Uskotko, että X-stagesta tulee vielä jotain?

Yleinen jutustelu tänne. Korvaa myös entisen kysyttävää -osion.

Re: Uskotko, että X-stagesta tulee vielä jotain?

ViestiKirjoittaja Mr. Smith » Ma 08 Kesä 2009 09:50

Forde good, YleX stage bad :nirppa:

Saa tapahtua aika ihmeitä että palaisin takaisin YleX:n keskustelulinjoille viimekertaisen kohtelun jälkeen. Pysyn siis täällä.
"Real men are not intimidated by physical threats against their personal selves, and, ironically, neither am I. "
- Ernest P. Worrell -
Mr. Smith
 
Viestit: 1766
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 07:27
Paikkakunta: Turku

Re: Uskotko, että X-stagesta tulee vielä jotain?

ViestiKirjoittaja Maija » Ma 08 Kesä 2009 13:27

Minäkin kävin ihmettelemässä X-stagen "uudistusta".

Pitäkööt fooruminraakileensa, Forde on mun kotini. :nirppa:

:hymyhali:
Avatar
Maija
 
Viestit: 1393
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:29

Re: Uskotko, että X-stagesta tulee vielä jotain?

ViestiKirjoittaja Laaksonen » Ma 08 Kesä 2009 15:49

Meitsi on varmaan hieman jäävi sanomaan tähän mitään. Mutta ihmettelen vain miksi pitää ajatella niin musta-valkoisesti? Eikö voi käydä kirjoittamassa useampaan paikkaan? Ja en mä ainakaan tunne oloani mitenkään petetyksi, vaikka aikoinaan YleX:n forde lopetettiinkin. Nythän siinä olisi jälleen alusta, jolle rakentaa virkeää keskustelua. Ja ainahan on olemassa tämä fordela. :aukku:
"On toiveita täysiä valmis hän, hän uhkui voimia elämän!"
Avatar
Laaksonen
 
Viestit: 2585
Liittynyt: Ti 08 Heinä 2008 10:20

Re: Uskotko, että X-stagesta tulee vielä jotain?

ViestiKirjoittaja Lumikki75 » Ma 08 Kesä 2009 17:28

Laaksonen kirjoitti:Eikö voi käydä kirjoittamassa useampaan paikkaan?

Kun ei meinaa riittää aika yhteenkään, niin ei oikein voi. :)

Ja mä tunnen oloni petetyksi, kun forde yhtäkkiä lopetettiin. Vielä enemmän petetyksi tunnen nyt, kun se sitten avataankin uudestaan (huonompana versiona, IMHO).
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't.
- Douglas Adams -
Avatar
Lumikki75
 
Viestit: 1022
Liittynyt: Ma 05 Touko 2008 11:49
Paikkakunta: Lahti

Re: Uskotko, että X-stagesta tulee vielä jotain?

ViestiKirjoittaja Laaksonen » Ma 08 Kesä 2009 17:48

[ontuvavertaus] Aikoinaan suosikkikolajuomani oli Dr. Pepper. Sitten sen saatavuus Suomessa lopahti. Kunnes jälleen vuosien tauon jälkeen, sitä tuotiin uudemman kerran Suomeen. En ollut pettynyt. Olin tyytyväinen. [/ontuvavertaus]
"On toiveita täysiä valmis hän, hän uhkui voimia elämän!"
Avatar
Laaksonen
 
Viestit: 2585
Liittynyt: Ti 08 Heinä 2008 10:20

Re: Uskotko, että X-stagesta tulee vielä jotain?

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ma 08 Kesä 2009 18:07

No mutku ei sitä ole tuotu takaisin. Meille luvattiin, että systeemit jatkuu aika lailla samassa kuosissa, ja saatiin tilalle sekava "sisällöntuottosysteemi", jossa ei voinut keskustella lainkaan. Lisäksi meille luvattiin arkisto vanhoista keskusteluista, mutta sitäkään ei ole kuulunut.

Tämä uusi systeemi... noh, siitä nyt ei ole ihan hirveän paljoa sanottavaa.

Mutta ok, sen verran myönnän, että ei YLEX:n ole järkeä pitää hengissä foorumia, jossa kanavan nykyiset kuuntelijat eivät käy lainkaan, ja jonka nykyiset käyttäjät eivät kuuntele enää YLEX:ää.
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Uskotko, että X-stagesta tulee vielä jotain?

