Raivostuttaa.Ei shoppailusta muutenkaan kyllä mitään tullut. Ostin jäätelöä, ja nyt kiukuttelen yksinäni kotona. Saamarin Henkkamaukka!

Raivostuttaa.

Töissä oli hulvatonta, eikä pinkit koipeni lienee yksin syyllisiä, onhan tänään perjantai.. 

Maija kirjoitti:Aika hienoa, etten sanoisi. Sain sitten vahvistuksen siihen, miksi koulussa tuntuu olevan vaikea hengittää: homeongelma on niin paha, että todellisuudessa koko koulu pitäisi sulkea.
Kun valitin opettajalle, joka yleensä vastaa koulun työturvallisuudesta, hän vain oli että noooh ei täällä mitään hometta ole. Noissa matalissa huoneissa ei vain ilma niin kulje.
No meillä on iiiisot työsalit, missä ilma kulkee ja vaihtuu, siellä on suht raikasta, mutta jos erehdyn menemään pieniin luokkiin on keuhkot tukossa, kuume nousee ja poskiontelot menee tukkoon. Teoria tunnit ovat tuskaisia, onneksi niitä on vain vähän. Lisäksi eräs "ala-arvoinen" apu-opettaja, joka on oikeasti kaikista fiksuin ja tietävin vaikka opettajat muuta sanovat, on sairastellut parin vuoden aikana kovasti keuhkokuumetta. Lääkärissä sen todettiin olevan homesienen aiheuttama ja voi pahenuta vaikka millä mitalla. Oppilaat ovat aina flunssassa, kaikkia väsyttää ja mä pihisen jossain nurkassa. Mutta mua ja luokkatovereita että tätä apu-opettajaa ei kuunnella, emmehän me luonnollisesti tiedä mistään mitään, ja tämä homehöpötyshän on vain vaivaisten valitusta.
Jos nyt sateella katot vuotavat niin, että saa omat työnsä peittää presulla, ja jos nyt vähän eristeet ovat yhtä vesimömmöä. Sellaistahan se suomalainen rakentaminen nykyään on, tehdään niin hyvistä ja edistyksillisistä halvoista materiaaleista, eikä yhtään viitsitä ajoissa funtsata, mistä niitä vaivoja ihmisille tulevaisuudessa koittaa. Suomessa ei oikeasti osata enää rakentaa.
Jos joku sanoo muuta niin haistakoon home.
Tänään ystäväni oli luonani kylässä ja oli kyllä ihana päästä juttelemaan kunnolla hänen kanssaan. Näimme viimeksi uutena vuotena, mutta tuntui, että emme olisi nähneet aikoihin.
Fyssaripoika on oikein herttainen, vaikkakin sillä saattaa olla musta jonkinasteisia traumoja, kun itkin puolihysteerisenä ekalla kerralla. Ai miten niin psyykkisiä traumoja?
Nykyään uskallan jo liikuttaa olkapäätä 90 astetta sivulle, en tosin enempää. Pieni optimistisuus nostaa päätään, että ehkä mulla vielä joskus on kaksi toimivaa kättä. Mulla on kahdenistuttava sohva, jossa nukun nykyään yöni, koska sängyssä ei pysty. Sängystä herään yleensä aamuyöstä särkyihin. Sohvalla heräilen pari kertaa yössä kun ei mahdu. Ehkä siksikään en ole ihan skarpeimmillani päiväsaikaan enkä kykene tuottamaan sisältöä. 
(Menkää nyt hyvät ihmiset katsomaan se, jos ette vielä ole nähneet.) Juttutupakin piti jo käydä kokemassa. Joensuu tuntuu tykkäävän paikasta, sillä siellä oli meidän lisäksi kaksi muutakin Itä-Suomi-seuruetta. Pieni on tämä maa. 

Mun veljet ja niiden vaimot on aika ihania 
Muuten oli oikein kivaa leikkiä heidän kanssaan taas.

Pirun happi.

(Paitsi lumityöt, ne eivät ole ihania.)
Mietinkin tässä pari päivää sitten, että mitäköhän sulle kuuluu.
Nytpä sain vastauksen.
Onneksi perjantaina ei ole kahden jälkeen mitään suunnitelmia, joten ehtii kunnolla rentoutuakin.
Taitaa tulla kuitenkin plussakelit, jos luistimeni tänne pyydän. 
Jos se ei kohta tokene, pitänee marssia Ärrälle. Onneksi Mozzerin liput eivät ole Suomessa niin kuumaa kamaa, että olisi pelkoa heti loppuunmyymisestä. Toivottavasti myynti on kuitenkin riittävä 
Odotan kevättä jo kovasti.

Saku kirjoitti:Tämä on oikeastaan harjoittelua siihen, että huhtikuussa jään vanhempainvapaalle seitsemäksi viikoksi.
Ai niin, en ole varmaankaan kertonut, että olen nykyisin isukki noin viisikuukautiselle tyttövauvalle.

Ei ollut haita, olin tosi pettynyt. Tai oli, mutta ne oli sellaisia nahkiaisen kokoisia, jotain vauvahaita. Ja pingviinejä!
Niistä lähti sellainen Pingu-ääni kun ne läpsytti kalliolla. Nämä kaunokaiset muuten olivat lajiltaan sitä "Wolf fishiä", jota toukokuussa Oslonreissulla söin. Parasta kalaa ikinä. Onneksi ei tarvitse itse valmistaa. 
Mulla olisi siellä pari asiaa hoidettavana, mutta ainakaan luennolle en taida jaksaa mennä. Ei jaksa kiinnostaa kyseisen kurssin luennoilla istuminen.
Saku kirjoitti:Mä olen nyt pari viikkoa kotosalla, kun aloitin yhdistetyn talviloma/isyysvapaan. Tämä on oikeastaan harjoittelua siihen, että huhtikuussa jään vanhempainvapaalle seitsemäksi viikoksi.Odotan kevättä jo kovasti.
Ai niin, en ole varmaankaan kertonut, että olen nykyisin isukki noin viisikuukautiselle tyttövauvalle.

Saku kirjoitti:
Toivottavasti lapsi tulee isäänsä, niin saadaan yksi hieno ihminen lisää. 

Ei valittamista. Siivosin ja sen jälkeen päätin palkita itteni verkkoakuppashoppailulla. Tilasin mekon ja huivin Diane von Furstenbergin 70 %:n alesta. DVF.comissa oli myös iiiihana trenssi (http://www.dvf.com/dvf/browse/productDe ... JACKETS_EU) mutta ei ihan raaski maksaa viittäsataa euroa takista...
Olen muutenkin tyttöillyt ja kulkenut korkokengissä. Kohta meen kauppaan. Sit voisin palkita itteni jossain toisessa nettikaupassa, kun oon tehnyt tänään jo kahta inhokkiasiaa!

Aivan liian kauan olen taas kunnollista siivousta siirtänyt ja siivonnut vain hutaisemalla.Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa