Satunnaisia kysymyksiä

Yleinen jutustelu tänne. Korvaa myös entisen kysyttävää -osion.

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Galileo » Ti 25 Marras 2008 13:03

Aristokatit ja Kissojen Valtakunta on piirrettyjä. Mun käsittääkseni kissojen kanssa ei mielellään tehdä leffoja, koska ne on hankalia kouluttaa, eivätkä tee mitä pitäisi :director:

Miten olisi Cat in The Hat? Mike Myers on aika lähellä oikeaa kissaa. :keijo:


Muoks:
http://www.imdb.com/title/tt0239395/
Rock out, rock out, with your cock out.
Impress your lady friends,
Rock out, rock out, rock out,
'Til your life is at an end.
Avatar
Galileo
 
Viestit: 1326
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 10:52

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Sippura » Ti 25 Marras 2008 13:11

Purple kirjoitti:Ainakin on olemassa se yksi leffa, jossa kaksi koiraa ja kissa vaeltavat perheen vanhalta talolta uudelle tms, ääninä muistaakseni ainakin Michael J. Fox ja oisko ollut Sally Field. Muita?


Kotia kohti, oi mikä ihana leffa :sydän:

Kuva

Kissat määrää, koirat häärää :virne:

Muita kissaleffoja ei tule nyt valitettavasti mieleen - ainoastaan sellaisia,
joissa kissat esitetään pahiksina sivurooleissa, esim. Stuart Little.
And they can't build a satellite to tell you how loved you are
Sippura
Epäkelpo jäsen
 
Viestit: 1415
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 13:08
Paikkakunta: Täsä. Täälä.

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja shaana » Ti 25 Marras 2008 14:13

Galileo kirjoitti:Muoks:
http://www.imdb.com/title/tt0239395/


Joo tästä olin juurikin tulossa myöskin mainitsemaan, osui silmään tuo "Kuin kissat ja koirat" -lätty kun etsin itse lastenhyllystä leffavuokraamossa muuta. Sisko tosin sanoi ettei ole kovin hyvä, mutta tiedä häntä, itse en ole nähnyt.

Voisinhan minäkin kysymyksen ilmoille heittää, mikähän mahtaa olla mahdollisuus, että ihan oikeasti väärin langetettu parkkisakko mitätöitäisiin asiallisin ja hyvin argumentein varustetun kirjallisen vastalauseen seurauksena? Kellään kokemuksia? Lienee onneaan kokeileva parkkipirkko oli jättänyt pyyhkijään pikavoiton, merkinnyt syyksi "pysäköintikieltoalue-liikennemerkin huomioimatta jättämisen", vaikka tuo kyseinen merkki sijaitsi omaa katuani risteävällä pihatiellä. :epäilevä: Merkin vaikutus käsittääkseni alkaa merkistä ja jatkuu mmmm. johonkin? :keijo: Ei se nyt voi ennen merkkiä saakura sentään alkaa, risteykseenkin oli oikeaoppisesti yli viisi metriä. :norsu: Olen kyllä ehdottomasti väärin pysäköityjen autojen ja näiden omistajien sakottamisen puolustaja, mutta aiheetta lappujen jättäminen nostaa kyllä niskavillat lievästi koholle.
Aurinko, sinä sanoit kun katselimme kuuta.
Avatar
shaana
Kuivaliha
 
Viestit: 1539
Liittynyt: To 24 Huhti 2008 23:19
Paikkakunta: Hangessa.

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Galileo » Ti 25 Marras 2008 14:41

shaana kirjoitti:Voisinhan minäkin kysymyksen ilmoille heittää, mikähän mahtaa olla mahdollisuus, että ihan oikeasti väärin langetettu parkkisakko mitätöitäisiin asiallisin ja hyvin argumentein varustetun kirjallisen vastalauseen seurauksena? Kellään kokemuksia? Lienee onneaan kokeileva parkkipirkko oli jättänyt pyyhkijään pikavoiton, merkinnyt syyksi "pysäköintikieltoalue-liikennemerkin huomioimatta jättämisen", vaikka tuo kyseinen merkki sijaitsi omaa katuani risteävällä pihatiellä. :epäilevä: Merkin vaikutus käsittääkseni alkaa merkistä ja jatkuu mmmm. johonkin? :keijo: Ei se nyt voi ennen merkkiä saakura sentään alkaa, risteykseenkin oli oikeaoppisesti yli viisi metriä. :norsu: Olen kyllä ehdottomasti väärin pysäköityjen autojen ja näiden omistajien sakottamisen puolustaja, mutta aiheetta lappujen jättäminen nostaa kyllä niskavillat lievästi koholle.

