http://www.humanmetrics.com/cgi-win/JTypes2.asp
Tämä arvioi neljää eri piirrettä persoonassasi (extroverted - introverted, intuitive - sensing, feeling - thinking, perceiving - judging) ja tekee sen perusteella persoonallisuustyyppiarvion.
Itse olen ENFP (Extroverted, iNtuitive, Feeling, Perceiving). Vaikka vaikuttaa varsin itsestäänselvältä ja simppeliltä, niin koin joitain valaistumisen tunteita personallisuustyypistä lukiessani.

In short: olen vahvasti tunteva ihminen, joka kokee maailman olevan täynnä mahdollisuuksia. Haluan kokea mahdollisimman paljon asioita ja tavata kiehtovia ihmisiä. Tunneihmisenä saatan myös tehdä äkkinäisiä, tunteeseen perustuvia päätöksiä, joista on enemmän harmia kuin hyötyä. (Niin...)
Olen vahvasti intuitiivinen ja kykenen näkemään ihmisten ja tilanteiden läpi.
Olen hirmuisen sosiaalinen. (Masennuskausina en toki niinkään, mutta noin niinku yleisesti joo.)
Olen suurpiirteinen ja keskityn enemmän kokonaisuuksiin kuin asioiden yksityiskohtiin. (Tästä olen osittain eri mieltä.)
Pohdiskelen paljon ja kaikkea. Se saattaa antaa minusta kuvan, että leijailen jossain toisissa maailmoissa.
Osaan olla älyllinen, vakava jne., mutta aina tilaisuuden tullen pistän päälle hassutteluvaihteen ja nautin elosta.
Jne. Käännökset on tehty varsin vapaalla kädellä ja tiivistäen.

Mikäs sie oot?

Viimeisimmistä "työpaikanvaihto psykologin" tekemistä testeistä olen saanut tuloksia laidasta laitaan. Lähinnä positiivisia, pahin ristiriita on: olen taipuvainen pitkäjänteisesti keskittymään yksityiskohtaisuuksiin vs. olen kyvykäs ja suuntautunut hallitsemaan suuria kokonaisuuksia. Ekassa vaihtoehdossa haettiin ohjelmisto asiantuntijaa ja toisessa ohjelmistotestausryhmän päällkköä. En ollut tosissani, koitin kesälomalla kahta duunia huvin vuoksi. En ole luottavainen työpaikkapsyko testeihin, näilehän tuli kovaa kritiikkiä tohtorisnaisen suustakin.
). Tämä tarkoittaa siis käytännössä, että olen tiettyyn asteeseen saakka sosiaalinen, mutta en kovin puhelias ihminen, joka ei pidä hirveän isoista ihmisjoukoista, mutta ei kuitenkaan ole hirvittävän ujo. Sen lisäksi olen ihminen, joka tekee aloittamansa hommat aina loppuun ja joka toimii aina sääntöjen mukaan - ja haluaisi kovasti, että muutkin tekevät niin (siitä kai tulee se judging: myönnän kyllä ärsyyntyväni kovastikin, jos joku ei tee jotain silloin, kun on luvannut tehdä). Lisäksi mun tyypin ihmiset puhuvat, pukeutuvat ja käyttäytyvät yleensä rauhallisesti ja järkevästi eivätkä pidä mistään liian hienostelevasta tai bling-blingistä. 
Molin ESTJ. E!? En oo ikinä saanut tämmösistä extrovertti-tuomiota. Mut nykyään mä kyllä jo puhun ihan vieraillekin ihmisille...
Sillä kaikki on suhteellista!