Satunnaisia kysymyksiä

Yleinen jutustelu tänne. Korvaa myös entisen kysyttävää -osion.

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Mr. Smith » Ti 27 Touko 2008 16:28

Kiitos taas vastauksista :)
Ongelma näin ulkoistettuna on se, että virman työterveyshoito ei kuulu minulle ja jos verensokerini ei yllättäen ole muuntunut verenpaineeksi, joka käy korkeana (seuraava, joka soittaa valittaakseeen että mikään ei toimi hänen koneessaan, ja lopulta paljastaa että ei ole edes laittanut konetta päälle, koska "ei se kuitenkaan toimi" saa :pitsläp:), se ei liity suoranaisesti työsuoritukseeni -> ei apua sieltä.

Pitänee varata sitten erikseen aika jonnekin terveystaloon :ylidramaattinen, marttyyrinomainen huokaus:
"Real men are not intimidated by physical threats against their personal selves, and, ironically, neither am I. "
- Ernest P. Worrell -
Mr. Smith
 
Viestit: 1766
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 07:27
Paikkakunta: Turku

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Kati » Ti 27 Touko 2008 17:49

Ei minulla mitään kysyttävää ole, mutta kyllä minusta suurta lähimmäisenrakkautta on se, että sanoo toiselle, että "Sullakin on oikeus terveydenhuoltoon vaikka et olekaan terve!"

Eiku on mulla kysymys: miksi kaikki hyvä on epäterveellistä. Tai toisinpäin: miksi epäterveellinen on aina hyvää.
* * * Kokonaistarve on valtava * * *
Avatar
Kati
 
Viestit: 444
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 09:49

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Yabba » Ti 27 Touko 2008 21:23

Kati kirjoitti:Eiku on mulla kysymys: miksi kaikki hyvä on epäterveellistä.
No eihän elämässä mitään saa ilmaiseksi, ja ainoa varma asia on kuolema... vai miten se menikään
Tai toisinpäin: miksi epäterveellinen on aina hyvää.

Filosofinen vastaus, koska kaikki terveellinen on aina pahaa esmes kalanmaksaöljy tai kesäkeitto.
Minä lähden Pohjois-Karjalaan / vaihdan farkut verkkarihousuun
kotiseudulle Pohjois-Karjalaan / juon kaljaa auringon nousuun"
Avatar
Yabba
 
Viestit: 2090
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 21:31
Paikkakunta: Karhunpäässä

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja irvikissa » Ti 27 Touko 2008 22:14

Kati kirjoitti:Ei minulla mitään kysyttävää ole, mutta kyllä minusta suurta lähimmäisenrakkautta on se, että sanoo toiselle, että "Sullakin on oikeus terveydenhuoltoon vaikka et olekaan terve!"

Jos tämä oli piikki siihen mitä sanoin Smitille aiemmin, niin en tajunnut. Tai vaikkei oiskaan ollu, niin en tajunnut. :sori: Vika ei ole sinussa.

Kati kirjoitti:Tai toisinpäin: miksi epäterveellinen on aina hyvää.
Kuulin tässä äskettäin, että makea on ainoa maku josta ihminen (lapsi) pitää luonnostaan, muut pitää opetella. Tämä siksi, että makea on sokerisena energiapitoinen ja siksi tärkeä hengenpidin. Ehkä sama koskee rasvaisia ruokia/makuja. Ehkäpä keho mieltää olevansa jatkuvassa kuolemanvaarassa (niin kuin se kai pohjimmiltaan onkin) ja suosii siksi edellämainittuja laatuja. Jospa keho ei vain tiedä, että toistaiseksi elämme yltäkylläisyydessä eikä ruoka ole lähiaikoina loppumassa maailmasta.
Avatar
irvikissa
 
Viestit: 169
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 16:02

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Migreeni » Ti 27 Touko 2008 22:26

Yabba kirjoitti: ...kaikki terveellinen on aina pahaa esmes kalanmaksaöljy tai kesäkeitto.


