Satunnaisia kysymyksiä

Yleinen jutustelu tänne. Korvaa myös entisen kysyttävää -osion.

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Fantsu » Su 01 Kesä 2008 18:59

Ei sinne purkkiin tarvi puhaltaa, jos ei nyt ihan ehdottomasti halua: reikä pohjaan ja pari ranneliikettä ja jööti on kattilassa. Kunhan siirtyvän jötikän tilalle pääsee virtaamaan ilmaa.
Avatar
Fantsu
 
Viestit: 1052
Liittynyt: Ma 12 Touko 2008 10:37
Paikkakunta: Churchmoor

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Vanilla » Su 01 Kesä 2008 20:09

Tuota... Mua vähän nolottaa kysyäkään tätä. Kuinka vanhaa broileria uskaltaa syödä? Löysin pakkasesta avaamattoman paketin broilerisuikaleita, ja tajusin, että se on ollut siellä varmaan melkein joulusta asti. Pitäisikö se heittää ihan suosiolla pois? :O:
"Kyllä se hyvin menee, kun vaan muistaa hengittää oikein."
Avatar
Vanilla
 
Viestit: 343
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 18:39
Paikkakunta: Oulu

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Yabba » Su 01 Kesä 2008 22:12

Vanilla kirjoitti:Tuota... Mua vähän nolottaa kysyäkään tätä. Kuinka vanhaa broileria uskaltaa syödä? Löysin pakkasesta avaamattoman paketin broilerisuikaleita, ja tajusin, että se on ollut siellä varmaan melkein joulusta asti. Pitäisikö se heittää ihan suosiolla pois? :O:

No tuota itse olen pariin otteeseen syönyt jääkaapista muutaman päivän vanhentuneita suikaletta (kyllähän se paistaminen pöpöt tappaa) ja jauhelihaa ihan huoletta, eikä niissä minusta mitään pahaa ollut :vihellys: Parempi puoliskoni puolestaan ei tällaiseen suostuisi mitenkään, tosin anoppi onkin kokki, joka on tyärensä hyvin kouluttanut...

Mitä tulee tuohon sinun onkelmaan niin kyllä minä söisin, kun kuitenkin pakastimessa olleet (eikös sen idea ole muutenkin pitempään säilytys) ja jos vain ennen vanhentumispäivää sinne laitettu... Valintahan on tietenkin aina oma :virne: Sulattaa toki kuiten ensin kannattaa joko yön yli jääkaapissa tai mikrolla de-frost toiminnolla, muuten siihen lihaan pakkaa tulla sellainen pakastettu maku :gay:
Minä lähden Pohjois-Karjalaan / vaihdan farkut verkkarihousuun
kotiseudulle Pohjois-Karjalaan / juon kaljaa auringon nousuun"
Avatar
Yabba
 
Viestit: 2090
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 21:31
Paikkakunta: Karhunpäässä

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Emilia » Ma 02 Kesä 2008 00:25

Mun mastecard-laskussa on kummallinen veloitus. Taksi on veloittanut sekä 16 että 18 euroa. En usko kulkeneeni saman yön aikana kahteen kertaan samalla autolla enkä todellakaan muista maksaneeni kahta taksia..Itse asiassa maksupäivänä maksoin taksin tasan kerran, allekirjoitinkin vain yhden kuitin, mutta arvatkaa onko tallessa... Tiiä sit olisko sillä merkitystäkään.. Muistan tyypin, oli harvinaisen v-mainen. :p

Mistähän tätä ensteks lähtee setvimään?
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Avatar
Emilia
 
Viestit: 2931
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 15:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ma 02 Kesä 2008 03:54

Pakastamisen tarkoitus on ehkä säilyttää pidempään, mutta ei ruoka sielläkään rajattomasti säily. Ei se mikään ikitiiviö ole.
Veikkaan, että Vanillan suikaleet alkaa olla jo aika harmaana. Minä ainakin jättäisin suosiolla syömättä.
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Walker » Ma 02 Kesä 2008 06:47

Emilia kirjoitti:Mun mastecard-laskussa on kummallinen veloitus.
Mistähän tätä ensteks lähtee setvimään?

Varmaan luottokunnan kautta hoituu myös mutta ota yhteyttä
taksitarkastajaan. Niin samalla hoituu kuskin asiakaspalveluhenkisyys
ja maksuepäselvyydet.

Tuossa Hesan yhteystiedot taksitarkastaja
Ja googlella tarpeen vaatiessa lisäinfoa.
"Without music, life would be a mistake" - Nietzsche
Walker
 
Viestit: 2259
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 10:42

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja DarkSide » Ma 02 Kesä 2008 07:42

Lyyra kirjoitti:Pakastamisen tarkoitus on ehkä säilyttää pidempään, mutta ei ruoka sielläkään rajattomasti säily. Ei se mikään ikitiiviö ole.
Veikkaan, että Vanillan suikaleet alkaa olla jo aika harmaana. Minä ainakin jättäisin suosiolla syömättä.

Tuolla luvataan 3-6 kk. Minä kyllä söisin epäröimättä. :tilt:
"Asiat eivät ole vielä niin pielessä, etteivätkö ne menisi vielä huonommiksi keskustelemalla."
- Papparaisen piinapenkki 16.10.2003 -
Avatar
DarkSide
Tilastopappa
 
Viestit: 726
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:22

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Aurora B. » Ti 03 Kesä 2008 17:08

Satunnainen etikettikysymys:

Viikonloppuna on työkaveri/kaverin häät. Isolla poppoolla olemme keränneet rahaa ja sellaisenaan (siis rahana) annetaan hääparille. Hääkutsussa oli tilinumero. Jos rahat roiskasee tilille, ja poppoon allekirjoittama kortti viedään "lahjana", niin kuinka siinä kortin yhteydessä voi nätisti ilmoittaa, että olemme osallistuneet hääparin tukemiseen rahallisella lahjalla? Kun tuntuu pöhlöltä ojentaa vain pelkkä kortti.

Vai olisiko vain paras hakea shekki pankista...?
Kolo-golo-nay
Avatar
Aurora B.
 
Viestit: 1099
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:16

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Nugat » Ti 03 Kesä 2008 17:12

Jos rahat roiskasee tilille, ja poppoon allekirjoittama kortti viedään "lahjana", niin kuinka siinä kortin yhteydessä voi nätisti ilmoittaa, että olemme osallistuneet hääparin tukemiseen rahallisella lahjalla? Kun tuntuu pöhlöltä ojentaa vain pelkkä kortti.

Vai olisiko vain paras hakea shekki pankista...?


:tilt:

Minulla ei ole kunnon vastausta, mutta jos saisin shekin, jossa on monta nollaa jonkun ison numeron perässä, niin se olisi kivaa.
Kivaa olisi myös saada älyttömän paksu seltelinippu, vaikka vain kymppejä, niin sekin tuntuisi kivalta. :tilt:
OwthebluddyellshudIknow?
Avatar
Nugat
Liisa ihmemaassa
 
Viestit: 1712
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 16:32

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja skray » Ti 03 Kesä 2008 22:35

Turvallisintahan se sinänsä on, että laittaa rahat suoraan tilille. Eivät varmasti sitten huku mihinkään. :tilt:

Vaikkapa kivalla runolla tms. voitte osoittaa kortissa sen, että rahaa on rapsahtanut tilille. Satuilette jotakin hauskaa ja osuvaa. Tää tosin on luovien ihmisten hommaa, en sitte tiiä kuinka luovia te siellä ootte. :virne:
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
Avatar
skray
 
Viestit: 2804
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 16:49
Paikkakunta: Maalla

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Fantsu » Ti 03 Kesä 2008 23:06

Yleensä häissä ei ojenneta hääparille lahjoja, vaan ne laitetaan suoraan jonkinlaiselle lahjapöydälle. Sinne korttinnekin siis hyvin sopii. Koska hääpari oli ilmoittanut tilinumeron, he kyllä ymmärtävät, että lahja odottaa tilillä. Rahan antamisen alleviivaaminen ei ole mielestäni oikein sopivaa. Voitte tietysti halutessanne ilmoittaa hissukseen hääparille, että kaverien yhteinen lahja on siirretty tilille.
Avatar
Fantsu
 
Viestit: 1052
Liittynyt: Ma 12 Touko 2008 10:37
Paikkakunta: Churchmoor

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Kati » Pe 06 Kesä 2008 10:41

Fantsu kirjoitti:Ei sinne purkkiin tarvi puhaltaa, jos ei nyt ihan ehdottomasti halua: reikä pohjaan ja pari ranneliikettä ja jööti on kattilassa.

Nääh. Tylsää. Kun se hauskuus on juuri siinä puhaltamisessa!
Kuinka monta muuta ruoka-ainetta tiedät sujahtavan kattilaan puhaltamalla? Itse en keksi het yhtään.

"Jööti kattilassa" synnyttää mielikuvan, jossa jonkun käsi ei pimeässä hamutessaan osunutkaan potan kahvaan.

Myrsky pyllyssä on ystäväni pojan ilmaus. Muistakin kehaista tavatessamme.
* * * Kokonaistarve on valtava * * *
Avatar
Kati
 
Viestit: 444
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 09:49

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Crux » Pe 06 Kesä 2008 10:45

Kati kirjoitti:Kuinka monta muuta ruoka-ainetta tiedät sujahtavan kattilaan puhaltamalla? Itse en keksi het yhtään.


Kananmuna! Kananmunasta saa sisälmykset pihalle tekemällä molempiin päihin pienet reikäset ja puhaltamalla toiseen reikään sisus tulee sujuvasta pihalla toisesta päästä!
Let me tell you something, pendejo. You pull any of your crazy shit with us, you flash a piece out on the lanes, I'll take it away from you, stick it up your ass and pull the fucking trigger 'til it goes "click."
-Jesus Quintana
Avatar
Crux
 
Viestit: 339
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 14:25

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja theia » Pe 06 Kesä 2008 11:52

Satunnainen kysymys.

Koin oudon valoilmiön vapun tienoilla. Tuijottelin taivasta aurinkolasit päässä, ja katseeni kiinnittyi pilveen, joka oli auringon edessä. Pilven alareuna oli ihan värillinen, sinistä, punaista, keltaista, vihreää. Ilman laseja ei tuota ilmiötä näkynyt. Ja tarkistin vielä kahdelta kaverilta, ettei ollut vaan mun arskoissa fibaa, mutta kaikki kolme näki saman väri-ilmiön.

What was going on?
so weak and powerless.
Avatar
theia
Pahvi
 
Viestit: 3420
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:56
Paikkakunta: Sherwood

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Mr. Smith » Pe 06 Kesä 2008 11:56

"Real men are not intimidated by physical threats against their personal selves, and, ironically, neither am I. "
- Ernest P. Worrell -
Mr. Smith
 
Viestit: 1766
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 07:27
Paikkakunta: Turku

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Pvi » Pe 06 Kesä 2008 12:04

Jos kyseessä oli samantyyppisiä värejä kuin sateenkaaressa, niin luulen,
että pilven reunassa on ollut ihan vaan valon heijastuma.
Pilvi on vettä ja niinkuin sateenkaarista voidaan huomata, vesipisarat
hajottavat valoa niin että sen eri värit (aallonpituudet) voidaan nähdä.
Jos katsoo wikipediaa 'prisma' hakusanalla, löytää todennäköisesti
paremmin selitetyn vastauksen...
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi
 
Viestit: 1267
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 13:55

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Fantsu » Pe 06 Kesä 2008 12:14

Valon dispersio pilven pienissä vesipisaroissa. Helmiäispilvet on vähän erilaisia.
Aurinkolasit eivät tod. näk. vaikuta asiaan muuta kuin yleistä kirkkautta himmentävästi. Näit ilmiön paremmin laseilla, jotka suojasivat tehokkaammin.
Avatar
Fantsu
 
Viestit: 1052
Liittynyt: Ma 12 Touko 2008 10:37
Paikkakunta: Churchmoor

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Jorssi » Pe 06 Kesä 2008 12:30

Mä pähkäilen pienessä mielessäni aina mitä kummallisempia juttuja. Nyt ihmetyttää se, miksi ihmisen etusormessa ei kahden ylimmän nivelen välillä ole ihossa karvoja, vaikka kaikissa muissa sormissa on. Tällaisia kummallisia asioita jumitun usein pohtimaan pitkäksikin aikaa...onkohan mussa jotain vialla?
"Hope is a good thing, maybe the best of things, and no good thing ever dies." - Red (The Shawshank Redemption)
Avatar
Jorssi
 
Viestit: 3287
Liittynyt: Ti 29 Huhti 2008 11:29

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja L-S » Pe 06 Kesä 2008 12:40

Kyllä mun etusormissa on. :pepsodent: Pari hentoa karvaa vain, vähemmän kuin muissa sormissa mutta on kuitenkin. Ehkä sussa ei ole muuta vikaa kuin oudot sormet. :pepsodent:
Hieno kysymys kyllä, sen takia oli pakko vastata.
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3967
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Jorssi » Pe 06 Kesä 2008 12:49

L-S kirjoitti:Kyllä mun etusormissa on. :pepsodent: Pari hentoa karvaa vain, vähemmän kuin muissa sormissa mutta on kuitenkin. Ehkä sussa ei ole muuta vikaa kuin oudot sormet. :pepsodent:
Hieno kysymys kyllä, sen takia oli pakko vastata.
No mä en ole vielä tavannut yhtäkään ihmistä, jolla siinä olis karvoja, mutta niinkun jo tuolla jossain aiemmassa viestissä kirjotin, ne pienet piirit.
"Hope is a good thing, maybe the best of things, and no good thing ever dies." - Red (The Shawshank Redemption)
Avatar
Jorssi
 
Viestit: 3287
Liittynyt: Ti 29 Huhti 2008 11:29

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja L-S » Pe 06 Kesä 2008 12:54

Toisaalta mä en ole kyllä tutkinut muiden sormia kuin omani, joten on mahdollista että mä olenkin poikkeus. :pepsodent: Jos asiassa on joku logiikka, haluan kyllä myös kuulla sen.
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3967
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja theia » Pe 06 Kesä 2008 12:57

Kiitti pilvi-vastauksista! :)

---

Näytän varmaan tosi fiksulta täällä kun tuijottelen sormiani, että onko niissä karvoja vai ei :D mä en löydä karvoja sormista ollenkaan. :sori:
so weak and powerless.
Avatar
theia
Pahvi
 
Viestit: 3420
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:56
Paikkakunta: Sherwood

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Janet » Pe 06 Kesä 2008 14:08

Mulla on kans muutama hassu karva etusormessa.

OT: Lukiossa sain hirveen hepulin, kun luokkakaveripoju kommentoi mun karvaisista sormista. Skitsosin ihan täysin ja harkitsin karvojen poistamista sormista kokonaan. Ne kun oli sitten munkin silmään niin silmiinpistävät! Nyt kun katselin sormiani, niin eipä nuo karvat haittaa. Olipas tämmöinenkin pakko kertoa.
Avatar
Janet
 
Viestit: 111
Liittynyt: Ke 07 Touko 2008 13:47

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Leirum » Pe 06 Kesä 2008 14:59

Minullakaan ei oo karvoja sormissa. Mutta hei, ehkä niitä ei siksi ole etusormessa, että sitä käytetään niin paljon? :virne: Kuluvat pois ja eivät siksi etes viiti kasvaa siihen?

:friikki:
"Less is more, what a crock, more is more." - Dolly Parton
Avatar
Leirum
 
Viestit: 77
Liittynyt: La 03 Touko 2008 01:53

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Sippura » La 07 Kesä 2008 20:18

Hei nyt ois kysymys liittyen polkupyöriin.

Bongasin tänään Citymarketista (!) Soliferin pyörän, jolla oli hintaa
299 euroa. Mahtaakohan olla ihan sutta ja sekundaa vai voisiko olla
ostamisen väärti? Pyörä oli sellainen perus 3-vaihteinen naisten pyörä,
siinä oli joku swing-runko ja testattaessa se oli ihan jämäkän tuntuinen.

Haluaisin tavallisen mallisen pyörän nykyisen maastoversion tilalle,
tässä nykyisessä on liian skrodet renkaat asvaltille ja niskahartia-
seutu rasittuu kun täytyy olla sellaisessa ihme jäkittävässä asennossa
koko ajan.

Kellään kokemuksia Solifereista?
And they can't build a satellite to tell you how loved you are
Sippura
Epäkelpo jäsen
 
Viestit: 1415
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 13:08
Paikkakunta: Täsä. Täälä.

EdellinenSeuraava

Paluu Yleistä



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa

cron