Satunnaisia kysymyksiä

Yleinen jutustelu tänne. Korvaa myös entisen kysyttävää -osion.

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Kuolo » La 07 Kesä 2008 22:50

Fillareissa kun ei niin aina oo merkillä väliä, vaan enemmin sillä, että mitä kompnentteja siihen on lykitty. Tossakaan varmaan Soliferia oo kun runko.

Valitettavasti enempää sit taas en osaa komponenteista sanoa, koska miun fillaritietous on nyt jo 10 vuotta vanhaa.

Onks siulla se malli tiedossa, niin voishan tuota interneteitse katsella.
Avatar
Kuolo
Site Admin
 
Viestit: 1321
Liittynyt: To 24 Huhti 2008 22:53

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Galileo » Su 08 Kesä 2008 16:23

Solifer on vanha suomalainen merkki, muttei siinä fillarissa taida muuta suomalaista sitten ollakaan. Kaikkihan ne nykyään jossain hinkuintian hikipajoissa valmistetaan. Peruspyörän perushinta sillä ainakin on.
Rock out, rock out, with your cock out.
Impress your lady friends,
Rock out, rock out, rock out,
'Til your life is at an end.
Avatar
Galileo
 
Viestit: 1326
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 10:52

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja pampula » To 12 Kesä 2008 00:07

Käyn sotaa nokkosia vastaan, sillä ne ovat vuosikymmenten saatossa päässeet valtamaan pihamme, etenkin pensasaidan ja pensaiden juuret. Illat menevät rattoisasti pensaiden juurella könyten ja nokkosia repien. Ne juuret :tipahdus: Ne saattavat olla metrien pituisia ja johtavat aina uusiin mättäisiin.

Avauduin tutulle nokkoshemmetistäni. Hän sanoi, että "no myrkytä!!!" Sanoin, etten ole kovinkaan innokas myrkyttäjä, johon tuttu: "no mut eihän RoundUppi oo myrkkyä!!!"

:friikki:

Siis on kai siinä joku sellanen ominaisuus, että se ikäänkuin "haihtuu" rikkaruohojen kuihtuessa, mutta...siis miten muka joku myrkky voi noin vaan kadota johonkin? Eikö se muka vaikuta muuhun ympäristöön?
Muuten hyvä, mutta fasaanit eivät lennä pakoon kylmää.
Avatar
pampula
 
Viestit: 278
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 22:23

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja ceuro » To 12 Kesä 2008 11:04

Vaikuttaahan se RoundUp muuhun ympäristöön.
On myrkyllistä vesieliöille, eikä noin vaan häviä maaperästä,
vaikka Monsanto niin väittääkin.

Monsanto! :raivo: :puhina:

Eli kannustan sua Pampula siihen käsin repimiseen.
Lisäksi vois laittaa pensaiden juurelle katetta (haketta) tai sietää vähän nokkosiakin.
Tai jos rakentaa jonkun karumman ja kuivemman ympäristön siihen, niin nokkoset ei tykkää.
...tai sitten keitän muina naisina kahvia ja unohdan
Avatar
ceuro
 
Viestit: 83
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 13:22

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Kuolo » To 12 Kesä 2008 13:34

Epäilisin, että kalkin kylväminen vois auttaa. Jos maaperä on hapan, viihtyy siinä nokkoset paremmin. Sama juttu sammaleen kanssa.
Avatar
Kuolo
Site Admin
 
Viestit: 1321
Liittynyt: To 24 Huhti 2008 22:53

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja pampula » To 12 Kesä 2008 14:48

Joo. En mie kyllä tuota myrkyttämistä oo ees harkinnu missään vaiheessa. En oo sellanen tyttö.

Tuo kalkkisysteemi tahi muu kuulostaa järkevältä. Katetta en nyt vielä ainakaan viitti laittaa, että pääsis itse pensas versomaan. Kyseessä on aika vanha siperianhernepensasaita, joka on ollut vuosia huonolla hoidolla ja nokkosten valtaama. Nyt kun oon puhistanu noita juuria, niin sieltä on alkanu tulla uutta versoa. Jes! Eli pitänee katteen kanssa odotella ensi kesään. Vai pääsisiköhän ne pensaan versot tulemaan katteen alta?

:riips:
Muuten hyvä, mutta fasaanit eivät lennä pakoon kylmää.
Avatar
pampula
 
Viestit: 278
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 22:23

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Rulla » To 12 Kesä 2008 19:48

Luontohippeilystä tuli mieleeni, onko kukaan koskaan kuullut kenenkään lopettaneen
e-pillereiden syönnin siksi, että ei halua kuormittaa hormoneilla vesistöjä? Poikakalathan
vissiin alkaa muuntumaan tyttökaloiksi, kiitos meidän naisteneikunsiis kiitos miesten,
jotka eivät kanna huolta ehkäisystä. :nirppa:

Niin ja mähän en ronduppia osaa pitää pahana aineena, olenhan maalta ja meillä sitä on suihkuteltu surutta.
An attitude is a terrible thing to waste.
Avatar
Rulla
 
Viestit: 155
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:33
Paikkakunta: Åbo

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja pampula » To 12 Kesä 2008 20:27

Rulla kirjoitti:Niin ja mähän en ronduppia osaa pitää pahana aineena, olenhan maalta ja meillä sitä on suihkuteltu surutta.
Olen myös maalta, mutta mun mielestä RoundUp on kyllä myrkkyä. :nirppa:
Muuten hyvä, mutta fasaanit eivät lennä pakoon kylmää.
Avatar
pampula
 
Viestit: 278
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 22:23

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja teuwo » To 12 Kesä 2008 22:57

pampula kirjoitti:Joo. En mie kyllä tuota myrkyttämistä oo ees harkinnu missään vaiheessa. En oo sellanen tyttö.

Tuo kalkkisysteemi tahi muu kuulostaa järkevältä. Katetta en nyt vielä ainakaan viitti laittaa, että pääsis itse pensas versomaan. Kyseessä on aika vanha siperianhernepensasaita, joka on ollut vuosia huonolla hoidolla ja nokkosten valtaama. Nyt kun oon puhistanu noita juuria, niin sieltä on alkanu tulla uutta versoa. Jes! Eli pitänee katteen kanssa odotella ensi kesään. Vai pääsisiköhän ne pensaan versot tulemaan katteen alta?

:riips:

Kalkkia tai suolaa :) tosin jos lähtee suolaamaan nokkosia, niin kannattaa olla varovainen. Liika suolaus pitää kyllä nokkoset (ja kaiken muun) poissa. Sieltä katteen alta ei kyllä yleensä pukkaa mitään läpi.
Meillä maalla pidetään round-upia sellaisena myrkkynä, ettei pikkulapsia päästetä lähellekään myrkytettyä aluetta moneen päivään myrkyttämisen jälkeen.
teuwo
 
Viestit: 95
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 15:57

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja ahkera » Ma 16 Kesä 2008 14:35

Kuinkas moni on Tiketistä tilannu lippuja kännykkään?
Ko mulla kävi sellanen pikku epäonnisuus, että puhelin lakkasi toimimasta kesken tekstaripiipityksen (siis meni ihan oikeesti rikki, ei käynnisty enää). Sim-kortilta löytyy lippu, kun toisella puhelimella kokeilin. Mutta siis se kysymys on, että kun tilasin kaksi lippua, niin ovatko ne molemmat siinä samassa viestissä vai pitäisikö mulla nyt olla kaksi viestiä? Kun itse lipussa ei siitä ollut mainintaa. Varmaankin suoraan tiketistä kysymällä selviää, mutta jos nyt joku tietäis, niin olis tosi ihkuu. Ettei vaan jää Mad Caddies väliin.
ahkera
 
Viestit: 105
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 19:57

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Pvi » Ke 18 Kesä 2008 19:17

pampula kirjoitti:Käyn sotaa nokkosia vastaan

Mä olen kade...
Sillä en saanut tänä keväänä nokkosta talteen pakkaseen ollenkaan.
Nokkosletut on herkkua ja muutenkin sitä voi käyttää ruoanlaitossa.
Mutta pitää talvella sitten tyytyä kaupan pakastealtaan pinaattitarjontaan.
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi
 
Viestit: 1267
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 13:55

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Rulla » Ke 18 Kesä 2008 19:24

