Ilmoitusta

Re: Ilmoitusta

ViestiKirjoittaja viima » Ke 16 Heinä 2008 17:37

Shay kirjoitti:
viima kirjoitti:Eilen olisi vaikka voinut käydä asuntoesittelyssä Helsingin Kruunuhaassa, 14 m2, 530 e/kk taisi olla asunnon koko ja hinta.

:rotflmao:
Onko Heslingisä noin paha asuntopula, kun siivouskomerojakin jo pistetään vuokralle?

No, olisi siinä kai ollut parvikin. :virne:

Vuokramarkkinoita katseltuani huomasin, että onhan niitä asuntoja tosiaan myytävänäkin. Nyt onkin pohdittavana, että kannattaisiko maksaakin itsensä kipeäksi vuokran sijaan lainanlyhennyksillä. Ja jos kannattaisi, niin missähän kaupungissa sitten. :raps:
viima

ViestiKirjoittaja Lumikki75 » Ke 16 Heinä 2008 18:12

viima kirjoitti:Ja jos kannattaisi, niin missähän kaupungissa sitten. :raps:

Missä vaan paitsi ei Helsingissä. Joka kerta ällistyn sitä hintatasoa: täällä periferiassa ( :epäilevä: ) saa kunnollisen kokoisen omakotitalon omalla tontilla samaan hintaan kuin Helsingissä jonkun kaksion - tai no ainaskin melkein.
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't.
- Douglas Adams -
Lumikki75

ViestiKirjoittaja Suvi » Ke 16 Heinä 2008 19:43

Maija kirjoitti:En oikein saa itsestäni tänne mitään järkevää irti. Tai edes järjetöntä.

Vähän sama juttu, olisi asiaakin, mutta en jaksa kirjoittaa.

Pitäisi siivota. Jätin jumpankin väliin ihan sen takia,
ja mitä olen saanut aikaan - en mitään.
Tilttiin meni myös ihminen.
Suvi
Keijodemoni

ViestiKirjoittaja Migreeni » Ke 16 Heinä 2008 20:37

Olen viettänyt tällä viikolla antisosiaalista aikaa. Toisaalta on ollut tosi kivaa, kun on saanut vain olla möllöttää töiden jälkeen ja olen saanut myös paljon aikaiseksi kotosalla. Olen siivonnut ja sisustanut, sekä lukenut ja tehnyt kaikkia ihmeellisiä omia projekteja. :virne:

Toisaalta on ollut tylsää ja ahdistavaa... En oikein osaa olla yksin. :hullu:

---

Roiskautin äsken noin puolet majoneesipurkin sisällöstä pitkin keittiön pöytää... En tiedä miten siinä onnistuin, mutta siivota se varmaan täytyy silti... :gaah:

Ja urheilukentältä kuuluu kaikenlaista möykkää tänne, kun ikkuna on auki... Oikeastaan ihan kiva, niin tietää, että sisällä istumisesta huolimatta on elämää ympärillä.
Kumpi ja Kampi tappeli. Sitten paikalle tuli Jouko ja Kosti.
Migreeni

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ke 16 Heinä 2008 22:15

viima kirjoitti:
Sen sijaan olen aloittanut toimenpiteet ko. puutteiden korjaamiseksi esimerkiksi selaamalla asuntoilmoituksia. Eilen olisi vaikka voinut käydä asuntoesittelyssä Helsingin Kruunuhaassa, 14 m2, 530 e/kk taisi olla asunnon koko ja hinta. Eipä tosin tullut tuolla käytyä jostain syystä. :epäilevä: Tuo on tietysti räikeä esimerkki, mutta Helsingin vuokratasoon tutustuttuani luulen, että kaupungista on taloudellisesti järkevämpää paeta johonkin hieman edullisemmille vuokra-asuntomarkkinoille.

Se on muuten Kruununhaka, jos tarkkoja ollaan. Äännettäessä ero ei kuulu, koska se sanotaan Krunikka :virne: Siinä toisella puolella siltaa voi löytyä halvempiakin ratkaisuja asuntopulaan.

Toisaalta Danny muutti aikanaan Porista Helsinkiin ja asui äitinsä ja veljensä kanssa kahdentoista neliön asunnossa osoitteessa Unionkatu 39. [Hyödyllistä knoppitietoa arjen haasteisiin.] :raps:

---

Itsellä ratkesi housut perseestä. Kenkiä laittaessa uskon tämän sattuneen, vaikka usein liian pienissä housuissa ensimmäinen askel on ratkaiseva. No nämä olivatkin vanhat housut, jotka otin käyttöön, kun huomasin niihin mahtuvani hienoisen laihtumiseni myötä. Tai mahtuvani ja mahtuvani, kun hajosivat, mutta kyllä niillä reilun viikon kulki ihan sujuvasti.

--

Töissä aika lailla same old, ei jaksa koko aikaa olla enää edes huolissaan, vaan se alkaa vakiintua sellaiseksi vähän tylsäksi, muttei nyt muuten mitenkään valtavaa huolta aiheuttavaksi jutuksi.
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ke 16 Heinä 2008 22:40

Olin juuri saunassa. :sydän: Tuo meidän puukiukaalla varustettu saunamme on tosin aika pieni, joten aika nopeasti siellä tulee ahdistava olo. Nyt saunoin tauko mukaan lukien vähän yli puoli tuntia. Mikäpä mukavampaa kuin kesäilta, sauna ja saunan terassilla istuskelu. Niin ja saunajuomien naukkailu. :p Ja saunomisen lomassa tuli pitkästä aikaa juteltua isän kanssa jopa yli minuutin keskustelu. :) Juu, tosiaan. Saunoin siis isäni kanssa.

Niin ja oli mulla saunajuomakin. Lonkero :sydän: (Se oli tosin lämmin :( , koska viime tipassa päätinkin ruohon leikkuun jälkeen mennä saunaan enkä ollut lonkeroa tajunnut kylmään laittaa.)

Mukavaa silti. :D
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long

Orla Gartland - You aren't special, babe
marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja shaana » Ke 16 Heinä 2008 23:10

Äiskä oli hakenut lomaosakkeen (taas, kohtahan se asuu puolet vuodesta Lapissa .. ) Maskusta, ja sanoi hakeneensa naapurista siitä talosta, jossa pikkushaana vietti elämänsä alkutaipaleen siitä puolivuotiaasta kaksi ja puolivuotiaaksi. Olisin halunnut olla mukana, enhän minä mitään moisesta ajasta muista. :hullu:

Repesin kuin Pascalin byysat lukiessani kertomusta aiheesta, anteeksi se. Voiko / kannattaako niitä parsia? :paijaus:

Join kaksi kuppia iltakahvetta eli ei unta vähään aikaan! Lisäksi hotlalla soittelisi kuuleman mukaan PMMP, mua kosiskeltiin matkaan, mutten taida keskellä viikkoa kehdata, siepotteluksi menisi mahdollisesti.. :raps: Nääh, olkoon.
Aurinko, sinä sanoit kun katselimme kuuta.
shaana
Kuivaliha

ViestiKirjoittaja viima » Ke 16 Heinä 2008 23:25

Pascal Lemoix kirjoitti:Se on muuten Kruununhaka, jos tarkkoja ollaan. Äännettäessä ero ei kuulu, koska se sanotaan Krunikka :virne: Siinä toisella puolella siltaa voi löytyä halvempiakin ratkaisuja asuntopulaan.

Ei auta sillan yli meno, ellei sitten mene useammankin sillan yli Kontuloihin, Jakomäkiin, Espoisiin ja Vantaisiin asti, minne taas en monistakaan käytännön syistä johtuen ole menossa. Ensimmäisen sillan ylittämällä saa joitain neliöitä lisää, mutta alle 500 euron ei irtoa vapailta markkinoilta mitään, ellei halua muuttaa asumaan lämmitetylle autopaikalle. Kun reilu vuosi sitten haeskelin asuntoa samoilta kulmilta, sai hieman reilulla 500 eurolla aika varmasti jonkinlaisen 20-25 neliöisen luukun, eikä tuonhintaisten näytöissä suuresti tungeksittu koska hyvällä tuurilla pääsi alle 500 euroonkin.

Nyt hyvällä tuurilla näyttää pääsevän alle 550 euroon ja varmasti asunto irtoaa, jos valmistautuu maksamaan 550-600 euroa kuussa. Ellei sitten lähde jonnekin kauemmas. Osviittaa tästä tuli huomattua jo viime kuussa, kun ihmettelin työpaikan ikkunasta kadun toisella puolella seisoskellutta noin 30 hengen, etupäässä nuorisoikäistä joukkiota. Kun paikalle sitten asteli mies puku päällä, arvasi sen vuokra-asuntoesittelyksi. Piti katsoa netistä, millainen unelma-asunto kerää noin ison joukon katsojia ja 22 tai 23 neliötä siinä oli, vuokra noin 540 euroa kuussa. Ja tuohon pääsemiseksi siis tarvittiin sitä tuuria, eli käytännössä miellyttävää, tupakoimatonta ja lemmikitöntä olemusta ja mielellään vakituista työpaikkaa lääkärinä/juristina/jne.

Tosin ei mua kyllä ihmetytä sekään, ettei yksityisiä vuokra-asuntoja ole Helsingissä kauheasti tarjolla: eihän kenelläkään tavis-palkansaajalla ole mitään mahkuja makuuttaa yli 100 000 euron pääomaa jossain vuokra-asunnossa, ellei sitä ole ostettu 17 vuotta sitten ja sen sekä oman asunnon lainoja sittemmin jo pääasiassa maksettu.
viima

ViestiKirjoittaja shaana » Ke 16 Heinä 2008 23:36

Kyllä yksityiseltä voi saada esmeks Kalliosta alle neljän sadan kuukaudessa parikymmentä neliöisen yksiön. Ja tämä on fakta. En väitä, että niitä on joka nurkalla ja vapaana, mutta kyllä niitä olemassa on.
shaana
Kuivaliha

ViestiKirjoittaja Sippura » To 17 Heinä 2008 10:29

Mä sain eilen elämäni ekan kunnollisen pyöräilykypärän :D Avokki osti sen mulle,
kun oli huolissaan mun työmatkapyöräilystä ja mahdollisista kaatumisista/kolareista.
Niin siis olisinhan minä itsekin sen voinut ostaa, mutta kun tukka litistyy ja n. 100
muuta (huonoa) tekosyytä :jaaha: Halpa henkivakuutushan tuo on.

Alkuviikko oli aivan järkyttävän karmea töitten puolesta, mutta mä olen ihan hirveän
onnellinen tällä hetkellä. Rinnassa tuntuu sellainen lämmin tunne ja muutenkin kaikki
tuntuu olevan hyvin. Ihana olo.
And they can't build a satellite to tell you how loved you are
Sippura
Epäkelpo jäsen

ViestiKirjoittaja Vanilla » To 17 Heinä 2008 13:05

En ole käynyt täällä viikkoon. :o: Pelottavaa. Enkö olekaan addikti? Enkö kannakaan korttani kekoon arktisten bussien (muistinko edes nimen oikein) ohittamisessa?

Kävinpäs tosiaan kotikonnuilla kahden päivän ajan. Ei siellä mitään jänskää näkynyt, mikä tosin ei ollut yllätys. Yhtä vanhaa ystävää näin sattumalta, toiselle yritin soittaa, mutta tällä oli puhelin kiinni. Muuten löhösin kotona ja nautin äidin tekemästä ruuasta.

Nyt olen vielä viikon ja kahden päivän ajan koirallinen ihminen. Haukku tuli meille hoitoon perjantaina, kun isä ja äiti reissaavat pitkin Etelä-Suomea. Jee! Olen tuntenut itseni kovin reippaaksi, kun on pitänyt töissä juoksemisen lisäksi juoksuttaa (no okei, kävelyttää) koiraakin iltasella. Tunnin mittaisen lenkin olen käynyt joka päivä, ja lisäksi tietysti pari-kolme pikkulenkkiä. Luulen, että olen laihtunutkin muutaman kilon. Ihailen litteää vatsaani peilistä joka päivä. :superhymy:

Töissä on kyllä ollut aivan hurja tahti. Mun pitää opastaa kesätyöntekijöitä, mikä aiheuttaa mulle kovasti hämminkiä - he kun ovat minua useita vuosia vanhempia. En halua enkä osaa sanoa tiukasti, vaikka nämä tytöt tuntuvatkin tekevän kovasti turhauttavia virheitä. Eivät ole jotenkin vieläkään päässeet rytmiin sisälle. Se tarkoittaa sitä, että mie joudun suunnilleen lentämään, jotta saadaan kaikki tehtyä. Tuossa työssä täytyy olla nopea ja tehokas, jos aikoo oikeasti pärjätä. Nämä tuntuvat vain haahuilevan, eivätkä yritäkään tehdä juttuja nopeammin ja helpommin, vaikka mie yritän näyttää mallia. Sanovat vain, että ne nopeus- ja laatutavoitteet, joihin pitää päästä, ovat aivan mahdottomia saavuttaa. No yrittäisivät edes, onnistuu se minultakin, vaikken ole kauaa tuolla töissä ollutkaan! Enkä kuitenkaan halua olla mikään pahis, joka suunnilleen piiskaa kesätytöt hengiltä. :hullu:

Tänään on vapaapäivä, ihanaa. En ole vielä jaksanut edes syödä aamupalaa, vaikka nälkä kurniikin jo mahassa.
"Kyllä se hyvin menee, kun vaan muistaa hengittää oikein."
Vanilla

ViestiKirjoittaja Outolintu » To 17 Heinä 2008 19:21

Sellaista pientä ilmoitusluontoista, että työsopimus on tänään postitettu ja syksyllä tämän tytön tavoittaa sitten Norjasta. :bubbles: Käytännön asioissa on ihan liikaa hoitamista, ja olen varma, että tulen itkemään vielä monet ahdistusitkut, ainakin perillä siellä kaukana. Mutta ressaa sitten kun ressattaa, nyt tuntuu vielä yllättävän vähä-ahdisteiselta.

Mutta osaan jo sen verran kieltä, että voin pyytää vaihtamaan englanniksi:
Jeg kommer fra Finland. Jeg snacker norsk men forstår ingenting :pepsodent:
“I meant," said Ipslore bitterly, "what is there in this world that truly makes living worthwhile?"
Death thought about it.
Cats, he said eventually. Cats are nice.”
Outolintu

ViestiKirjoittaja Migreeni » To 17 Heinä 2008 20:31

Norjassa vastikään vierailleena huomasin, että kieli on siellä yllättävän vaikeaselkoista. Vaikka osaisi ruotsiakin, niin puhuttu Norja on tosi vaikeaa ymmärtää.
Onnittelut Oudolle linnulle silti uudesta työstä. Onhan se aina jänskää lähteä ulkomaille töihin. :)

---

Mulla ei tapahdu elämässä mitään erikoista. Paitsi, että huomenna näen taas kultani :pomppu:
Kumpi ja Kampi tappeli. Sitten paikalle tuli Jouko ja Kosti.
Migreeni

ViestiKirjoittaja heartless » To 17 Heinä 2008 23:24

Voisin kirjoittaa tähän pitkät sepustukset viime päivien tekemisistäni, mutta taidan tiivistää kaiken oleellisen ilmoittamalla, että olen onnellinen. :)
Doors are for people with no imagination.
(Skulduggery Pleasant)
heartless

ViestiKirjoittaja Maija » Pe 18 Heinä 2008 01:09

Olin tulossa tänne rutisemaan jostakin aivan turhasta, mutta sitten luin Outolinnun, Migreenin ja heartlessin hyvistä uutisista, enkä voinut olla piristymättä. Onnittelut siis kaikille onnekkaille ja suurkiitokset tästä hyvästä mielestä, jonka sain viesteistänne. :hymyhali:
Maija

ViestiKirjoittaja @gen.fi » Pe 18 Heinä 2008 10:23

Tekisimieli maata selällään lattialla parvekkeen ovi auki, kuunella sadetta ja musiikkia punaviiniä juodessa.
Elämä on tie jonka määränpäätä en voi valita, vain suunnan sille.
@gen.fi

ViestiKirjoittaja Fantsu » Pe 18 Heinä 2008 12:35

Kaikenmoisten reissujen jälkeen vihdoin kotosalla - nyt ei varata kyläreissuja minnekään! Koti....!
Fantsu

ViestiKirjoittaja Maija » La 19 Heinä 2008 00:15

Mullon (hik!) hikka. Tuli tänään juotua punkkua enemmän kuin tarpeeksi ja lisää olisi ilmeisesti tarjolla. Huomenna sama rumba uudestaan. Ihmiseksi, joka ei pidä Porista, vietän kyseisessä kaupungissa ihmeen paljon aikaa. :virne:

Suomi voitti Epsanjan lentopallon maailmanliigassa, I'm happy. So happy. And drunk. :superhymy:
Maija

ViestiKirjoittaja shaana » La 19 Heinä 2008 06:35

Ehhee :superhymy:

Huamenta. Joo mä kömmin takasin punkkaan. :huoh:
shaana
Kuivaliha

ViestiKirjoittaja Kibaya » La 19 Heinä 2008 22:05

Voi huoh sentään.

Moi vaan täältä Vaasan jostain huudeilta. En todella tiedä missä olen, sillä olen saapunut toisen vanhempani ja hänen perheensä luo :epäilevä:. Tai johonkin, missä on paljon, paljon metsää.

Tänään on ollut vinhaa. Lähdin aamulla heti aamusta meidän teatterin lavasteisiin harjoittelemaan omaa osuuttani siinä jutussa, eli äänentoistolaitteiden käyttöä. Olen ihan pihalla niiden kanssa. Totaalisesti. Osaan nyt kyllä kytkeä johtoa, mutta älkää kysykö mitään sen enempää. En tiedä.

Sieltä minut haettiin polttareihin tekemään kasvohoitoa morsiammelle ja sieltä kiiruhdin junaan, että pääsen tänne Vaasaan. Seinäjoelle asti olin mennytkin junalla, mutta matka siitä eteenpäin oli täysin tuntematon. Olihan se aika villiä, ja villimpää on täällä ihan perillä asti. Kun ei tämä ole ihan keskustan alueella. Ja en todella tiedä missä olen.

Huomenna matkaan takaisin lentämällä, kun aikataulut pukkaa päälle. Nukkuminen voisi ehkä tässä kohtaa tehdä terää. Mutta ei voi sanoa muuta kuin "voi Huuuuh-huuuuh". Se on aika vallitseva olotila tässä hetkessä. Toinen on "v***u apua!" :keijo:.

Näin hetki sitten ensimmäisen kerran sisareni, joka on jotain 2.
Tähän voi laittaa vain hymiön.
:sekopää:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Maija » La 19 Heinä 2008 22:50

En ole ihan varma, mutta mulla on tainnut olla melko täydellinen ilta. :D

Päätin eräästä päähänpistosta sekä Porin sateisesta säästä johtuen skipata Jazzit tältä päivältä ja suuntasin Tampereelle katsomaan (yllättäen) Suomi - Espanja -lentopallo-ottelua. Tunnelma oli mahtava, saimme hyvät paikat, Suomi jyräsi tappiomielialalla olleen Espanjan ja muutenkin pelin jokainen osa-alue toimi. Mahtavaa!
Ilmeeni taisi olla jotakuinkin seuraavan kaltainen: :pilvi:
On myös pakko mainita, että suunnilleen puolet Suomen maajoukkueesta on VaLePan kasvatteja. Khih.

Olisin mennyt Poriin jazzkadulle kuuntelemaan Shaggya, sillä kyseisen herran musiikkiin liittyy niin paljon hauskoja muistoja, mutta se jäi nyt kokematta. Ei kuitenkaan huolta, pelin aikana jäähallissa soitettiin Shaggya. Muuta en sitten tarvinnutkaan.

Peli oli yllättävän pian ohi ja lähdimme metsästämään ruokaa. Samalla ajoimme Ratinan ohi ja sain ilmaiseksi nauttia tovin Iron Maidenista. :sydän:
Sain myös ruokaa ja kotimatka saattoi alkaa.

Nyt olenkin siis kotona vailla huolia. Krapulaakaan ei huomenna ole tiedossa, joten olen tyytyväinen. Pian saunaan, jonka jälkeen voin käpertyä nurkkaan lukemaan hyvää kirjaa ja mutustamaan minttusuklaata. Elämä on parhaimmillaan aivan ihanaa! :superhymy:

Lisäsin turhaa knoppitietoa.
Maija

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Su 20 Heinä 2008 00:04

Menin ostamaan housuja. Myyjä sanoi heti, että eikö vanhat pysy päällä. :virne: Niin kovasti olen laihtunut. Oli ne kyllä melkein puhkikin, mutta se on sivuseikka.

Kunhan vain muistaa sen Markus Kajon vanhan viisauden, että on noloa mennä ostamaan housuja rikkinäisissä housuissa.
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja Dnd » Su 20 Heinä 2008 08:48

Huomenta ja hyvää yötä kaikille. Taidan mennä nukkumaan.

Meidän kylällä oli "joskus tiettynä aikana kylällä vaikuttaneen nuorison kokoontuminen" tai jotain sinnepäin. Lähdin katsomaan meininkiä iltasella ja kotiuduin juuri.
Onko olemassakaan kokonaista totuutta?
Dnd
Outo marsilainen kivi

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ma 21 Heinä 2008 08:18

Lensin sitten eilen kotiin sieltä Vaasasta :epäilevä:.
Kone oli lähes täynnä ranskalaisia heeboja. Ja muutama jenkkiläinen kuului joukosta. Ranskalaiset piti aika huolella meteliä. Vaikka kone oli pieni ja lentometeli oli ihan kohtalainen siinä missä istuin, niin silti se melu oli jotain naurettavaa.
Kuuntelin musiikkia mp3:lla niin kovalla kuin korvat kesti, ja silti se huuto tunki läpi. Go ranskalaiset, go!
Laskeutumisen jälkeen odotettiin vain 45 min laukkuja. Aikataulu pukkasi pahasti päälle ja meinasin menettää hermot, mutta vain melkein.

Käynti siellä oli kuitenkin ihan hyödyllinen, vaikkei kaikiltapuolin mitenkän mukava.
En aio käydä isäni luona ihan heti uudestaan. :bubbles:

Tämä viikko menee tasan tarkkaan ja joka päivä työ - teatteri-akselilla. Kotona käyn vain pyörähtämässä = nukkumassa.
Sunnuntaina on ensi-ilta. Nyt painetaan täysillä.
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Fantsu » Ma 21 Heinä 2008 10:46

Harvinaisen hitaasti laukut kyllä tulevat. Meilläkin meni lomalta tullessa se 45 minuuttia.
Fantsu

EdellinenSeuraava

Paluu Huuhaa