Satunnaisia kysymyksiä

Yleinen jutustelu tänne. Korvaa myös entisen kysyttävää -osion.

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja L-S » To 01 Marras 2012 14:34

Joo, kuten sanoinkin tuleehan niitä sähköposti-ilmoituksia, mutta kun niitä ei heti silloin katso kun se ilmoitus tulee, niin sitten ne unohtuvat. Sähköpostia tulee niin paljon. Tuollaiseen automaattiseen maksuun en ole törmännyt omassa verkkopankissa, mutta pitää tutkia. Ei munkaan mielestä e-laskussa ole vikaa, vika on varmasti minussa. :keijo:
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3965
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Suvi » To 01 Marras 2012 14:46

Ehkä yksinkertaisinta olisi laittaa kännykkään joku toistuva muistutus kuukausittain. :raps:
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6539
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Yabba » To 01 Marras 2012 16:20

Mitähän minun sisälukutaidolle on tapahtunu kun ei ollu viime päivinä eka kerta kun jäi luetusta sanoja lukematta :virne:
Minä lähden Pohjois-Karjalaan / vaihdan farkut verkkarihousuun
kotiseudulle Pohjois-Karjalaan / juon kaljaa auringon nousuun"
Avatar
Yabba
 
Viestit: 2090
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 21:31
Paikkakunta: Karhunpäässä

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Walker » To 01 Marras 2012 18:51

L-S kirjoitti:Mikähän olisi paras tapa muistaa maksaa verkkolaskut? :keijo: Onk vinkkei?

En itse koe laskujen maksun hankalaksi. Osasta laskuista minulla on suoraveloitusvaltakirja,
laskut mitkä olen todennut hankalammiksi maksaa (viitenro ärsyttävän pitkä, ollut joskus hankala muistaa jne).
Paperilaskuille on hyllyllä oma paikka johon pinoon ei muita papereita sotketa. Näitä käyn maksamassa
nettipankissa halutun eräpäivineen kun laskuja on isompi pino tai eräpv:t alkaa paukkumaan.
Sähköpostiin tulevat suoraveloituslaskut tulostan välittömästi ja tallennan tikulle.
Kaikki laskut ja tulosteet laitan mappiin järjestykseen ryhmittäin omineen merkintöineen maksupv:stä.
Mitään e-laskuja minulla ei ole. Näin ei tarvitse mitään vahtia ja muistella onko lasku maksettu.
"Without music, life would be a mistake" - Nietzsche
Walker
 
Viestit: 2259
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 10:42

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja skray » To 01 Marras 2012 19:19

Mä käyn verkkopankissa pari-kolme kertaa viikossa, joskus jopa useammin. Miten voi elää käymättä siellä useammin kuin kerran-pari kuussa? :keijo:
No joo, itse asiaan mä myös ehdottaisin muistutusta puhelimeen. Helpointa ja sen saa just siihen aikaan, kun itselle sopii.
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
Avatar
skray
 
Viestit: 2804
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 16:49
Paikkakunta: Maalla

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja L-S » To 01 Marras 2012 20:35

Noissa muistutuksissakin on se huono puoli, että nekin on hirveän helppo klikata vaan äkkiä pois, jos ei juuri silloin ehdi hoitaa asiaa. :keijo: Tosin saahan niihin kaikkia torkkuja nykyään laitettua. Ja onneksi mun puhelimessa kalenterimuistutuksen voi jättää näkyviin yläreunaan niin että sen aina näkee sieltä kun katsoo puhelimen näyttöä, silloin on ehkä mahdollista että jopa muistaa asia hoitaakin. Mulla on vissiin jotenkin laho pää nykyisin, pikkuasiat meinaa unohtua suurien linjojen tieltä. :keijo:

Kyllä mäkin yleensä olen keksinyt asiaa verkkopankkiin edes pari kertaa kuussa, mutta tässä kuussa nyt ei sitten jostain syystä mitään asiaa ollutkaan ja niinpä yksi lasku tuli nyt sitten maksettua myöhässä. Paperilaskuaikana näin kävi harvoin, kun saattoi Walkerin tapaan laittaa ne johonkin pinoon näkyville. Se näkyvyys on tässä se kaiken a ja o. Montaa kertaa viikossa en kyllä mitenkään keksi verkkopankkiin asiaa, ellei ole jotain erityisiä bisneksiä. Pitää varmaan taas laittaa tavaraa myyntiin Huuto.nettiin, silloin tulee käytyä usein. :keijo:

