Muistelointia

Yleinen jutustelu tänne. Korvaa myös entisen kysyttävää -osion.

Muistelointia

ViestiKirjoittaja Emilia » Su 09 Elo 2015 13:54

Käytiin viikonloppuna teiniaikaisilla hengailumestoilla katsomassa taidenäyttelyä ja vanhoja, kohta purettavia kerrostaloja. Voi, miten se oli kummallista!

Pyörittiin tyhjennetysissä taloissa, joista ikkunoita oli jo joku dorka ehtinyt rikkoa. Tutkittiin yritysten tekemiä vaihtoehtoisia rakennus- ja sisustusratkaisuja. Jätettiin terveisiä tulevaisuuden lähiöiden suunnittelijoille.

Istuin penkillä, jossa istuttiin reilu 15 vuotta sitten kavereiden kanssa. Istuttiin ja mietittiin, mitä tehtäisiin. Mentäisiinkö joelle juomaan kaljaa vai voisiko jonkun kotiin päästä. Ehkä mentiinkin pelaamaan koripalloa. Kauheaa mekkalointia, tönimistä, syljeskelyä. Huonoja vitsejä, kiroilua. Oltiin varmaan todella rasittavaa porukkaa.

Mihin ne ihmiset ovat joutuneet? Muutama on Facessa ystävänä mutta eipä noista juuri muuten tiedä. Monet tyypeistä on täysin kadonneet. Ehkä joku on jo kuollut? Melko varmasti vähintään vankilassa... Toiset ovat muuttaneet pois ja perustaneet perheitä. Opiskelleet kuka mitäkin.

Nostalginen ja haikea olo. Samalla myös onnellinen, että selvisi siitä ympäristöstä ja kasvoi kunnolliseksi ihmiseksi. Eväät pahempaan oli koko ajan olemassa.
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Avatar
Emilia
 
Viestit: 2931
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 15:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Muistelointia

ViestiKirjoittaja Kibaya » Su 09 Elo 2015 20:38

Meinaa purkaa ne kerrostalot?!
Mulla asui ihan varmaan joku koulukaveri niissä samoissa taloissa.
(ollaanhan me jo ennenkin todettu että ollaan oltu samassa koulussa kakaroina :D )

Itellä ei liity tuohon ihan noin rajuja kokemuksia, mutta liittyy kuitenkin.
Pääsisköhän siellä parin kaverin kanssa jotenkin käymään ennen niiden purkua!

Olen käynyt ite meidän lapsuuden huudeilla. Silloin siellä oli mettää ja muuta, nyt siellä on vaan täyteen rakennettuja tontteja joissa on taloja räystäät kiinni toisissaan. :norsu:

Mun teiniaikaiset hengailumestat rempattiin pari vuotta sitten ja siihen tuli laajennusosia ympärille. En tiedä mikä olo tulisi jos sitä pääsisi käymään niissä nurkissa missä silloin hengattiin. Toki mun yläastehan purettiin pari vuotta sitten :keijo:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Muistelointia

ViestiKirjoittaja Emilia » Ma 10 Elo 2015 08:48

Joo, ensi viikon maanantai alkaa purkuhommat! Mullakin asui moni kaveri niissä taloissa. Siksi sieltä onkin niin paljon muistoja. :)
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Avatar
Emilia
 
Viestit: 2931
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 15:14
Paikkakunta: Helsinki


Paluu Yleistä



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa

cron