Väritesti

Väritesti

ViestiKirjoittaja Deni » Ke 10 Syys 2008 00:05

Hupaisaa ajanvietettä taasen.

Täällä voi testata oman värisilmänsä suht helpolla testillä, jossa siirrellään palikoita värisävyjen mukaiseen järjestykseen. Mitä lähempänä tulos on nollaa, sen tarkempi silmä on. Suosittelen sopivan hämärää valaistusta testin tekemiseen, auringonvalossa voi olla työlästä.

Itse sain tulokseksi 14. Testi tuntui helpolta, ja osasin vähän odottaakin suht hyvää tulosta - mä olen uskomattoman huono piirtäjä, mutta värit on aina tuntuneet tutummilta. Silti, mun silmä ei enää erottanut, missä meni vikaan, olisi ollut kivaa jos tuossa olisi ollut tarkempi palauteosio josta olisi voinut tarkistaa virheensä.

Vaan testatkaapa tekin. Saa siihen ainakin hetken kallista toimistotyöaikaa haaskattua, jos ei muuta. :)
What's so amazing about really deep thoughts?
Deni

Re: Väritesti

ViestiKirjoittaja Fantsu » Ke 10 Syys 2008 00:29

Mie sain 8:n. Ei tuntunut kovin vaikealta pistää palikoita noinkin hyvin järjestykseen.
Fantsu

ViestiKirjoittaja Jorssi » Ke 10 Syys 2008 02:23

Aika hauska testi. Sain tulokseksi 4. Sinisen sävyissä tais mennä vähän mönkään.
"Hope is a good thing, maybe the best of things, and no good thing ever dies." - Red (The Shawshank Redemption)
Jorssi

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ke 10 Syys 2008 04:46

15. Nou komment.
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Mr. Smith » Ke 10 Syys 2008 08:51

68 :virne:
Värisokea siis ilmeisestikin olen :nolo:
"Real men are not intimidated by physical threats against their personal selves, and, ironically, neither am I. "
- Ernest P. Worrell -
Mr. Smith

ViestiKirjoittaja Purple » Ke 10 Syys 2008 09:14

Kiva testi. Sain 4. :D

Parempi tulos kuin oletin. Töissä kun välillä värien kanssa saa touhuta ja toisinaan tuntuu siltä, että erottelukyky voisi olla parempikin. Ehkä työasioiden suhteen ongelma on enemmän keskittymiskyvyssä.. :virne:
Purple

ViestiKirjoittaja Santalaceae » Ke 10 Syys 2008 09:45

11. Vihreän sävyt eli se eka palkki tuottaa hankaluuksia, sinisen ja punaisen sävyt taas on helpompi järjestellä.
Santalaceae

ViestiKirjoittaja Lumikki75 » Ke 10 Syys 2008 10:28

16. Sininen ja vihreä tuottivat vähän hankaluuksia. Äiti on sillä tavalla värisokea, että ei erota ollenkaan sinistä ja vihreää toisistaan, ja jotain tästä on vissiin tarttunut muhunkin.
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't.
- Douglas Adams -
Lumikki75

ViestiKirjoittaja Fantsu » Ke 10 Syys 2008 11:24

Päivänvalossa sain eilistä huonomman tuloksen eli 27. Eilisessä tuloksessa mulla oli häikkää vain sini-vihreässä, mutta nyt meni viimeisen lootan roosatkin sekaisin. Näytön laatukin voi vaikuttaa hommaan - harmi ettei ole enää kuvaputkimonitoria käytössä, että voisi kokeilla.
Fantsu

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ke 10 Syys 2008 11:35

Eilen illalla sain tulokseksi 8 ja nyt päivänvalossa 12. Hyvin siis meni, vaikka toisiksi ylimmäisessä palkissa tuntui olevan vaikeuksia saada värisävyä muuttumaan tasaisesti.
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long

