Mainokset mediassa

Re: Mainokset mediassa

ViestiKirjoittaja @gen.fi » Pe 12 Syys 2008 14:00

Leirum kirjoitti:Minusta on tullu vanha ja kauhistelen koko mainosta. On revitty huumoria pedofiilista tai vähintään pervosta sedästä, eikä se naurattanut vaan nimenomaan närkästytti.

No eiköhän siinä henkilöt olleet lähes samaa ikäluokkaa.
Ymmärtäisin kauhistelun jos kyseessä olisi ollut jostain ala-aste ikäisistä.
Itseäni tuo mainos lähinnä huvitti.
Elämä on tie jonka määränpäätä en voi valita, vain suunnan sille.
@gen.fi

ViestiKirjoittaja Lyyra » Pe 12 Syys 2008 14:41

Juttuja, jotka hämmentävät australialaisessa tv-mainonnassa.

1. Henkivakuutuksia kaupataan aivan järjettömän paljon. Yleensä mainostajat yrittävät syyllistää ihmiset hommaamaan "hautajaisvakuutuksen", koska eihän sitä nyt voi perheen niskoille sälyttää kalliita hautajaisia.

2. Kilpailijoita saa haukkua.
- "Here at Optus we understand you like cheap phone bills (tjsp toim. huom.) [tähän selitystä upeista tarjouksista ja oman firman mahtavuudesta] we've heard Telstra won't be happy :virnu: "
- "Advil liquid capsules work nearly 3 times faster than Nurofen liquid capsules - and of course much faster than Nurofen tablets - so I can be myself again, sooner "

3. Ei niinkään mainos, mutta joku infopläjäys, jonka tagline on
"Red meat - we were meant to eat it"

4. Halpa (siis sellainen, joka ei maksa mainostajalle paljoa) mainonta on aggressiivisempaa kuin muistelen sen Suomessa olevan. Keltaista ja sinistä tekstiä punaisella pohjalla ja kämäisiä trikkejä ja meklari huutaa nopeaan tahtiin ja toistaa samoja lauseita vähintään kolmeen kertaan, ja koko höskä kestää alle puoli minuuttia.
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Leirum » La 13 Syys 2008 00:51

@gen.fi kirjoitti:
Leirum kirjoitti:Minusta on tullu vanha ja kauhistelen koko mainosta. On revitty huumoria pedofiilista tai vähintään pervosta sedästä, eikä se naurattanut vaan nimenomaan närkästytti.

No eiköhän siinä henkilöt olleet lähes samaa ikäluokkaa.
Ymmärtäisin kauhistelun jos kyseessä olisi ollut jostain ala-aste ikäisistä.
Itseäni tuo mainos lähinnä huvitti.

Ehkä näyttelijöillä on ikäeroa vain muutamia vuosia, mutta kyse onkin siitä mihin viitataan ja mitä annetaan ymmärtää: pikkutyttöjen vaatteisiin puettuja arkoja tyttösiä ja vanhempi auktoriteettihahmo, joka ei fyysisisltä ominaisuuksiltaan tunnu olevan tyttöjen mieleen.
"Less is more, what a crock, more is more." - Dolly Parton
Leirum

ViestiKirjoittaja shaana » Ti 16 Syys 2008 17:17

Yyyhyy, Seppälän Hanna Sarén-malliston mainokset, joissa aasialaiselta näyttävä nainen hikoaa että nyt myydään tryffeliä kuin perunaa, ovat kamalia. Joutuu vaihtamaan kanavaa aina, kun nämä kyseiset myynninedistäjät pärähtävät ruutuun.

Noin muuten olen viime päivinä kiinnittänyt enemmän huomiota taksimainontaan, näppärä tapa mainostaa ja muutaman ihan fiksunkin mainoksen olen nähnyt (joita en nyt tähän enää voi muistaa). :D
Aurinko, sinä sanoit kun katselimme kuuta.
shaana
Kuivaliha

ViestiKirjoittaja Crazy_Clown » Pe 19 Syys 2008 17:28

shaana kirjoitti:Yyyhyy, Seppälän Hanna Sarén-malliston mainokset, joissa aasialaiselta näyttävä nainen hikoaa että nyt myydään tryffeliä kuin perunaa, ovat kamalia. Joutuu vaihtamaan kanavaa aina, kun nämä kyseiset myynninedistäjät pärähtävät ruutuun.

Mielestäni nämä mainokset eivät sinänsä ole kamalia, mutta jostain suutä koen ne hieman ahdistaviksi. :(

Tänään näin mainoksen jostain taika-aineesta, jota vissiin laitetaan huonekaluille, niin että sitten pysyvät siisteinä.
Täytyy kyllä niille näyttelijöille nostaa hattua, sen verran luontevasti kyllä vetäisevät roolinsa että... :ei:
Siis aivan kamala manos!

No okei, lähinnä vain nauroin naisten näyttelytaidoille. :virne:
Crazy_Clown

ViestiKirjoittaja Galileo » Ti 30 Syys 2008 10:59

Kuva

Hietalahti, vai kuka se nyt oli, kuluttaa itsensä aika tehokkaasti loppuun nyt, kun Fonectan mainoskampanjaa, vai mikä se nyt oli, tuutataan hurjalla voimalla joka tuutista. Olikin näköjään jo johonkin uudempaan tullut Ruonansuu.

Idea on ollut ihan hauska, mutta toistoa on ollut niin paljon, että alkaa nyppimään. Kampanja ei tosin ole ollut kovin häävi siinä mielessä, että kun äsken yritin hiukan googlettaa, niin en muistanut mitä siinä mainostettiin, vaan ainoastaan Hissun ja mikä se nyt oli. :peukku:
Rock out, rock out, with your cock out.
Impress your lady friends,
Rock out, rock out, rock out,
'Til your life is at an end.
Galileo

ViestiKirjoittaja Sippura » Ti 30 Syys 2008 11:19

Se yksi riisimainos on ihan huippu, se missä ruotsalainen hemmo heittää riisipussin
geysiriin - och vips! - riisi on kypsää.

Tuon mainoksen aikana on aina pakko lopettaa mitä on tekemässä ja vaan kuunnella
kun se tyyppi sanoo vips :virne:
And they can't build a satellite to tell you how loved you are
Sippura
Epäkelpo jäsen

ViestiKirjoittaja Kati » Ti 30 Syys 2008 11:26

Galileo kirjoitti:Olikin näköjään jo johonkin uudempaan tullut Ruonansuu.
Vanhempaan, joka on vain otettu taas uudelleen rotaatioon. Siitä skärgårdenista se kamppis lähti.
Ruonansuu, joka otti nokkiinsa kun Hissun suuhun laitettiin hänen keksimänsä sketsilausahdus "vai mikä se nyt oli". Omaperäistä.
* * * Kokonaistarve on valtava * * *
Kati

ViestiKirjoittaja Purple » Ti 30 Syys 2008 11:58

Seppälän hannasarenit jo haukuttiinkin. Hirvittäviä mainoksia, se kuiskaaminen ja ruutuun tunkeminen on todella häiritsevää.

Yhteen leipämainokseen oon ihastunut. :D Siihen, missä pikkutyttö katsoo äitinsä meikkaamista ja kysyy, että pakottaako pomo sut tuohon. Kun äiti vastaa, että ei kun tää on tällainen naisten juttu, tyttö kysyy: "Miksi pitää näytellä kauniimpaa kuin on?"
Purple

ViestiKirjoittaja shaana » Ti 30 Syys 2008 12:02

Purple kirjoitti:Yhteen leipämainokseen oon ihastunut. :D Siihen, missä pikkutyttö katsoo äitinsä meikkaamista ja kysyy, että pakottaako pomo sut tuohon. Kun äiti vastaa, että ei kun tää on tällainen naisten juttu, tyttö kysyy: "Miksi pitää näytellä kauniimpaa kuin on?"

Joo, tää on hyvä! :D Samaista leipää vissiinkin mainostava toinen mainos, jossa ollaan "taidenäyttelyssä" tms., ja äijä sanoo taulusta kysyttäessä jotain tyyliin " Taulu on huono, leipä on hyvää.", ei ole yhtä hyvä kuin tuo Purplen mainitsema pikkulikka.
Aurinko, sinä sanoit kun katselimme kuuta.
shaana
Kuivaliha

ViestiKirjoittaja Maija » Ti 30 Syys 2008 14:15

shaana kirjoitti:
Purple kirjoitti:Yhteen leipämainokseen oon ihastunut. :D Siihen, missä pikkutyttö katsoo äitinsä meikkaamista ja kysyy, että pakottaako pomo sut tuohon. Kun äiti vastaa, että ei kun tää on tällainen naisten juttu, tyttö kysyy: "Miksi pitää näytellä kauniimpaa kuin on?"

Joo, tää on hyvä! :D Samaista leipää vissiinkin mainostava toinen mainos, jossa ollaan "taidenäyttelyssä" tms., ja äijä sanoo taulusta kysyttäessä jotain tyyliin " Taulu on huono, leipä on hyvää.", ei ole yhtä hyvä kuin tuo Purplen mainitsema pikkulikka.

Eri leipä, huonompi mainos. :tilt:
Reilu-mainokset ovat kyllä mainioita. :virne:

Ja miksi, oi miksi Jyväshyvän linnunpelätin on jälleen esityskierroksessa? :gaah:
Jossakin vaiheessa ehdin jo huokaista helpotuksesta, kun sitä ei näkynyt.
Maija

ViestiKirjoittaja DarkSide » Su 05 Loka 2008 11:50

Et ole ainoa. :O:

Itse pidin noita ihan hupaisina. Televisiosta tulevaan muuhun tarjontaan verrattuna mainos asettuu mielestäni positiivisen puolelle. Kauhistelijoita silti tällekin riittää. Ei ymmärrä. :sori:
"Asiat eivät ole vielä niin pielessä, etteivätkö ne menisi vielä huonommiksi keskustelemalla."
- Papparaisen piinapenkki 16.10.2003 -
DarkSide
Tilastopappa

ViestiKirjoittaja Kuolo » Su 05 Loka 2008 13:33

Sinällää mieleenkiintosta miten avaramielisyyden muka kasvaessa lisääntyy ahadasmielisyys vähintään yhtä paljon. Telkkarissa saa ja pitää saada näyttää laajenmpi kirjo kaikenlaista, mutta jos joku on sit olevinaan väärin, valitetaan siitä varmasti.
Avaramieliset vihaa ahdasmielisiä ahdasmielisesti samalla kun ahdasmieliset vihaavat avaramielisiä ahdasmielisesti.

Lopputulos on pelkkää ahdasmielistä vihaamista :huoh:
Kuolo
Site Admin

ViestiKirjoittaja @gen.fi » Ma 06 Loka 2008 21:11

Heh...

Tuo pohjolan "Testaa kuulutko joukkoon, jonka ei tarvitse maksaa autovakuutuksiaan?"
:raps: Hmmm... Ei ole autoa niin taidanpas kuulua :lanppu: :virne:
Elämä on tie jonka määränpäätä en voi valita, vain suunnan sille.
@gen.fi

ViestiKirjoittaja Santalaceae » Ma 06 Loka 2008 23:48

DarkSide kirjoitti:Et ole ainoa. :O:

Itse pidin noita ihan hupaisina. Televisiosta tulevaan muuhun tarjontaan verrattuna mainos asettuu mielestäni positiivisen puolelle. Kauhistelijoita silti tällekin riittää. Ei ymmärrä. :sori:

Pidin mainosta hauskana puoli minuuttia, mutta sitten mieleen iski huolen häivä. Ei minua huolestuta mainoksen naiset (tai no toki nekin vähän), vaan se kun siellä taas pulska, ehkä epäviehättävä mies pyrkii kauniiden naisten iholle kepulikonstein. :jaaha: Mainoksen hyvä fiilis ei vaan välity minun kotikatsomoon asti, vaikken sen takia myöskään vedä mahdottomia palkokasveja nenään :sori:
Santalaceae

ViestiKirjoittaja DarkSide » Ti 07 Loka 2008 00:39

Santalaceae kirjoitti:Ei minua huolestuta mainoksen naiset (tai no toki nekin vähän), vaan se kun siellä taas pulska, ehkä epäviehättävä mies pyrkii kauniiden naisten iholle kepulikonstein.

Siis, mikä siinä huolestuttaa? :riips:
"Asiat eivät ole vielä niin pielessä, etteivätkö ne menisi vielä huonommiksi keskustelemalla."
- Papparaisen piinapenkki 16.10.2003 -
DarkSide
Tilastopappa

ViestiKirjoittaja Janet » Ti 07 Loka 2008 08:16

Viikonloppuna hörähdin ääneen eräälle pullamainokselle.
Nainen tulee kotiin ja pulla tuoksuu.
"Äitii, saanks mä yhden?" (tms.)
"Mä olen Keijo, sun aviomiehes." :virne:
Janet

ViestiKirjoittaja Santalaceae » Ti 07 Loka 2008 08:57

DarkSide kirjoitti:
Santalaceae kirjoitti:Ei minua huolestuta mainoksen naiset (tai no toki nekin vähän), vaan se kun siellä taas pulska, ehkä epäviehättävä mies pyrkii kauniiden naisten iholle kepulikonstein.