[ot] Oon varmaan yksi todella harvoista ihmisistä, joiden mielestä kesäkeitto on aivan mielettömän hyvää :kuola: [/ot]

Ei mulla muuta. :sori:
Kumpi ja Kampi tappeli. Sitten paikalle tuli Jouko ja Kosti.
Avatar
Migreeni
 
Viestit: 289
Liittynyt: To 15 Touko 2008 20:29

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Kati » Ti 27 Touko 2008 22:28

irvikissa kirjoitti:
Kati kirjoitti:Ei minulla mitään kysyttävää ole, mutta kyllä minusta suurta lähimmäisenrakkautta on se, että sanoo toiselle, että "Sullakin on oikeus terveydenhuoltoon vaikka et olekaan terve!"

Jos tämä oli piikki siihen mitä sanoin Smitille aiemmin, niin en tajunnut. Tai vaikkei oiskaan ollu, niin en tajunnut. Vika ei ole sinussa.

Ei ollut piikki. Kyllä on vika täällä. Yritin olla hassu. Epäonnistuin.
Olis kai pitänyt erikseen mennä mukihäiriöön. Luin sen "vaikka olet terve" "vaikka et olekaan terve". Ajattelin, että kaikkea ei tarvitse sanoa ääneen. Pitäisi. En ole vieläkään oppinut.

Kuivan asiallinen lesti sopisi minulle parhaiten. Koetan pysyä siinä.

Jospa keho ei vain tiedä, että toistaiseksi elämme yltäkylläisyydessä eikä ruoka ole lähiaikoina loppumassa maailmasta.

Tätä sanovat myös ruokasosiologit, ravitsemusihmiset ja kaikki. Se kuulostaa vähän kurjalta.
Voisko siis evoluutio pikkuhiljaa ottaa kiriä ja keho saapua tilaan, jossa se ymmärtää, että kaikkea ja varsinkin kaikkea hyvää ei ole pakko vetää kerralla?

Yabballe ja huomaan, että samalla myös Migreenille. Kesäkeitto on hyvää!
* * * Kokonaistarve on valtava * * *
Avatar
Kati
 
Viestit: 444
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 09:49

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja skray » Ti 27 Touko 2008 23:26

Munkin mielestä kesäkeitto on ihan syötävää, eikä ollenkaan ällöä. :tilt:

Ja joskus ala-asteella oli ruokana kesäkeittoa. Muut luokkalaiset ja kaverit inhosivat kesäkeittoa ja sitten mäkin niiden mukana, vaikka salaa pidinkin keitosta.

Tämä oli jaettava kanssanne.
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
Avatar
skray
 
Viestit: 2804
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 16:49
Paikkakunta: Maalla

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja irvikissa » Ti 27 Touko 2008 23:34

Kati kirjoitti:
irvikissa kirjoitti:
Kati kirjoitti:Ei minulla mitään kysyttävää ole, mutta kyllä minusta suurta lähimmäisenrakkautta on se, että sanoo toiselle, että "Sullakin on oikeus terveydenhuoltoon vaikka et olekaan terve!"

Jos tämä oli piikki siihen mitä sanoin Smitille aiemmin, niin en tajunnut. Tai vaikkei oiskaan ollu, niin en tajunnut. Vika ei ole sinussa.

Ei ollut piikki. Kyllä on vika täällä. Yritin olla hassu. Epäonnistuin.

Nyt ymmärrän.

Tosi hauska juttu. :täpinä:

:virne: Eiku oikeasti. Tämä on välillä niin tätä. :virne:
Avatar
irvikissa
 
Viestit: 169
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 16:02

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ke 28 Touko 2008 05:06

Kati kirjoitti:Eiku on mulla kysymys: miksi kaikki hyvä on epäterveellistä. Tai toisinpäin: miksi epäterveellinen on aina hyvää.

Ei muuten pidä paikkaansa! Kumpikaan väite!

