Satunnaisia kysymyksiä

Yleinen jutustelu tänne. Korvaa myös entisen kysyttävää -osion.

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja kaneli » Ke 12 Marras 2008 18:54

kaneli kirjoitti:Mä kirjoitin sydäntäsärkevän mailin, toivottavasti tulee vastaus!


Vastaus tuli ja kerrottiin, että on mahdollista. Mua pyydetään antamaan toimitus- ja laskutustietoni, mut mä en oikein tajua, mitä niil laskutustiedoil tarkotetaan. :nolo:
Haluuks ne tietää, minne lasku lähetetään vai hä? :hämillään:

Terveisin,
Onneton Uuno :hullu:
It's all make believe, isn't it?
Avatar
kaneli
Vastarannan keijo
 
Viestit: 315
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 13:55
Paikkakunta: Seitsemäs taivas

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Purple » Ke 12 Marras 2008 19:46

kaneli kirjoitti:Vastaus tuli ja kerrottiin, että on mahdollista. Mua pyydetään antamaan toimitus- ja laskutustietoni, mut mä en oikein tajua, mitä niil laskutustiedoil tarkotetaan. :nolo:
Haluuks ne tietää, minne lasku lähetetään vai hä? :hämillään:

Jep. Tarkoittaa siis vaan sun osoitetietoja, jos sä laskun maksat.
Avatar
Purple
 
Viestit: 564
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 14:26

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja kaneli » Ke 12 Marras 2008 19:47

Purple kirjoitti:
kaneli kirjoitti:Vastaus tuli ja kerrottiin, että on mahdollista. Mua pyydetään antamaan toimitus- ja laskutustietoni, mut mä en oikein tajua, mitä niil laskutustiedoil tarkotetaan. :nolo:
Haluuks ne tietää, minne lasku lähetetään vai hä? :hämillään:

Jep. Tarkoittaa siis vaan sun osoitetietoja, jos sä laskun maksat.


Jes, kiitti! :D
It's all make believe, isn't it?
Avatar
kaneli
Vastarannan keijo
 
Viestit: 315
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 13:55
Paikkakunta: Seitsemäs taivas

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Emeritus » To 13 Marras 2008 21:01

Kertokaas joku nyt pieniaivoiselle karhulle, mitä photoshopin crop-työkalun valinta-alueen keskellä oleva, liikuteltava "tähtäin" tekee? :riips:
Kysyin joku aika sitten itseäni enempi fotariin perehtyneeltä siskoltani, eikä hänkään tiennyt sen funktiota.
"Kun on kerran nuoruudenlähteestä maistanut, ei enää tyydy vesijohtoveteen, johon on sekoitettu juustonjuoksutinta ja laksatiivia."
-Markus Kajo
Avatar
Emeritus
 
Viestit: 1164
Liittynyt: To 08 Touko 2008 15:08

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Yabba » To 13 Marras 2008 22:50

Emeritus kirjoitti:Kertokaas joku nyt pieniaivoiselle karhulle, mitä photoshopin crop-työkalun valinta-alueen keskellä oleva, liikuteltava "tähtäin" tekee? :riips:
Kysyin joku aika sitten itseäni enempi fotariin perehtyneeltä siskoltani, eikä hänkään tiennyt sen funktiota.

On nätti koristus :keijo: Ei ole itsellänikään mitään hajua, muissa työkaluissa se kuitenkin muistaakseni on kohdistus/kiintopiste apulaite.


OT: Piti ihan tarkistaa, GIMPissä ei kyseistä härpäkettä ole :p
Minä lähden Pohjois-Karjalaan / vaihdan farkut verkkarihousuun
kotiseudulle Pohjois-Karjalaan / juon kaljaa auringon nousuun"
Avatar
Yabba
 
Viestit: 2090
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 21:31
Paikkakunta: Karhunpäässä

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Emeritus » To 13 Marras 2008 23:13

Yabba kirjoitti:
Emeritus kirjoitti:Kertokaas joku nyt pieniaivoiselle karhulle, mitä photoshopin crop-työkalun valinta-alueen keskellä oleva, liikuteltava "tähtäin" tekee? :riips:
Kysyin joku aika sitten itseäni enempi fotariin perehtyneeltä siskoltani, eikä hänkään tiennyt sen funktiota.

On nätti koristus :keijo: Ei ole itsellänikään mitään hajua, muissa työkaluissa se kuitenkin muistaakseni on kohdistus/kiintopiste apulaite.


OT: Piti ihan tarkistaa, GIMPissä ei kyseistä härpäkettä ole :p

Kiitosta, tuota vähän arvelin itsekin.

OT: Justiinsa koulutehtävän puitteissa olen tutustunut Ubuntuun, ja ihmetellyt sen logiikkaa. Crop-työkalulla ei vaan saa rajattua ja pienennettyä kuvaa tiettyyn kokoon (tai sitten en vaan osaa), kuin fotarissa. Joutuu ensin valitsemaan alueen rectangular selection toolilla (jolla saa myös tietyt mittasuhteet rajaukseen), sitten croppaamaan ylimääräiset pois, ja lopulta skaalattua pienemmäksi.
"Kun on kerran nuoruudenlähteestä maistanut, ei enää tyydy vesijohtoveteen, johon on sekoitettu juustonjuoksutinta ja laksatiivia."
-Markus Kajo
Avatar
Emeritus
 
Viestit: 1164
Liittynyt: To 08 Touko 2008 15:08

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Yabba » To 13 Marras 2008 23:56

Emeritus kirjoitti:OT: Justiinsa koulutehtävän puitteissa olen tutustunut Ubuntuun, ja ihmetellyt sen logiikkaa. Crop-työkalulla ei vaan saa rajattua ja pienennettyä kuvaa tiettyyn kokoon (tai sitten en vaan osaa), kuin fotarissa. Joutuu ensin valitsemaan alueen rectangular selection toolilla (jolla saa myös tietyt mittasuhteet rajaukseen), sitten croppaamaan ylimääräiset pois, ja lopulta skaalattua pienemmäksi.

:virne: GIMP on tosiaan tottumiskysymys, se on hemmetin tehokas ja hyvä kuvankäsittelijä, vaatii vain fotarin jälkeen aika hitosti uudelleen opettelua, kiitos sen käyttöliittymän (ja sama toisin päin, jos siirrytään takasin fotariin). Tarkoitan tuolla sitä että en enää fotaria osaa käyttää :virne:

Mutta gimpissä on se mattoveitsikuvake jolla heittää croppaukset ja sitten iskee enteriä (sama muistaakseni on myös fotarissa), kuvakoon taas sai kuva => skaalaa kuvaa valikosta, tosin skaalaustyökalu löytyy työkaluikkunastakin. Itse tosin käytän lähinnä työtila- ja tasotikkunaa ja työkalujen vaihtoon hiiren kakkosnäppäimen alla olevaa valikkoa tai pikanäppäimiä.... :virne: Ja jos ei ubuntussa tarvi tehdä kovin suurta ja vaativaa kuvankäsittelyä, vaan lähinnä paint tyyppistä, on gimppiä parempi vaihtoehto gpaint, saa kun heittää "sudo apt-get install gpaint" rivin päätteeseen, tosin vaatii nuo pääkäyttäjän paperit :p
Minä lähden Pohjois-Karjalaan / vaihdan farkut verkkarihousuun
kotiseudulle Pohjois-Karjalaan / juon kaljaa auringon nousuun"
Avatar
Yabba
 
Viestit: 2090
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 21:31
Paikkakunta: Karhunpäässä

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja LazyBastard » Pe 14 Marras 2008 09:08

Yabba kirjoitti::virne: GIMP on tosiaan tottumiskysymys, se on hemmetin tehokas ja hyvä kuvankäsittelijä, vaatii vain fotarin jälkeen aika hitosti uudelleen opettelua, kiitos sen käyttöliittymän (ja sama toisin päin, jos siirrytään takasin fotariin). Tarkoitan tuolla sitä että en enää fotaria osaa käyttää :virne:


Näin on. Täytyy kyllä sanoa, että kun siirryin GIMPistä (kotona) Photarin (töissä) käyttäjäksi, niin huokaisin helpotuksesta. Jotenkin tuo Photari on niin palion helempompi.
Et in Arcadia ego.
Avatar
LazyBastard
 
Viestit: 737
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 12:49

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Galileo » Pe 14 Marras 2008 09:40

http://www.gimpshop.com/

"GIMPshop is a modification of the free/open source GNU Image Manipulation Program (GIMP), intended to replicate the feel of Adobe Photoshop. Its primary purpose is to make users of Photoshop feel comfortable using GIMP."
Rock out, rock out, with your cock out.
Impress your lady friends,
Rock out, rock out, rock out,
'Til your life is at an end.
Avatar
Galileo
 
Viestit: 1326
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 10:52

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja kaneli » Ma 17 Marras 2008 15:58

Tuotanoinniinnään. Jos mä ostan lipun kaukojunaan, niin voinko mä käyttää sitä myös Helsingin lähiliikenteessä? Siis jos haluan vaikka Pasilasta päästä Oulunkylään, niin käykö tämä sama lippu vai pitääkö mun ostaa vielä erikseen kertalippu?

Terveisin,
Tietämätön :keijo:
It's all make believe, isn't it?
Avatar
kaneli
Vastarannan keijo
 
Viestit: 315
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 13:55
Paikkakunta: Seitsemäs taivas

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Purple » Ma 17 Marras 2008 16:08

Jos mä oikein tajusin sun kysymyksen, eli että oot tulossa kaukojunalla muualta Helsinkiin ja Pasilassa pitäisi vaihtaa paikallisjunaan, niin voit ostaa lipun perille asti jo valmiiksi. Eli ostat sen Oulunkylään etkä Helsinkiin/Pasilaan ja sitten vaan leimaat sen vaihtaessasi paikallisjunaan ja asia on sillä selvä.
Avatar
Purple
 
Viestit: 564
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 14:26

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja theia » Ma 17 Marras 2008 16:10

Just niin kuin Purple sanoi, tosin junanvaihto tapahtuisi silloin jo Tikkurilassa jos Oulunkylään oot menossa :)
so weak and powerless.
Avatar
theia
Pahvi
 
Viestit: 3420
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:56
Paikkakunta: Sherwood

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Mr. Smith » Ti 18 Marras 2008 09:19

Lisämuistutuksena: Oulunkylässä pysähtyvät I-, K-, N- ja T-junat :)
"Real men are not intimidated by physical threats against their personal selves, and, ironically, neither am I. "
- Ernest P. Worrell -
Mr. Smith
 
Viestit: 1766
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 07:27
Paikkakunta: Turku

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja kaneli » Ti 18 Marras 2008 18:13

Aha, jasså! Kaikkea sitä oppii, kun vanhaksi elää. :D
Ehämmä tommosta tajunnu, että sen lipun voi ostaa jonneki muualleki ku vaan Tsadiin (tai Pasilaan) asti. Mut mä oonki vaan tämmönen :keijo:. :virne:

Kiitos ja kumarrus. :)
It's all make believe, isn't it?
Avatar
kaneli
Vastarannan keijo
 
Viestit: 315
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 13:55
Paikkakunta: Seitsemäs taivas

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Sippura » Ti 18 Marras 2008 20:05

Mitenkä tuttu ostospaikka kanssafordaajille on Amazon.com?

Suunnittelin tekeväni joululahjahankintoja ko. nettikaupasta, mutta haluaisin
kuulla ensin luotettavilta tahoilta kommentteja ostostapahtumiin liittyen. Luo-
tettavina tahoina pidän siis teitä :tilt:

Luottokortilla onnistuu tietty maksaminen, ja taitaa olla aika turvallinenkin paik-
ka mutta mitenkäs nuo toimitusajat ja -kulut? Lähetetäänkö toimituksia Suomeen
ja jos niin mihin hintaan? Onko ihan kiskurimaiset postituskulut esim. parilla kir-
jalla vai kannattaako suosiolla hakea lähempää?

Kaikki kommentit tervetulleita! :D

Muistelisin että tästä ei ole vielä tällä Fordella viestitelty
And they can't build a satellite to tell you how loved you are
Sippura
Epäkelpo jäsen
 
Viestit: 1415
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 13:08
Paikkakunta: Täsä. Täälä.

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Kumkvatti » Ti 18 Marras 2008 21:21

Amazonista ei ole kokemusta, mutta jos kirjoja olet tilaamassa, kannattaa tarkistaa myös The Book Depository. Siellä ei peritä erikseen toimituskuluja, ja hinnatkin on monesti varsin edulliset. Itse tilasin yhden kirjan juuri, tuli suunnilleen parissa viikossa. Ei ole negatiivisia kommentteja tästä puljusta sattunut silmään, monet kehuvat.
Avatar
Kumkvatti
yybersalama
 
Viestit: 446
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 14:29

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja @gen.fi » Ti 18 Marras 2008 21:35

Juu kannattaa käyttää tuota kvatin mainitsemaa puljua jos tuotteet löytyy sieltä.
Koska usa:sta ei kannata kirjoja tilata yli 125$:lla, koska silloin tulee alv:t päälle.
Tai siis kokonaiskuluiksi ei saa tulla yli 125$.

Mutta kummastakin on tullut hyvin ilman mitään ongelmia.
Engalnnista tietenkin nopeammin (n. 3-5päivää), kuin usa:sta (1-3viikkoa).
Elämä on tie jonka määränpäätä en voi valita, vain suunnan sille.
Avatar
@gen.fi
 
Viestit: 1049
Liittynyt: Su 04 Touko 2008 23:27

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Sippura » Ke 19 Marras 2008 08:08

Suurkiitos kumkvatti :D

Book Depositorystä löytyi toivotut kirjat ja vieläpä huomattavasti edullisemmin
mitä kilpailevista nettikirjakaupoista. Aivan loistavaa, kannatti avata suunsa
ensin täällä :tilt:
And they can't build a satellite to tell you how loved you are
Sippura
Epäkelpo jäsen
 
Viestit: 1415
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 13:08
Paikkakunta: Täsä. Täälä.

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Galileo » Ke 19 Marras 2008 10:05

Sippura kirjoitti:Mitenkä tuttu ostospaikka kanssafordaajille on Amazon.com?

Amazon on maailman suurimpia nettikauppoja, joten se on luotettava. Amazon.com lähettää jenkeistä, mutta Amazon.co.uk briteistä, eli se muuttaa hiukan tullijuttuja. Amazon ilmoittaa hinnat ärsyttävästi, eli pitää ensin läimiä roinat ostoskoriin ja sitten säätää tilausvaiheeseen, että näkee postikulut.

Brittinettikauppojen vertailulinkki ei ole tällä foorumilla tainnut vielä ollakaan: http://www.find-dvd.co.uk/
Rock out, rock out, with your cock out.
Impress your lady friends,
Rock out, rock out, rock out,
'Til your life is at an end.
Avatar
Galileo
 
Viestit: 1326
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 10:52

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Fantsu » Ke 19 Marras 2008 11:14

Briteistä tilatut tavarat on välillä postitettu Saksasta, jossa on myös oma Amazon haarakonttorinsa.
Avatar
Fantsu
 
Viestit: 1052
Liittynyt: Ma 12 Touko 2008 10:37
Paikkakunta: Churchmoor

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Galileo » Ke 19 Marras 2008 11:18

Briteistä tai Saksasta Suomeen ostetulla tuotteella ei ole tullin suhteen eroa kohtelussa (ellei brittilähetys tule Jerseyn kautta).

http://www.tulli.fi/fi/04_Julkaisut/01_ ... upasta.pdf
Rock out, rock out, with your cock out.
Impress your lady friends,
Rock out, rock out, rock out,
'Til your life is at an end.
Avatar
Galileo
 
Viestit: 1326
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 10:52

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Sippura » Ke 19 Marras 2008 13:08

Galileo kirjoitti:Amazon ilmoittaa hinnat ärsyttävästi, eli pitää ensin läimiä roinat ostoskoriin ja sitten säätää tilausvaiheeseen, että näkee postikulut.


Juuri tuohon ominaisuuteen Amazonissa meinasi mennä hermot. Onneksi
Book Depositoryn postikulut oli helpot - niitä ei ole.
And they can't build a satellite to tell you how loved you are
Sippura
Epäkelpo jäsen
 
Viestit: 1415
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 13:08
Paikkakunta: Täsä. Täälä.

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja melissa » Ke 19 Marras 2008 19:04

No pahus, kun täällä esitellään hyviä sivustoja. Heti lähti tilaus Book Depositoryyn. Taas tuli vähän köyhdyttyä, mutta mitäs pienistä. :p
Avatar
melissa
 
Viestit: 61
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 11:55

Re: FB-kysymys

ViestiKirjoittaja pampula » Ma 24 Marras 2008 10:47

Voihan Facebook :huoh:

En tajua noita yksityisyysasetushommia ollenkaan. Kun samannimisiä ihmisiä sattuu olemaan aika monta, niin aattelin, että olisi kiva laittaa yksityinen profiili sellaiseksi, että siinä näkyisi jotain osviittaa ken sattuu olemaan kyseessä. No, okei, kavereista voi päätellä aika paljon mutta silti. Missään ei voi tarkastella, miltä oma profiili näyttää ei-kaverin silmin! Sellainen kyllä löytyy, missä voi tarkastella miltä näyttää jonkun kaverin silmin. Eli oli sitten laitettava profiili taas kokonaan piiloon.

Ja kaikki muukin sekavuus. Laitoin esim. valokuva-albumit niin, ettei pari etäisempää tuttuani näe niitä. Tai niin ainakin luulin. Sillä nyt kun katsoin miltä profiilini näyttää niiden kavereiden silmiin, niin kas - siellähän seinällä näkyy kaikki nämä, jos joku on vaikka kommentoinut jotain kuvaani.

Prkl! :raivo:

Nyt siis ne tutut, joilta olen evännyt kuvaoikeudet, saavat nähdä että joku on kommentoinut kuviani mutta samalla tajuavat, etteivät ne näy heille. (Vai näkyvätkö?) Great! :epäilevä:
Muuten hyvä, mutta fasaanit eivät lennä pakoon kylmää.
Avatar
pampula
 
Viestit: 278
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 22:23

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Purple » Ti 25 Marras 2008 12:47

Täältä varmaan löytyy lastenelokuvienkin asiantuntemusta.

Siskontyttö on kovasti kissojen perään ja äitinsä ehdotteli, josko joululahjaksi hankkisi dvd:n, jossa seikkailee oikeita kissoja. Se puhui Aristokateista, mutta mä oon olettanut että se on piirretty. Onko siitä olemassa "elävillä" kissoilla tehty versio, tai tuleeko kellekään mieleen jotain muuta leffaa, jossa olisi kissoja? Ainakin on olemassa se yksi leffa, jossa kaksi koiraa ja kissa vaeltavat perheen vanhalta talolta uudelle tms, ääninä muistaakseni ainakin Michael J. Fox ja oisko ollut Sally Field. Muita?
Avatar
Purple
 
Viestit: 564
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 14:26

EdellinenSeuraava

Paluu Yleistä



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa