Vaivaisten valitukset

Re: Vaivaisten valitukset

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Pe 22 Elo 2008 12:07

Eilen alkoi yskä. Tuntuu, että pitää yskiä, koska tuntuu sellaiselta kurkussa, mutta ällöttävä tunne ei mene yskimällä kuitenkaan ohi. Tukkoisuutta on myös ja kurkku on edelleen kipeä. Eilen oli lisäksi aamupäivällä taas lämpöä. Flunssat on ihan typeriä. :kieli:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long

Orla Gartland - You aren't special, babe
marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja shaana » Pe 22 Elo 2008 18:00

Kerran aikaisemminkin mulla on ollut kieli hellänä ja arkana viikon verran. Joko joku juoma ei sovi mun suuhun tai sitten jotain muuta. Ihan ihmeellistä. Nokkakin on tukkoinen iltaisin ja oikeata korvaa särkee ajoittain :friikki: Ja tossa kynsiä lakatessa huomasin täriseväni aikalailla, varmaan väsymys - yritin töistä tullessa mennä nukkumaan, mutta makasin silmät kiinni liikkumatta kaksi tuntia vailla unen hiventäkään :epäilevä: Ensi viikolla aika lekurille jos ei tahti muutu, silmäthän tässä kuivuu päähän kohta.
Aurinko, sinä sanoit kun katselimme kuuta.
shaana
Kuivaliha

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ma 25 Elo 2008 08:33

Kurkku on edelleenkin kovaa kipeä. Yskää ja nuhaakin on. Tänään soitin YTHS:lle ja sain terveydenhoitajan ajan. Varmaan taas otetaan nieluviljely. Aluksi tämä tauti vaikutti virustaudilta, kun oli lihassärkyäkin, mutta ei meinaa tämä millään laantua. Saattaa olla, että on muuttunut bakteeritulehdukseksi. Ainakin äidin mukaan ällöttävän näköisiä peitteitä on nielurisoissa ja muutenkin, kun hän eilen katsoi.

Saanko valittaa täällä myös YTHS:n ajanvarauksesta. Valitan joka tapauksessa. Ekalla soittokerralla jonotin reilun 5 minuuttia. "Olet jonossa. Ole hyvä, odota sulkematta puhelinta." Menee 5 minuuttia." "Jonomme ovat täynnä, soita myöhemmin uudelleen." :raivo:
Honestly it's kinda long

marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » To 28 Elo 2008 18:28

Kurkku on edelleenkin kipeä. Eilisen biletyksen jäljiltä kurkkukipu on tosin pahentunut. :( Korviakin särkee ajoittain. Ärsyttävää. Taas vaihteeksi valitan täällä...
Honestly it's kinda long

marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja tiril » To 28 Elo 2008 19:30

Joko oon vaan luulotautinen tai sit miulla on joku mystinen naamatauti :friikki: Hymyillessä vasempaan poskeen ja ohimoon ja nenän alle sattuu ihan possuna, ja hampaitakin pestessä poski tuntui aralta, lisäksi miulla on leuan alla myöskin vähän vasemmalla puolella joku pahkura joka ei ihan varmasti ollut siinä ennen :friikki: Onko tää nyt joku poskiontelovamma vai pitääkö miun vaan hankkia elämä ja keksiä parempia huolenaiheita :virne:
tiril

ViestiKirjoittaja damn » Ma 01 Syys 2008 12:14

Flunssainen olo. Tulin kesken koulupäivän kotiin kun tuntui, että pää painoi tonnin ja ajatukset oli ihan puuroisia. Nyt sitten vain datailen nenäliinapaketin kanssa ja kärsin päänsärystä. Tätä näyttää nyt olevan liikkeellä kun koulukavereistakin usea oli poissa ja kuumeessa. En olisi huononpaan aikaan voinut tulla kipeäksi, sillä minulla olisi todella tärkeitä hommia hoidettavana ja kaikki kasaantuu päälle jos en pääse niitä toteuttamaan. :huoh:
Fail, fail again, fail better.
damn

ViestiKirjoittaja tahris » Ke 03 Syys 2008 11:30

Tänään on silmälääkäri (vuosi sitten määräsi kontrolliin) ja huomenna lääkäri (viime viikolla otettiin verikokeet).
Toivottavasti silmät on kunnossa (tai kunnossa ja kunnossa, kun kerran on kontrolli) ja verikokeissa olisi jotain selvää viitettä, jota voisi hoitaakin. On niin kurjaa roikkua siinä kuuluisassa löysässä hirressä, vaivoja on, mutta mitään selkeää auttavaa hoitoa taas ei. Ei se loputon sairaslomailukaan auta (onhan tuosta jo yksi kahden kuukauden putki tälle vuodelle koettuna). Tosin sairauteni on vaikeasti hoidettava, kun aiheuttaa sekä fyysisiä että psyykkisiä vaivoja, niistä vaikeimpana jatkuvat unihäiriöt, joihin on todella vaikea löytää apua. Väsymys ja uupumus laskee elämänlaatua tuntuvasti. Mikään ei kiinnosta eikä mitään jaksa. Jos hyviä puolia etsii, niin ainakin hyvän päivän todella erottaa muista päivistä, kun suurin osa on sitä väsymyksessä tarpomista.
Joskus voin mennä vuorille vain katsomaan
alhaalla illoin hehkuvaa
maisemaa
- PMMP: San Francisco
tahris

ViestiKirjoittaja friikkis » Ke 03 Syys 2008 19:14

Yskä. :raivo:

Olen ollut kohta pari viikkoa flunssassa, tosin kuume onneksi hävisi antibioottikuurin myötä. Mutta nyt onkin tää viikko ollut sellaista yskimistä, ettei mitään rajaa. Mulle tulee sellaisia kamalia kohtauksia, kun yskittää niin ettei tahdo henki kulkea. Koulussa hävetti, kun kukaan muu ei tainnut kuulla opetusta yskimiseltäni. Vissiin tupakanpolton raju vähentäminen vähän ennen flunssan alkua vaikutti asiaan, keuhkoista lähtenyt kaikki möhnät liikkeelle.

Milläköhän tätä yskää saisi hillittyä? Tuxi-merkkistä yskänlääkettä olen ottanut iltaisin, mutta se tuntuu olevan yhtä tyhjän kanssa.
friikkis

ViestiKirjoittaja Kuolo » Ke 03 Syys 2008 19:55

Fisherman's friend. Salmiakki. Kannattaa kokeilla muuten :tilt:
Kuolo
Site Admin

ViestiKirjoittaja damn » Ke 03 Syys 2008 20:13

Väsyttää nämä ylipitkät koulupäivät ja olo on vieläkin flunssainen. Olisi jo viikonloppu. Jos rahaa tulee huomenna niin voi olla että lähden viikonlopuksi jonnekkin päin Suomea kavereita moikkaamaan. Ei jaksa olla vaan kotona, kun mietin vaan kouluhommia saamatta mitään aikaiseksi. Muutenkin stressaa esimerkiksi ihmissuhdeasiat. Oon mukamas niin kovin ihastunut, mutta pessimistinen luonteeni sanoo, että unohda koko juttu, ei tuu toimimaan kuitenkaan.
Fail, fail again, fail better.
damn

ViestiKirjoittaja friikkis » Ke 03 Syys 2008 20:14

Nestemäisenä löytyy Fishermania koko pullo. :tilt: Mynthonitkin loppui, joten kai se on pakko pari lasillista nauttia, että uni tulee. :p
friikkis

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ke 03 Syys 2008 20:20

friikkis kirjoitti:Nestemäisenä löytyy Fishermania koko pullo. :tilt: Mynthonitkin loppui, joten kai se on pakko pari lasillista nauttia, että uni tulee. :p

Mulla meni viime vuoden syyskuu pääosin yskiessä. Syy: keuhkoputkentulehdus. Hakeuduin hoitoon vasta siinä vaiheessa, kun pumppu hakkasi varmaan yli sataa. Varsinkin öisin tämä oli häiritsevää.
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja tahris » Ke 03 Syys 2008 21:10

Pascal Lemoix kirjoitti:Mulla meni viime vuoden syyskuu pääosin yskiessä. Syy: keuhkoputkentulehdus. Hakeuduin hoitoon vasta siinä vaiheessa, kun pumppu hakkasi varmaan yli sataa. Varsinkin öisin tämä oli häiritsevää.

