Satunnaisia kysymyksiä

Yleinen jutustelu tänne. Korvaa myös entisen kysyttävää -osion.

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ma 16 Tammi 2012 18:58

Kiitti neuvoista, mutta viikonloppu (ja auto) meni jo. :tilt:
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja iisa » Ma 16 Tammi 2012 20:31

Kiitoksia kovasti Pascal Lemoix ja L-S!

Työjutut jatkuu.
Teen osa-aikatyötä ja nyt olen menossa toiseen osa-aikaiseen työhön, niin kumman verokortin vien? :hämillään: :nolo:
ja miksi sinä
olet aina niin surullinen
Avatar
iisa
 
Viestit: 296
Liittynyt: Ke 23 Heinä 2008 00:22
Paikkakunta: tähtitarha

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ma 16 Tammi 2012 20:33

Mun ymmärtääkseni sää voit saada tollasessa tilanteessa jonkun erityisen kahden duunin verokortin. :raps:
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja skray » Ma 16 Tammi 2012 23:49

Joo, voit saada sivutuloverokortin.
Mä sain viime vuonna sellasen, kun tein yhden käännöksen ja tarvin verokortin palkkaa varten. Soitin sinne verotoimistoon, tai mikä lie linja olikaan, ja kerroin tekeväni oman työn sivussa tällasen homman. Piti vaan tietää paljonko tuun saamaan vuoden aikana palkkaa siitä ja sit ne teki siihen oman kortin, ettei tartte viedä sitä oikeanverokortin mukana tullutta sivutulokorttia, joka on ihan älyttömällä prosentilla.
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
Avatar
skray
 
Viestit: 2804
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 16:49
Paikkakunta: Maalla

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Pvi » Ti 17 Tammi 2012 00:04

Free-korttikin on mahdollsta saada. Siis sellainen, jota voit kopioida työnantajalle. Sen kanssa pitää vaan olla tosi tarkkana ja itse laskeskella muutama kerta vuoden aikana, että paljon palkkaa on tullut ja paljon siitä pitäisi maksaa veroa ja miten oman kortin prosennti suhtautuu tähän.

Itse en ole aina uuden yllätystyönantajan kohdalla ja tulojen kasvaessa viitsinyt tehdä uutta verokorttia, vaan olen antanut ensimmäisen palkan mennä 60% veroilla ja sitten antanut minun miniprosentilla olevan verokortin palkanmaksuun.
Nykyään verotoimistosta osataankin jo suoraan lähettää minulle kopioitava kortti, ettei sitä aina tarvitse lähteä erikseen hakemaan.
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi
 
Viestit: 1267
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 13:55

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja skray » To 02 Helmi 2012 13:33

Käyttääkö joku e-laskua?
Mä otin ensimmäistä kertaa luottokorttilaskuni e-laskuna ja ihmettelin suuresti, kun olisin halunnut maksaa enemmän kuin sen vähimmäislyhennyksen, enkä päässyt muuttamaan summaa mitenkään. Tai en ainakaan löytänyt mistään mitään paikkaa, missä olisin summaa voinut muuttaa. Lisäksi kun nyt kuitenkin maksoin sen laskun parin muun ohessa, niin ne muut lähti tililtä heti, mutta tää meni vielä "maksupalveluun", eikä ottanut rahoja tililtä.
Mulla on Handelsbanken. Käykö muissakin pankeissa samalla tavalla?
Peruin e-laskun jo ja saan seuraavan taas paperisena. :friikki:
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
Avatar
skray
 
Viestit: 2804
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 16:49
Paikkakunta: Maalla

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Lyyra » To 02 Helmi 2012 13:47

Mää oon Osuuspankissa, ja siellä kyllä onnistuu muuttaa summaa maksun yhteydessä. Ja siellä rahat menee tililtä vasta eräpäivänä (eli siirtyy "maksupalveluun"), eli jos haluaa, että rahat menee heti, pitää eräpäiväksi muuttaa kuluva päivä (tai seuraava, jos ei kuluva päivä onnistu).
Ja sitä maksua voi myös muokata jälkikäteen, jos se jäi odottamaan sitä eräpäiväänsä. Kurkista vielä, jos siellä sun pankissa voi muokata sitä, ja kokeile vaihtaa siitä se eräpäivä.
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja SirPet » To 02 Helmi 2012 14:30

Mulla on Nordean kautta luottokortti, sen laskut mulla menee suoraveloituksena. Mutta jos olen halunnut maksaa lisäeriä, niin maksun viitenumero on pysyvä, eli on mahdollista ottaa viitetiedot vanhasta laskusta tai kopioida vanha maksu laskuksi.
SirPet
 
Viestit: 329
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 10:50

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja skray » Pe 03 Helmi 2012 09:34

Kävin uudelleen katsomassa siellä verkkopankissa ja löysin sen maksun sieltä erääntyvien maksujen osastolta ja siellä tosiaan oli sitten se päivä merkattu laskun eräpäivän mukaan. Mutta siellä pääsi myös muokkaamaan maksua. :lanppu: Kiitos avusta Lyyra, vinkeistäsi oli apua. :)

Mulla on kans aina sama viite noissa laskuissa, niin maksan varmaan lisää sitten vielä myöhemmin. Se on kyllä kätevää, kun voi periaatteessa lyhentää sitä visaa millon haluaa ja itselle sopii, kunhan hoitaa sen oikean laskun joka kuukausi. Vaihdoinkin lisäksi laskun tulemaan netpostiin, sinne kun tulee jo palkkalaskelma ja puhelinlasku. Ei tuu enää kirjettä. :)
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
Avatar
skray
 
Viestit: 2804
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 16:49
Paikkakunta: Maalla

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Lyyra » Pe 03 Helmi 2012 13:04

Kiva, että oli apua. :hymyhali:
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Emeritus » Ti 07 Helmi 2012 00:31

Tässä ihan muuten vaan mietittyä: onkos noilla youtuben video-osoitteiden perään aika usein sattuvilla lisärimpsuilla yhtään mitään virkaa? Esim nyt vaikka "&feature=related" tai itselleni ihan uusi, pressanvaaliketjussa linkitetyssä Kuuden vuoden kuuliaisuudessa ollut "&feature=youtu.be". Sen verran voisi luulla että vaikuttaisi related-videoihin jotenkin (niin ensin mainittu rimpsu), mutta eipä noilla tunnu olevan vaikutusta, aivan samat tuntuu lataavan sinne sivupalkkiin oli lisärimpsua osoitteessa tai ei...
Pistivätköhän noi kehiin ihan vaan siksi että menisi yöunet niiden funktiota pähkäillessä ja aikaa niitä hipsakkeita poistaessa YT-linkkejä postatessa? :salaliitto:
Viimeksi muokannut Emeritus päivämäärä Ti 07 Helmi 2012 00:49, muokattu yhteensä 1 kerran
"Kun on kerran nuoruudenlähteestä maistanut, ei enää tyydy vesijohtoveteen, johon on sekoitettu juustonjuoksutinta ja laksatiivia."
-Markus Kajo
Avatar
Emeritus
 
Viestit: 1164
Liittynyt: To 08 Touko 2008 15:08

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ti 07 Helmi 2012 00:40

Emeritus kirjoitti:Pistivätkö noi kehiin ihan vaan siksi että menisi yöunet niiden funktiota pähkäillessä ja aikaa niitä hipsakkeita poistaessa YT-linkkejä postatessa? :salaliitto:

Jos et halua tuhlata aikaa, kopioi tuubilinkki videon alla olevasta Share-kohdasta youtu.be-muotoisena. :tilt:

Kysymykseesi en osaa vastata. :keijo:
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Emeritus » Ti 07 Helmi 2012 01:02

Ai katos, tuohan näyttääkin aika kätevältä. Kiitti.
"Kun on kerran nuoruudenlähteestä maistanut, ei enää tyydy vesijohtoveteen, johon on sekoitettu juustonjuoksutinta ja laksatiivia."
-Markus Kajo
Avatar
Emeritus
 
Viestit: 1164
Liittynyt: To 08 Touko 2008 15:08

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Jorssi » To 09 Helmi 2012 13:40

Itse en ole ainakaan huomannut niillä rimpsuilla mitään merkitystä. Varsin ärsyttäviä ne kuitenkin ovat, varsinkin jos haluaa käyttää youtube-tägejä jollain foorumilla. Niiden tägien sisäänhän ei saa laittaa mitään muuta kuin sen kyseisen videon koodin tai mitään ei näy.
"Hope is a good thing, maybe the best of things, and no good thing ever dies." - Red (The Shawshank Redemption)
Avatar
Jorssi
 
Viestit: 3287
Liittynyt: Ti 29 Huhti 2008 11:29

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Pvi » La 25 Helmi 2012 17:52

Hei kullat!
Onko jollain tietoa nettissä olevista kirjoitusharjoituksista joita voisi soveltaa kehosta, minusta, sinusta meistä, ihmiseläimestä kirjoittamiseen.
Kuutiointi harjoitus löytyi, muut olivat enempi tarinan kirjoittamista varten.