Kai pitäisi myös järkeistää sähköpostin käsittelyä jotenkin. Esim. että sähköpostit hoitaisi jotenkin kootusti eikä siten että pitkin päivää on nuo kaksi sähköpostitiliä auki ja sitä vaan seurailee kun viestejä tippuu, ja ajattelee että enhän mä nyt tota asiaa juuri nyt hoida kun teen muuta. :pönde:

E-laskut noin muuten koen kuitenkin käteviksi, kun ei tarvitse kuin vilkaista että lasku on ok ja hyväksyä eikä näpytellä mitään tietoja. Suoraan sähköpostiin tuleva lasku olisi varmaan vielä vaikeampi muistaa hoitaa.
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3965
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ma 12 Marras 2012 21:39

Nyt vielä suoraveloituksesta luovutaan ainakin Nordealla. Mulle tulee paperilaskuja, e-laskuja ja suoraveloitusta. Kaikkea. Osa tulee NetPostiin ja ovat niin käteviä, että niissä saa tehdä kaiken saman kuin paperilaskussa, mutta numerot ovat vaan puolta pienemmät. :epäilevä:

Vielä, kun joskus koittaisi sekin päivä, että jaksaisi oikeasti paneutua ja järjestää KAIKKI laskuasiat samaan muotoon. Alle satasen e-laskut menee mulla automaatilla.
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja skray » Ke 14 Marras 2012 09:54

Pascal Lemoix kirjoitti: Osa tulee NetPostiin ja ovat niin käteviä, että niissä saa tehdä kaiken saman kuin paperilaskussa, mutta numerot ovat vaan puolta pienemmät. :epäilevä:

Netpostissa on se kätevä, että laskun avatessa voi vaihtaa toiseen välilehteen, jossa on sellanen viivakoodi, jonka voi kopioida ja sitten vaan nettipankissa klikata linkkiä "lue viivakoodi" tms. ja siihen sitten liimaat sen ja vahvistusta vaille valmiina on hän. Ja siinä sivussa on kiva merkata netpostissa rasti ruutuun "maksettu", niin tietää maksaneensa. Niin ja voihan sen laskun avata myös pdf:nä, niin saa sit kans copypastella liittä tarvittavat tiedot pankkiin.
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
Avatar
skray
 
Viestit: 2804
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 16:49
Paikkakunta: Maalla

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ke 14 Marras 2012 22:47

skray kirjoitti:
Pascal Lemoix kirjoitti: Osa tulee NetPostiin ja ovat niin käteviä, että niissä saa tehdä kaiken saman kuin paperilaskussa, mutta numerot ovat vaan puolta pienemmät. :epäilevä:

Netpostissa on se kätevä, että laskun avatessa voi vaihtaa toiseen välilehteen, jossa on sellanen viivakoodi, jonka voi kopioida ja sitten vaan nettipankissa klikata linkkiä "lue viivakoodi" tms. ja siihen sitten liimaat sen ja vahvistusta vaille valmiina on hän. Ja siinä sivussa on kiva merkata netpostissa rasti ruutuun "maksettu", niin tietää maksaneensa. Niin ja voihan sen laskun avata myös pdf:nä, niin saa sit kans copypastella liittä tarvittavat tiedot pankkiin.


Kaikissa ei ole viivakoodia. Ne on just ne tyhmät.

Ja miksei se sitten voi aueta automaattisesti sellaisessa muodossa, että siitä voi kopioida? Kun ei sillä laskulla kuitenkaan ole muuta käyttötarkoitusta kuin maksaa se.
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja skray » To 15 Marras 2012 06:37

Pascal Lemoix kirjoitti:
skray kirjoitti:
Pascal Lemoix kirjoitti: Osa tulee NetPostiin ja ovat niin käteviä, että niissä saa tehdä kaiken saman kuin paperilaskussa, mutta numerot ovat vaan puolta pienemmät. :epäilevä:

Netpostissa on se kätevä, että laskun avatessa voi vaihtaa toiseen välilehteen, jossa on sellanen viivakoodi, jonka voi kopioida ja sitten vaan nettipankissa klikata linkkiä "lue viivakoodi" tms. ja siihen sitten liimaat sen ja vahvistusta vaille valmiina on hän. Ja siinä sivussa on kiva merkata netpostissa rasti ruutuun "maksettu", niin tietää maksaneensa. Niin ja voihan sen laskun avata myös pdf:nä, niin saa sit kans copypastella liittä tarvittavat tiedot pankkiin.


