Uskotko, että X-stagesta tulee vielä jotain?

Yleinen jutustelu tänne. Korvaa myös entisen kysyttävää -osion.

Uskotko, että X-stagesta tulee vielä jotain?

ViestiKirjoittaja pampula » La 26 Huhti 2008 12:48

Niin. Eli luuletteko, että siitä sekasikiöfacebookxtageteinitaägihiriöstä tulee vielä jonain päivänä jotain käyttökelpoista, vai oletteko jo heittänyt tunkilla YleX:n webbiryhmää? (Mua muuten oikeesti melkein säälittää ne tyypit, jotka tuota härpäkettä on ollu tekemässä. Sen verran on pashaa satanut niskaan!) Jos parannusta tulee, aiotko ruveta käymään Stagella?
Muuten hyvä, mutta fasaanit eivät lennä pakoon kylmää.
Avatar
pampula
 
Viestit: 278
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 22:23

Re: Uskotko, että X-stagesta tulee vielä jotain?

ViestiKirjoittaja Kolo » La 26 Huhti 2008 12:51

Parannusta on varmasti luvassa. Silti perussysteemi on niin kädestä, ettei siitä voi käyttökelpoista keskustelualuetta tulla millään
Kolo
 

Re: Uskotko, että X-stagesta tulee vielä jotain?

ViestiKirjoittaja theia » La 26 Huhti 2008 13:06

kyllä mä silti ajattelin käydä aika ajoin siellä tsekkaamassa, että onko mikään muuttunut, kyllä ne varmaan sitä vielä petraa. Ylexin alla oleminen on onneksi tarkoittanut sitä, että uusia naamojakin aika ajoin saattoi näkyä. Vaikka vanhatkin naamat on kivoja (:hymyhali:), niin uudet saattoivat sekoittaa pakkaa... täällä ollaan aika paljon varmaan vaan me.
so weak and powerless.
Avatar
theia
Pahvi
 
Viestit: 3417
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:56
Paikkakunta: Sherwood

Re: Uskotko, että X-stagesta tulee vielä jotain?

ViestiKirjoittaja pampula » La 26 Huhti 2008 13:21

theia kirjoitti:n uudet saattoivat sekoittaa pakkaa... täällä ollaan aika paljon varmaan vaan me.


Tota samaa mie just kans mietin.
Muuten hyvä, mutta fasaanit eivät lennä pakoon kylmää.
Avatar
pampula
 
Viestit: 278
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 22:23

Re: Uskotko, että X-stagesta tulee vielä jotain?

ViestiKirjoittaja viima » La 26 Huhti 2008 13:26

Mä aion kyllä seurata edelleen senkin kehitystä ja kenties käydä edelleen valittamassakin siellä, ja keskustelemassa/bloggaamassa jos se paranee. Yleensä muakin kävisi vähän ehkä sääliksi, kun tulee paskaa niskaan kiitettävästi, mutta tässä tapauksessa ovat kuitenkin ihan itse sotkunsa aiheuttaneet unohtamalla koko keskustelupuolen suunnittelemisen. Turha valittaa myöskään, että ei me nyt ehditä kun muun saitin kanssa on kiire, koska keskustelun olisi voinut lanseerata hyvin hieman muuta saittia myöhemminkin, tai odottaa että se saadaan jotenkin toimivaksi.

Korpesi jo, kun kehtasivat perustella että avainsanoja käytetään mm. Flickrissäkin, niin on ne käteviä tjsp. Onhan ne ihan hyvä apukeino asioiden löytämiseen, mutta sellaista saittia en kyllä muista vielä nähneeni, missä ne olisivat pääasiallinen navigointikeino. Flickrissäkin navigoinnit ja uusien kuvien ja keskustelujen seuranta on toteutettu muilla välineillä kuin avainsanoilla, ja varsin kätevästi vielä. Tuolta taas kaikki välineet keskustelujen seuraamiseen ja ylipäätään melkein kaikkeen puuttuvat, kuten rakenne myös. Alla olevalla sisällönhallintasysteemillä (Drupal) pystyy kyllä tekemään ihan toimiviakin sivuja ja keskustelupalstojakin, mutta nyt ei vaan ole osattu.
viima
 
Viestit: 88
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:04

Re: Uskotko, että X-stagesta tulee vielä jotain?