Meidän projektissa olisi tarkoitus kirjoittaa ja keskustella kehollisista asioista ja mun tarttisi saada vetämistä varten vähän kättä pidempää.
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi
 
Viestit: 1267
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 13:55

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Aranwe » La 25 Helmi 2012 19:06

Emeritus kirjoitti:Tässä ihan muuten vaan mietittyä: onkos noilla youtuben video-osoitteiden perään aika usein sattuvilla lisärimpsuilla yhtään mitään virkaa? Esim nyt vaikka "&feature=related" tai itselleni ihan uusi, pressanvaaliketjussa linkitetyssä Kuuden vuoden kuuliaisuudessa ollut "&feature=youtu.be". Sen verran voisi luulla että vaikuttaisi related-videoihin jotenkin (niin ensin mainittu rimpsu), mutta eipä noilla tunnu olevan vaikutusta, aivan samat tuntuu lataavan sinne sivupalkkiin oli lisärimpsua osoitteessa tai ei...
Pistivätköhän noi kehiin ihan vaan siksi että menisi yöunet niiden funktiota pähkäillessä ja aikaa niitä hipsakkeita poistaessa YT-linkkejä postatessa? :salaliitto:


Nämä ovat luultavasti etupäässä palvelun sisäistä tilastointia varten.
Avatar
Aranwe
 
Viestit: 1257
Liittynyt: Ti 28 Joulu 2010 00:37
Paikkakunta: Brexit Wasteland

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Emeritus » La 25 Helmi 2012 23:17

^ Kiitosta.
"Kun on kerran nuoruudenlähteestä maistanut, ei enää tyydy vesijohtoveteen, johon on sekoitettu juustonjuoksutinta ja laksatiivia."
-Markus Kajo
Avatar
Emeritus
 
Viestit: 1164
Liittynyt: To 08 Touko 2008 15:08

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Lyyra » Pe 30 Maalis 2012 19:30

Mitä ihmiset tekevät sen jälkeen, kun ovat sanoneet (reilusti ennen normaalia nukkumaanmenoaikaa): "Laitan nyt koneen kiinni, kun olen istunut tässä koko päivän"?

:riips:
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Pvi » Pe 30 Maalis 2012 21:50

Ruokaa?
Juttelevat perheen/ystävien kanssa?
Hoitavat taloutta?(siivous yms)
Käyvät liikkumassa, ulkona tai sisällä?
Harrastavat itse tehden tai seuraten? (musiikki, teatteri, kuvataide, käsityöt...)
Lapsia?
Löhöävät sohvalla?

En mä tiiä.
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi
 
Viestit: 1267
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 13:55

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Kibaya » Pe 30 Maalis 2012 22:47

Eivät oikeasti laita konetta kiinni, vaan tuijottavat sitä apaattisena ainakin tunnin.
Tai.
Menevät nukkumaan.
:keijo:
Voisin kuvitella, että kirjoista pitävä ihminen ehkä vähän lukisi.
Kai se on ihmisestäkin kiinni että mitä tykkää tehdä. Ehkä oletuksena kuitenkin että tulee tehtyä niitä asioita joita olisi pitänyt tehdä sinä aikana kun istua nökötti koneella. :sori:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja skray » La 31 Maalis 2012 07:42

Joo, juurikin niin. Mä ainakin teen niitä asioita, jotka on kärsineet sen takia, että oonki istunu koneella. Esim. tiskaan tai siivoan, katson telkkaria ( :keijo: ), teen ruokaa, seurustelen miehekkeen kanssa... ihan mitä nyt mieleen tulee juuri sillä hetkellä, kun kyllästyn koneella istumiseen ja katson taas maailmaa uusin silmin. :virne:
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
Avatar
skray
 
Viestit: 2804
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 16:49
Paikkakunta: Maalla

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja annastindeli » Ma 09 Huhti 2012 18:01

Osaisko joku vinkata hyviä nettikauppoja mistä löytyis DVD:itä edullisesti. Kun oon yrittäny löytää "Touch of Frost"ia eli suomeksi "Komisario Frost"ia halvemmalla kuin 25/kausi. Anttilasta kun ostettiin syksyllä kaudet 1-5 vissiin kympin kappale, mutta siitä eteenpäin ei siellä ollu kausia 6, 7 ja 9. Ja viidennen kauden viimenen jakso jäi suorastaan cliffhangeriin. :pillitys:
Avatar
annastindeli
 
Viestit: 274
Liittynyt: Ti 06 Tammi 2009 21:44

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ma 09 Huhti 2012 18:05

Play.comissa näyttäisi olevan. En kyllä tiedä onko suomenkielisiä tekstejä, mutta jos se ei haittaa, niin sieltähän nuo löytyvät. Ja ilmainen on toimitus.
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja annastindeli » Ma 09 Huhti 2012 18:24

kiitos! Ja kyllä me englantia ymmärretään (ei sitä ihan suotta siis opiskella :keijo: )
ja tiukan paikan tullen voi laittaa "English for the hearing impaired" tekstit. :tilt:
Avatar
annastindeli
 
Viestit: 274
Liittynyt: Ti 06 Tammi 2009 21:44

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ma 09 Huhti 2012 18:42

Frosthan puhuu kaiken lisäksi ihan selkeää englantia. :tilt:
Kivaa, että osasin olla avuksi. :hymyhali:
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

EdellinenSeuraava

Paluu Yleistä



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 24 vierailijaa

cron