ViestiKirjoittaja Fantsu » Ma 08 Kesä 2009 19:50

Kävin minäkin kurkkaamassa... Ihmettelen (sitä samaa), että ensin kauhealla tohinalla pistettiin foorumi romukoppaan ja tehtiin Uudistus, jota sitten puolusteltiin ehtimiseen. Sitten hissun kissun viritetään sitä samaa uudestaan, mitä Uudistuksen jälkeen ei enää pitänyt tarvia. Hohhoijaa. Emmä ala tämmöseen sekoiluun. Kyllä yksi foorumi riittää näin vanhalle ;)

Btw: gyl mä kuuntelen YleXiä edelleen aina aamuisin/aamupäivisin/päivisin, kun syön aamupalaa ja luen lehteä. Kanavan miesäänet ovat erittäin miellyttäviä - kaikista naisista en ole samaa mieltä.
Avatar
Fantsu
 
Viestit: 1052
Liittynyt: Ma 12 Touko 2008 10:37
Paikkakunta: Churchmoor

Re: Uskotko, että X-stagesta tulee vielä jotain?

ViestiKirjoittaja Laaksonen » Ma 08 Kesä 2009 19:54

Joo-o. Kyllä muakin harmittaa se valtaisan arkiston katoaminen. Ja en olis itsekään sulkenut ammoista keskustelufoorumia, mutta ei voi mitään. Joku teki valinnan ja keskustelu suljettiin. Big mistake! Mutta oliko se sellainen virhe, jota ei missäännimessäikinäkuunaanpäivänä voi antaa anteeksi?
"On toiveita täysiä valmis hän, hän uhkui voimia elämän!"
Avatar
Laaksonen
 
Viestit: 2585
Liittynyt: Ti 08 Heinä 2008 10:20

Re: Uskotko, että X-stagesta tulee vielä jotain?

ViestiKirjoittaja Fantsu » Ma 08 Kesä 2009 20:58

No, ainakin minulle tämä asia on ns. non-issue eli enpä sitä juurikaan ajattele. En myöskään mene julistamaan tuonne uuteen, että ompa tää paska paikka :p

Kuva
Avatar
Fantsu
 
Viestit: 1052
Liittynyt: Ma 12 Touko 2008 10:37
Paikkakunta: Churchmoor

Re: Uskotko, että X-stagesta tulee vielä jotain?

ViestiKirjoittaja Sade » Ma 08 Kesä 2009 21:16

Minua ei edes silloin aikoinaan mitenkään tuhottomasti harmittanut vanhan Forden lopettaminen. Minua ei myöskään pahemmin harmittanut se, että Fordea ei arkistoitu. Mutta minua kyllä ärsytti se, että arkisto luvattiin, ja kun sen perään kyseltiin, kukaan ei vaivautunut kommentoimaan asiaa mitenkään.

Sama kommentoimattomuus ärsytti myös uuden sisällöntuotto-X-Stagen kanssa. Alussa monet vanhoista käyttäjistä kävivät kommentoimassa, esittämässä parannusehdotuksia ja kyselemässä uuden systeemin käyttöohjeita. Vastauksia ei tullut, paitsi muutama "kyllä tekin vielä jonain päivänä tajuutte" -henkinen kuittaus.

No, jos ei Äxäläisiä kiinnostanut kommentoida, eipä minuakaan kiinnosta nykyään YleX - kanava tai keskustelualue. En ole katkera, en kanna kaunaa, enkä koe että minulla olisi mitään anteeksiannettavaa. Minua ei vain kiinnosta.
Avatar
Sade
 
Viestit: 194
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 12:51

Re: Uskotko, että X-stagesta tulee vielä jotain?

ViestiKirjoittaja Kuolo » Ma 08 Kesä 2009 21:44

No omalla kohalla kismittää se, että viis vuotta on aika pitkä aika. Siinä ajassa ehdittiin muodostamaan aika tiivis yhteisö, jota ei sit äksän päättäjien toimesta kunnioitettu lainkaan, vaan pantiin romukoppaan. Sulkemisestakin jäi paha maku suuhun, kun kukaan ei ilmottanu päivämäärää, että millon menee kiinni, että ois voinu sopia jotain porukan kanssa. Löysin sit kuitenkin onneks jotain reittiä jaikuun, jossa odoteltiin uutta ja hienoa. Se osottautu sit paskaks ja pykäsin kasaan tän. Nyt häiritsee se, että se viis vuotta pyyhittiin pois reilun vuoden susikokeilun vuoksi. Ei paljoo arvostunta tuntunu heruvan.

Tottakai voi kirjotella moneenkin paikkaan ja sitä tulee tehtyä muutenkin. Ei tuolla silti oo mitään älyä tällä porukalla löpistä ja jotenkin tuntuu, ettei tuo tosta tuu kovin aktiiviseks enää muuttumaan.

Niin ja kyl mie vaan kuuntelen äksää edelleen kaiket päivät.

Foorumipolitiikan osalta miun tuntemukset voi kuitenkin tiivistää yhteen sanaan: Tunkki.
Avatar
Kuolo
Site Admin
 
Viestit: 1321
Liittynyt: To 24 Huhti 2008 22:53

Re: Uskotko, että X-stagesta tulee vielä jotain?

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ma 08 Kesä 2009 23:04

Laaksonen kirjoitti:Eikö voi käydä kirjoittamassa useampaan paikkaan?

Voi toki, mutta ei minulla ole ainakaan halua kirjoittaa moneen paikkaan.

Laaksonen kirjoitti:Mutta oliko se sellainen virhe, jota ei missäännimessäikinäkuunaanpäivänä voi antaa anteeksi?

Anteeksi voin antaa, mutta koskaan en voi täysin unohtaa. En uskaltaisi enää luottaa. :(

YleX:n foorumi oli kauan mulle paikka, jonka juttuja seurailin ja satunnaisesti kommentoin. Vuoden 2007 loppupuolella oikeastaan vasta aktivoiduin kunnolla. Ja sitten se yhtäkkiä lakkasi olemasta. Ilman kunnollista varoitusta. Juuri siinä tilanteessa, kun ihmissuhdeasiat olivat miten sattuu. Juuri siinä tilanteessa, kun kaipasin eniten tukea. Ainoat kontaktini Foorumin tyyppeihin olivat Foorumin välityksellä ja ne katosivat sen sileän tien.

En minä YleX:n foorumia niinkään kaivannut. Minä kaipasin sen paikan ihmisiä! Ja suuri osa niistä ihmisistä, joita kaipasin, on nyt täällä. :hymyhali:

Ei YleX:n foorumi ollut koskaan mulle lähellekään niin tärkeä paikka kuin tämä on. Jotenkin vasta täällä olen tuntenut olevani kunnolla osa porukkaa. Ei mulla ole enää muutenkaan juurikaan siteitä YleX:ään, joten en keksi yhtään hyvää syytä, miksi haluaisin mennä YleX:n uudelle foorumille...
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

Re: Uskotko, että X-stagesta tulee vielä jotain?

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ma 08 Kesä 2009 23:33

Olen aika samoilla linjoilla, kuin suurin osa. En aio vaihtaa fordea pois johonkin, mikä tuntuu olevan löyhä kyhäelmä vanhaan verrattuna.

Kuoloa voin kompata täysin.

Kuolo kirjoitti:Foorumipolitiikan osalta miun tuntemukset voi kuitenkin tiivistää yhteen sanaan: Tunkki.


Tämä kiteyttää kaiken. :hymyhali:

Kyllä mua vähän harmittaa, että luvattiin arkistoa ja luvattiin hienoa ja sitä ja tätä ja yhtä ainutta lupausta ei toteutettu. Nyt kokeillaan jotain elvytystoimenpiteitä kyhätä ja ensimmäinen laastari on sitten keskustelualue. Nyt, jos koska olisi mielenkiintoista olla kärpäisenä katossa kuuntelemassa näit Ylexin media-vastaavia. Millä perusteluilla lopettivat vanhan ja millä hyvillä syillä pistivät tämän uuden kasaan...
"Me tuon Lötjösen kanssa mietittiin, että kun ei noita kävijöitä oikeen oo kuten ennen, että pitäskö tehä sellanen alue, missä ihmiset vois keskustella eri aiheista" :epäilevä:.

Hyvänä puolena uudistuksena ja fordelan siirtymisenä pidän sitä, että täällä ei ole trolleja ja provoja näkynyt vuoden aikana kuin.. öö.. yksi? Tietysti sitä kaipaa niiden juttuja, jotka oli ennen sitä ns. "vanhaa" sakkia, ja aikaa, mutta mitä sitten? Täällä on todella hyvä porukka ja meininki! Miksi siis vaihtaa tästä vakiintuneesta johonkin, minkä pysyvyyteen ei varmaan kovinkaan monella tämän foorumin käyttäjällä riitä luotto.

Ja varmasti voi käydä useammassa paikassa. Kirjoitetaan blogeja, feisbuukataan, käydään harrastefoorumeilla, mutta ainakin minun maailmassani mikään toinen keskusteluyksikkö, foorumi, blogi tms. ei syrjäytä Fordea. Oli se lopulta sitten missä tahansa, porukka sen kuitenkin tekee ja se on merkityksellistä.