Kyllähän kuivattua nokkosta saa talvellakin. Eikös sitä nyt voisi käyttää
pakastepinaatin sijaan? Itse olen monesti bongannut sitä erilaisilla
markkinoilla sekä sillointällöin luomua myyvissä kaupoissa.
An attitude is a terrible thing to waste.
Avatar
Rulla
 
Viestit: 155
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:33
Paikkakunta: Åbo

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Pvi » Ke 18 Kesä 2008 19:53

No, jos joskus raatskii ostaa kalliilla semmoista, jota olisi voinut itse keräillä ilmaiseksi...
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi
 
Viestit: 1267
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 13:55

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Rulla » Ke 18 Kesä 2008 19:55

..parkkipaikan nurkalta keskeltä Turkua..
Mutta joo, jos mahdollisuuksia (ja *kröh*viitseliäisyyttä*kröh*) olisi, niin voisi kerätäkin.
An attitude is a terrible thing to waste.
Avatar
Rulla
 
Viestit: 155
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:33
Paikkakunta: Åbo

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja moralhazard » Ke 18 Kesä 2008 20:06

Joskus hamaassa menneisyydessä olen kokenut tarvetta hankkia erinäisiä hajusteita
korvaamaan omaa, niin raakaa luonnollista elon tuoksuani. Pikku lasipulloja on kaappiini
kertynyt käyttöönsä nähden aivan turhan useita. Pölyä voi kerätä helpomminkin ja peilikaappini
vähäinen tila on alkanut ahdistamaan.

Mikä on oikea tapa hävittää parfyymi-puteloiseni? Tuntuu niin brutaalilta kaataa semmoista
myrkkyä viemäriin ja juhannus-viinaksetkin on jo hankittu.
are you there?
Avatar
moralhazard
 
Viestit: 53
Liittynyt: Ma 19 Touko 2008 22:07

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Fantsu » To 19 Kesä 2008 00:27

Viemäriin vaan - ei ne muillekaan tahoille kelpaa.
Avatar
Fantsu
 
Viestit: 1052
Liittynyt: Ma 12 Touko 2008 10:37
Paikkakunta: Churchmoor

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Migreeni » To 19 Kesä 2008 19:14

Juuri oli posti sopivasti tuonut jonkun jätteenlajittelu-lehden. Siellä puhuttiin myöskin juuri sopivasti kosmetiikan hävittämisestä oikeaoppisesti ja parfyymipulloista sanottiin, että ne lajitellaan pullon materiaalin mukaan siitä huolimatta onko niissä sisältöä jäljellä vai ei. Näin sanottiin myös muista meikeistä.
Ja jos pakkauksessa on vähänkin metallia, se menee metallinkeräykseen mikäli osia ei saa irrotettua toisistaan.

Täytyy myöntää, että vaikka osaankin kantaa roskat roskiin olen silti tuon lajittelupuolen kanssa aivan surkea nyypiö. :huoh:
Kumpi ja Kampi tappeli. Sitten paikalle tuli Jouko ja Kosti.
Avatar
Migreeni
 
Viestit: 289
Liittynyt: To 15 Touko 2008 20:29

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Kuolo » To 19 Kesä 2008 22:03

Eiks kynsilakkapurkit oo muka ongelmajätettä kun sehän on maalia? :O:
Avatar
Kuolo
Site Admin
 
Viestit: 1321
Liittynyt: To 24 Huhti 2008 22:53

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja skray » Pe 20 Kesä 2008 00:18

Ja mun logiikalla lajittelisin niin, että sen mukaan roskikseen, mitä lajittelua kaipaavassa esineessä on eniten. Eli esimerkiksi lasinen hajuvesipullo, jossa on pieni metallinen korkki, menee lasinkeräykseen. :keijo:
Kaippa pitää muuttaa tapoja. :tp:
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
Avatar
skray
 
Viestit: 2804
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 16:49
Paikkakunta: Maalla

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Kuolo » Pe 20 Kesä 2008 12:40

Lasisesta hajuvesipullosta menee varmaan lähtee se pieni metallinen korkki ainakin kohtuullisella vaivalla irti?

Ja mut joo. Tosiaan lasitehtaalla jos on kierrätysmateriaalin mukana terästä, on siitä paljon enemmin haittaa prosessille kun jos terästehtaalle pääsee vähän lasia.
Avatar
Kuolo
Site Admin
 
Viestit: 1321
Liittynyt: To 24 Huhti 2008 22:53

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja irvikissa » Pe 20 Kesä 2008 16:27

Onko täällä chihuahuan omistajia? Tai ketään jolla on chihu lähipiirissä? Tarvitsisin hauvalle keskim. mittoja. Paljonko on täysikasvuisen chuhuahuan kaulan- ja rintakehän ympärykset sekä selän pituus niskasta hännän tyveen? Siis keskimäärin.

Muoks. Löysinkin tällaisia mittoja (kaula/selkä/rinakehä):
XXS= 27/ 15/ 34
XS= 30/ 16,5 / 38
S= 32,2/ 19/ 41,6

Mikähän noista olisi oikein?

Ajattelin tehdä erään ystävän poikachihulle manttelin lahjaksi, mutta yllätys ei säily jos kyselen mittoja häneltä suoraan.
Avatar
irvikissa
 
Viestit: 169
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 16:02

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Deni » Pe 20 Kesä 2008 17:43

Chihu on tositosi pieni. Mun mäyriksen rintakehä on suunnilleen 38, eli toi S on nopeasti veikattuna suunnilleen sitä kokoa, vaikkakin toki naurettavan lyhyt mäykylle.

Että veikkaisin tuohon xs:ään tai xxs:ään menevän. Vaikka chihujakinhan on monenkokoisia. Kannattanee tehdä pienellä joustovaralla ettei tule turhan pinkeää, ja jättää jotain säätövaraa mahanympärykseen. Tai googlettele eläintenvaatekauppoja, niitä on netissä pilvin pimein, ja valitse se söpöisin pikkukoiriin keskittynyt ja lunttaa mittoja sieltä. :P


(Oikeasti, koirien vaatteita ostaessa kokotaulukot heittää ihan helkatisti. Välillä näkee mäyrikselle myytävän sellaisia... no, bassetinkokoisia vermeitä. Yritä siinä sitten arpoa, kaikkea on melkein pakko sovittaa.)
What's so amazing about really deep thoughts?
Avatar
Deni
 
Viestit: 356
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 21:46
Paikkakunta: Tursu

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Kuolo » Pe 20 Kesä 2008 18:30

Eiks sitä kaverin koiraa voi kommandopipo päässä käydä kaappaamassa ja viedä pimeään kellariin mitattavaksi? :juoni:
Avatar
Kuolo
Site Admin
 
Viestit: 1321
Liittynyt: To 24 Huhti 2008 22:53

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja irvikissa » Pe 20 Kesä 2008 21:54

Kuolo kirjoitti:Eiks sitä kaverin koiraa voi kommandopipo päässä käydä kaappaamassa ja viedä pimeään kellariin mitattavaksi? :juoni:

:virne: No muuten vois, mutta ne asuu niin kaukana etten tapaa koiraa enkä kaveria. Tai voisin jopa yrittää ilman pipoa ja kellaria vaivihkaa mittailla koiraa jos pääsisin kosketusetäisyydelle, mutta nyt täytyy mennä mutulla, jos koko hommaan ryhdyn.

Kiitos Denillekin avusta. En ole chihujen kanssa ollut koskaan tekemisissä, niin on vaikea arvioida.
Avatar
irvikissa
 
Viestit: 169
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 16:02

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Migreeni » Pe 20 Kesä 2008 22:23

Kuolo kirjoitti:Eiks kynsilakkapurkit oo muka ongelmajätettä kun sehän on maalia? :O:


Kynsilakasta ei kyllä siinä artikkelissa taidettu mainita mitään... Enkä kyllä tullut edes ajatelleeksi. Mutta näinhän sen kyllä luulisi menevän.
Kumpi ja Kampi tappeli. Sitten paikalle tuli Jouko ja Kosti.
Avatar
Migreeni
 
Viestit: 289
Liittynyt: To 15 Touko 2008 20:29

EdellinenSeuraava

Paluu Yleistä



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa