Naisten oma ketju! (miesvaroitus!)

Re: Naisten oma ketju!

ViestiKirjoittaja Nugat » Ti 21 Heinä 2009 19:21

Se humpuuki-asiahan tässä jännittääkin. :virne: Sitä vain korvaan tarttuu kaikenlaista, mikä saattaisi mahdollisesti auttaa. Täältä kipujen syövereistä ei alemmas pääse. :friikki:
OwthebluddyellshudIknow?
Nugat
Liisa ihmemaassa

ViestiKirjoittaja Pvi » Ti 21 Heinä 2009 19:31

Yöks, kivut.
Jos joka kuukausi olisi oksennus-kaksinkerroinvaikerrus-kiemurtelu päivät, niin kyllä siihen koittaisi melkein mitä vaan.
Mulla itselläni kipuihin auttaa, että en syö masua täyteen kuukautisten ekana päivänä. Ennemin kärsin hieman nälkää kuin vatsakramppeja.
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi

ViestiKirjoittaja Sippura » Ti 21 Heinä 2009 22:03

Sympatiat naismaisten kipujen kanssa kamppaileville :paijaus:

Omat menkkakipuilut on tänä vuonna olleet pohjalukemissa, ja se on ollut
aika taivaallista - voi kun vois olla aina raskaana
:virne:
And they can't build a satellite to tell you how loved you are
Sippura
Epäkelpo jäsen

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ke 22 Heinä 2009 12:12

Ois kyllä ihan kätevää jos ois intressejä raskautua, niin pääsis ees hetkeksi eroon tästä riesasta.

Humpuuki on humpuukia vain silloin kun se ei auta, tai silloin, kun se tekee enemmän pahaa kuin hyvää. Ruokavaliolla saattaisi saada tätäkin asiaa hoidettua, vaan kun en ole kuullut aiheeseen liittyviä vinkkejä. Sen olen huomannut, että hapanmaitotuotteita pitää tähän aikaan kuukaudesta saada, vaikka kuinka yrittäisi niitä muuten vältellä.
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Aurora B. » Ke 22 Heinä 2009 14:18

Sen kuuluisan orgaanisen rikin lähteitä ja määriä normaalissa ruuassa löytyy täältä. Jos tuntuu, että haluaa kokeilla suuremmilla määrillä kuuriluontoisesti, niin miten ois joku vitamiinihivenainevalmiste, missä on muutakin kuin rikkiä?

Itse vetelen tällä hetkellä B-vitamiinien superkuuria, jos tuntohäiriöt vaikka johtuisivat B-vitamiinin puutteesta. Hierojan mukaan B-vitamiin(e)illa on myös suosiollinen vaikutus vatsakalvon tulehdukseen, joka mulla ilmeisesti myös on, joskin siihen sain jo tujummat lääkitykset lääkäriltä... Itseopiskeluna löysin myös tiedonjyvän, että B-vitamiineja suositellaan masennushoidon tueksi.

B1-vitamiinissa on muuten myös rikkiä, määristä en kyllä tiedä.

Itse olen siitä onnekas, että joskus saattaa ehkä vähän nipistellä vatsaa kerran kuussa. Siihen auttaa parhaiten rentoutuminen ja kuuma jyväsäkki. Kivuista kärsiville :paijaus:
Kolo-golo-nay
Aurora B.

ViestiKirjoittaja Walker » Ke 22 Heinä 2009 17:45

Aurora B. kirjoitti:Itse vetelen tällä hetkellä B-vitamiinien superkuuria

Oluessa on B-vitamiinia :lanppu: No siinä on Aukun hyvä syy tyhjennellä olutkoria :pepsodent:
"Without music, life would be a mistake" - Nietzsche
Walker

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ke 22 Heinä 2009 21:09

Oman hiusvärin esiinkasvattaminen alkaa jo pikkuhiljaa sujua hyvin. Viimeisenä laitettu väri on jo jonkin verran haalistunut, joten sen väri ei ole enää kovinkaan kaukana omien hiuksieni väristä. :) Viimeisestä hiusten värjäyksestä on siis kulunut noin 4,5 kuukautta. :superhymy:

Jotenkin vapauttavaa, kun ei tarvitse enää miettiä, koska värjäisi taas hiukset. Säästyy rahan lisäksi aikaa ja hermoja. :D
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long

Orla Gartland - You aren't special, babe
marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Santalaceae » Ke 22 Heinä 2009 21:49

Piti vaan kävellä keskustan läpi jumpalle, mutta päädyinkin perusteelliselle shoppailureissulle. Alle 2,5 tunnin en näköjään täällä selviä, ja siinäkin ajassa ehtii käydä läpi vain pari liikettä. Ostin sentään pääosin alennustuotteita, toisin kuin edellisellä kosto-osto-reissulla. Löytyi valkoiset kangaskengät, valkoiset housut ja yksi asiallinen harmaa toimistopaita. Kosmetiikkapuolelta löytyi Dermalogican tuotteita mukavalla 50 % alennuksella. Syksyn varalle bongasin kivat saappaat, mutta ne saivat tässä vaiheessa jäädä vielä kauppaan odottelemaan.

Harkitsin farkkulegginsien ostamista, mutta toistaiseksi jätin ne vielä kauppaan. Aavistan, että farkkulegginsit ovat yksi viimeaikojen parhaista keksinnöistä, mutta silti ne aiheuttavat samanlaista hermostuksen tunnetta kuin tavalliset legginsit aikanaan! Noin ihonmyötäisen vaatekappaleen kanssa voi mennä helposti metsään, varsinkin jos vaateliikkeen sovituskopissa on vain yksi peili, josta ei edes näe omaa takaulottuvuttaan. :virne: Minkähän takia asiakkaat eivät ole vieläkään nousseet kapinaan tuon peilipolitiikan takia, vaikka se on jatkunut jo monta vuotta?

Olen kyllä intoutunut shoppailemaan viime aikoina moninkertaisesti aikaisempaan verrattuna. Hassua. Täällä (Helsingissä) vaan näkee niin paljon hauskasti pukeutuneita ihmisiä, että itsekin haluaa yrittää. Ja kaupoissa on melkein aina jotain kivaa kun sinne eksyy. Ja sekin, että kun käy töissä on varaa ostaa. Lisäksi minulla on käynnissä selvästi jonkinlainen identiteettiprojekti, kun pitää muuntautua humanistista ammattitaitoiseksi toimistotyöläiseksi. (Ja sitten sitä toimistotyöläisyyttä vastaan pitää kapinoida vapaa-ajalla.)
Santalaceae

ViestiKirjoittaja Aurora B. » To 23 Heinä 2009 09:33

Walker kirjoitti:
Aurora B. kirjoitti:Itse vetelen tällä hetkellä B-vitamiinien superkuuria

Oluessa on B-vitamiinia :lanppu: No siinä on Aukun hyvä syy tyhjennellä olutkoria :pepsodent:

Mistä sä luulet, että mä sen superkuurin otan? Nimim. "kori päivässä" :keijo:
Kolo-golo-nay
Aurora B.

ViestiKirjoittaja skray » To 23 Heinä 2009 13:12

Mä värjäsin hiukset viime viikolla. Pitkästä aikaa ostin todella tumman (melkein mustan) ruskean hiusvärin. Tämmönen mulla oli muutama vuosi sitten aina. Onpa ollut ikävä näin tummia hiuksia. :sydän:

Mä oon nyt alottanu pillereiden napsimisen. Hyvin pyhkii vielä ainaki, kun ensimmäinen satsi alkaa olla lopuillaan. En ole vielä ainakaan huomannut itsessäni mitään muutoksia, ehkä niitä vielä tässä ilmestyy. Ehkä sitten muutaman kuukauden päästä voi jo joitakin muutoksen tuulia huomata pillereitä edeltävään aikaan verrattuna, tai ainakin huomaa onko niistä nyt sitten iloa millään tavalla vai ei, esim. menkkojen siirtämisten tms kanssa. Jotenkin en vaan vieläkään usko, että pikkuinen pilleri päivässä estää mua tulemasta raskaaksi. :salaliitto:

Alennusmyynnit on ihan pepusta, kun ei mitään kivaa oikeen itelle löydä enää. Kostinkin sitten tilaamalla H&M:n syyskuvastosta satasella vaatteita, joista olen jo etukäteen päättänyt palauttaa ainakin puolet. :muahaha:
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
skray

ViestiKirjoittaja damn » Pe 24 Heinä 2009 12:24

Kamalimmat menkkakivut ikinä :epäilevä: . Olen yrittänyt särkylääkettä napsia, että olo edes hiukan tokenisi.
Muutaman tunnin päästä pitäisi olla kykenevä lähtemään eka kaverin läksiäisiin ja sitten toiseen paikkaan viihteelle. Meikkasin ja laitoin hiukset ja seuraavaksi on vaatteiden valinnan vuoro. Ihan kuin minulla ois kamalasti edes valinnanvaraa :epäilevä: . Ensi kuussa lähden shoppailemaan ja ostan jotain nättiä vaatetta, ketuttaa kun vaatekaappi on täynnä kaikkea vanhaa ja kulahtanutta. Omistan lähinnä farkkuja ja bändipaitoja. Tykkään niistä kyllä muuten, mutta olisi joskus ihan jees pukeutua muuhunkin. Sitten ostan myös jotkut kivat kengät tai useammatkin ja heitän rikkinäiset kengät pois, en omista mitään muuta kuin rikkinäistä näemmä.