Orla Gartland - You aren't special, babe
marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja heartless » Ke 10 Syys 2008 11:58

Hauska testi! Sain tulokseksi 3, sinivihreässä meni jotain vikaan, tiesin sen jo tehdessäni testiä, mutta en kuitenkaan hahmottanut että missä meni metsään.
Doors are for people with no imagination.
(Skulduggery Pleasant)
heartless

ViestiKirjoittaja puolikarkea » Ke 10 Syys 2008 12:08

Tuloksena 18. Ruutu alkoi testiä tehdessä vipattaa ikävästi silmissä. Pitää testata uudemman kerran hämärämmässä huoneessa ja vähemmän rasittuneilla silmillä.
minulle jää kertomus
joka muistuttaa elämääni
puolikarkea

ViestiKirjoittaja Kaarina » Ke 10 Syys 2008 13:08

Oh hoh, sain 4. :D
Sinisissä meni vähän sekaisin.
Kaikki on hetken tässä.
Kaarina

ViestiKirjoittaja Kuolo » Ke 10 Syys 2008 14:05

Vihdoinkin testi, jossa pärjään edes vähän. Tulos oli 4.

Järjestelin värit ekaks ja sit kokeilin siirtää ikkunan toiseen näyttöön ja muuttelin valaistusta jne. enkä huomannu kyl mitään eroa.
Pitää kokeilla tossa jossain vaiheessa myöhemmin kun silmät on levänny, että saisko tonne keskialueelle lisää tarkkuutta jos vähän ahkerammin kokeilis niitä eri järjestykseen. Nyt kun enemmin tein vaan päät ja keskialue muodostu itsestään.

Ehkä mieluummin ois huonompi värinäkö, niin ei näkis miten autotehdas on maalannu yhen oven eri väriseks kun loppuauton :virne:

Edit: Tein toiseen kertaan ja keskityin vähän tarkemmin. Varsinkin testin ilmoittamaan ongelma-alueeseen kiinnitin huomiota ja tulokseksi pyöreä 0 :woohoo: Nyt on silmät ihan tööt :bubbles:
Kuolo
Site Admin

ViestiKirjoittaja Atlantis » Ke 10 Syys 2008 19:29

Silmissä vippaa, tuloksella 11. Ärsyttävää, kun huomasi että kahdessa rivissä (punaiset ja vihreät) tökkii joku, mutta ei osannut korjata riviä oikeinkaan :hullu: Mutta niillä sektoriella ne ongelmat siis olikin.
Ego sum qui sum
Atlantis

ViestiKirjoittaja Shay » Ke 10 Syys 2008 19:47

You have perfect color vision!

:jami: Mää ihan satunnaisesti heittelin palikoita toisesta päästä toiseen päähän. :o

Ei tämä taija siltikään auttaa siihen, että kaikki aina epäilee mun värinäköä, kun
joku heijän mielestä viheriä on mun mielestä sinertävä ja harmaa on enemmän ruskea
tai jotain. Aina mää oon muka väärässä. :norsu:
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Shay
Hukkasusi

ViestiKirjoittaja Yabba » Ke 10 Syys 2008 20:31

11 en mää ookkaan niin käsi näiden kanssa ku kuvittelin :virne: Tosin tiedä sitten kuinka paljon hyötyä BrightView näytöstä oli...
Minä lähden Pohjois-Karjalaan / vaihdan farkut verkkarihousuun
kotiseudulle Pohjois-Karjalaan / juon kaljaa auringon nousuun"
Yabba

ViestiKirjoittaja Emeritus » Ke 10 Syys 2008 20:37

Aamusella testailin ja sain 23...
Juuri äsken kokeilin uudestaan ja hiukan parani, kuuteentoista.
Se on joko viallisten silmien tai monitorin vika. :virne:

Miltä muuten on teillä muilla näyttänyt se spektriviuhka mistä näkyy testin tulokset, pitäisiköhän siinä värisiirtymän olla tasaista kautta linjan? Tällä näytöllä ja näillä kalibroinneilla oli useammassakin kohdassa muusta massasta selvemmin erottuvia palkkeja. :riips:
"Kun on kerran nuoruudenlähteestä maistanut, ei enää tyydy vesijohtoveteen, johon on sekoitettu juustonjuoksutinta ja laksatiivia."
-Markus Kajo
Emeritus

ViestiKirjoittaja DarkSide » Ke 10 Syys 2008 23:02

8. Ei huono. Kaikki virheet alimmassa rivissä eli ehkäpä laiskuus voitti.

Emeritus kirjoitti:Miltä muuten on teillä muilla näyttänyt se spektriviuhka mistä näkyy testin tulokset, pitäisiköhän siinä värisiirtymän olla tasaista kautta linjan? Tällä näytöllä ja näillä kalibroinneilla oli useammassakin kohdassa muusta massasta selvemmin erottuvia palkkeja

Juu, niin näkyy. Hieman nakertaa koko testin uskottavuutta.
"Asiat eivät ole vielä niin pielessä, etteivätkö ne menisi vielä huonommiksi keskustelemalla."
- Papparaisen piinapenkki 16.10.2003 -
DarkSide
Tilastopappa

ViestiKirjoittaja puolikarkea » Ke 10 Syys 2008 23:26

Tein testin uudelleen ja nyt tulos oli 3. Vihreät osoitautuivat uusintakierroksella ongelmakohdaksi, kun aiemmin niitä taisi olla kaikissa muissa palkeissa paitsi sinisessä.
minulle jää kertomus
joka muistuttaa elämääni
puolikarkea

ViestiKirjoittaja Aurora B. » To 11 Syys 2008 09:51

Testi :superhymy:

8 tuli kirkkaalla päivänvalolla. Omasta mielestäni hahmotan värit ihan hyvin, tullut tässä testailtua jonkun verran rempan aikana :tilt:

Mua jäi vaivaamaan ainakin 4 palikkaa joista näin, etteivät kuuluneet siihen, missä olivat, mutta en saanut mihinkään muuallekaan sopimaan. En, vaikka mihin väliin kokeili. Tuli sitten laitettua aika summissa ne.
Kolo-golo-nay
Aurora B.

ViestiKirjoittaja Emilia » To 11 Syys 2008 22:44

Te ootte ihan sikahyviä tässä. :o: Ite sain 30. Silmissä vaan vilisi kun teki. Hyyyy... Häijy tunne.
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Emilia

ViestiKirjoittaja damn » To 11 Syys 2008 22:56

Minä sain 8. Olen siihen aika tyytyväinen, kun silmät tuntuu kauhean rasittuneilta ja näkö heittää. Pitää kokeilla joku päivä paremmassa valossa ja vähän virkeämpänä. Sinisen ja vihreän kanssa mulla on ongelmia, en meinaa erottaa niitä aina toisistaan :nolo: .
Fail, fail again, fail better.
damn

ViestiKirjoittaja Kuolo » Pe 12 Syys 2008 01:03

Emilia kirjoitti:Silmissä vaan vilisi kun teki. Hyyyy... Häijy tunne.

No mie en ainakaan mee väittämään, ettei silmissä rupeis vilisemään jossain vaiheessa. Välillä ihan pakko katella hetki muualle tai kauempaa :bubbles:
Kuolo
Site Admin

ViestiKirjoittaja Emilia » Pe 12 Syys 2008 21:41

Joo, täytyy kokeilla joskus, kun on vähän pirteämpi. Tein testin puolenyön aikaan, en sit tiiä oliko sillä vaikutusta. Kokeilene tehdä testin puolenpäivän aikaan joskus ja katson, oliko ajankohdalla/ väsymyksellä merkitystä. Tai voi olla, etten vaan osaa. :D
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Emilia

Seuraava

Paluu Huuhaa