Satunnaisia kysymyksiä

Yleinen jutustelu tänne. Korvaa myös entisen kysyttävää -osion.

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Jorssi » Ti 18 Kesä 2013 11:32

Ite koittaisin tota ilman pyöriä. Oikenee sitten tai ei.
"Hope is a good thing, maybe the best of things, and no good thing ever dies." - Red (The Shawshank Redemption)
Avatar
Jorssi
 
Viestit: 3287
Liittynyt: Ti 29 Huhti 2008 11:29

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja SirPet » Ti 18 Kesä 2013 11:48

Kuulostaa varsin normaalilta materiaalin deformaatiolta, ts. materiaali taipuu kuorman alle. Jos kuorma poistetaan, niin todennäköisesti valtaosa taipumasta palautuu, ajan myötä osa taipumasta tuppaa jäädä pysyväksi. Itsellä on kotona samanlainen tilanne stereotason kanssa, tasolevy on aikalailla notkollaan (tukee itsensä alapuolisen laatikon etulevyn varaan).
SirPet
 
Viestit: 329
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 10:50

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Dnd » Ti 18 Kesä 2013 18:07

Meillä on kotipaikan kolmiosaisen kirjahyllyn keskimmäisen osa kans painunut keskeltä painon alla. hyllyllä on iso kirjasarja. Ite aion kääntää kyseisen tason toisinpäin vielä joskus. (Ongelmana on vaan se, että koko kirjahylly pitää tyhjätä ja siirtää, että saa keskellä olevasta osasta sen yhen hyllyn irti, kun se on ulkopuolelta kiinnitetty...) Kannattaa kattoo ensiks voiko sen sun tason kääntää toisinpäin.
Onko olemassakaan kokonaista totuutta?
Avatar
Dnd
Outo marsilainen kivi
 
Viestit: 1733
Liittynyt: To 01 Touko 2008 04:37
Paikkakunta: Kaukana poissa

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja outsider » Ke 19 Kesä 2013 17:41

Onko toi kuitenkin siis ensisijaisesti esteettinen eikä rakenteellinen ongelma? Notkolla oleminen ei ole merkki romahtamisvaarasta tai mistään sellaisesta? :salaliitto:

Tietysti CD- ja varsinkin vinyylisoittimet toimivat kunnolla vain täysin vaakasuorassa, mutta jälkimmäisessä taitaa olla säädettävät jalat. Ja toisaalta ylimmän tason painokuormitus tuplaantuu kun tuon hankinnassa olevan levysoittimen ministereoiden tilalle laitan, joten pelottaa vähän meneekö se sitten vielä pahemmin notkolle jos en tee asialle nyt mitään?

Tasoni voi kyllä kääntää toisinpäin mutta iso vaivahan senkin tyhjentäminen on. :virne: Pyöriä en sinänsä kaipaa tohon, vaikka ne johtojen kytkemisiä hieman helpottavatkin.
I wish this would be your colour
Avatar
outsider
 
Viestit: 340
Liittynyt: Su 14 Huhti 2013 23:46
Paikkakunta: Tampere

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Mr. Smith » To 04 Heinä 2013 11:41

Voiko paella-pannua käyttää normaalilla sähköliedellä?
Olisi tarvetta tuollaiselle leveälle paistoratkaisulle, mutta kaikkialla mainitaan vain "eräkäyttö" :raps:
"Real men are not intimidated by physical threats against their personal selves, and, ironically, neither am I. "
- Ernest P. Worrell -
Mr. Smith
 
Viestit: 1766
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 07:27
Paikkakunta: Turku

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Aranwe » To 04 Heinä 2013 12:20

En ymmärrä miksei voisi, mutta tuolla halkaisijalla se ei kyllä lämpene kuin keskeltä. Pohjakaan ei välttämättä ole tarpeeksi tasainen liesikäyttöön.
Avatar
Aranwe
 
Viestit: 1257
Liittynyt: Ti 28 Joulu 2010 00:37
Paikkakunta: Brexit Wasteland

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Mr. Smith » To 04 Heinä 2013 13:12

Kiitos :)
Etsintä jatkuu siis...
"Real men are not intimidated by physical threats against their personal selves, and, ironically, neither am I. "
- Ernest P. Worrell -
Mr. Smith
 
Viestit: 1766
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 07:27
Paikkakunta: Turku

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja outsider » Pe 05 Heinä 2013 11:45

Jorssi kirjoitti:Ite koittaisin tota ilman pyöriä. Oikenee sitten tai ei.


Ei ihan onnistunutkaan multa. Olin ehtinyt kokonaan unohtaa että noi pyörien pidikkeethän ovat ne samat tapit jotka pitävät pohjalevyä kiinni pystylevyissä. Eli ei tota voikaan käyttää ilman pyöriä, paitsi jos sen jättää ylösalaisin. :pahis: Se on nyt siis ollut pohja ylöspäin ja kirjojen alla suoristumassa (notko onkin vähentynyt viidestä millistä kahteen).
I wish this would be your colour
Avatar
outsider
 
Viestit: 340
Liittynyt: Su 14 Huhti 2013 23:46
Paikkakunta: Tampere

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja iisa » Pe 05 Heinä 2013 23:34

Myydäänkö jossakin tälläisiä? Mikä tuo edes on nimeltään? Kun mun pitäisi mun sänkyni purkaa ja tuo kuvassa oleva kappale on liian pieni..
Kuva
Pahoittelut, kun on aika iso kuva.
ja miksi sinä
olet aina niin surullinen
Avatar
iisa
 
Viestit: 296
Liittynyt: Ke 23 Heinä 2008 00:22
Paikkakunta: tähtitarha

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja SirPet » Pe 05 Heinä 2013 23:40

Löytyy työkaluja myyvistä kaupoista nimellä kuusiokoloavain, esim: http://www.biltema.fi/fi/Tyokalut/Kasit ... pl-101040/
SirPet
 
Viestit: 329
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 10:50

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Jorssi » Pe 05 Heinä 2013 23:48

Noita saa myös erittäin kilpailukykyiseen hintaan kaikista sekatavarakaupoista, kuten Robin Hood, Hong Kong, ym. Itse suosittelen ostamaan sen koko nipun, jossa on 6-12 eri kokoista kuuskulma-avainta (voi olla enemmänkin). Eivät maksa kymppiä enempää ainakaan noissa halpakaupoissa. Yksittäisiä saa varmaan alle euronkin.
"Hope is a good thing, maybe the best of things, and no good thing ever dies." - Red (The Shawshank Redemption)
Avatar
Jorssi
 
Viestit: 3287
Liittynyt: Ti 29 Huhti 2008 11:29

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja iisa » Ma 08 Heinä 2013 18:05

Kiitoksia SirPet ja Jorssi, löysin oman 9-osaisen kuusiokoloavaimeni Vapaa-Valinnasta. :D
ja miksi sinä
olet aina niin surullinen
Avatar
iisa
 
Viestit: 296
Liittynyt: Ke 23 Heinä 2008 00:22
Paikkakunta: tähtitarha

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Wildchild » Ma 15 Heinä 2013 10:13

Tässä laskuja maksaessa tuli mieleen, että saako eräpäivän siirrosta ottaa maksua? Huomasin vain että eräskin pulju on alkanut ottamaan ihmisten rehellisyydestä 5 euron maksun. No, enpä ole enää rehellinen, maksumuistutuksenkin kun saa lähettää vasta 14 päivää eräpäivän jälkeen. :norsu:
mä annan kaiken ku enempää ei oo, tajuuks sä kuka sun edessä seisoo? :nirppa:
Avatar
Wildchild
Räppimummo
 
Viestit: 1382
Liittynyt: Pe 09 Touko 2008 21:56

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Emilia » Pe 19 Heinä 2013 16:44

Miksei saisi ottaa maksua? :hämillään: Sehän vaatii toimenpiteitä, jos asiakas poikkeaa sovitusta.

Tyhmää veloittaa maksua, jos ei siitä mitään asiakkaalle informoi mutta yleisesti muutoksista voi kyllä ottaa maksun. Ehkä kannattaa reklamoida, voihan olla että heltyvät hyvittämään.
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Avatar
Emilia
 
Viestit: 2931
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 15:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Lumikki75 » Ma 29 Heinä 2013 11:12

Emilia kirjoitti:Miksei saisi ottaa maksua? :hämillään: Sehän vaatii toimenpiteitä, jos asiakas poikkeaa sovitusta.

Tuskin se missään firmassa nykyaikana mitään kovin suurta toimenpidettä vaatii. En mä ainakaan mitään eräpäivän siirrosta laskuta nyt enkä tulevaisuudessa.
Tietysti siitä jokunen työtunti tulee, jos kyseessä on tosi iso firma, mutta tuollaiset kustannuserät pitäisi mun mielestä ottaa huomioon jo hinnoittelussa.
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't.
- Douglas Adams -
Avatar
Lumikki75
 
Viestit: 1022
Liittynyt: Ma 05 Touko 2008 11:49
Paikkakunta: Lahti

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Emilia » Ti 30 Heinä 2013 11:47

En tiedä yrityksesi kokoa, mutta yli sadan tuhannen asiakkaan kanssa, jos alkaisi joka kuukausi sopimaan eri eräpäivät, niin kyllä siinä aika äkkiä tulee kustannuksia.

Muuten en ota kantaa noihin hinnoittelujuttuihin, mutta mieluummin se maksaa, joka palvelun vaatii kuin että kaikki joutuisi.
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Avatar
Emilia
 
Viestit: 2931
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 15:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ti 06 Elo 2013 14:08

Onko kukaan käynyt kalevalaisella jäsenkorjaajalla? Haluaisitko jakaa kokemuksia? Harkitsen ajan varaamista rintarangan jumiutuman vuoksi. Ylen eilinen juttu kertoi, että voisin saada tästä apua useampiinkin juttuihin. Ja lääkärikään ei tänään pitänyt ajatusta huonona.


Jutun paras lainaus:
"- Sen jälkeen kun minun hoidettavistani kymmenen naista oli tullut raskaaksi, lakkasin laskemasta, Erkoma hymyilee." :pahasetä:
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja outsider » Ti 06 Elo 2013 17:57

Lyyra kirjoitti:Onko kukaan käynyt kalevalaisella jäsenkorjaajalla?


Mullakin on satunnainen kysymys: mikä siitä tekee kalevalaisen? :riips: Ja miten tuo eroaa tavallisesta fysioterapiasta? :riips: Ylen jutun mukaan se on kuitenkin eri juttu. Ilmeisesti toi on vähän kokonaisvaltaisempi, mutta kyllä nähdäkseni fysioterapiassakin hoidetaan syytä eikä oireita, ja lihaksistoa kokonaisuutena (mutta ei kyllä esim. kudosnesteitä, joskin en tajua miten se tuossa jäsenkorjauksessa tehdään). Itse ainakin olen löytänyt käynnissä olevassa fysioterapiassani lihaksia joiden olemassaolosta en tiennyt ja tajunnut että kipu tulee usein jostain ihan muualta kuin missä se tuntuu. :raps:

Edit. Mun ei siis ollut tarkoitus vihjata että tuo on huuhaata, mutta toi "kalevalainen"-etuliite nimenomaan vähentää hoidon uskottavuutta mun silmissä koska sanalle ei mainita jutussa mitään perustelua ja se haiskahtaa vähän new age -henkiseltä markkinointitermiltä. Mitä vikaa pelkässä jäsenkorjaus-sanassa on, se kuulostaisi paljon asiallisemmalta! Oon kyllä itsekin sitä mieltä, että perinteiset hoitomuodot keskittyvät liikaa yksittäisiin oireisiin eivätkä kehoon kokonaisuuteena, joten kyllä mä voin uskoa kun tossa sanotaan että tutkimuksessa se näytti tehokkaimmalta hoitomuodolta. En siis ole mitenkään erityisen avulias koska Lyyran kysymys herättää mussa vain lisää kysymyksiä eikä vastauksia. :virne:
I wish this would be your colour
Avatar
outsider
 
Viestit: 340
Liittynyt: Su 14 Huhti 2013 23:46
Paikkakunta: Tampere

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ti 06 Elo 2013 18:13

Minäkin vierastan sitä kalevalainen-etuliitettä ja meinasin jättää sen siitä pois, mutta sitten taas se olisi voinut tarkoittaa ihan mitä tahansa "niksauttajaa" :friikki:
Fysioterapiasta tuo eroaa mun tietääkseni olemalla manipulaatiohoitoa toisin kuin fysioterapia, joka perustuu (ainakin mun kokemusteni ja tietoni mukaan) enemmänkin itsenäiseen jumppaamiseen.
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja outsider » Ke 07 Elo 2013 17:55

Lyyra kirjoitti:fysioterapia, joka perustuu (ainakin mun kokemusteni ja tietoni mukaan) enemmänkin itsenäiseen jumppaamiseen.


No siinä mielessä kyllä, että fysioterapia käyntejä on aika vähän suhteessa siihen kuinka paljon hommia joutuu tekemään. Mutta silloin kun siellä fysioterapeutilla käy, niin se on aika samanlaista miltä se tuon Ylen jutun perusteella vaikuttaa. Siinä vaan on se itsenäinen jumppaaminen sitten sitä mikä eniten vaatii työtä ja tapahtuu niiden istuntojen ulkopuolella omalla ajalla.
I wish this would be your colour
Avatar
outsider
 
Viestit: 340
Liittynyt: Su 14 Huhti 2013 23:46
Paikkakunta: Tampere

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ke 07 Elo 2013 18:01

Ei minua ainakaan ole fysioterapiassa koskaan varsinaisesti "käsitelty" siihen tapaan kuin millaisen käsityksen olen jäsenkorjauksesta saanut. Terapeutti on katsonut, olenko vinossa, ja sitten näyttänyt ne jumppaliikkeet. Ja kerran sitten hierottiin selkä ja hartiat lopuksi.

En tosin ole säännöllisesti fysioterapiassa koskaan käynytkään, mutta kuitenkin joitakin yksittäisiä kertoja. Lääkärinikin oli sitä mieltä, ettei fysioterapeuttien koulutuskaan ole samalla tavalla manipulaatioon painottuvaa kuin jäsenkorjaajien.
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja L-S » Ke 07 Elo 2013 18:09

Sittenhän on lisäksi OMT-terapia eli ortopedinen manuaalinen fysioterapia (meniköhän termi nyt oikein?). Se perustuu mun ymmärtääkseni (ja kahden käyntikerran kokemuksella) tavallista fysioterapiaa enemmän manipulointiin.

Mutta joo, itsekin hieman vierastan tota kalevalainen-termiä, kuulostaa enemmänkin myyttisiin uskomuksiin kuin todellisiin vaikutuksiin perustuvalta hoidolta. :keijo: (Että jo silloin kun maailma syntyi sotkan munasta, meni meidän kaikkien jäsenistö vinoon, ja parantaja kumartaa joka aamu kolmesti Väinämöistä, jotta saa voimaa hoitaa työnsä) Kokemusta mullakaan ei ole, mutta jos se tosiaan on noinkin tehokasta kuin jutussa lupailtiin, melkein kiinnostaisi kokeilla.
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3965
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Lyyra » To 08 Elo 2013 13:09

Kyselin jäsenkorjauksesta yhdeltä paikalliselta toimijalta. Sain vastaukseksi seuraavaa:

"Mainitsemiisi vaivoihin on saatu jäsenkorjauksella hyviä tuloksia, mutta ehdottaisin, että et lähde sekoittamaan fysioterapiaa ja jäsenkorjausta JOS fysioterapeutti hoitaa sinua manuaalisesti. Jos hoito on kotiohjeiden antoa, ergonomian säätöä tms niin jäsenkorjaus voidaan hyvin tehdä, palauttaa selkärangan oikea asento ja tehostaa oman hoidon tuloksia."

Kiinnostavaa. :raps:

Se fysioaika on nyt siis ensi viikolla, joten katsotaan, miten tilanne etenee. Lääkärin puheista sain sen kuvan, että YTHS:llä keskitytään nimenomaan niihin kotijumppaohjeisiin. Käyn siellä fysiossa ja kerron sitten tuolle korjaajalle, että mitä siellä tehtiin. Hän saa sitten neuvoa, onko korjauksessa mitään järkeä.
Ei se jäsenkorjaus ainakaan kauhean kallista olisi. :)

Korjaan vielä aiempia kirjoituksiani aiheesta sen verran, että jäsenkorjaus onkin lukemani perusteella mobilisaatiohoitoa, ei manipulaatiota kuten aiemmin sanoin. Manipulaatio viittaa "niksautteluun", joka taas ei ole hyvä juttu. Eli keskitytään liikeratoihin ja kehon "houkutteluun" oikeaan asentoon, eikä mihinkään voimankäyttöön.

(Ja tämänkin keskustelun olisi ehkä voinut käydä vaivaisten valituksissa. :keijo: )
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja outsider » To 08 Elo 2013 13:47

Lyyra kirjoitti:Ei minua ainakaan ole fysioterapiassa koskaan varsinaisesti "käsitelty" siihen tapaan kuin millaisen käsityksen olen jäsenkorjauksesta saanut. Terapeutti on katsonut, olenko vinossa, ja sitten näyttänyt ne jumppaliikkeet. Ja kerran sitten hierottiin selkä ja hartiat lopuksi.


Ehkä fysioterapeutteja on sitten erilaisia. Mun istunnot ovat keskittyneet siihen että fysioterapeutti hieroo ja kertoo miten lihakset liittyvät toisiinsa.

L-S kirjoitti:itsekin hieman vierastan tota kalevalainen-termiä, kuulostaa enemmänkin myyttisiin uskomuksiin kuin todellisiin vaikutuksiin perustuvalta hoidolta. :keijo: (Että jo silloin kun maailma syntyi sotkan munasta, meni meidän kaikkien jäsenistö vinoon, ja parantaja kumartaa joka aamu kolmesti Väinämöistä, jotta saa voimaa hoitaa työnsä)


Mulle tuli ihan samanlainen mielikuva! :virne:
I wish this would be your colour
Avatar
outsider
 
Viestit: 340
Liittynyt: Su 14 Huhti 2013 23:46
Paikkakunta: Tampere

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Lyyra » To 08 Elo 2013 13:55

outsider kirjoitti:
L-S kirjoitti:itsekin hieman vierastan tota kalevalainen-termiä, kuulostaa enemmänkin myyttisiin uskomuksiin kuin todellisiin vaikutuksiin perustuvalta hoidolta. :keijo: (Että jo silloin kun maailma syntyi sotkan munasta, meni meidän kaikkien jäsenistö vinoon, ja parantaja kumartaa joka aamu kolmesti Väinämöistä, jotta saa voimaa hoitaa työnsä)

Mulle tuli ihan samanlainen mielikuva! :virne:

Ai niin. :lanppu: outsi kysyi, että mikä tekee tästä nimenomaan kalevalaista.

Wikipedia kirjoitti:Kalevalainen jäsenkorjaus on saanut nimensä Elias Lönnrotin Kalevalan 15 luvussa kuvatun vanhan suomalaisen jäsenkorjausperinteen mukaan:
»Jos on luu luiskahtanut, siinä luuta luiskahuta.
Jos on liha liikahtanut, siinä lihaa liikahuta.
Jos on jäsen järkähtänyt, siinä jäsentä järkähytä.»



Ja olen samaa mieltä noista Väinämöisen kumartamiseen ynnä muuhun viittaavista mielikuvista. Luulisin vain, että menetelmän on nimennyt joku keskivertoa kansallismielisempi tyyppi. Tuskin se nimitys itse menetelmästä mitään kertoo. Ei kai nimi menetelmää pahenna. :keijo:
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

EdellinenSeuraava

Paluu Yleistä



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa

cron