Otsikon kysymykseen: Ei, en usko x-stageen.
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Uskotko, että X-stagesta tulee vielä jotain?

ViestiKirjoittaja Laaksonen » Ti 09 Kesä 2009 00:05

marenkienkeli kirjoitti:Minä kaipasin sen paikan ihmisiä! Ja suuri osa niistä ihmisistä, joita kaipasin, on nyt täällä. :hymyhali:

Ymmärrän tämän täysin ja sitähän se on. Sen paikan ihmiset (eli käytännössä tämän paikan) oli/on erinomaisia kirjottajia. Hyviä tyyppejä, jotka keskustelivat asiallisesti (ja väliin hyvällä tavalla asiattomasti) päivän polttavista aiheista, kuin huuhaastakin. Ja senpä vuoksi olen tässä hieman huonona lukenut tämän ketjun viestejä. Nämä kirjoittajat on petetty ja he eivät takaisin ole tulossa. Toki uutta kirjoittajakuntaa voi ilmaantua, mutta onko taso lopulta aikaisemman kaltaista, on eri asia. Tietenkin toivoisin kanavan puolesta, että vihdoin uudelleen avattu keskustelu olisi yhtä järkevää kuin aiemmmin. Sen vuoksi elättelen toiveita, että jotkut täältä jaksavat vaivautua kirjoittamaan myös X:n uudelle keskustelufoorumille.

Harmi, että YleX:n johdossa, jonkun mielestä, se foorumi ei ollut säilyttämisen arvoinen. Kyllä siellä toimituksessa kaikki vähänkään fordelle kirjoittaneista oli tyrmistyneitä alkuperäisen forden lakkauttamisesta.
"On toiveita täysiä valmis hän, hän uhkui voimia elämän!"
Avatar
Laaksonen
 
Viestit: 2585
Liittynyt: Ti 08 Heinä 2008 10:20

Re: Uskotko, että X-stagesta tulee vielä jotain?

ViestiKirjoittaja LazyBastard » Ma 22 Kesä 2009 10:05

Luulen, että siinä uudessa systeemissä haluttiin ennenkaikkea sellaista sisältöä, jota voitaisiin helposti käyttää lähetyksessä. Keskustelupalsta on ilmeisesti liian vaikea seurattava ohjelmavirrassa.

Todellakin edelleen ihmetyttää Ylexin nettitoiminnoista päättävien/päättäneiden täydellinen kyvyttömyys seurata sitä, mitä ympärillä tapahtuu. Kukaan sisältöä sivuilleen haluava ei missään tapauksessa tieten tahtoen ala hajottamaan tuhansia ihmisiä sisältävää yhteisöä. Ylexillä tämä onnistui lähinnä vain siksi, että kävijämäärä ei vaikuta mainostuloihin, joten tuollainen radikaali liike voitiin tehdä. Mikään markkinaehtoisesti toimiva keskustelupalsta ei alkaisi moiseen pelleilyyn.
Et in Arcadia ego.
Avatar
LazyBastard
 
Viestit: 737
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 12:49

Re: Uskotko, että X-stagesta tulee vielä jotain?

ViestiKirjoittaja Crux » Ke 18 Marras 2009 17:56

Kävin minäkin nyt jälkijunassa kattomassa ton "uuden forden" mutta eipä tuolla meno kovin villiltä näyttänyt vieläkään.

Laaksonen kirjoitti: Sen vuoksi elättelen toiveita, että jotkut täältä jaksavat vaivautua kirjoittamaan myös X:n uudelle keskustelufoorumille.


Minusta on yksinkertaisesti epäkäytännöllistä käydä periaatteessa samoja keskusteluja monella eri palstalla. Tyydyn yhteen kiitos.

Ja PS. olin muuten aivan äärimmäisen vihanen kun alkuperänen forde lopetettiin. Käytännössä katsoen alusta alkaen mukana olleena siellä oli viis vuotta myös mun elämääni kirjoitetussa muodossa. Tavallaan tuntuu kuin ois menettäny viis vuotta päiväkirjastaan.
Let me tell you something, pendejo. You pull any of your crazy shit with us, you flash a piece out on the lanes, I'll take it away from you, stick it up your ass and pull the fucking trigger 'til it goes "click."
-Jesus Quintana
Avatar
Crux
 
Viestit: 339
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 14:25

Edellinen

Paluu Yleistä



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 22 vierailijaa

cron