Hyvä että hakeuduit, tuommoinen pumpun hakkaus nimittäin saattaa olla oikeasti vaarallista. Mutsilla jouduttiin laittamaan rytmiä kohdalleen, kun pulssi oli yli 200, mutta se sitä vähätteli. Kysäisin sitten kerran työterveyslääkärillä käydessäni, että pitääkö tuohon suhtautua vakavasti, niin sanoi, että kyllä pitää. Parempi hoidattaa heti kuin miettiä, että jos tässä vielä kattelis tai ei jää enää kattelemaan.
alhaalla illoin hehkuvaa
maisemaa
tahris

ViestiKirjoittaja Shay » Ke 03 Syys 2008 21:18

Kuolo kirjoitti:Fisherman's friend. Salmiakki. Kannattaa kokeilla muuten :tilt:

Ei kannata syyä liikaa. Ne on sokerittomia. :pahis:
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Shay
Hukkasusi

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Su 07 Syys 2008 21:33

Mulla on taas nuha. Ehdinkin olla ruhtinaalliset puoli viikkoa terveenä. :keijo: No, minkäs sille voi. Ei pitäisi olla syksyllä pihalla pelkkä lyhythiainen päällä. Eli ihan oma vika, että mulla on taas nuha.
Honestly it's kinda long

marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Jorssi » Ma 08 Syys 2008 01:37

Kannettiin viikonloppuna vaatekomeroa paikasta a paikkaan b. Oli komerossa liukuovet hieman löysät. Lastulevyiset liukuovet putosivat suoraan oikean jalan pohkeen päälle. Nyt se on komian sinipunertava ja aika jäykkä ja kipiä. Onni onnettomuudessa oli kuitenkin, että otti jo pohkeeseen kiinni, sillä akillesjänne olisi varmasti paukahtanut, jos olisi nilkkaan asti pudonnut.
"Hope is a good thing, maybe the best of things, and no good thing ever dies." - Red (The Shawshank Redemption)
Jorssi

ViestiKirjoittaja Fantsu » Ma 08 Syys 2008 02:11

Lentsu vaivaa, mutta huomenna pitäis raahautua töihin. Onneksi tämä tuntuu olevan aika kevyttä sorttia.
Fantsu

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ma 08 Syys 2008 04:10

friikkis kirjoitti:Milläköhän tätä yskää saisi hillittyä? Tuxi-merkkistä yskänlääkettä olen ottanut iltaisin, mutta se tuntuu olevan yhtä tyhjän kanssa.

[mainos]Mulla autto viime talvena Yliopiston apteekin jonkun oman sarjan (olikohan sen nimi Proviisorin vai Apteekkarin) yskänlääke. Ilman reseptiä saa, kolmio kyljessä, maistuu sikkehyvälle (muistaakseni vähän niinku turkinpippuria jois).
Sitä ostan vastedeskin, jos Suomessa yskittää.[/mainos]
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Aurora B. » Ma 08 Syys 2008 11:54

friikkis kirjoitti:Milläköhän tätä yskää saisi hillittyä?

Voin olla jo vinkkeineni myöhässä, mutta kerrotaan nyt, edes muille yskäisille ja tulevaisuuden varalle.

Mähän olen nyt kieltäytynyt antibiooteista useamman vuoden, kun menin niin kurjaan kuntoon 3:sta perättäisestä kuurista. Oloa on kuitenkin jollain pakko yrittää helpottaa. Edellinen rasittava korva-poskiontelo-keuhkoputki-korva-tulehduskierre oli aika jännittävä. Keuhkoputkentulehdustani lievitin toki tulehduskipulääkkeillä, mutta keuhkoja rusentavaa oloa eniten helpotti vanhan kansan höyryhengitys. Veden kiehautus ja kulhoon, pari tippaa eteeristä öljyä sekaan (apteekista saa höyryhengitystippoja), pyyhe pään yli ja 5 minuuttia rauhallisia, syviä hengityksiä. Välitön helpotus, heti sen jälkeen kun oppii olemaan yskimättä joka hengityksellä :pahis:

Samalla keitinvedellä (ilman eteeristä öljyä, tietty) sai vielä Finrexinitkin kuppiin. Sekin naamariin ja yöunet, edes lyhyet, oli taattu :pilvi:

Kyllä vanha kansa tietää.
Kolo-golo-nay
Aurora B.