Kuulostampa kamalan negatiiviselta, mutta kivuista huolimatta olo on muuten todella hyvä. Odotan innolla iltaa, esimerkiksi kutsu tuonne läksiäisiin tuli yllättäen ja on todella mukavaa käydä siellä. Ja nähdä muutenkin ihmisiä, joiden kanssa ei yleensä tule vietettyä aikaa. :superhymy:
Fail, fail again, fail better.
damn

ViestiKirjoittaja Kibaya » La 25 Heinä 2009 19:46

Kokemus MSM-jauheesta!! :hehei:

Msm:hän on rikkiyhdiste, jota ihmisellä on jokaisessa solussa. Ja kun tämä rikki poistuu solusta esim. iskun, sairauden, muun syyn takia, syntyy kipua. Näin yksinkertaistettuna.

Meillä äiti kärsii kovista kivuista ajoittain MS-taudin takia. Rasitus tietysti pahentaa kipuja ja kiput lisäävät voimattomuutta. Itse en ole jauhetta kokeillut, kun olin ehtinyt tilaamaan tuon näytteen ja antamaan sen meidän äidille. Äiti on saanut siitä todella ison avun. Meillä kyllä tiedettiin msm:n positiiviset vaikutukset sisäisesti käytettynä jo ennen kuin törmättiin tuohon. Äiti sattui saamaan ulkomailta erästä nestemäistä msm-juomaa. Juotuaan sitä 3kk hän oli paljon, paljon paremmassa kunnossa. Eikä muuta muutosta elämään siinä hetkessä tullut. Ja mehun loputtua hyvät vaikutukset menivät menojaan n. 3kk sisällä. Summa summarum. Kokeilkaa edes. Tuo 10e ei mielestäni ole niin paljoa, jos se todella auttaa niihin menkkoihin. Itse sanoisin, että kannattaa aloittaa pari päivää ennen menkkojen alkua ja katsoa miten käy.

Itse käytän msm-voidetta tällä hetkellä jalkasärkyihin. Kun kävely ei ihan aina suju tasaisesti kahdella jalalla, vaan on linkkaamista, niin tottakai se enemmän käytetty kipeytyy. Msm-voide lievittää sitä lihasjomotusta ja tuntuu myös hyvältä.
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Aurora B. » Ma 27 Heinä 2009 13:11

Mä olen niiiiiin tyytyväinen :D Mun hiuksen on alkanut taas kiiltää. Oijoijoi kun onkin kiva katsella tuota kultaista välkettä omissa hiuksissa, joiden pelkäsin samentuneen ikiajoiksi. Naamakin oli harmaa, ja väsynyt, ja uurteinen. Kireäkin, jotenkin oudosti kulmikas. Mutta nyt, nyt on kuulkaas asiat toisin. Hiukset kiiltää, naamassa on väriä, kireys on kadonnut, iho on siloinen ja pehmoinen (no, ainakin aiempaan verrattuna) :superhymy: Mä luulin, että musta on tullut vanha ja raihnainen, kun olinkin vain raihnainen :keijo:

En tiedä, onko syynä saikku vai vitskut vai ulkoilu vai sosiaalinen elämä, vai kaikki yhdessä, mutta olo on kuin nuorella tytöllä :pomppuhymy:

Ei mulla muuta, halusin vain jakaa tämän iloisen asian jonkun kanssa, jonka eilen peiliin vilkaistessa huomasin :tilt:
Kolo-golo-nay
Aurora B.

ViestiKirjoittaja Kuolo » Ti 28 Heinä 2009 06:22

Aurora B. kirjoitti:Ei mulla muuta, halusin vain jakaa tämän iloisen asian jonkun kanssa, jonka eilen peiliin vilkaistessa huomasin :tilt:

Huomasitko peiliin vilkastessa jonkun muunkin kun ittes? :O:
Kuolo
Site Admin

ViestiKirjoittaja Aurora B. » Ti 28 Heinä 2009 08:42

Kuolo kirjoitti:
Aurora B. kirjoitti:Ei mulla muuta, halusin vain jakaa tämän iloisen asian jonkun kanssa, jonka eilen peiliin vilkaistessa huomasin :tilt:

Huomasitko peiliin vilkastessa jonkun muunkin kun ittes? :O:

:p No ei voi tohkeuksissaan kiinnittää huomiota lauseenmuodostukseen.

Toisaalta, peilistä näkyi myös armas soffaperuna, jonka kutsuin myös ihailemaan havaitsemaani kiiltoa :virne: Jostain syystä hän ei ollut ihan yhtä innostunut asiasta, kummallista :raps:
Kolo-golo-nay
Aurora B.

ViestiKirjoittaja annastindeli » Ti 28 Heinä 2009 20:57

Nyt kun pidin taukoa e-renkaasta niin tulikin menkat pari päivää aiemmin kuin pillereitten kanssa. Hyvä että tulinkin ajoissa kotiin käymään mökiltä, olisi muuten käynyt hassusti kun kuppi olikin täällä.

Helsingissä käydessä löysin aika lailla täydellisen laukun, se on pehmoinen (tekonahkaa), kohtalaisen hintainen, kivan värinen (harmaa) ja just silleen sopivan iso ja roikkuva. Ja sit ostin pari kaapua, pinnejä ja söpöt korvikset.
annastindeli

ViestiKirjoittaja urakka » Ti 28 Heinä 2009 21:00

Hormonitoiminta, perkele. :epäilevä:

Kohta pitäis koittaa kuukausittainen h-hetki, ja olo on sen mukainen. Jostain syystä tuntuu että vois syödä ihan mitä tahansa, ja ihan miten paljon tahansa, mutta ku maha ei vedä. :pillitys: Haaveilin päivemmällä lihaperunasoselaatikosta ihan onnessani, että kohta lämmitän sen ja sotken mössöön ihan sairaasti ketsuppia ja valkosipulia. Voin kertoa, että ei ole meikäläisen normaalia ruokavaliota. :epäilevä: Syöpötysoire on ollu aina jonkilainen, mutta nyt muutaman kuukauden aikana on ollu ihan hirveää suunnilleen viikko ennen menkkoja, kaupassa tekee mieli ostaa kaikkea, ulkona syömisestä ei tule yhtään mitään, ja oon lisäksi ihan tajuttoman pahalla tuulella ku kaikki mieliteot ei toteudu. En halua edes kuvitella minkälainen olisin tiineenä. :friikki:

Tyttöilen sitte sen verran, että rutisen Tyypille turvonneesta mahasta ja hankalasta olosta, saa nähdä miten pitkään se kestää meikäläisen elämöintiä. Kohta tähän tuskatilaan lisätään vielä ihan mieletön itkuherkkyys, joka onneksi kestää vaan pari päivää.

Että jos sais vaikka sellasen hyvin toimivan ruumiin, joka ei pistäis vähän väliä pakkaa ihan sekaisin. :huoh:
Miten hyvä on unohtaa: vain silloin voi rakastaa.
urakka

ViestiKirjoittaja Emilia » Ke 29 Heinä 2009 13:49

annastindeli kirjoitti:Nyt kun pidin taukoa e-renkaasta niin tulikin menkat pari päivää aiemmin kuin pillereitten kanssa. Hyvä että tulinkin ajoissa kotiin käymään mökiltä, olisi muuten käynyt hassusti kun kuppi olikin täällä.

Mullakin alkoi jo tänään semisti menkannäköset vaikka renkaanpoisto on vasta illalla. Nyt on kyllä jo toinen rengas putkeen eli yks taukoviikko jäi pitämättä, et ehkä kroppa ei vaan tahdo enää kolmatta rengasta putkeen. :p Ärsyttävää tommonen tiputtelu, vaikka onkin normaalia. Tahdon ite päättää omat vuotamiseni! :viha:

Mut :pomppuhymy:
Ei PMS:ää.
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Emilia

ViestiKirjoittaja annastindeli » Ke 29 Heinä 2009 18:58

No niin miäkin pidin kaks rengasta putkeen, ja meinasin tehdä niin jatkossakin.
Pillereillä tein samaa kun ei huvita joka kuukaus pitää taukoa. Lääkäriltäkin siitä
kysyin niin se sano ettei siitä mitään haittaa ole. Kuitenkin kun ekat pari päivää on
melko kivuliaat, niin ei huvita popsia särkylääkkeitä vähän väliä.
annastindeli

ViestiKirjoittaja damn » Ke 05 Elo 2009 11:29

Olin maanantaina shoppailemassa Tampereella tuntikausia ja en löytänyt mitään vaatetta :friikki: . Kaikki vaatteet näytti ihmeellisiltä rievuilta ja nekin harvat joita sovitin osoittutui ihan kamaliksi, eikä istunut mistään kohti. Tykkään kyllä esimerkiksi siitä, että osa t-paidoista on nyt sellaisia pidemmän mallisia, mutta kun ne on niin leveitä/löysiä, että näyttävät enemmän joltain raskausvaatteilta. Itselleni ei sovi sitten yhtään.

