Naisten oma ketju! (miesvaroitus!)

Re: Naisten oma ketju! (miesvaroitus!)

ViestiKirjoittaja Kibaya » Pe 25 Marras 2011 22:36

skray kirjoitti:Ja kohta ootki 25 ja saat sen kutsun massakokeisiin, joka tehdään kaikille(?) 25-vuotiaille naisille ja jonka kaupunki/kunta kustantaa, ettei yths:n vaan tartte..

Ai tommosiakin on :keijo:
Oon ollut 25 melkein 5 vuotta sitten :virne:
Ihan never heard-tavaraa
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja skray » Pe 25 Marras 2011 23:02

Kibaya kirjoitti:
skray kirjoitti:Ja kohta ootki 25 ja saat sen kutsun massakokeisiin, joka tehdään kaikille(?) 25-vuotiaille naisille ja jonka kaupunki/kunta kustantaa, ettei yths:n vaan tartte..

Ai tommosiakin on :keijo:
Oon ollut 25 melkein 5 vuotta sitten :virne:
Ihan never heard-tavaraa

Aijaa, täälläpäin (tai ainakin mun kotikaupungissa) tosta jauhetaan jo lukiosta asti, tai ainakin siitä, kun on kokeelle tarvetta esim. pillereiden takia... :virne:
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
skray

ViestiKirjoittaja Lyyra » Pe 25 Marras 2011 23:18

Joo, mä luulen, kuule, että toi on ihan joku teidän oma paikallinen erikoisuus. Ei oo mullekaan koskaan tultu tarjoamaan erikseen. :keijo:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja heartless » La 26 Marras 2011 17:05

Joo ei täälläkään mitään kutsua ole tullut. Olis kyllä ollut ihan kiva jos olis, oon kanssa jahkaillut jo ties kuinka monta vuotta sitä, kun pitäis mennä, edelliskerrasta on jo sen verran aikaa. Sais vaan aikaiseksi, aina on ollut mukamas jotain tärkeämpää hommaa.
Doors are for people with no imagination.
(Skulduggery Pleasant)
heartless

ViestiKirjoittaja Emilia » La 26 Marras 2011 17:27

Mulle tuli massakutsu 25-vuotiaana Helsingin kaupungilta. Taas pitäis mennä itsekin.
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Emilia

ViestiKirjoittaja Suvi » La 26 Marras 2011 20:53

Emilia kirjoitti:Mulle tuli massakutsu 25-vuotiaana Helsingin kaupungilta. Taas pitäis mennä itsekin.

:femmat:

(Gynekologilla käynti vaan on ällöttävintä mitä tiedän :P Toisaalta siinä on tosiaan se hyvä puoli, ettei se kestä kauan. )
Tilttiin meni myös ihminen.
Suvi
Keijodemoni

ViestiKirjoittaja Shay » La 26 Marras 2011 23:38

Kyllä siitä gynekologilla käynnistä aina hengissä selviää. Inhaahan se on. Mukava lääkäri helpottaa aina asiaa.
Terveystalolla oli ällö neuroottinen naisgyne. :p Muuten en oo törmänny inhottaviin gyneihin... lääkäreihin kyllä.
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Shay
Hukkasusi

ViestiKirjoittaja skray » Su 27 Marras 2011 11:45

Muistan Lumikin joskus vanhalla(?) fordella maininneen, että gynellä käynti on inhottavaa, mutta saapa sitte tietää onko kaikki kunnossa, mikä on tärkeää.
Olen samaa mieltä hänen kanssaan. Sama homma hammaslääkärissä käymisen kanssa. Ei sekään herkkua ole, mutta saapa sitte taas homman haltuun, ennen kuin on jotain todellisia ongelmia hampaiden kanssa.
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
skray

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Su 27 Marras 2011 15:35

skray kirjoitti:Muistan Lumikin joskus vanhalla(?) fordella maininneen, että gynellä käynti on inhottavaa, mutta saapa sitte tietää onko kaikki kunnossa, mikä on tärkeää.
Olen samaa mieltä hänen kanssaan.

:femmat: Tästä syystä mä olin pikkuisen pettynyt, kun en päässytkään papa-kokeeseen. Vaikka en uskokaan mitään olevan vialla, on se aina helpottavaa, kun saa siihen varmistuksen. :hullu:

Ensi viikolla on vuoden ekat pikkujoulut. :täpinä: Pääsee tyttöilemään pukeutumisen suhteen. :tyttö: :D
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long

Orla Gartland - You aren't special, babe
marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja kaneli » Ma 28 Marras 2011 12:16

Shay kirjoitti:Kyllä siitä gynekologilla käynnistä aina hengissä selviää. Inhaahan se on. Mukava lääkäri helpottaa aina asiaa.
Terveystalolla oli ällö neuroottinen naisgyne. :p Muuten en oo törmänny inhottaviin gyneihin... lääkäreihin kyllä.

Musta tuntuu, että mulle sattuu aina tosi töykeä gyne kohdalle. :hullu:
Muut lääkärit mulla on yleensä ollu ihan ok, joillekin tosin suurin piirtein itse diagnosoinut vaivani. :virne:
It's all make believe, isn't it?
kaneli
Vastarannan keijo

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ma 28 Marras 2011 14:40

kaneli kirjoitti:
Shay kirjoitti:Kyllä siitä gynekologilla käynnistä aina hengissä selviää. Inhaahan se on. Mukava lääkäri helpottaa aina asiaa.

Musta tuntuu, että mulle sattuu aina tosi töykeä gyne kohdalle. :hullu:

:paijaus: Harmi, että olet joutunut tuollaisia gynejä kohtaamaan.
-------

Mulla on ihana tyttöilyolo. Ihana hame päällä ja kotoa lähtiessä olisi tarkoitus laittaa kivat nilkkurit jalkaan. :tyttö: Voisi ehkä laittaa meikkiäkin. :)
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long

Orla Gartland - You aren't special, babe
marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Shay » Ma 28 Marras 2011 17:48

kaneli kirjoitti:Muut lääkärit mulla on yleensä ollu ihan ok, joillekin tosin suurin piirtein itse diagnosoinut vaivani. :virne:

No, tietäähän sen, ettei ne lääkärit oikeasti tiedä mitään. :virne:

--

Mää tulin tänään siihen tulokseen, että kulutustavaran eliniän tahallinen lyhentäminen ei ulotu vain elektroniikka/kodintavarateollisuuteen vaan myös
kosmetiikan pariin. Mun luomivärit kestää hyvin, kun niitä kuljettaa matkalaukussa ja tiputtelee lattialle, mutta sitten ne jossain vaiheessa vain yhtäkkiä
rupeaa murentumaan. Tänään kävi samoin mun puuterille. Lumenella ei ole puhtaita jauhoja pussissaan. :salaliitto:
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Shay
Hukkasusi

ViestiKirjoittaja puolikarkea » Ma 28 Marras 2011 18:29

Shay kirjoitti:
kaneli kirjoitti:Muut lääkärit mulla on yleensä ollu ihan ok, joillekin tosin suurin piirtein itse diagnosoinut vaivani. :virne:

Mitä lie valelääkäreitä. :nirppa:
minulle jää kertomus
joka muistuttaa elämääni
puolikarkea

ViestiKirjoittaja L-S » Ma 28 Marras 2011 20:32

Shay kirjoitti:Mää tulin tänään siihen tulokseen, että kulutustavaran eliniän tahallinen lyhentäminen ei ulotu vain elektroniikka/kodintavarateollisuuteen vaan myös
kosmetiikan pariin. Mun luomivärit kestää hyvin, kun niitä kuljettaa matkalaukussa ja tiputtelee lattialle, mutta sitten ne jossain vaiheessa vain yhtäkkiä
rupeaa murentumaan. Tänään kävi samoin mun puuterille. Lumenella ei ole puhtaita jauhoja pussissaan. :salaliitto:

Mua on kanssa aina ärsyttänyt, kun luomivärit ja puuterit aina jossain vaiheessa murenevat ja sitten niitä on melkein mahdotonta käyttää sotkematta ympäristöään. :norsu: Valmistajien salaliitostakos se johtuukin :raps:
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja Emilia » Ma 28 Marras 2011 21:18

L-S kirjoitti:
Shay kirjoitti:Mää tulin tänään siihen tulokseen, että kulutustavaran eliniän tahallinen lyhentäminen ei ulotu vain elektroniikka/kodintavarateollisuuteen vaan myös