Tuo Cats&Dogs on ihan hirveä leffa.


Pysäköintikieltoalue alkaa Kuva ja loppuu Kuva

Mitä meinaat risteävällä tiellä? Jos pysäköintikieltoalue alkaa pihatieltä ja sieltä huristat toiselle tielle ja jätä koslan parkkiin ennen kuin pysäköintikieltoalue loppuu, niin ei auta selitykset tai itkut.
Rock out, rock out, with your cock out.
Impress your lady friends,
Rock out, rock out, rock out,
'Til your life is at an end.
Avatar
Galileo
 
Viestit: 1326
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 10:52

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja shaana » Ti 25 Marras 2008 15:55

Eikäku mun (laina)koslani oli kadulla, josta lähti mm. pihatie, jonka alussa tuo merkki siis oli, kiekolla ja muilla lisäyksillä varustettana, mutta kuitenkin - pihatieltä ei autoteitä tuolle mun parkkeeraamalle kadulle pääse ajamaan. En ollut ohittanut merkkiä mistään suunnasta katsottuna autollani. Selkisköhän vieläkään? :raps: Autostani oli n. kuuden metrin pituinen matka pihatien risteykseen, jonka alussa tuo merkki kökötti. No nyt? :keijo:

Kuis sit, duunikaveri sanoi että ystävänsä oli saanut mitätöityä parkkisakkonsa, kun oli virheellisesti annettu.

Toiseksi, kadulla jossa autoni seisoi, on edempänä, yhden risteyksen jälkeen pysäköinti kielletty -merkki, lisäkilpi kertoo että klo 8-16. Pirkko kirjannut mun lippuni n. klo 7.55, varmaan suivaantunut kun ei ollut ketään sakotettavaa tuolla paikalla ja kokeili onneaan. :epäilevä:

Ei näköjään töissä ehdi kunnon vastinetta kirjoittamaan, mutta täytyy kuitenkin se laittaa menemään, en mä huvikseni kehtaa neljää kynppiä maksaa.
Aurinko, sinä sanoit kun katselimme kuuta.
Avatar
shaana
Kuivaliha
 
Viestit: 1539
Liittynyt: To 24 Huhti 2008 23:19
Paikkakunta: Hangessa.

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Jorssi » Ti 25 Marras 2008 16:48

Kyllähän tuollasen saa mitätöityä, mutta usein pyytävät kuvallista todistusaineistoa. Esimerkkinä vaikka Lahdessa saatu parkkisakko, kun ei ollut pysäköintikiekkoa laitettu. Liikennemerkki, joka ilmoitti pysäköintikiekon pakollisuudesta oli ollut viimeiset puoli vuotta kumossa. Siitä kun otti kuvan, niin sakko mitätöitiin. Ja oli muuten samantien seuraavana päivänä pystyssä se merkki.
"Hope is a good thing, maybe the best of things, and no good thing ever dies." - Red (The Shawshank Redemption)
Avatar
Jorssi
 
Viestit: 3287
Liittynyt: Ti 29 Huhti 2008 11:29

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja shaana » Ti 25 Marras 2008 16:58

Jorssi kirjoitti:Kyllähän tuollasen saa mitätöityä, mutta usein pyytävät kuvallista todistusaineistoa.


Tulen vieläkin tänne molottamaan. :keijo:
Koska olen agentti, :viileä: niin tottahan tokkiinsa otin kännyllä kuvan autosta ja kaikista mahdollisista merkeistä, mitä samaan kuvaan sain. Oli kyllä aika pimeää, mutta auton valot näyttävät kyllä tuon merkin, ja hanki auton ympärillä kertovalle kertoo, ettei autoa ole siirretty. :p
Aurinko, sinä sanoit kun katselimme kuuta.
Avatar
shaana
Kuivaliha
 
Viestit: 1539
Liittynyt: To 24 Huhti 2008 23:19
Paikkakunta: Hangessa.

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Jorssi » Ti 25 Marras 2008 17:03

shaana kirjoitti:
Jorssi kirjoitti:Kyllähän tuollasen saa mitätöityä, mutta usein pyytävät kuvallista todistusaineistoa.


Tulen vieläkin tänne molottamaan. :keijo:
Koska olen agentti, :viileä: niin tottahan tokkiinsa otin kännyllä kuvan autosta ja kaikista mahdollisista merkeistä, mitä samaan kuvaan sain. Oli kyllä aika pimeää, mutta auton valot näyttävät kyllä tuon merkin, ja hanki auton ympärillä kertovalle kertoo, ettei autoa ole siirretty. :p
Eiköhän tuo sitten onnistu. Hakemus vetämään vaan. :peukku:
"Hope is a good thing, maybe the best of things, and no good thing ever dies." - Red (The Shawshank Redemption)
Avatar
Jorssi
 
Viestit: 3287
Liittynyt: Ti 29 Huhti 2008 11:29

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ti 25 Marras 2008 17:26

shaana kirjoitti:Joo tästä olin juurikin tulossa myöskin mainitsemaan, osui silmään tuo "Kuin kissat ja koirat" -lätty kun etsin itse lastenhyllystä leffavuokraamossa muuta. Sisko tosin sanoi ettei ole kovin hyvä, mutta tiedä häntä, itse en ole nähnyt.

Minäkään en oikein pitänyt Kuin kissat ja koirat -leffasta. Lisäksi kissat ovat siinä pahiksia, jotka lopuksi saavat köniinsä, joten ei ehkä paras mahdollinen leffavaihtoehto kissoista kovasti pitävälle tytölle...
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja @gen.fi » To 27 Marras 2008 18:06

Juu oikeitahan ei Aristokateissa ole, mutta ei se nyt ainakaan huono piiretty ole heittää kasaan mukaan.
http://www.imdb.com/title/tt0065421/
Elämä on tie jonka määränpäätä en voi valita, vain suunnan sille.
Avatar
@gen.fi
 
Viestit: 1049
Liittynyt: Su 04 Touko 2008 23:27

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Emilia » To 27 Marras 2008 18:17

Aristokatit on ihana. Jopa mun mielestä, enkä todellakaan ole mikään kissaihminen...


Mä jäin tänään kauppareissun jälkeen miettimään, miksi ajatus 350 gramman sipsipussin
ostamisesta hävetti ihan sikana, mutta saman painoisen karkkipussin pystyin ostamaan
ongelmitta. :hullu: Kai se on se pakkauskoko sit.. Se sipsipussi näytti itteni kokoselta! :kauhistunut:

taisinkin vastata omaan kysymykseeni ite...
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Avatar
Emilia
 
Viestit: 2931
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 15:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Mr. Smith » Pe 28 Marras 2008 14:16

Purple kirjoitti:Täältä varmaan löytyy lastenelokuvienkin asiantuntemusta.

Siskontyttö on kovasti kissojen perään ja äitinsä ehdotteli, josko joululahjaksi hankkisi dvd:n, jossa seikkailee oikeita kissoja. Se puhui Aristokateista, mutta mä oon olettanut että se on piirretty. Onko siitä olemassa "elävillä" kissoilla tehty versio, tai tuleeko kellekään mieleen jotain muuta leffaa, jossa olisi kissoja? Ainakin on olemassa se yksi leffa, jossa kaksi koiraa ja kissa vaeltavat perheen vanhalta talolta uudelle tms, ääninä muistaakseni ainakin Michael J. Fox ja oisko ollut Sally Field. Muita?


Jos koolla ei ole väliä... :virne:

Tiikeriveljekset
Elsa- vapaana syntynyt
Lumitiikerit
"Real men are not intimidated by physical threats against their personal selves, and, ironically, neither am I. "
- Ernest P. Worrell -
Mr. Smith
 
Viestit: 1766
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 07:27
Paikkakunta: Turku

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Purple » Pe 28 Marras 2008 15:48

Kiitos kaikille vinkeistä. :D Olin jo melkein päättänyt hankkia Kotia kohti -leffan, mutta Smithin viimeisen linkin takaa löytyi hyviä kilpailijoita. Pitää vielä vähän pohtia, mutta nyt on hyvä valikoima mistä valita.

Haluan tällä kertaa nimenomaan ei-piirrettyä, mutta Aristokattien hyvyydestä kertonee veljentytön vastaus, kun kysyin häneltä onko Aristokateissa oikeita kissoja. Pikkuneito on nähnyt leffan, saattaa olla että niillä on se omanakin, ja vastaus oli: "On." :virne:
Avatar
Purple
 
Viestit: 564
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 14:26

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja ahkera » Ti 02 Joulu 2008 14:15

Onkohan kukaan nähnyt missään myynnissä Viivi&Wagner tyynyliinoja? Elikkäs, että valmistetaanko sellaisia ylipäätään? Ja jos ei valmisteta, niin kuka askartelis mulle muutaman?
ahkera
 
Viestit: 105
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 19:57

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Mr. Smith » Ti 02 Joulu 2008 15:01

ahkera kirjoitti:Onkohan kukaan nähnyt missään myynnissä Viivi&Wagner tyynyliinoja? Elikkäs, että valmistetaanko sellaisia ylipäätään? Ja jos ei valmisteta, niin kuka askartelis mulle muutaman?


Viivi ja Wagner-kaupassa niitä ei ainakaan näkynyt, mutta Hennan käsityöblogissa on yksi esimerkki itsetehdystä tyynyliinasta ;)
"Real men are not intimidated by physical threats against their personal selves, and, ironically, neither am I. "
- Ernest P. Worrell -
Mr. Smith
 
Viestit: 1766
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 07:27
Paikkakunta: Turku

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Sippura » To 04 Joulu 2008 08:40

Kysymys liittyen Turun Kårenin soittoaikoihin: onko kellään tietoa, mihin
aikaan bändit yleensä aloittaa soitannan näin keskellä viikkoa? Voisiko us-
kaltaa olettaa, että rokki soi jo ennen puoltayötä?
And they can't build a satellite to tell you how loved you are
Sippura
Epäkelpo jäsen
 
Viestit: 1415
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 13:08
Paikkakunta: Täsä. Täälä.

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja urakka » La 06 Joulu 2008 11:06

Mulla on sitten ihan jotain muuta ko rock-klubikysymyksiä. :virne:

Voiko juustoa pakastaa? Tai jogurttia?
Ja jos voi, niin muuttuuko niiden olemus jotenkin käsittelystä?

Oon tullut viime aikoina tulokseen, että pitäis lisätä maitotuotteiden syöntiä, ja pikkuruiset juustot on aivan liian kalliita opiskelijabudjetille. Mitään kilon könttiä taas ei mitenkään saa tuhottua ennenko homehtuu, eli pitää keksiä jotain.
Miten hyvä on unohtaa: vain silloin voi rakastaa.
Avatar
urakka
 
Viestit: 370
Liittynyt: Ke 15 Loka 2008 19:18

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » La 06 Joulu 2008 12:28

urakka kirjoitti:Voiko juustoa pakastaa? Tai jogurttia?
Ja jos voi, niin muuttuuko niiden olemus jotenkin käsittelystä?

Olen pakastanut juustoa enkä ole huomannut muutosta koostumuksessa. Mulla on ainakin toiminut hyvin se, että ole ostanut kerralla 1 kg juustoa ja pakastanut siitä sitten puolet. Kilon klöntti ei tule oikeastaan ikinä syötyä niin nopeasti, että se ei menisi pilalle, jos sen kokonaisena pidän jääkaapissa.

En tiedä, miten jogurtin pakastaminen onnistuu, jos siitä haluaa koostumukseltaan samanlaista kuin ennen pakastamista. Tuli kuitenkin mieleen, että kun olin pieni, meillä oli silloin tällöin tapana tehdä itse mehu- ja jogurttijäitä. :) Harmi, että mehujäämuotit eivät ole enää tallella. Pari vuotta sitten olisin halunnut kokeilla jogurttijään tekoa, mutta äiti oli ilmeisesti laittanut muotit pois.
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Sippura » La 06 Joulu 2008 13:50

Sippura kirjoitti:Kysymys liittyen Turun Kårenin soittoaikoihin: onko kellään tietoa, mihin
aikaan bändit yleensä aloittaa soitannan näin keskellä viikkoa? Voisiko us-
kaltaa olettaa, että rokki soi jo ennen puoltayötä?


Vastaan kokemuksen syvällä rintaäänellä :tilt: Puoli yhdeltätoista,
ainakin viime kerralla.
And they can't build a satellite to tell you how loved you are
Sippura
Epäkelpo jäsen
 
Viestit: 1415
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 13:08
Paikkakunta: Täsä. Täälä.

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja urakka » La 06 Joulu 2008 14:42

Kiitti marenkienkeli.

Eli seuraavalla kauppareissulla voin ensimmäistä kertaa elämssäni ottaa sellaisen perhe-mallisen juuston. Miten sen muuten sitten sulatetaan, tai miten kauan sulaminen kestää jos nostaa jääkaappiin? Ei mitenkään houkuttele ajatus jäisestä juustosta... Taidan samalla kokeilla pakastaa jogurttia sellaisen pienen purkin, niin näkeepä senkin.
Miten hyvä on unohtaa: vain silloin voi rakastaa.
Avatar
urakka
 
Viestit: 370
Liittynyt: Ke 15 Loka 2008 19:18

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Kumkvatti » La 06 Joulu 2008 14:51

Juustoraasteen pakastaminen ainakin toimii erinomaisesti, sen voi heitellä vähän kerrallaan jäisenä pitsan tai lämppärien päälle. :D
Avatar
Kumkvatti
yybersalama
 
Viestit: 444
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 14:29

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » La 06 Joulu 2008 15:23

urakka kirjoitti:Miten sen muuten sitten sulatetaan, tai miten kauan sulaminen kestää jos nostaa jääkaappiin?

Olen nostanut juuston jääkaappiin muistaakseni vuorokautta ennen kuin sitä olen käyttänyt. En ole koskaan tutkinut, kauanko sulaminen todellisuudessa kestää. Mulla ei ole ollut niin tarkkaa, kun olen juustoa joka tapauksessa käyttänyt lähinnä lämppäreihin.
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Shay » La 06 Joulu 2008 16:08

Musta kyllä tuntuu, että juusto menee vähän murustuvaksi pakastamisen jälkeen, ainakin Edam.
Sitä on vähän rasittava höylätä pakastettuna, mutta on parempi murustella kuin kestää sitä
haisevaa juustoa, kun se on ollut jääkaapissa liian kauan. (Tosin itse ajattelin tällä kertaa hoitaa
ongelman pistämällä juuston päälle kuutisen viipaletta kerralla, jotta juusto kuluisi vain äkempää. :friikkipeukku:
Ja luomujuusto tosiaan maksaa paljon...)
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Avatar
Shay
Hukkasusi
 
Viestit: 3056
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 20:32
Paikkakunta: Pään sisällä pimeässä

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja LazyBastard » Ma 08 Joulu 2008 12:08

Juustoa on pakastettu täälläkin, mutta mun mielestä juusto kyllä menee huonoksi aika nopeasti sulamisensa jälkeen, joten olen luopunut tavasta. Ostan vaan pienemmän köntän, tulee lopen halvemmaksi kuin juuston heittäminen roskiin.
Et in Arcadia ego.
Avatar
LazyBastard
 
Viestit: 737
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 12:49

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Lumikki75 » Ma 08 Joulu 2008 12:13

Mulla on vähän samanlaisia kokemuksia kuin Leisillä. Kyllä pakkasesta sulatettua juustoa syödä voi, mutta siihen tulee aika usein päälle semmoinen epämiellyttävä valkoinen ketto.
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't.
- Douglas Adams -
Avatar
Lumikki75
 
Viestit: 1022
Liittynyt: Ma 05 Touko 2008 11:49
Paikkakunta: Lahti

EdellinenSeuraava

Paluu Yleistä



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 23 vierailijaa

cron