Terveellisiä juttuja, jotka on hyviä:
- hedelmät
- mysli
- puuro
- poronliha
- marjat
- rasvaiset maitotuotteet
- voi
- pippuri
- vihreä tee
- viini
- parsakaali
- avokado
- vihannekset
- juurekset
- kala
- valkosipuli
- maksa
- munat
- ruisleipä
- tuoremehu
- suklaa

Epäterveellisiä juttuja, jotka on pahoja:
- limukka
- energiajuomat
- sokerittomat karkit
- mikroateriat
- vaalea pasta
- vaalea leipä
- sokerimehut
- aspartaamijugurtti
- muut ns. kevyttuotteet
- margariini
- pussikeitot
- lisää vain vesi -tyyppiset pussiruuat
- sian jauheliha
- ylipäätään lähestulkoon kaikki valmispöperöt

Hah, noita ekan listan juttuja oli paljon helpompi keksiä! (ja ok, joku voi väittää vastaan esimerkiksi voin kohdalla)
Ja toki välimaastoon ja noihin Katin kategorioihinkin riittää juttuja (kuten esim. pulla), mutta maailma ei ole mustavalkoinen! Popsikaa terveellistä ja hyvää porkkanaa! :jami:
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Crux » To 29 Touko 2008 07:25

Sitä paitsi vaikka ei voikaan ihan sanoa, että karkit tai rasvaiset ruoat olisivat terveellisiä niin mielestäni ne eivät kuitenkaan suoraan epäterveellisiäkään ole. Siis kohtuudella nautittuina! :)
Let me tell you something, pendejo. You pull any of your crazy shit with us, you flash a piece out on the lanes, I'll take it away from you, stick it up your ass and pull the fucking trigger 'til it goes "click."
-Jesus Quintana
Avatar
Crux
 
Viestit: 339
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 14:25

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Purple » To 29 Touko 2008 09:50

Naapuri kutsui ylioppilasjuhliin, niitten poika saa lakin. Vanhempien kanssa olen naapurimaisissa väleissä, vaihdetaan muutama sana pihalla silloin tällöin, mutta ei hengailla enempää eikä kyläillä. Pojan kanssa en ole minkäänlaisissa väleissä, sekin asuu seinän takana mutta ei välitä olla tunteakseen. Ajatus oli ollut vain muistaa kortilla, mutta kun kutsuttiin niin kai pitää käväistäkin.

Onko riittävä muistaminen jos vien vain ruusun ja kortin? Lahjaa en osaa ostaa kun en yhtään tiedä mistä tyyppi tykkää eikä turhaa kaapintäytekrääsää viitsi ostaa. Raha lienee aina toivottua, mutta sen antaminen on hankalaa. Vieras ihminen, niin en halua suuria summia lahjoittaa, pienen summan antaminen on tökeröä, enkä ole edes varma missä menee raja pienen ja suuren välillä.
Avatar
Purple
 
Viestit: 564
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 14:26

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Fantsu » To 29 Touko 2008 10:51

Ruusu ja kortti riittää varsin hyvin :)
Avatar
Fantsu
 
Viestit: 1052
Liittynyt: Ma 12 Touko 2008 10:37
Paikkakunta: Churchmoor

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja heartless » To 29 Touko 2008 11:37

Ruusu ja kortti riittävät varmasti hyvin.

Aikanaan äitee meni kutsumaan useammankin naapurin ja muitakin mulle lähes tuntemattomia ihmisiä mun yo-juhliin ja saamistani valokuva-albumeista päätellen naapurit olivat pohdiskelleet, että tyhmää mennä tyhjin käsin, mutta mitäs sille likalle oikein veisi. Ja kaikki olivat päätyneet valokuva-albumiin. :epäilevä:
Doors are for people with no imagination.
(Skulduggery Pleasant)
heartless
 
Viestit: 490
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 15:59

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Vanilla » To 29 Touko 2008 17:36

Purplen tapauksessa ruusu ja kortti riittää varmasti varsin hyvin. Halusin vain tulla kertomaan, mikä lahja minua ilahdutti kahden vuoden takaisissa (voi nyyh, olen vanha) lakkiaisissani: keittokirja! :superhymy:
Naapuriltani sen sain. Aivan ihana lahja, joka ei ole jäänyt vain pölyyntymään kaapin perille. Etenkin, kun kirjasta löytyy reseptejä juuri arkiruokaan eikä mitään gourmet-aterioita.

Siinä siis yksi idea, jos joku muukin sattuu pähkäilemään lahjaongelman kanssa.
"Kyllä se hyvin menee, kun vaan muistaa hengittää oikein."
Avatar
Vanilla
 
Viestit: 343
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 18:39
Paikkakunta: Oulu

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » To 29 Touko 2008 17:53

Vanilla kirjoitti:Halusin vain tulla kertomaan, mikä lahja minua ilahdutti kahden vuoden takaisissa (voi nyyh, olen vanha) lakkiaisissani: keittokirja! :superhymy:

Senkin kanssa voi kuitenkin käydä kuten kaverilleni, joka sai ylppärijuhlissaan kolme samanlaista keittokirjaa...
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja theia » To 29 Touko 2008 18:06

heartless kirjoitti:Aikanaan äitee meni kutsumaan useammankin naapurin ja muitakin mulle lähes tuntemattomia ihmisiä mun yo-juhliin ja saamistani valokuva-albumeista päätellen naapurit olivat pohdiskelleet, että tyhmää mennä tyhjin käsin, mutta mitäs sille likalle oikein veisi. Ja kaikki olivat päätyneet valokuva-albumiin. :epäilevä:
Mulle äiti-kulta totesi, että sinä hoidat ihmisten kutsut, minä muun. Niinpä sitten kutsuin ketä halusin, eikä ollut epämukavia hetkiä semituttujen kanssa.

Äiti :hymyhali:
so weak and powerless.
Avatar
theia
Pahvi
 
Viestit: 3417
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:56
Paikkakunta: Sherwood

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Migreeni » To 29 Touko 2008 22:53

skray kirjoitti:Munkin mielestä kesäkeitto on ihan syötävää, eikä ollenkaan ällöä. :tilt:

Ja joskus ala-asteella oli ruokana kesäkeittoa. Muut luokkalaiset ja kaverit inhosivat kesäkeittoa ja sitten mäkin niiden mukana, vaikka salaa pidinkin keitosta.

Tämä oli jaettava kanssanne.


Pakko jakaa sitten myös oma kokemukseni eräästä toisesta keitosta, eli hernekeitosta.

Tämä on täysin vastakkainen skrayn kanssa. Eli kun kaverit pitivät hernekeitosta, oli minunkin pakko "pitää" siitä, vaikka oikeasti en voinut sietää sitä. Ehkä jopa hieman karua, että lapsena oli pakko tehdä tällaista vain siksi, ettei voinut olla kaverien kanssa eri mieltä makuasioistakaan.
Kumpi ja Kampi tappeli. Sitten paikalle tuli Jouko ja Kosti.
Avatar
Migreeni
 
Viestit: 289
Liittynyt: To 15 Touko 2008 20:29

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja skray » Pe 30 Touko 2008 08:21

Migreeni kirjoitti:Pakko jakaa sitten myös oma kokemukseni eräästä toisesta keitosta, eli hernekeitosta.

Tämä on täysin vastakkainen skrayn kanssa. Eli kun kaverit pitivät hernekeitosta, oli minunkin pakko "pitää" siitä, vaikka oikeasti en voinut sietää sitä. Ehkä jopa hieman karua, että lapsena oli pakko tehdä tällaista vain siksi, ettei voinut olla kaverien kanssa eri mieltä makuasioistakaan.


Hernekeitosta mä oon aina kieltäytynyt kunniakkaasti, vaikka kaverit tykkäskin siitä. :tilt:
Paitti joskus ala-asteella, kun opettajat pakotti syömään sitä. Onneks ei kuitenkaan tarvinnu kaikkea syödä ja sai ottaa vaan vähän jos halus.
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
Avatar
skray
 
Viestit: 2804
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 16:49
Paikkakunta: Maalla

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Lyyra » Pe 30 Touko 2008 10:22

Satunnainen kysymys: Miten joku ei voi tykätä hernekeitosta? :friikki:
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Kati » Pe 30 Touko 2008 10:40

Lyyra kirjoitti:Satunnainen kysymys: Miten joku ei voi tykätä hernekeitosta?