Mutta kengät sentään löysin. Aivan ihanat pitkävartiset mustaa nahkaa olevat Converset. Näyttävät hieman maihareilta ja ehkäpä juuri siksi niistä tykkäänkin niin kovin :hymyhali:. Hintaahan noilla oli vähän liikaakin, mutta kun nuo olivat tosiaan ainoat ostokseni, niin ajattelin että panostetaan sitten kunnon kenkiin.

Kunhan tästä joskus suihkuun kerkeän ja laittaudun, niin suuntaan kaupungille. Yritän vielä täältä löytää jotain vaatetta, ainakin alusvaatteita pitää hankkia. Ja sitten värjään hiukset.
damn

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ke 05 Elo 2009 11:30

Damn on ollu Tampereella eikä oo kellekään kertonu? :O:

Määki tarttisin kengät, vaikka kämppikseni mukaan niitä on ilmeisesti jo liikaakin. Haaveissa on jostain syystä teinitennarit, mutta converseja en suostu jalkaani laittamaan, kun löytyy samanlaisia kenkiä reiluina ja luomuinakin. Kuljetus on sitten asia erikseen... Elämä on vaikeaa.
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja damn » Ke 05 Elo 2009 11:36

Lyyra kirjoitti:Damn on ollu Tampereella eikä oo kellekään kertonu? :O:

:juoni:

Oli vähän semmonen epämääräinen ja kiireinen reissu, kun kävin Ankkarockissa Tampereelta käsin, niin melkein koko reissu kului nukkuessa kun yritin palautua festareista. Kaupungillakin kävelin niin jumissa ja sekaisin, että eipä toisaalta mikään ihmekään ettei mitään ostettavaa löytänyt.
damn

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ke 19 Elo 2009 14:00

:gaah:

Kolmas karnevaalipäivä jo ja oon vieläkin kipeänä. Maanantaina melkein oksensin ja takapäästä ruuttas liejua ihan yhtenään, ja tuska pahinta moneen vuoteen. Tissit ei kestä kosketusta vieläkään juuri ollenkaan. Tänäänkin on pitäny ottaa kipulääke, mutta eihän tuo tunnu auttavan. :huoh:

Että onkin ihanaa olla nainen. :epäilevä:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Fairy » Ke 19 Elo 2009 16:19

Olen pitkään lueskellut foorumia (myös edellistä, jonne muutaman viestin taisin uskaltautua kirjoittaa) ja pohtinut, onkohan minulla mitään annettavaa näihin keskusteluihin. Nyt toivon, että teillä olisi antaa vinkkejä tai kokemuksia pulmaani. Olen saanut korvakorut 15 vuotta sitten, mutta kyllästyin muutama vuosi sitten tulehtuviin korvareikiin, joten en ole käyttänyt korviksia vähään aikaan. Nyt kesällä olen saanut jonkin innostuksen, että haluan ehdottomasti korvikset takaisin korviini. Yllätyin, kun reiät eivät olleet umpeutuneet. vaikka tietenkään esimerkiksi hoitokorvikset eivät menneet reikiin lähellekään. Reikiä venyttääkseni laitoin korviin painavahkot korvikset. No, pian palasin takaisin maan päälle, kun korvan lehti turposi jälleen ja sisällä lienee taas mätää. Onko kenellekään tuttu tilanne? Desinfiointiainetta olen siis käyttänyt, niin korviin kuin koruihinkin. Pitäneeköhän minun vain hylätä toivo korvisten käytöstä :hämillään:
Fairy

ViestiKirjoittaja heartless » Ke 19 Elo 2009 17:20

Minkälaisia koruja käytät? Itselläni on muutaman kerran tulehtunut korvareiät jos olen käyttänyt jotain muuta kuin hopeisia tai kultaisia koruja. Päivän ajaksi voin laittaa huoletta melkein mitä tahansa rihkamaa korviin, kunhan en jätä mitään yöksi ja puhdistan reiät kunnolla. Hopeakoruja taas pystyn käyttämään koko ajan ilman mitään ongelmia.

Niin, ja tervetuloa foorumille! :)
Doors are for people with no imagination.
(Skulduggery Pleasant)
heartless

EdellinenSeuraava

Paluu Huuhaa