ViestiKirjoittaja tahris » Ke 10 Syys 2008 15:36

Auroran kanssa olen sikäli samaa mieltä, että antibioottikuureja määrätään joskus aivan liian herkästi. Moni poskiontelotulehdus paranee nimittäin ihan ittestänsä. Tästä oli joku tutkimuskin joskus ja luin sen jostain, ettei se ihan tuulesta temmattua ole, vaikken nyt muistakaan milloin tää tutkimus on tehty. Kuitenkin ihan 2000-luvulla. Tai siinä paikkeilla. Mulla oli yhteen aikaan yhtenään poskiontelotulehdus ja lekuri joskus ehdotti punkteerausta, mutta en taipunut siihen. No, otin sen antibioottikuurin, jonka tehosta en kyllä mennyt takuuseen. Kuumensin vettä ja laitoin sitä pulloon ja pullon villasukkaan ja sitä sitten pyörittelin poskipäillä ja tuska helpotti jo sillä. Ja tuo höyryhengitys on myös hyvä keino, koettu on. Nyt vuosiin ei ole ollut poskiontelontulehdusta (kop, kop).
Mutta nyt olen loppuviikon saikulla kun maanantain ja tiistain pyristelin töissä hirveän väsymyksen kourissa. Ei ajatus kulkenut, ei sujunut mikään, en aina muistanut edes mitä kuukautta tai vuotta eletään ja tänä aamuna loppui jaksaminen. Kun sattui olemaan vakilekurilla aamuaika, niin omaatuntoa kolkuttamatta tilasin ajan.
Nyt sovittiin lekurin kanssa, että alan pitää ihan päivittäistä kirjaa voinnistani, josko tähän löytyy jokin satunnainen tai tahaton tai järjestelmällinen sykli, jonka mukaan tää mun olo vaihtelee niin hurjasti. Viime viikko meni hyvin, mutta nyt on kaikki taas ihan persiillään. Mieli ei ole alhaalla, mutta ruumis on heikko.
alhaalla illoin hehkuvaa
maisemaa
tahris

ViestiKirjoittaja shaana » Ke 10 Syys 2008 17:20

Mä en ole antibiootteja saanut varmaan viitentoista vuoteen - en kyllä ole niitä tarvinnutkaan. :D

Jäin tänään saikulle, pitkästä aikaa. Ihan vaan tän flunssan takia, mulla on korvat lukossa ja nenästä otsaan karmee paine. :epäilevä: Kuumetta oli viime viikon lopulla, tää on siis ollut puhkeamassa apaut viikon. Hain ajaan vaan hoitsulle, joka ei oikein tuntunut uskovan että olen alkuunkaan kipeä. :epäilevä: Jee, tämä päivä puoliksi ja huominen saikkua. Perjantaina soitan ajan lääkärille jos olo on vielä vähänkin tän kaltainen.
Aurinko, sinä sanoit kun katselimme kuuta.
shaana
Kuivaliha

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ma 22 Syys 2008 18:00

Nuhaa on ollut tässä taas parin viikon ajan ja kurkku on kipeä. Korvakin on tullut taas kerran kipeäksi. :huoh: Pitää taas varmaan pian soitella YTHS:lle.
Honestly it's kinda long

marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Sippura » Ti 23 Syys 2008 08:08

Tuntuu vähän hölmöltä valittaa näin pienestä asiasta, mutta mun on sormi kipee :friikki: Siis
niin kipee, että se haittasi yöunia. En tiedä onko tuohon kynnen viereen osunut pikkuki-
sun neulanterävä kynsi tai hammas, vai olenko itse repäissyt sen auki, mutta hemmetin
kipeä se on. Kuumottaa ja jomottaa eikä sillä voi tehdä mitn. Jännä miten yksi kipeä sor-
menpää voi haitata niin kokonaisvaltaisesti menoa :O:
And they can't build a satellite to tell you how loved you are
Sippura
Epäkelpo jäsen

ViestiKirjoittaja Emilia » Ti 23 Syys 2008 15:35

Niveliä särkee. :( Orastavaa flunssaa havaittavissa, mutta ei tää olo ole ennenkään mihinkään kunnon sairauteen johtanut. En osaa olla himassa tekemättä mitään, jos ei ole kunnolla kuumetta (tai siis olisi edes vähän, mutta ei mene lähellekään 37 astetta) ja töissä ei jaksa kuitenkaan tehdä mitään, kun on 2/3-kuntoinen.. (Ei vielä puolikuollut olo)
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Emilia

ViestiKirjoittaja Maija » Ti 30 Syys 2008 15:00

Se on varmaan niin, että kun mieli voi hyvin, kroppa katsoo olevansa oikeutettu valittamaan. Inha noidannuoli siis iski. Tai oikeastaan on ollut seuranani tässä torstaista lähtien. Aivan kuin siinä ei olisi vielä tarpeeksi, tietenkin menin vielä kolhimaan oikean polveni oikein kunnolla, ja nyt se on turvoksissa kauniin kellertävän sävyn värittämänä. Auh.
Maija

EdellinenSeuraava

Paluu Huuhaa