mun mielestä EU-alueelta peritä. Oon ymmärtänyt, ettei siinä "uudistuksessa" muuttunut mikään muu kuin se alin alv-määrä, mikä peritään.

Mutta SirPet kaivoi yhtenä päivänä jonkun ihan kätevän pdf:n, jossa näitä selitettiin. En nyt jaksa penkoa sitä samaa pdf:ää, mutta tästä selvinnee jotain: Tullit ja verot - mitä on maksettava?


Tuossa: http://www.tulli.fi/fi/suomen_tulli/jul ... ityish.pdf

Semmoinen mielikuva mulla on jostain jäänyt että alvit menisi EU:nkin alueelta ostajan maan mukaan, mikäli myyjä myy ostajan maahan jonkin rajan ylittävän määrän tuotteita - voi hyvinkin olla jotain "ikivanhaa" tietoa, enkä jaksa alkaa kaivamaan sen enempää...
SirPet
 
Viestit: 329
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 10:50

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Emeritus » Ti 23 Huhti 2013 00:10

Ei kai alveja pitäisi mennä kun EU:n sisältä tilaa? Tässä uskossa ainakin itse olen elänyt. Vapaa tavaran ja palveluiden liikkuvuus, yhdentyvän Euroopan ihanuus ja sitä rataa.
"Kun on kerran nuoruudenlähteestä maistanut, ei enää tyydy vesijohtoveteen, johon on sekoitettu juustonjuoksutinta ja laksatiivia."
-Markus Kajo
Avatar
Emeritus
 
Viestit: 1164
Liittynyt: To 08 Touko 2008 15:08

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Yabba » Ti 23 Huhti 2013 18:37

Ei, alvit peritään minusta edelleenkin myyjämaan taksojen mukaan, jos ei myyjä toisin päätä (tai nykyään jos alv on nolla) tämän minä tiesinkin jo, mutta noiden tietojen perusteella pitääpä kokeilla, kun ei ainakaan pitäisi mitään tulla.
Minä lähden Pohjois-Karjalaan / vaihdan farkut verkkarihousuun
kotiseudulle Pohjois-Karjalaan / juon kaljaa auringon nousuun"
Avatar
Yabba
 
Viestit: 2090
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 21:31
Paikkakunta: Karhunpäässä

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Emeritus » Ti 23 Huhti 2013 23:40

Niin siis niin että hinnassa on se myyjämaan alvi ja se on sillä selvä sotta, ilman että Suomen tullinuuskijat ja isoharmaakarhu tulevat väliin rahastamaan enää lisää? Näin itse olin ymmärtänyt kuvion. :riips: Vai ymmärsinkö ihan väärin? Ainakin alkuvuodesta tuli Saksan Amazonista kuudenkympin kuulokkeet ihan ongelmitta perille.
"Kun on kerran nuoruudenlähteestä maistanut, ei enää tyydy vesijohtoveteen, johon on sekoitettu juustonjuoksutinta ja laksatiivia."
-Markus Kajo
Avatar
Emeritus
 
Viestit: 1164
Liittynyt: To 08 Touko 2008 15:08

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Aranwe » Ti 23 Huhti 2013 23:49

Alvit taitaa mennä myyjämaan mukaan automaagisesti, ellei sitten myyjällä ole vuodessa n-tuhatta euroa myyntiä kohdemaahan, jolloin voivat pidättää myynnistä tähän maahan kohdemaan verokannan mukaisen alv:n.
Avatar
Aranwe
 
Viestit: 1257
Liittynyt: Ti 28 Joulu 2010 00:37
Paikkakunta: Brexit Wasteland

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Jorssi » Su 05 Touko 2013 18:41

Tää jäi mua vaivaamaan tuolla ilmarissa, kun Dnd käväsi pyörähtämässä ja puhui jotain murakosta. Mikä tai mitä on murakko? Kertokaa nyt joku mulle. Onko se jotain suomaata vai mitä ihmettä?
"Hope is a good thing, maybe the best of things, and no good thing ever dies." - Red (The Shawshank Redemption)
Avatar
Jorssi
 
