Lakkaatko? Geelaatko? Vai mitä teet kynsillesi? Teetkö mitään?
Eli tyttömäistä höpinää kynsien lakkauksesta, glittereistä, kaikesta kynsiin liittyvästä! Kuva olis kiva ylläri

Suosituksia? Vinkkejä?

Mulla kestää aina tuntikausia lakata kynnet ja varsinkin, jos teen koristeluja. En osaa kovin kummoisia juttuja mutta erilaisilla tarroilla, kuviolaatoilla ja koristelulakoilla saa helposti kivoja juttuja aikaan. 
Kuolo kirjoitti:Miks tää on huuhaassa?
Missä tän sit pitäis olla? 
Vaikkakin kivaa sellaista. 
Toimii oikeasti todella hyvin. Yleensä lakkaan kynnet yhdellä värillisellä lakalla (plus aluslakka ja pikakuivuttaja), mutta joskus toki tulee esimerkiksi lakkailtua kahdellakin värillä. 

Toistaiseksi olen saanut yhteen (1) kynteen tehtyä jotenkin siistin näköisen kuvion. Useimmiten, jostain kumman syystä jota en tajua, käy niin, että lakka ei edes tartu laatasta leimasimeen.
En tiedä millaisella voimalla ja tekniikalla leimasin pitäisi siihen painaa. Varsinkin leimasimen mukana tullut valkoinen "erikoislakka", jonka pitäisi toimia hyvin, ei yleensä tartu lainkaan. Joillain omilla lakoillani olen saanut jotain jälkeä aikaan. 
Theian innoittaman laitoin mustaa ja pinkkiä. 

Ongelma on vaan se, että omat kynnet on kovin pehmoset ja välillä liuskottuvat, niin eivät lakat kestä kovin hyvin. Mavalan tommonen vahvistajasetti on kyllä hyvä. Siinä on ekaks semmonen valkonen lakka missä on semmosia kuituhitusia, ja toisena semmonen tasottava vaalee punertava lakka. Ja tän kombon päälle sit mitä värilakkaa haluaakin. Tykkään myös koristella, yleensä laitan vaan kärjen eri värillä, tai viistosti eri värejä. Miulla oli semmosia kukkatarroja joskus, ne oli kivoja. Nyt on semmosia timangeja
kans, mut niitä en oo paljon käyttäny.
Ei varmaan tee hyvää jo valmiiks liuskottuneille kynsille, mutta ärsyttää käyttää kynsilakanpoistoainetta, kun sitten sitä menee paljon ja vanulappuja kans ja koko sormi on värjääntyny lopuks....
Sormissa ei ole samaa ongelmaa.
Ja mikä parasta lopputulos on siisti, sillä kynsilakan pikakuivuttaja tekee mitä lukaa. Vajaa tunti sen jälkeen, kun olin kynnet lakannut tein muun muassa salaattia ja tiskasin. Aikaisemmin en olisi edes uskaltanut laittaa noin montaa kerrosta lakkaa, kun ne eivät ikinä kuivuneet ennen kuin olin puolet lakkauksista pilannut sormenjäljin, vekein ja ties miten. Parhaassa tapauksessa lakkaa oli myös vaatteissa.
En siis voi liikaa hehkuttaa. Mavadry. 
Olen jo kauan uskotellut itselleni, että en sellaista tarvitse, mutta nyt on kamelin selkä katkeamassa. Valkoinen kynsilakkallani oli mennyt huonoksi, joten nythän olisi sopivasti kynsilakkapussukassa tilaa uudelle lakalle.
Niin ja yhden glitterlakan jo omistankin, mutta se soveltuu lähinnä kynsien kärkien lakkaamiseen, sillä sivellin on todella ohut. Nyt kuitenkin pitäisi saada kynnet täyteen glitteriä. 

Auttaisikohan tähän joku vahvistava lakka tms?
) Dollish Polish lakkoja ennakkotilattavissa! ...o-ou...
Tai lähinnä sellaiset, että jokainen on eri väriä. Kynsilakkojen ostostakin täytyy pitää taukoa, niitä on liikaa. Mutta joku aika sitten hankin kauniin turkoosinsinisen kesälakan (Mavala).
theia kirjoitti:Nyt katoin et siellä on kaikkia kivoja (glitter, vinkvink Marenki) Dollish Polish lakkoja ennakkotilattavissa! ...o-ou...
Hinnat on vaan sen verran kovat, että taida jättää väliin ja ostaa jotain suomalaisesta kaupasta perus glitterlakkaa jollain alle 5 €:lla.
marenkienkeli kirjoitti:theia kirjoitti:Nyt katoin et siellä on kaikkia kivoja (glitter, vinkvink Marenki) Dollish Polish lakkoja ennakkotilattavissa! ...o-ou...
Joo. Ja itse asiassa tuolta Dollish Polishista löytyy myös suomalaisten kynsibloggaajien suunnittelema lakkasarja The Finnish Blogger collection. (Linkki vie Better nail day -blogiin.)Hinnat on vaan sen verran kovat, että taida jättää väliin ja ostaa jotain suomalaisesta kaupasta perus glitterlakkaa jollain alle 5 €:lla.
Muoks. On siellä näköjään ihan kohtuuhintaisiakin lakkoja. Oli vissiin katsonut jostain väärästä paikasta.

Onhan ne OPIt ja Essiet kauhean hyviä lakkoja (tai no, Essien lakkoja en ole edes käyttänyt itse, joten kuulopuheen perusteella) mutta tuntuu silti kohtuuttoman hintaselta.
En edes osta kauhean usein kynsilakkoja, koska niitä on jo kaappi täysi mutta aiemminkin tyydyin halpismerkkeihin, Lumenen pikkulakkoihin, Dependiin (tosi hyvä hintalaatusuhde!), Mavalaan ja satunnaisiin Seppälä/HM-kokeiluihin (yleensä huonoja). Alle kympillä kuitenkin ostan aina omat lakkani. Ihan ne halvimmat, kolmen euron lakat ei kannata, mutta yleensä mulla ainakin pysyy ihan yhtä hyvin tai huonosti lakka, joka on maksanut sen 5 euroa tai 15, joten en näe edes tarpeelliseksi panostaa lakkoihin kauheasti.
Onneksi tällä hetkellä ei olekaan tarvetta vahvistajalle, koska on kynnet ja hiuksetkin aivan superhyvässä kuosissa. Syytän masumonsterihormoneja. 
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa