Konekirjoituspeli

Konekirjoituspeli

ViestiKirjoittaja Santalaceae » Ti 02 Syys 2008 13:36

Kuinka nopeasti kirjoitat koneella? Testaa nopeutesi kirjoituspelillä. Valittavana on kaksi erilaista testiä, jotka voi tehdä useilla eri kielillä. Oma kirjoitusnopeuteni on sekä suomeksi että englanniksi parhaimmillaan 230 sanaa minuutissa (1 minuutin testissä), tosin tuokin tulos vaati muutaman uusinnan. Olin aina kuvitellut että olen nopea kirjoittaja, mutta tulos onkin vain keskitasoa. Erääseen työtehtävään taas vaaditaan vähintään 300 sanaa minuutissa, mikä tuntuu ainakin nyt saavuttamattomalta. Jos taas olet nopea kirjoittaja, kuinka olet taitosi hankkinut?
Santalaceae

Re: Konekirjoituspeli

ViestiKirjoittaja Max » Ti 02 Syys 2008 15:34

Olipa piinaava. :tilt: Ekalla kerralla 207 sanaa ja älytön määrä virheitä, jotka kait johtui kuitenkin systeemin opettelusta. Tokalla kerralla 307 sanaa ja viisi virhettä. : :O:

Ei mikään älytön tulos, mutta pistää miettimään. Pitäsköhän vähentää nörttäystä, kun nämäkin lauseet muodostuu tässä näppikseen vilkuamatta. :nolo:

Kuva

MUOKS: Niin siis 307 merkkiä, kunhan testattin Aukun reflekseenejä. :nolo:
Viimeksi muokannut Max päivämäärä Ti 02 Syys 2008 17:07, muokattu yhteensä 1 kerran
Do you hear? The moon is weeping in a secret room! They tap at my window with tiny poles!
Max

ViestiKirjoittaja Aurora B. » Ti 02 Syys 2008 16:11

Siis miten nopeasti te oikein hakkaatte?! :friikki:

Jumaliste. 304 merkkiä ja 60 sanaa per minuutti på finska viimeisin tulos. Sain mä yhden paremmankin, mutta en muista enää tarkalleen lukuja. Enhän mä mikään supernopea ole, sen tiedän, mutta siis... 60 sanaa kun toinen hakkaa 300 :o: Härregyyd. Hurja on kirjoitusvauhti teillä.

No, ehkä mä olen sitten jossain muussa parempi... Viimeisessä ei tullut muuten yhtään virhettä, ja virheiden määrä pysyi muutenkin korkeintaan kolmessa. Se vaikuttaa kyllä jonkun verran tulokseen, mä tuhraan aikaa korjaamiseen, jos huomaan lyöneeni väärin. Yritin olla korjaamatta, niin tuli vielä surkeampia tuloksia :tilt:

Muoksus: Emmä enää usko teidän tuloksia :nirppa: Ääntternetti väittää, että maailman nopeimman kirjoittajan huippunopus olisi 212 sanaa minuutissa.
Kolo-golo-nay
Aurora B.

ViestiKirjoittaja Shay » Ti 02 Syys 2008 17:48

47 :o suomen sanaa minuutissa. 27 englannin sanaa, joita jouduin koko ajan korjaamaan, kun
kirjoitin c:n tilalle aina v:n. :p En muista ekan jakson merkkejä toisella kertaa suomeksi kirjoitin
231 merkkiä ja 46 sanaa. En osaa kijrotaa. :ei: Mulla on niin isot ja paksut sormet, että ne lyö
kahta näppäintä yhtä aikaa... :tilt:
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Shay
Hukkasusi

ViestiKirjoittaja Kuolo » Ti 02 Syys 2008 20:02

Eihän toi edes testannu kuinka nopeesti mie kirjotan, vaan kuinka nopeesti mie pystyn kopioimaan tekstiä ruudulta. Mie kirjotan kyl paljon nopeemmin, mutta kun pitää kattoa näppistä, niin vauhti hidastuu ihan pirusti. Sormet kävis, mutta ne ei tiiä mitä pitäs kirjottaa :ei:

Edit: Hitto kirjotin yhellä kädellä nopeemmin kun kahella :virne:
Kuolo
Site Admin

ViestiKirjoittaja L-S » Ti 02 Syys 2008 20:33

Kyllähän tuota tosiaan hidastaa se, että pitää samalla lukeakin sitä tekstiä. Kiinnostaisi tehdä sellainen testi, mistä näkisi kuinka nopeasti kirjoittaa sanelusta (eikö sellaista olisi missään?). Tuossa kun minuutin testissä on pelkkiä yksittäisiä sanoja ei voi ennakoida edes lauseen etenemistä, mikä nopeuttaisi myös hommaa. Nyt sain kuitenkin 82 sanaa minuutissa, joku päälle 400 merkkiä. Ihan riittävä kai sekin.
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ti 02 Syys 2008 21:30

36 sanaa minuutissa. 74 prosenttia ihmisistä takoo nopeammin kuin minä.

Mutta eihän tässä jäniksen selässä olla eikä ainakaan kello kaulassa. Alku aina hankalaa ja minä rikkana rokassa. :D
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja Santalaceae » Ti 02 Syys 2008 22:40

Aurora B. kirjoitti:Muoksus: Emmä enää usko teidän tuloksia :nirppa: Ääntternetti väittää, että maailman nopeimman kirjoittajan huippunopus olisi 212 sanaa minuutissa.

:nolo: Yritin näköjään hieman kaunistella totuutta. Ei ollut tarkoitus.
Santalaceae

ViestiKirjoittaja DarkSide » Ti 02 Syys 2008 22:47

Vajaat 30 sanaa minuutissa. Kaksisormijärjestelmäni ei ole ehkä ihan maailmanennätyksiä rikkova tyyli.

Työssäni ei kirjoitusnopeudesta juurikaan olisi hyötyä. Virheettömyys on pääasia. Toki myös sisällöllä on merkitystä. :tilt:
"Asiat eivät ole vielä niin pielessä, etteivätkö ne menisi vielä huonommiksi keskustelemalla."
- Papparaisen piinapenkki 16.10.2003 -
DarkSide
Tilastopappa

ViestiKirjoittaja Walker » Ti 02 Syys 2008 23:37

Zervuska Haidis, "Se vaan tässä nopeasti kirjoittamisessa, että virhelyöntien määrä kasvaa, mutta kiire on kiire"

Tuosta kirjoitusnopeudesta tulee heti mieleen legendaarinen Uuno Turhapuro armeijan leivissä leffa :)
"Without music, life would be a mistake" - Nietzsche
Walker

ViestiKirjoittaja Jorssi » Ke 03 Syys 2008 00:42

Mä sain omalla kakssormijärjestelmälläni (tai neljä) 40 sanaa minuutissa ilman typoja, mikä on mielestäni ihan sopiva tahti. Ei mulla niin kiire ole, että pitäis tota nopeemmin kirjottaa.
"Hope is a good thing, maybe the best of things, and no good thing ever dies." - Red (The Shawshank Redemption)
Jorssi

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ke 03 Syys 2008 05:25

Suomeksi 399 merkkiä / 79 sanaa minuutissa.
Englanniksi 385 merkkiä / 77 sanaa minuutissa.

Aika kumma, kun englannissa on enemmän ja lyhyempiä sanoja.
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Galileo » Ke 03 Syys 2008 08:39

Tuo on hiukan huono testi kun välimerkit ja isot kirjaimet puuttuvat ja ruudulle tulee vain satunnaisia sanoja. Shiftin ja pisteiden hamuilu yleensä hidastaa mutta selkeä, jatkuvat tarina nopeuttaa kirjoitusta.

263 keys per minute ~ 52 words per minute
Rock out, rock out, with your cock out.
Impress your lady friends,
Rock out, rock out, rock out,
'Til your life is at an end.
Galileo

ViestiKirjoittaja Aurora B. » Ke 03 Syys 2008 08:57

Mä tosiaan rupesin laskeskelemaan, että 5 sanaa sekunnissa on jo sellainen, että saa mennä jo ääntä nopeammin sormet :virne:

Kuololle, tuollaisen testin on tarkoitus testata nimenomaan sitä, kuinka hyvin on kymmensormijärjestelmä (tai vastaava) hallussa. Siinähän pointtina on se, ettei tarvitse katsoa kertaakaan näppikselle tai edes ruudulle omaa kirjoittamaa tekstiä, vaan vain lukea annettua tekstiä ja kopioida se naputtelemalla. Pitää tietää, missä mikin näppäin on ja onko sitä painanut.

Siellähän muuten oli myös testi Finnish sentences, 2 minutes. En ehtinyt eilen sitä testata, nyt ei jaksa. On vielä niin aamukoomassa.
Kolo-golo-nay
Aurora B.

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ke 03 Syys 2008 09:17

Aurora B. kirjoitti:Siellähän muuten oli myös testi Finnish sentences, 2 minutes. En ehtinyt eilen sitä testata, nyt ei jaksa. On vielä niin aamukoomassa.

Ai oho kattoppas tosiaankin. Tein taman lausetestin, en huomannut sita minuutin sanatestia ollenkaan. Hokasin kun rupesin miettimaan, etta miten niin ei ole valimerkkeja ja isoja kirjaimia lainkaan. Tossa lausetestissa ne on mukana.
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja LazyBastard » Ke 03 Syys 2008 09:39

Tuota lausetestiä mää koko ajan oon tehnyt. Siinähän on isot kirjaimet ja välimerkit. Näyttää kirjoitusnopeus nelisormijärjestelmällä olevan 42-47 sanaa minuutissa.
Et in Arcadia ego.
LazyBastard

ViestiKirjoittaja Purple » Ke 03 Syys 2008 12:11

Kymmenellä sormella näpytellen tuli nyt 309 keys per minute ~ 61 words per minute minuutin sanapelillä suomeksi. Kotona lämpimämmillä sormilla pääsin noin 350 - 70 tahtiin.

Englanniksi olin aivan surkea, en muista tarkkaa tulosta mut suunnilleen puolet suomesta. Täytyy koittaa ruotsiakin jahka ehtii.

Helpompihan se tuosta näytöltä on kirjoitettava teksti katsoa kuin paperista, korostus on kirjoitettavassa sanassa eikä tarvi yrittää pysyä rivillä. Sanelusta en oo koskaan kirjoittanut, paitsi tietty niin että toinen puhuu vieressä, ois hauska joskus koittaa oisko siihen vaikea päästä mukaan.
Purple

ViestiKirjoittaja Galileo » Ke 03 Syys 2008 13:04

Aurora B. kirjoitti:Siellähän muuten oli myös testi Finnish sentences, 2 minutes. En ehtinyt eilen sitä testata, nyt ei jaksa. On vielä niin aamukoomassa.

Kappas.

Ero olikin minuutin sanatestin ja kahden minuutin lausetestissä hurja:
2 min lause: 261 keys per minute ~ 52 words per minute
1 min sana: 263 keys per minute ~ 52 words per minute
Rock out, rock out, with your cock out.
Impress your lady friends,
Rock out, rock out, rock out,
'Til your life is at an end.
Galileo

ViestiKirjoittaja Deni » Ke 03 Syys 2008 16:04

Your score: 458 keys per minute ~ 91 words per minute

Suomenkielisillä sanoilla siis. Kompuroin jossain vaiheessa aika lahjakkaasti, ja oli pakko ottaa pari sanaa syvillä sisäänhengityksillä.

Voisin leikkiä noilla muillakin, mutta, ironista kyllä, en ehdi. Pitää lähteä töihin ja varmaan ennen sitä olis aiheellista pukeakin.
What's so amazing about really deep thoughts?
Deni

ViestiKirjoittaja Vanilla » To 04 Syys 2008 19:15

Deni on aika nopsa!