Viestit: 3287
Liittynyt: Ti 29 Huhti 2008 11:29

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Dnd » Su 05 Touko 2013 23:58

Ihan tommosta märkää savimaata tarkotin, jota lapiolla kaivettiin.
Onko olemassakaan kokonaista totuutta?
Avatar
Dnd
Outo marsilainen kivi
 
Viestit: 1733
Liittynyt: To 01 Touko 2008 04:37
Paikkakunta: Kaukana poissa

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Mr. Smith » Ma 13 Touko 2013 09:12

Kotimaan matkustusaiheinen kysymys rovaniemeläisille :tsau:

Suht' halpa, suht' lähellä sivistystä oleva asuinpaikka juhannuksen tienoilla Rovaniemeltä.
Suosituksia?

Tiedän, KVG :töks: mutta en muista enää paikan arkkitehtuuria joten googlettaminen ja google-kartan yhtäaikainen käyttö ei houkuttele. Ja aina on piilotietoa jota ei netistä löydy.

Kiitämme jo nyt avusta :keijo:
"Real men are not intimidated by physical threats against their personal selves, and, ironically, neither am I. "
- Ernest P. Worrell -
Mr. Smith
 
Viestit: 1766
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 07:27
Paikkakunta: Turku

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Dnd » Ma 13 Touko 2013 10:43

En tiiä onko semmonen mitä etitte, mutta Napapiirin Saarituvat vois olla yks vaihtoehto, jos se on vielä toiminnassa. (En ole ite sielä majoittunut, että en tiedä paikasta enempää.)
Onko olemassakaan kokonaista totuutta?
Avatar
Dnd
Outo marsilainen kivi
 
Viestit: 1733
Liittynyt: To 01 Touko 2008 04:37
Paikkakunta: Kaukana poissa

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ma 13 Touko 2013 10:49

Onko sohvasurffaus vaihtoehto?
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Mr. Smith » Ma 13 Touko 2013 13:05

Saarituvat on pikkaisen liian kaukana (7 km keskustasta). Mielellään lähellä kaupunkia; olemme liikkeellä jalan.

Sohvamatkailu ei ikävä kyllä nyt onnistu (seuralaisen vuoksi).

Myöskin hyviä hotelli-ehdotuksia otetaan vastaan, jos sellaisia on tarjota :keijo:
"Real men are not intimidated by physical threats against their personal selves, and, ironically, neither am I. "
- Ernest P. Worrell -
Mr. Smith
 
Viestit: 1766
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 07:27
Paikkakunta: Turku

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ma 13 Touko 2013 13:39

Pikagooglauksella esim. Rovaniemi CityHotel sijaitsee keskustassa.


"City Hotel sijaitsee Rovaniemen keskustassa 2 minuutin kävelymatkan päässä Sampokeskus-kauppakeskuksesta. Hotelli tarjoaa ilmaisen pysäköintimahdollisuuden, 2 rentouttavaa saunaa ja huoneet, joissa on taulu-tv sekä ilmainen Wi-Fi.
Kaikissa Hotel Cityn huoneissa on työpöytä ja minibaari. Myös huonepalvelu on saatavilla.
Hotellin Monte Rosa -ravintola on yksi Rovaniemen suosikkiruokapaikoista, ja siellä tarjoillaan kansainvälisiä ruokia ja Lapin erikoisuuksia. Buffetaamiainen tarjoillaan päivittäin. Juomia ja kevyitä aterioita on tarjolla Bull Bar & Grillissä.
Joulupukin Pajakylä sijaitsee 6 km:n päässä hotellista. Museo ja tiedekeskus Arktikum on 7 minuutin ajomatkan päässä."
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Mr. Smith » Ma 13 Touko 2013 14:50

Lyyra kirjoitti:Pikagooglauksella esim. Rovaniemi CityHotel sijaitsee keskustassa.


"City Hotel sijaitsee Rovaniemen keskustassa 2 minuutin kävelymatkan päässä Sampokeskus-kauppakeskuksesta. Hotelli tarjoaa ilmaisen pysäköintimahdollisuuden, 2 rentouttavaa saunaa ja huoneet, joissa on taulu-tv sekä ilmainen Wi-Fi.
Kaikissa Hotel Cityn huoneissa on työpöytä ja minibaari. Myös huonepalvelu on saatavilla.
Hotellin Monte Rosa -ravintola on yksi Rovaniemen suosikkiruokapaikoista, ja siellä tarjoillaan kansainvälisiä ruokia ja Lapin erikoisuuksia. Buffetaamiainen tarjoillaan päivittäin. Juomia ja kevyitä aterioita on tarjolla Bull Bar & Grillissä.
Joulupukin Pajakylä sijaitsee 6 km:n päässä hotellista. Museo ja tiedekeskus Arktikum on 7 minuutin ajomatkan päässä."

Hmmm...tuo kuulostaa hyvältä :raps:
Kiitos :)
"Real men are not intimidated by physical threats against their personal selves, and, ironically, neither am I. "
- Ernest P. Worrell -
Mr. Smith
 
Viestit: 1766
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 07:27
Paikkakunta: Turku

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja iisa » Ti 14 Touko 2013 00:56

Mulla on tälläinen musiikkiluonteinen kysymys, kun haluaisin kuunnella kappaleita, joissa soitetaan saksofonia. Myös pelkkä instrumentaalimusiikki käy. Eli jos tulee saksofonisteja mieleen, niin mielelläni tutustuisin. Esim. Counting Crows'in Chelsea kappale on ihan täydellinen. Törmäsin siihen sattumalta enkä jaksaisi umpimähkään etsiskellä muita yhtä hyviä. Niin eli saa ehdotella kappaleita, artisteja ym.
ja miksi sinä
olet aina niin surullinen
Avatar
iisa
 
Viestit: 296
Liittynyt: Ke 23 Heinä 2008 00:22
Paikkakunta: tähtitarha

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja SirPet » Ti 14 Touko 2013 01:36

Ekana tuli mieleen radiosoittoakin saanut Dave Stewart / Candy Dulfer - "Lily was here" http://www.youtube.com/watch?v=3SfSQ3lQmJw
Tuosta sitten voi tubessa jatkaa Candyn perässä...
SirPet
 
Viestit: 329
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 10:50

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ti 14 Touko 2013 07:50

Kuuntele jazzia. :tilt:
John Coltranen A Love Supreme on aika varma aloitusvalinta.
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Suvi » Ti 14 Touko 2013 11:00

Itselläni tuli mieleen heti ensimmäisenä Bruce Springsteen & E Street Band. Clarence Clemonsin saksofonihan oli varsin tunnistettava ja Born To Run on levynä (ja biisinä) noiden saksofonibiisien kannalta ehkä paras :D Sitten on tietysti yksittäisistä biiseistä esim. Dancing in the Dark

Näin äkkiseltään tuli myös mieleen vanhat rock and roll -artisit, esim. Little Richard ja näitä "perusbiisejä" esim. Good Golly Miss Molly.

David Bowiella on myös saksofonibiisejä, esim. Seven Years In Tibet ja Modern Love ja sitten näitä instrumentaalibiisejä, esim. Low-albumilla (muistaakseni).

Ja sitten on tietty Gerry Raffertyn Baker Street :D
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6539
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ti 14 Touko 2013 11:23

Careless Whisper on myös pakko mainita tässä yhteydessä. :sydän:
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Lyyra » To 16 Touko 2013 20:43

Olin tänään lastenkutsuilla. Onko tämä ihan tavallista, että lapset eivät pidä Jaffasta? :riips:
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

EdellinenSeuraava

Paluu Yleistä



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa

cron