Kaikissa ei ole viivakoodia. Ne on just ne tyhmät.

Ja miksei se sitten voi aueta automaattisesti sellaisessa muodossa, että siitä voi kopioida? Kun ei sillä laskulla kuitenkaan ole muuta käyttötarkoitusta kuin maksaa se.


Niin joo, sellasiakin on.. mulle ei kai sitten tuu yhtään viivakooditonta. :virne:
Mäkin oon ihmetelly sitä, että miksei se aukee automaattisesti niin, että voi kopsata.
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
Avatar
skray
 
Viestit: 2804
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 16:49
Paikkakunta: Maalla

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Emilia » Su 18 Marras 2012 12:57

Pascal Lemoix kirjoitti:
Ja miksei se sitten voi aueta automaattisesti sellaisessa muodossa, että siitä voi kopioida? Kun ei sillä laskulla kuitenkaan ole muuta käyttötarkoitusta kuin maksaa se.

Eikö Netpostissa ole se joku "Maksaminen" välilehti, jossa näkyy ainakin summa, tili- ja viitenumero, jotka voi kopioida.

Tää suoraveloituksen loppumisjuttu saa mut vielä täysin kuseen, mut ehkä opin käyttämään uusia systeemejä niin, että muistan jatkossakin maksaa laskuni ajallaan... :hullu:
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Avatar
Emilia
 
Viestit: 2931
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 15:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja theia » Su 18 Marras 2012 18:28

Mistä voi ostaa tiskialtaaseen (mikä sen nimi ees on? :p ) tulpan? Meidän tulppa alkaa olemaan rikki, ja tiskejä pessessä saa lisäillä vettä aika ajoin... Yritin Prismasta katsoa, mutta en sitten yhtään tiennyt millä osastolla niitä voisi olla kun ei ollut muovitavarassa tai siellä missä on muita kylppärikamoja...
so weak and powerless.
Avatar
theia
Pahvi
 
Viestit: 3417
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:56
Paikkakunta: Sherwood

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja skray » Su 18 Marras 2012 18:42

theia kirjoitti:Mistä voi ostaa tiskialtaaseen (mikä sen nimi ees on? :p ) tulpan? Meidän tulppa alkaa olemaan rikki, ja tiskejä pessessä saa lisäillä vettä aika ajoin... Yritin Prismasta katsoa, mutta en sitten yhtään tiennyt millä osastolla niitä voisi olla kun ei ollut muovitavarassa tai siellä missä on muita kylppärikamoja...


Kyllä jostain isommasta marketista voi löytää. Ainakin Pislan valmistamana pitäis olla ja niillähän on kaikkee verhonipsuista seinäkoukkuihin ja kaikkea sellasta. Ne voi olla jossain rakennuspuolella tai hyllyssä, jossa on autoihin liittyviä juttuja ja työkaluihin ja korjaamiseen liittyviä juttuja. Tai vaihtolamppujen vieressä. :keijo:
Clasulta luulis myös löytyvän ja rautakaupasta nyt ainakin viimestään.
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
Avatar
skray
 
Viestit: 2804
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 16:49
Paikkakunta: Maalla

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Kibaya » Su 18 Marras 2012 21:30

Honkkarista saa myös :kyllä:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Yabba » Ma 19 Marras 2012 17:26

Ihan perus S-marketissakin voipi olla, ainakin meillä on, samoin on varmasti Honkkarin, Tokmannin, Tarjoustalon (ja mitä kaikkia siihen konseptiin kuuluikaan) kaltasissa "rompe"marketeissa.
Minä lähden Pohjois-Karjalaan / vaihdan farkut verkkarihousuun
kotiseudulle Pohjois-Karjalaan / juon kaljaa auringon nousuun"
Avatar
Yabba
 
Viestit: 2090
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 21:31
Paikkakunta: Karhunpäässä

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja päivänpolttaja » Ma 19 Marras 2012 17:43

Maksaa laskun heti siinä paikassa, kun se tulee, jos se vaan on mahdollista. Itsellä toimii ainakin tällainen "heti"-strategia.
Meillä on kuule kaikilla rajoitteemme. :keijo:
päivänpolttaja
 
Viestit: 1033
Liittynyt: Su 26 Huhti 2009 22:58

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ke 12 Joulu 2012 23:46

Missä olit 12/12/12 12.12.12. ?

Itse olin koulun ruokalassa, jossa tytöt intoutuivat laskemaan sekunteja tähän maagiseen tapahtumaan. Maailma ei loppunut. Joku taisi onnistua lähettämään tekstarinkin toiselle juuri tuossa ajassa. :virne:
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Suvi » Ke 12 Joulu 2012 23:53

Itse en edes muista. Unohdin koko maailmanlopun. :P Jossain vaiheessa päivää soi kyllä päässä Egotripin "Maailmaloppua odotellessa".
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6539
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Lyyra » To 13 Joulu 2012 00:06

Suvi kirjoitti:Itse en edes muista. Unohdin koko maailmanlopun. :P Jossain vaiheessa päivää soi kyllä päässä Egotripin "Maailmaloppua odotellessa".

Siis eikö se maailmanlopun pitäisi tulla vasta 21.12.? Siitä päivämäärästä ainakin mun tiedoissa on puhuttu jo vuosikausia.

Pascal Lemoix kirjoitti:Missä olit 12/12/12 12.12.12. ?

Missäköhän mää olin tuohon aikaan? :raps:
Varmaan Ilmarissa tekemässä lähtöä yliopistolle.
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Kibaya » To 13 Joulu 2012 00:24

Nukkumassa :virne:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja damn » To 13 Joulu 2012 00:29

Lyyra kirjoitti:Siis eikö se maailmanlopun pitäisi tulla vasta 21.12.? Siitä päivämäärästä ainakin mun tiedoissa on puhuttu jo vuosikausia.


Tässä uskossa minäkin olen ollut.
Fail, fail again, fail better.
Avatar
damn
 
Viestit: 1506
Liittynyt: Pe 08 Elo 2008 14:59

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Jorssi » To 13 Joulu 2012 00:41

Joo, maailma loppuu vasta ens viikon perjantaina. :keijo:

Mä olin puhelimessa kaverin kanssa sängyn vieressä, kiitos kysymästä.
"Hope is a good thing, maybe the best of things, and no good thing ever dies." - Red (The Shawshank Redemption)
Avatar
Jorssi
 
Viestit: 3287
Liittynyt: Ti 29 Huhti 2008 11:29

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » To 13 Joulu 2012 01:21

Mä valmistun maisteriksi maailmanlopun päivänä. Olen kai pinnistellyt ihan turhaan. :pönde: Toisaalta...tuo on kai Mayoille lähinnä uuden aikakauden alku...ja tavallaan myös minulle. :raps: Hassua, että en ole sitten enää opiskelija. :O:

12.12.12 klo 12.12 taisin olla tietokoneen ääressä nettailemassa.
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja skray » To 13 Joulu 2012 06:43

Ripustinkohan mä tonttuverhoja vai olinko jo valmis ja olin vaan? Tai olinkohan vessassa? En enää tiedä, mutta kotona kuitenkin hengailin vaan.
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
Avatar
skray
 
Viestit: 2804
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 16:49
Paikkakunta: Maalla

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja theia » To 13 Joulu 2012 09:49

Millä aikavyöhykkeellä maailmanloppu alkaa? :keijo:

12/12/12 12:12:12 olin tässä samassa paikassa kun nytkin - työpisteelläni istumassa höpöttelemässä työkavereiden kanssa.
so weak and powerless.
Avatar
theia
Pahvi
 
Viestit: 3417
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:56
Paikkakunta: Sherwood

EdellinenSeuraava

Paluu Yleistä



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa

cron