Suomenkielisillä lauseilla: 369 merkkiä ja 73 sanaa minuutissa. Viisi virhettä (tosin käytin backspaceakin. :tilt:).
Suomenkielisillä sanoilla: 377 merkkiä ja 75 sanaa. Kolme virhettä.

Englanniksi lauseilla: 262 merkkiä, 52 sanaa. Seitsemän virhettä.
Englanniksi sanoilla: 251 merkkiä, 50 sanaa. Neljä virhettä.

Vähänkö olen hitaampi englanniksi. :virne:

Ihan kiva tuota on kokeilla, mutta mieluummin kirjoitan tavallisesti vähän hitaammin. Sillä tavalla saan sanat kerralla oikein, eikä tarvitse myöhemmin korjailla typoja.
"Kyllä se hyvin menee, kun vaan muistaa hengittää oikein."
Vanilla

ViestiKirjoittaja Poukko » Pe 05 Syys 2008 15:18

Mä kaikkea olennaista bongailen harvoin fordelle ehtiessäin, kuten kirjoitusnopeustestihässäkkäjuttuja. :p

Suomenkielisillä lauseilla 340 merkkiä ja 68 sanaa minuutissa kun taas pelkillä sanoilla 315 merkkiä ja 63 sanaa. Vihreitä tuli sanoissa neljä, lauseissa 10 (joista suurin osa tyyliä PUhuttu, JOka, PItkät...)

Englanniksi lauseilla 314 merkkiä, 62 sanaa ja kahdeksan virhettä, ei yhtään ISokirjainjuttua vaan kirjaimet väärinperin. Englanniksi sanoilla 228 merkkiä, 45 sanaa, virheitä viisi.

Mitä tästä voimme päätellä? Ajattelen enemmän lauseina? :tilt: Olisi tosiaan kiva kokeilla semmoista sanelusta kirjoittamista. Tossa huomasin jossain suomenkielisissä sanoissa jotka meni virheeksi, että itse asiassa kirjotin just niinkö tarkoitinkin: se vaan ei ollut ihan sama kuin esimerkin sanan sijamuoto (tai joku sellainen kielioppihässäkkä). :virne:
Annoy, tiny blond one, annoy like the wind!
Poukko

ViestiKirjoittaja lumikukka » Ma 08 Syys 2008 16:02

Suomenkielisiä sanoja, aikaa 1 minuutti:

317 keys per minute ~ 63 words per minute
37% of 3453 registered TyperA users using this language have typed a better result; 63% have a lower or equal result.

Aika jees. :)
lumikukka

ViestiKirjoittaja theia » Ma 08 Syys 2008 16:27

Mä oon ihan tyytyväinen tuloksiini,

- suomi, sanat, minuutti 308 / 61
- suomi, lauseet, 2 min, 308 / 61
- englanti, sanat, minuutti 224 / 44
- englanti, lauseet, 2 min 224 / 44

Eli kyllä se suomi taittuu vaan paljon sujuvammin. Oon duunin ohella naputellut ja yrittänyt parantaa tulosta. Helmi peli :D
diamonds in the trees pentagrams in the night sky
theia
Pahvi

ViestiKirjoittaja urakka » Pe 17 Loka 2008 13:11

Pitihän tuota käydä kokeilemassa. :virne:

2 minuutin testissä paras oli 331 merkkiä ja 66 sanaa, ja tämä siis suomeksi.
1 minuutin taas 389 merkkiä ja 77 sanaa, suomeksi myös.

Virheitä tuli yllättävän vähän, paitsi ko oli pari kertaa tehnyt, niin tuntui että on sormet aivan solmussa ja painelee mitä nappeja sattuu.. Mutta ei ole näköjään yläasteen näppäilytaidon opinnot menneet aivan hukkaan. Huono puoli on vaan se, että ko koulussa tietävät mun kirjoittavan nopeasti, niin joudun aina sitten kirjoittamaan puhtaaksi kaikki koulujutut.
Miten hyvä on unohtaa: vain silloin voi rakastaa.
urakka

Paluu Huuhaa