Satunnaisia kysymyksiä

Yleinen jutustelu tänne. Korvaa myös entisen kysyttävää -osion.

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Annis » Ke 31 Elo 2011 17:38

En tiedä tota asiaa, mut eiks niitä banaanikärpäsiä nyt tuu kämppään ilman banaanejakin.
Mä kyllä uskaltaisin ihan hyvin avata sen banaanin, en usko, että niitten sisällä mitään on.

Mutta mä olen löytänyt ratkaisun banaanikärpäsongelmaan, tai siis ohjeen toimivaan ansaan.
Lasipurkkiin laitetaan vähän banaania (ja omenaviinietikkaa, mut toimii ilman sitäkin) ja lasipurkin suulle teipataan paperista tehty suppilo,
ne menee sinne sisään, mutta eivät löydä tietään ulos.
Annis
 
Viestit: 436
Liittynyt: Ke 14 Touko 2008 12:29

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ke 31 Elo 2011 19:09

Laakea astiakin käy. Punaviinietikkaa (tai omppuviinietikkaa), tiskiainetta ja ehkä hieman vettä. Etikka houkuttelee ötökät, tiskiaine hajottaa pintajännityksen, ötökät hukkuu lillinkiin. :muahaha: Pyydystin just muutaman kymmenen kärpästä viikonloppuna noilla ansoilla. :virnu:
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Yabba » Ke 31 Elo 2011 19:49

Lyyra kirjoitti:Laakea astiakin käy. Punaviinietikkaa (tai omppuviinietikkaa), tiskiainetta ja ehkä hieman vettä. Etikka houkuttelee ötökät, tiskiaine hajottaa pintajännityksen, ötökät hukkuu lillinkiin. :muahaha: Pyydystin just muutaman kymmenen kärpästä viikonloppuna noilla ansoilla. :virnu:

:femmat: Täälläkin torjuttiin keväinen bananikärpäsinvaasio samaisella reseptillä 100-0 :muahaha:

(Ja juuh, kyllä niitä banaanikärpäsiä tulee ilman banaanejakin (koska me ei keväällä syöty banaaneja))
Minä lähden Pohjois-Karjalaan / vaihdan farkut verkkarihousuun
kotiseudulle Pohjois-Karjalaan / juon kaljaa auringon nousuun"
Avatar
Yabba
 
Viestit: 2090
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 21:31
Paikkakunta: Karhunpäässä

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Shay » Ke 31 Elo 2011 21:06

Mulla ei oo koskaan ollu banaanikärpäsiä. :sori: Kukkakärpäsiäkään ei oikein näy, ku ei oo kuin yksi kukka.
Niin monesti kuulee noista kamalista banaanikärpäsinvaasioista, etten tiedä haluanko sitä kokeakaan. :o:
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Avatar
Shay
Hukkasusi
 
Viestit: 3056
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 20:32
Paikkakunta: Pään sisällä pimeässä

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Emilia » Ke 31 Elo 2011 23:04

Jos niitä tulee, voi tulla kerralla paljon mutta harvemmin ne leviää esim keittiöstä kovin pitkälle. Ja vaikka niitä olis paljon, niin nuo aiemmin mainitut ansat auttaa kyllä oikeasti eikä mene kauan kun kämppä on taas kärpäsvapaa.

En nyt tuommoisen takia jättäisi banaaneja syömättä. Muistat vaan viedä roskat pian ulos niin ei tuu kärpäsiäkään. :)
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Avatar
Emilia
 
Viestit: 2931
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 15:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja theia » To 01 Syys 2011 12:10

Mä imuroin ne pikkukakkiaiset :sori:
so weak and powerless.
Avatar
theia
Pahvi
 
Viestit: 3417
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:56
Paikkakunta: Sherwood

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja puolikarkea » To 01 Syys 2011 12:13

Miekin imuroin, jos on isompi parvi. Semmoiset harvemmat esiintymät karsin etikka-ansalla.
minulle jää kertomus
joka muistuttaa elämääni
Avatar
puolikarkea
 
Viestit: 1216
Liittynyt: Ti 29 Huhti 2008 16:56

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Nugat » Ke 07 Syys 2011 14:44

Mie vaan funtsailin, tai oon mie ennenki funtsaillu, että mistä johtuu joidenkin miesten (en ole naisilla huomannut) kraaterimainen kasvojen iho? :keijo: Vähän niinqu Tommi Korpelalla, vaikka olen pahempiakin nähnyt. Onko se jotain teini-iän aknen jälkiseurauksia vai jotain muuta? Ei että se nyt jotain kamalaa olisi, monet ovat komeita senkin kanssa.