Siis, mikä siinä huolestuttaa? :riips:

No sen takia vaan tuo mainos ei ole niin hauska :sori: En nyt osaa selittää. Ei mainos täysin sietämätön ole, mutta siinä on monta asiaa hieman pielessä.
Santalaceae

ViestiKirjoittaja Galileo » Ti 07 Loka 2008 09:36

Mä olen Darkkiksen tavoin hiukan hämmentynyt dna:n partiomainosten herättämästä paheksunnasta. Mitä niissä paheksutaan? Ihmiset ovat vetäneet herneen aukkoonsa jonkun etiäisen perusteella, joka ei seuraa logiikkaa. On vain tunne, että tässä on jotain vialla, niin sitten ollaan tuohtuneita. Akat on mainoksessa lähemmäs 30-vuotiaita eikä hassu tyyppikään taida hirveästi vanhempi olla. Tyyppi yrittää päästä sievien vosujen iholle mutta epäonnistuu katkerasti. Missä pihvi? :sori:

Ehkä tuo partionjohtajan rooli, eli määräävä asema häiritsee?
Galileo

ViestiKirjoittaja Lumikki75 » Ti 07 Loka 2008 10:45

Galileo kirjoitti:Ehkä tuo partionjohtajan rooli, eli määräävä asema häiritsee?

Tai se, että aika suuri osa partiolaisista on teini-ikäisiä tai nuorempia?

Mulle ovat aika yhdentekeviä mainoksia.
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't.
- Douglas Adams -
Lumikki75

ViestiKirjoittaja Elisenda » Ti 07 Loka 2008 10:46

Galileo kirjoitti:Mä olen Darkkiksen tavoin hiukan hämmentynyt dna:n partiomainosten herättämästä paheksunnasta. Mitä niissä paheksutaan? Ihmiset ovat vetäneet herneen aukkoonsa jonkun etiäisen perusteella, joka ei seuraa logiikkaa. On vain tunne, että tässä on jotain vialla, niin sitten ollaan tuohtuneita. Akat on mainoksessa lähemmäs 30-vuotiaita eikä hassu tyyppikään taida hirveästi vanhempi olla. Tyyppi yrittää päästä sievien vosujen iholle mutta epäonnistuu katkerasti. Missä pihvi? :sori:

Ehkä tuo partionjohtajan rooli, eli määräävä asema häiritsee?

Musta se ärsyttävä/epäilyttävä pointti on siinä, mihin siinä mainoksessa (mun mielestä) viitataan. Eli partionjohtaja on aikuinen mies ja ne tytöt on lyhyine hameineen ja saparoineen lapsia. Lisäällöttävyyttä tuo vielä tuo johtajuus.
Elisenda

ViestiKirjoittaja Galileo » Ti 07 Loka 2008 11:33

Mutta ei ne mainoksen saparopäät ole lapsia tai teinejä vaan vanhoja kalkkunoita. :O:
Galileo

ViestiKirjoittaja tiipetti » Ti 07 Loka 2008 11:39

Musta se ärsyttävä/epäilyttävä pointti on siinä, mihin siinä mainoksessa (mun mielestä) viitataan. Eli partionjohtaja on aikuinen mies ja ne tytöt on lyhyine hameineen ja saparoineen lapsia. Lisäällöttävyyttä tuo vielä tuo johtajuus.

Naiset ovat pilanneet maailman. :huoh:

Miusta nuo mokkulamainokset olivat lähinnä hauskoja, en nähnyt niissä piilotettua pahuutta tai edes viittauksia
sellaisiin.
"Kuuntele Kentiä, niin, anna Jocke Bergin vikinän johdattaa sinut sopusointuun ja harmoniaan."
John Ajvide Lindqvist - Kuinka kuolleita käsitellään
tiipetti

ViestiKirjoittaja Elisenda » Ti 07 Loka 2008 13:01

Galileo kirjoitti:Mutta ei ne mainoksen saparopäät ole lapsia tai teinejä vaan vanhoja kalkkunoita. :O:

Ei olekaan lapsia, mutta kyllä mun mielestä siinä siihen viitataan. Ja siksi se musta on kummallinen mainos.
Elisenda

ViestiKirjoittaja Maija » Ti 07 Loka 2008 13:03

Eikös niissä dna-mainoksissa nimenomaan ole pointtina se, että limainen äijä asetetaan naurettavaan valoon, sillä partio"tytöt" pääsevät ikävästä tilanteesta omin neuvoin pois ja hoksaavat miehen motiivit? Niin että pilkan kohteeksi joutuu epämiellyttävä lähentelijä, johon kukaan ei halua samaistua.

Tai jotain. :p

Kärpäsestä tehty härkänen, IMO.
Maija

EdellinenSeuraava

Paluu Huuhaa