heartless kirjoitti: mulle sanottiin että mua ei voida ottaa opiskelemaan ammattikouluun (olin hakenut pk-todistuksella) sillä olen käynyt lukion.Tuo tuli kyllä ihan puun takaa, monet mun tutut ovat kirjoittaneet ylioppilaaksi ja sen jälkeen käyneet amiksen pk-pohjaisella linjalla. Ilmeisesti jonkun asetuksen mukaan semmoinen ei ole nyt mahdollista.
Jos koulu on semmoinen, minne haluat, niin pistäpä kyselyä vaikka rehtorille, että mihin tuo oikein perustuu.
Ilmeisesti ammattikoulun pääsyvaatimuksia ollaan vastikään katsottu uudelleen, mutta ei ainakaan minun korviini
ole osunut semmoista, etteikö lukion jälkeen voisi päästä amikseen.

Tuo tuli kyllä ihan puun takaa, monet mun tutut ovat kirjoittaneet ylioppilaaksi ja sen jälkeen käyneet amiksen pk-pohjaisella linjalla. Ilmeisesti jonkun asetuksen mukaan semmoinen ei ole nyt mahdollista.
. Itsekin löysin unelma-ammattini ammattikoulun tarjonnasta pari vuotta sitten ja innoissani aloin täyttää hakemuksia kouluun. Kunnes huomasin etten voi hakea sinne, koska olen käynyt lukion! Niin väärin! Kaverini olisi halunnut samalle alalle hakea, mutta silläkin lukiotodistus ja se soitti sinne ammattikouluun ja kysyi mikä on ongelma. Ne olivat vaan nauraneet ja sanoneet että eehei, et vaan voi hakea kun olet jo lukion käynyt. Olen katkera.

Pidän peukkuja, että haastattelu menee hyvin.
Ai kiesus en olisikaan keksinyt parempaa foorumia kertoa vähän mistä tämäkin kana pissii. Jes, joutuu muuten tuo vänkyrä melkoisen koville siinä keskustelussa. 

-silmillä voi mennä töihin, mutta näillä yöunilla päädyn fyysisessä työssä luultavasti kääre pään ympärillä taysiin. Oon menny kuuliaisesti töihin joka hemmetin oksennustaudissa ja kuumehoureessa, mutta nyt oikeesti saa jo riittää.

Myös niihin jonkun perseen lakipykälän kannalta irrelevantteihin asioihin, kuten ihmisyyteen ja unenpuutteeseen.