Ku en mie tiiä. :sori: :hullu:
OwthebluddyellshudIknow?
Avatar
Nugat
Liisa ihmemaassa
 
Viestit: 1712
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 16:32

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ke 07 Syys 2011 16:07

ot/ Toi kuva näyttää ihan mun veljeltä :isosilmä: Tai siis, veljellä on vähän erilaiset silmät ja enemmän kulmakarvaa ja noin muuten, mutta äkkiseltään katsottuna.
Kiva. Toinen veli on kuin Sami Saikkonen :isosilmä:
:tipahdus: /ot

Se voi olla akne tai sitten vaan ihan normaalien finnien räpeltäminen. Niistäkin saattaa jäädä arvet.
Myös karvatupen tulehdus (ei siis finni..) voi jättää jälkeensä arven tyyppisiä jälkiä. Mulla on ainakin parissa kohtaa pään puolella jäänyt teininä olleista pahemmista tulehduksista arvet (nokun niitä kerran piti räveltää sormilla ja sitten kävi niin, että pari kohtaa on semmosta missä tiedän niiden tulehduspattien olleen).

Sekin on vähän yksilöllistä, että kenelle ne arvet aknesta sitten jää. Ja aknen syvyydestä. Niistä syvimmistä usein jää, mutta ei toki aina.

Siitä en tiedä miten paljon on tekoa sen kanssa miten paljon poskessa on rasvakerrosta, että jääkö siihen vähän sitten sellainen "selluliitin" kaltainen muutos. Siis että poskessa olevaan rasvakerrokseen tulee iän myötä se arpi-look, eikä suinkaan nuoruudessa. Mun mielestä jollain suomalaisella miesnäyttelijällä on semmonen muutos. Onko se joku sairaus? En siihen osaa sanoa. Mutta muistan vaan, että olisin siitä kuullut. Martti Suosalollahan on myös scar-face, mutta mun (hemmetin hyvällä) muistilla se ei kai ollut hän. En saa päähäni, enkä ole varma. Tämä on täysin mutu!
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja puolikarkea » Ke 07 Syys 2011 17:54

Kibsun arvuuttelusta tuli mieleen Juha Kukkonen, sillä on ainakin varsin kuoppainen iho.

Kuva
minulle jää kertomus
joka muistuttaa elämääni
Avatar
puolikarkea
 
Viestit: 1216
Liittynyt: Ti 29 Huhti 2008 16:56

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja kaneli » Pe 16 Syys 2011 22:33

Minä täällä hei taas. :nolo:

Olisi tuollainen koiranpentu nyt lähellä pyörimässä ja ajattelin kysellä vinkkejä koiran leikittämiseen. Tietysti voi opetella kaikenlaisia taitoja, mutta olisiko ideoita, miten muuten koiraa saisi "viihdytettyä". Onko jollain mielessä jotain kivoja, koiraa aktivoivia leluja, joilla se voisi yksin ollessaan viihdyttää itseään? Kengät tietysti ovat mielenkiintoisia, mutta allekirjoittanut ei niitä anna kovin mielellään pennulle mutusteltaviksi. :hullu:
It's all make believe, isn't it?
Avatar
kaneli
Vastarannan keijo
 
Viestit: 315
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 13:55
Paikkakunta: Seitsemäs taivas

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Lyyra » Pe 16 Syys 2011 22:54

Koirillehan on niitä semmosia älypelejä. :superhymy:
Riippuu kai vähän rekusta, että kuka mistäkin tykkää, mutta kannattaahan tuota vaikka kokeilla. Tärkeää on lenkittää sitä tarpeeksi, sillain, että se väsyy, eikä sit jaksa remeltää (ja tehdä tuhoja) kotona niin paljoa.

Sittehän on kaikkeaa namin piilotusta ja muuta sellaista, jota voi tehdä, joka ei niin kamalasti omistajalta vaadi. Tai pitää se kai opettaa ensin se leikin idea, mutta sitten kun koira sen oppii, niin ei tarvi kuin lukita se hetkeksi johonkin toiseen huoneeseen, piilottaa namit, ja hakea koira sisälle ja käskeä etsimään. Ja aika monelle koiralle tuo on parasta hupia ikinä. :keijo:
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja kaneli » Pe 16 Syys 2011 22:59

Lyyra kirjoitti:Koirillehan on niitä semmosia älypelejä. :superhymy:
Riippuu kai vähän rekusta, että kuka mistäkin tykkää, mutta kannattaahan tuota vaikka kokeilla. Tärkeää on lenkittää sitä tarpeeksi, sillain, että se väsyy, eikä sit jaksa remeltää (ja tehdä tuhoja) kotona niin paljoa.