Jos sen syömisestä tulee kolmeksi päiväksi myrsky pyllyyn, niin ei paljon hernari napostele.
Näin kävi vuonna 1994, seuraavan kerran maistoin hernekeittoa vuonna 2007. Ja senkin vain siksi, että piti testata hernekeiton mahtavin puoli - se tulee ulos purkista puhaltamalla!

Tulee!
Pohjan napakka tömäytys puukolla niin että sinne tulee reikä, kansi pois ja pohjaan puhaltamalla hernekeitto lumpsahtaa purkista ulos. Mahtavaa ainetta!
* * * Kokonaistarve on valtava * * *
Avatar
Kati
 
Viestit: 444
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 09:49

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Lyyra » Pe 30 Touko 2008 12:24

Kati kirjoitti:
Lyyra kirjoitti:Satunnainen kysymys: Miten joku ei voi tykätä hernekeitosta?

Jos sen syömisestä tulee kolmeksi päiväksi myrsky pyllyyn, niin ei paljon hernari napostele.

Saat anteeksi, koska 'myrsky pyllyyn' on maailman ihanin kielikuva mitä ikävimmälle ilmiölle. :hymyhali:
Olen ihastellut samaista helmeä ennenkin, mutta vain itsekseni.
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja skray » La 31 Touko 2008 23:50

Myrsky pyllyyn on kaikkien aikojen paras ilmaus mun mielestä. Ainakin tässä mielentilassa (väsyneenä). :rotflmao:

Siten ei voi tykätä hernekeitosta, että se vaan yksinkertasesti maistuu pahalle ja on koostumukseltaankin ällöttävää. Tulee kylmiä väreitä kun vaan ajatteleekin sitä. Hyi.
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
Avatar
skray
 
Viestit: 2804
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 16:49
Paikkakunta: Maalla

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Lyyra » Su 01 Kesä 2008 03:59

Päinvastoin! Hernekeitto on herkullista, kun sen oikein valmistaa! Koostumuskin on kiva, mutta minä tykkäänkin mössöruuista :)
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Vanilla » Su 01 Kesä 2008 16:50

Kati kirjoitti:Tulee!
Pohjan napakka tömäytys puukolla niin että sinne tulee reikä, kansi pois ja pohjaan puhaltamalla hernekeitto lumpsahtaa purkista ulos. Mahtavaa ainetta!

Minä luulin ennen, että tämä on joku sellainen vanhan kansan viisaus, jonka kaikki oikeasti tietävät. Itse opin sen isältäni joskus monta vuotta sitten. Mutta tänä talvena juttelin kavereitteni kanssa hernekeitosta, ja puolet porukasta ei ollut koskaan kuullutkaan tuosta puhaltamistekniikasta. Raukat, ovat ikänsä kaivelleet keiton purkista lusikalla! Hirvittävää.

Tykkään hernekeitosta. Nam.
"Kyllä se hyvin menee, kun vaan muistaa hengittää oikein."
Avatar
Vanilla
 
Viestit: 343
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 18:39
Paikkakunta: Oulu

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Nugat » Su 01 Kesä 2008 17:26

Tuo hernekeitto juttu on minulle aivan uusi asia. :) Täytyykin testata sitten, kun purkki hernaria tulee syötyä. Tai en tiedä koska tulee syötyä, sillä kerran löysin hernekeiton joukosta etanan. :umpfh: Mikä lie vahinko tehtaassa sattunut. En ymmärtänyt valittaakaan, kun kauhuissani viskasin sopan menemään.

Muuten hernekeitto on hyvää. Varsinkin äiteen tekemä. :tilt:

-----

On minulla kysymyskin, mutta teenpä sille ihan oman keskustelun. :lanppu:
OwthebluddyellshudIknow?
Avatar
Nugat
Liisa ihmemaassa
 
Viestit: 1712
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 16:32

EdellinenSeuraava

Paluu Yleistä



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa

cron