ViestiKirjoittaja Nugat » La 26 Huhti 2008 18:27

Haluaisin vielä antaa stagelle mahdollisuuden kehittyä, vaikka se systeemi on niin täysin peeaasta että sitä pystyisi tolta pohjalta kehittämään älyttömästi parempaan suuntaan. Ja kuitenkin mulla on hirveä surku niitä ihmisiä kohtaan jotka ovat vääntäneet hikihatussa jotain mielestään hienoa ja lopputuloksena saavat kuitenkin shaissea niskaan. Tai sitten siellä on ollut täysin epämotivoituneita henkilöitä takana. Tai sitten olen väärä ihminen käyttämään koko löperrystä. Tai joku haluaa pilata kaiken. Tai jos... :roll: Ainakin haluan uskoa että tekijöillä on ollut ainakin halu tehdä jotain toimivaa.
OwthebluddyellshudIknow?
Avatar
Nugat
Liisa ihmemaassa
 
Viestit: 1712
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 16:32

Re: Uskotko, että X-stagesta tulee vielä jotain?

ViestiKirjoittaja Saku » La 26 Huhti 2008 18:48

Mä kyllä ymmärrän, että tuollainen blogi-tyylinen ratkaisu on ehkä nykypäivää, mutta miksei siellä voisi tosiaan olla omaa, erillistä keskustelupuolta. Kyllä mä siellä vielä tulen muiden tavoin varmasti käymään, mutta mitään omaa sisältösivua en varmasti ala pitämään.

Kritiikki koko viritelmää kohtaan on ihan kohdallaan, mutta ehkä ko. rakenne on saattanut tulla jopa web-tiimin ulko- ja yläpuolelta.
Luukut auki, täältä tulee hauki!
Avatar
Saku
 
Viestit: 59
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 17:50

Re: Uskotko, että X-stagesta tulee vielä jotain?

ViestiKirjoittaja Maija » La 26 Huhti 2008 18:57

X-stagen suhteen en odota liikoja. Kuten todettua, parannuksia on odotettavissa, mutta en jaksa uskoa, että siitä yhtä ihana/kiva/helppokäyttöinen tulisi kuin Foorumista. Aion kyllä siellä käydä vähän vilkuilemassa meininkiä, mutta sisältöä en usko tuottavani sinne kovinkaan paljoa.

Kuitenkin, vaikka olettekin kaikkea hyvän ja mahtavan väliltä, mulla on pieni pelko, että tästä paikasta tulee jonkin sortin kuppikunta, joka vähitellen kuolee ilman uusia käyttäjiä. Pitäisi varmaankin perustaa Mikä biisi? -osasto ja ohjata porukkaa stagelta tänne kyselemään. :D
Avatar
Maija
 
Viestit: 1393
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:29

Re: Uskotko, että X-stagesta tulee vielä jotain?

ViestiKirjoittaja Kolo » La 26 Huhti 2008 19:10

Mie toivoisin ihan tosi kovasti, että tänne löytäs myös uus porukka ja entiset stagelaiset myös. Kuppikuntana tää kun tulee toimimaan melko hiton vähän aikaa.

Muuten mielenkiintonen tää tilanne kun on valta antaa banaania kelle vaan ja mistä syystä vaan jos niin tahtoo. Vielä ei oo ketään ärsyttävää tyyppiä, mutta toivottavasti on. Saan sillon taistella itseni kanssa ja pitäytyä siinä, mikä on oikein. Vekkulia :D
Kolo
 

Re: Uskotko, että X-stagesta tulee vielä jotain?

ViestiKirjoittaja Shay » La 26 Huhti 2008 19:21

Tätä paikkaa pitää mainostaa stagella ja ehkä muuallakin, paikoissa, joisaa on oletettavasti älyllistä
elämää. :idea: En usko Stagesta kehittyvät yhtään sen järkevämpää keskustelupaikka kuin ennenkään.

Kuololle kannattaa sitte varmaan olla hirmu kiltti, ettei se anna banskua. Kuva
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Avatar
Shay
Hukkasusi
 
Viestit: 3056
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 20:32
Paikkakunta: Pään sisällä pimeässä

Re: Uskotko, että X-stagesta tulee vielä jotain?

ViestiKirjoittaja wooper » La 26 Huhti 2008 22:17

Ei pysty uskomaan, ei sitten millään.

Niin käsittämättömän torson ne on sinne pykänneet ja tuntuvat uskovan siihen itse aikalailla. Muutenkin tuntuu siltä että kaikki muutokset sillä kanavalla ovat vieneet asioita vain huonompaan suuntaan, ihan alkaen Mafian kuoppaamisesta ja päättyen viime aikaisiin juontajavaihdoksiin. Pitäkööt tunkkinsa. :shock:
wooper
 

Re: Uskotko, että X-stagesta tulee vielä jotain?

ViestiKirjoittaja Sippura » La 26 Huhti 2008 22:25

Jos meno jatkuu tuollaisena, niin en minäkään paljoa
löisi vetoa että paikka pysyy tolpillaan keskusteluka-
navana. Karmealta vaikuttaa tuollainen tuuleen huutelu.
Varmasti parannuksia vielä tulee, minun sisällöntuotta-
miseni jäi yhden päivän kokeiluun. Ehkä tuokin palvelu
kuitenkin löytää ne (nuoret) käyttäjät joita sinne toivo-
taan ilmestyvän.

Sääliksi tosiaan käy sitä työryhmää joka tuon on saa-
nut aikaan ja mahdollisesti joutunut omasta tahdostaan
riippumatta avaamaan sen raakileena yleisölle.
And they can't build a satellite to tell you how loved you are
Sippura
Epäkelpo jäsen
 
Viestit: 1415
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 13:08
Paikkakunta: Täsä. Täälä.

Re: Uskotko, että X-stagesta tulee vielä jotain?

ViestiKirjoittaja pampula » La 26 Huhti 2008 22:28

Bänniä odotellessa...

...joo. Ehkä vasta nyt tämän uudistuksen jälkeen todella tajuan, miksi YleX-foorumi oli pakko lopettaa. Eihän se palvellut YleX-kanavaa enää millään tavalla. Suuri osa fordelaisista tuskin edes kuunteli kanavaa. Ihme tosiaan, kun saatiin pitää X-Forde näinkin pitkään.

X-stage on juuri sellainen suo, johon käyttäjät yritetään vajottaa vähintään ryijyjään myöten. Se yrittää olla niin lifestyle niin lifestyle, että oikein oksettaa. Tuo on juuri brändäämistä pahimillaan. Uskotellaan käyttäjälle, että se on tosi uniikki ja paras ja erikoinen, kun käyttää juuri tätä tuottetta (YleX), ja ettei sen kannata käytää mitään muuta tuotetta.

Mutta kun homman nimi on Yleisradio. En tajua, miksi senkin pitää lähteä mukaan tähän brändäyspelleillyyn. Tottakai Ylen pitää olla ajassa mukana, mutta ei kaikkeen roskaan tarvitse lähteä messiin. Jos Facebook on iso sana, se ei tarkoita, että kaikkien pitäisi olla Facebookkeja.

Olen lähinnä surullinen.
Muuten hyvä, mutta fasaanit eivät lennä pakoon kylmää.
Avatar
pampula
 
Viestit: 278
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 22:23

Re: Uskotko, että X-stagesta tulee vielä jotain?

ViestiKirjoittaja Kumkvatti » La 26 Huhti 2008 22:39

Mäkin olin toiveikas, ja kuvittelin, että olisi jännää kun uusi paikka aukeaa ja tavallaan kaksi eri kulttuuria yhdistetään ja on uusia tyyppejä ja uutta keskustelua.

Mua alkaa jotenkin ihan fyysisestikin ahdistaa aina kun käyn siellä vilkuilemassa, se sisältöobjektijargon aiheuttaa pahoinvointia. Vaikka siellä varmasti on vielä paljon remontoitavaa, niin en usko että sitä aletaan niin radikaalisti muuttaa, että siellä hirveästi viihtyisin.
Avatar
Kumkvatti
yybersalama
 
Viestit: 444
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 14:29

Re: Uskotko, että X-stagesta tulee vielä jotain?

ViestiKirjoittaja Crux » La 26 Huhti 2008 22:51

Musta tuntuu ettet sä kuolo voi oikein epäreilu tässä porukassa olla tai tulee kapina :mrgreen: Tälläsen mestan pyörittelyssä on aika paljo vastuuta yksityiselle henkilölle. Kuololle vaan voimia!

Mut joo. Jotenkin ärsyttää, että sellaista foorumityyppistä hommaa ei sitten saatu sinne uudellekin puolelle. Se kun on helpoin tapa asioista keskustella. Forde oli kuolemassa kyllä mutta pienellä puffauksella ja selkeästi tähän uuteen mestaan uuden foorumityyppisen keskustelupaikan liittäminen ois varmaan tuonut eloa sinnekin.

Mä en tajua tosta uudesta paikasta mitään. Mä en ymmärrä miten voidaan keskustella mistään jos kommentteja pitää lukea alhaalta ylöspäin YouTubemaisesti. Mitä keskustelua se semmonen on? Se on kommentointia. Ei sillai voi keskustella.

Ja missä se on arkistoituna se vanha forde??

Mua pelottaa myös se että tää kuppikuntautuu. Niin ja ulkoasuun on vähän totuttelua mut eiköhän se tästä.. Saatko kuolo muuten valittuu sieltä jotta voiko käyttäjä valita itse itselleen sopivan ulkoasun? Kun mä perustin yhelle pikkuporukalle oman foorumin niin sain sieltä valittuu, että ne käyttäjät voi ite valita useasta vaihtoehdosta sellaisen joka niiden silmää eniten miellyttää.
Let me tell you something, pendejo. You pull any of your crazy shit with us, you flash a piece out on the lanes, I'll take it away from you, stick it up your ass and pull the fucking trigger 'til it goes "click."
-Jesus Quintana
Avatar
Crux
 
Viestit: 339
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 14:25

Re: Uskotko, että X-stagesta tulee vielä jotain?

ViestiKirjoittaja Vanilla » La 26 Huhti 2008 22:52

pampula kirjoitti:Bänniä odotellessa...

...joo. Ehkä vasta nyt tämän uudistuksen jälkeen todella tajuan, miksi YleX-foorumi oli pakko lopettaa. Eihän se palvellut YleX-kanavaa enää millään tavalla. Suuri osa fordelaisista tuskin edes kuunteli kanavaa. Ihme tosiaan, kun saatiin pitää X-Forde näinkin pitkään.

Ihan totta muuten... Enpäs ole tuota ennen hoksannutkaan.

En ole ainakaan tänään jaksanut edes yrittää avata Stagea. Hermot meni jo eilen.

Jos nyt joku siellä jaksaa säännöllisesti vierailla, niin kertokaa toki, muuttuuko parempaan suuntaan. :virne: Mie en jotenkin vain jaksa enää uskoa, että itse innostuisin siitä paikasta enää. Siis ainakaan, jos sivujen pääperiaate on tuo hajanainen "sisällön tuottaminen".
"Kyllä se hyvin menee, kun vaan muistaa hengittää oikein."
Avatar
Vanilla
 
Viestit: 343
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 18:39
Paikkakunta: Oulu

Re: Uskotko, että X-stagesta tulee vielä jotain?

ViestiKirjoittaja Sippura » La 26 Huhti 2008 22:59

Crux kirjoitti:Mua pelottaa myös se että tää kuppikuntautuu.


Voisikohan tuota otsikkoa "Entisten ylex-foorumilaisten uusi
koti" muokata jotenkin siihen malliin, että uudetkin osallis-
tujat ovat tervetulleita? Mitään tajunnanräjäyttävän hienoa
ehdotusta en osaa/pysty heittämään, mutta josko sillätavoin
tänne eksyisi muitakin fiksuja keskustelijoita kuin entiset
fordelaiset :idea:
And they can't build a satellite to tell you how loved you are
Sippura
Epäkelpo jäsen
 
Viestit: 1415
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 13:08
Paikkakunta: Täsä. Täälä.

Re: Uskotko, että X-stagesta tulee vielä jotain?

ViestiKirjoittaja Kolo » La 26 Huhti 2008 23:02

Crux kirjoitti: Saatko kuolo muuten valittuu sieltä jotta voiko käyttäjä valita itse itselleen sopivan ulkoasun? Kun mä perustin yhelle pikkuporukalle oman foorumin niin sain sieltä valittuu, että ne käyttäjät voi ite valita useasta vaihtoehdosta sellaisen joka niiden silmää eniten miellyttää.

Kyl noita saa juu lisäiltyä. Pitää laittaa noi kaikki tonne vaihtoehdoiksi jossain vaiheessa. Jos joku sieltä miellyttää silmää, niin oikeen hyvä niin :tilt:
Kolo
 

Re: Uskotko, että X-stagesta tulee vielä jotain?

ViestiKirjoittaja Maija » La 26 Huhti 2008 23:10

Sippura kirjoitti:
Crux kirjoitti:Mua pelottaa myös se että tää kuppikuntautuu.


Voisikohan tuota otsikkoa "Entisten ylex-foorumilaisten uusi
koti" muokata jotenkin siihen malliin, että uudetkin osallis-
tujat ovat tervetulleita? Mitään tajunnanräjäyttävän hienoa
ehdotusta en osaa/pysty heittämään, mutta josko sillätavoin
tänne eksyisi muitakin fiksuja keskustelijoita kuin entiset
fordelaiset :idea:



Miten olisi "Kaavoihinsa kangistuneiden, epämuodikkaasti keskustelua arvostavien keijojen koti, jonka ovet ovat avoinna kaikille"? :lol:
Avatar
Maija
 
Viestit: 1393
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:29

Re: Uskotko, että X-stagesta tulee vielä jotain?

ViestiKirjoittaja pampula » La 26 Huhti 2008 23:12

Maija kirjoitti:Miten olisi "Kaavoihinsa kangistuneiden, epämuodikkaasti keskustelua arvostavien keijojen koti, jonka ovet ovat avoinna kaikille"? :lol:


:D

tai sitten ihan vaan, että Forde - kaikkien keijojen koti.
Muuten hyvä, mutta fasaanit eivät lennä pakoon kylmää.
Avatar
pampula
 
Viestit: 278
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 22:23

Re: Uskotko, että X-stagesta tulee vielä jotain?

ViestiKirjoittaja Sippura » La 26 Huhti 2008 23:12

Maija kirjoitti:Miten olisi "Kaavoihinsa kangistuneiden, epämuodikkaasti keskustelua arvostavien keijojen koti, jonka ovet ovat avoinna kaikille"?


You said it, sister Kuva
And they can't build a satellite to tell you how loved you are
Sippura
Epäkelpo jäsen
 
Viestit: 1415
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 13:08
Paikkakunta: Täsä. Täälä.

Re: Uskotko, että X-stagesta tulee vielä jotain?

ViestiKirjoittaja Rulla » La 26 Huhti 2008 23:22

pampula kirjoitti:tai sitten ihan vaan, että Forde - kaikkien keijojen koti.


:D Ehkä paras ehdotus! Neutraali, mutta sisältää ripauksen historiaa. :virnu:
An attitude is a terrible thing to waste.
Avatar
Rulla
 
Viestit: 155
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:33
Paikkakunta: Åbo

Re: Uskotko, että X-stagesta tulee vielä jotain?

ViestiKirjoittaja Maija » La 26 Huhti 2008 23:24

Rulla kirjoitti:
pampula kirjoitti:tai sitten ihan vaan, että Forde - kaikkien keijojen koti.


:D Ehkä paras ehdotus! Neutraali, mutta sisältää ripauksen historiaa. :virnu:


Komp!

Ihana kuvaus. :hymyhali:
Avatar
Maija
 
Viestit: 1393
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:29

Re: Uskotko, että X-stagesta tulee vielä jotain?

ViestiKirjoittaja Sippura » La 26 Huhti 2008 23:27

pampula kirjoitti:Forde - kaikkien keijojen koti.


Maijan ehdotusta väheksymättä tämä on kyllä sopivan
napakka ja humoristinen otsake - kannatetaan! Kuva
And they can't build a satellite to tell you how loved you are
Sippura
Epäkelpo jäsen
 
Viestit: 1415
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 13:08
Paikkakunta: Täsä. Täälä.

Re: Uskotko, että X-stagesta tulee vielä jotain?

ViestiKirjoittaja Maija » La 26 Huhti 2008 23:29

No enhän minä herran pieksut sitä ehdotusta edes vakavissani sanonut. :D

Napakka sen olla pitää. :)
Avatar
Maija
 
Viestit: 1393
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:29

Seuraava

Paluu Yleistä



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 23 vierailijaa

cron