Sittehän on kaikkeaa namin piilotusta ja muuta sellaista, jota voi tehdä, joka ei niin kamalasti omistajalta vaadi. Tai pitää se kai opettaa ensin se leikin idea, mutta sitten kun koira sen oppii, niin ei tarvi kuin lukita se hetkeksi johonkin toiseen huoneeseen, piilottaa namit, ja hakea koira sisälle ja käskeä etsimään. Ja aika monelle koiralle tuo on parasta hupia ikinä. :keijo:


Kiitos, näillä pääsee jo vähän eteenpäin. :) Jotain muutakin ku sitä ikuista kepin noutoa ja kepinvetoa. :virne:
It's all make believe, isn't it?
Avatar
kaneli
Vastarannan keijo
 
Viestit: 315
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 13:55
Paikkakunta: Seitsemäs taivas

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja heartless » La 17 Syys 2011 09:20

Noi älypelit ovat tosi hyviä ja väsyttävät varmasti koiraa, mutta kannattaa muistaa että niiden kanssa puuhaillaan vaan valvotusti eikä säilytetä koko ajan koiran ulottuvilla.

Namien piilotus on meiän koirien suosikkipuuhaa ja ne viihtyvät etsimisen parissa pitkään ja se on myöskin tosi uuvuttavaa niille. Koirien jäädessä yksin jätän niille usein tyhjän vessa/talouspaperirullan, jonka sisälle olen laittanut muutaman namipalan ja taittanut rullan päät ettei nami putoa pois, myös mikä tahansa tyhjä pahvilaatikko käy namin kätköpaikaksi. Tuotakin kannattaa eka harjoitella valvotusti ja jos koira on sellaista sorttia että popsii koko laatikon niin sitten ei kannata harrastaa noita koiran jäädessä yksin.
Doors are for people with no imagination.
(Skulduggery Pleasant)
heartless
 
Viestit: 490
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 15:59

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja kaneli » La 17 Syys 2011 15:46

Tällä hetkellä tuntuu, että pentu jyystää kaiken, mitä vaan löytää. Siksi yritänkin nyt keksiä rekulle paljon muuta puuhaa, ettei ihan tuholaiseksi sentään ryhtyisi. Täytyypä siis alkaa harjoitella tuota naminpiilotusta. :) Jos päähän pälkähtää muita loistoideoita, kaikki otetaan vastaan!
It's all make believe, isn't it?
Avatar
kaneli
Vastarannan keijo
 
Viestit: 315
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 13:55
Paikkakunta: Seitsemäs taivas

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Lyyra » La 17 Syys 2011 17:33

Temppujen opettaminenhan aktivoi pentua kans, jos se kerran tosiaan on pentu. Ja oppii vanhempikin koira, vaikka toisin väitetään. :tilt:
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja skray » Su 18 Syys 2011 18:57

Ostin kirpparilta muovisen kulhon, jonka kylkeen oli teipattu hintalappu sellasella kirkkaalla pakkausteipillä. Revin hintalapun pois ja siitä jäi aika kivat liimat siihen kulhon yläreunaan. Fiksu myyjä oli laittanut sen hintalapun siihen. :epäilevä:
Kuinka siis saan ne liimajäljet pois?
Oon jo liottanut kulhoa kuumassa vedessä toivoen, että liima sulaisi pois. Ei sulanut.
Yritin pestä fairylla ja annoin liota siinäkin, ei toiminut.
Kokeilin ruokasoodaa, sillähän yleensä lähtee kaikki. Ei lähtenyt nää liimat.

Mitäs sitten kokeilisi?
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
Avatar
skray
 
Viestit: 2804
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 16:49
Paikkakunta: Maalla

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Lyyra » Su 18 Syys 2011 18:59

Rasvaa? Voita, margariinia? Levität päälle ja annat muhia muutaman tunnin ja pyyhit pois. Sillain lähtee ainakin jotkut liimat. Toinen, mitä minä kokeilisin, on kynsilakanpoistoaine.
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja SirPet » Su 18 Syys 2011 19:18

kynsilakanpoistoaineen kanssa voi tulla vastaan se ilmiö, että liimatahra lähtee koska alusta jolla se on, lähtee. Sitruunahappo saattaisi olla kokeilunarvoinen.
SirPet
 
Viestit: 329
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 10:50

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja skray » Su 18 Syys 2011 22:01

No tupperware nähtävästi kestää mitä vaan, koska kynsilakanpoistoaineella se sitten lähti. :keijo:
Kokeilin sitä silti ensi sinne kulhon pohjaan, että viekö se myös kulhon värin mennessään.. Ei vieny.
Kiitos Lyyra vinkistä. :hymyhali:
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
Avatar
skray
 
Viestit: 2804
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 16:49
Paikkakunta: Maalla

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja puolikarkea » Ti 20 Syys 2011 13:26

Heräsi jatkokysymys silmälasien linssien puhdistuskeskustelusta. Milläs sellainen optikolta ostettu silmälasien puhdistusliina kannattaisi pestä vai pitääkö siinä vaiheessa hankkia uusi, kun entinen alkaa olla liian likainen?
minulle jää kertomus
joka muistuttaa elämääni
Avatar
puolikarkea
 
Viestit: 1216
Liittynyt: Ti 29 Huhti 2008 16:56

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Emeritus » Ti 20 Syys 2011 18:30

Mikrokuituliinan pesu, nyt ollaan kiinnostavan aiheen äärellä! Viimeksi käytössä olleen, jo aika kipeästi pesua tarvinneen liinan menin sitten viime illanistujaisissa/baarihorveilureissulla hukkaamaan, joten ei ole nyt niin ajankohtainen kysymys, kun nyt on käytössä ihan uusi liina.
Mutta noin tulevan varalle, kiinnostaisi kovasti tietää miten ko. liinat kannattaisi pestä pysyisivät mahdollisimman hyvinä.

Ja omaa kyssäriä perään. Mitä tehdä housujen vetoketjuille jotka eivät tahdo pysyä kiinni vaan valuvat vähitellen auki?
Parissa housuissa on vissiin vetskari kulunut sen verran etteivät tahdo pysyä kiinni ja niitä saa olla auki nyhtämässä ylös. Tokihan sen voisi pistää raakasti vaikka hakaneulalla tai vastaavalla kiinni yläasentoon, mutta siinä sitten tavallaan vesittyisi koko vetskarin idea. :raps:
"Kun on kerran nuoruudenlähteestä maistanut, ei enää tyydy vesijohtoveteen, johon on sekoitettu juustonjuoksutinta ja laksatiivia."
-Markus Kajo
Avatar
Emeritus
 
Viestit: 1164
Liittynyt: To 08 Touko 2008 15:08

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ti 20 Syys 2011 19:39

Emeritus kirjoitti:Ja omaa kyssäriä perään. Mitä tehdä housujen vetoketjuille jotka eivät tahdo pysyä kiinni vaan valuvat vähitellen auki?
Parissa housuissa on vissiin vetskari kulunut sen verran etteivät tahdo pysyä kiinni ja niitä saa olla auki nyhtämässä ylös. Tokihan sen voisi pistää raakasti vaikka hakaneulalla tai vastaavalla kiinni yläasentoon, mutta siinä sitten tavallaan vesittyisi koko vetskarin idea. :raps:

Onko kyseisissä housuissa myös nappi vetskarin yläpuolella? Pujota vetskarin vetimeen joku lankarinkula, jonka saat sitten napin ympärille pitämään vetskaria yläasennossa.
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Annis » Ti 20 Syys 2011 21:16

Mies käyttää langan sijasta sellaista avaimissa ollutta metallirinkulaa, siis sellaista, millainen on joka avaimen perässä.
Tosin siinä käy aika helposti niin, että nappi voi lähteä irti.

Itsehän käytän tottakai hakaneulaa pitämässä vetoketjuja ylhäällä :hullu: Tosin mä nyt käytänkin noin kerran kuussa housuja.
Annis
 
Viestit: 436
Liittynyt: Ke 14 Touko 2008 12:29

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Pvi » Ti 20 Syys 2011 23:26

Mikrokuituliinan voi pestä tavallisella pyykinpesuaineella. Semmosen pienen hienon vaikka pyykkipussissa pesukoneessa muun vaatteen joukossa. Huuhteluainetta EI saa käyttää, se jotenkin vaikuttaa kuidun rakenteeseen, ettei liina ole entisensä.
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi
 
Viestit: 1267
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 13:55

EdellinenSeuraava

Paluu Yleistä



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 20 vierailijaa

cron