Mua on kanssa aina ärsyttänyt, kun luomivärit ja puuterit aina jossain vaiheessa murenevat ja sitten niitä on melkein mahdotonta käyttää sotkematta ympäristöään. :norsu: Valmistajien salaliitostakos se johtuukin :raps:

Nou hätä tytöt. Pikkasen vaivaa ni ne on taas kuin uusia.
Toivottavasti pirtua löytyy kaapin pohjalta. :virne:

http://www.youtube.com/watch?v=a0IatsKbvGU

Hemmetin ärsyttävää toki toi murentuminen. :viha:
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Emilia

ViestiKirjoittaja heartless » Ti 29 Marras 2011 19:14

Kävin kampaajalla ja perinteisen "otetaan vaan vähän latvoista" leikkauksen sijaan leikattiinkin oikein reilummalla kädellä ja aiemmin lapaluihin asti ulottunut tukka on nyt siisti polkka. :sydän:
Doors are for people with no imagination.
(Skulduggery Pleasant)
heartless

ViestiKirjoittaja Maija » Ke 30 Marras 2011 08:48

Shay kirjoitti:

Ihan turhaan lääkärit opiskelevat alaa reippaat 10 vuotta, kun Googlekin on olemassa. :keijo:

---

Tahtoisin kampaajalle, mutta lompakko sanoo ei. :(
Tekisi mieli pynttäytyä, mutta pikkujoulukausi menee tänä vuonna multa ohi muiden kiireiden takia. Täytyy tyytyä panostamaan arkena vähän enemmän.
Maija

ViestiKirjoittaja Pvi » To 01 Joulu 2011 15:20

Mun käsinahka sanoo ei hiustenpesulle. Shampoo ja avohaavainen käsi ei ole miellyttävä yhdistelmä.
Siis koitin sinnitellä ranskanletin voimin. Ei onnistunut kun reilun viikon, mutta onneksi hokasin, että
kaupungissahan on kapaamokouluja. Marssin siis sinne ja sain hiukset puhtaiksi. samaan kahdeksan euron
hurjaan hintaan multa tasoitettiin latvat ja neito kuivatteli mun hiuksia föönillä ja harjalla.
Koska karvaa on paljon, koitin olla armollinen kampaajaharjoittelijalle jolle tulin yllätysasiakkaana ja
koitin sanoa, ettei siitä kuivatuksesta tarvitse tehdä niin viimosen päälle tarkkaa. Ulkona kun on kosteaa,
niin kasva on kuitenkin heti laineilla.
Oli oikein hyvä setti. Sain huonot latvat pois ja puhtaan pään.
Jos tätä ei nyt ronki likaisilla sormilla, niin kestäisiköhän se jotenkuten siedettävänä viikon...
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi

ViestiKirjoittaja L-S » To 15 Joulu 2011 09:09

Vai että pirtua pitäisi olla meikkituotteiden korjaamiseen :raps: Mistäköhän tohon tarkoitukseen sopivaa alkoholia edes saa? :keijo:

Värjäsin tänään taas hiukset tyypillisen ruskeanpunertaviksi. Talvi tai joku ei ole tehnyt hyvää mun hiuksille, ne on ihan tylsät. Tekisi mieli kampaajalle, mutta en oikeastaan ole kerennyt, eikä nää hiukset toisaalta ole liian pitkätkään, muuten vaan ärsyttävän epätasaiset. Onneksi värjäyspaketissa tuli mukana muovikäsineet, kun itsekin onnistuin repimään käteeni haavan (kermavaahtotuubia ravistaessa... en tiedä miten se onnistui, voisikohan tuubin valmistajan haastaa oikeuteen ja saada miljoonakorvaukset, tai edes ilmaiset kermikset? :raps:)

Olen myös käynyt Victoria's Secretissä. :keijo: Koska mulla oli sinne arvonta-alennuskortti, jolla sai joko 10, 50, 100 tai 500 dollaria alennusta ostoksistaan. Summa selvisi vasta kassalla, tietenkin mulla oli vaan se 10, mutta sain silti ihan nätit alushousut ja maksettavaa jäi vaan kolme dollaria. Vähän sieltä kyllä sai etsiskellä, että löytyi muitakin housuja kuin stringejä ja sitten niitä teinien puuvilla-alkkareita, joissa lukee ties mitä älyttömyyksiä (kuten "no peeking" takapuolessa :friikki: ). On se kyllä vähän outo kauppa. Eikä siellä edes näkynyt niitä timanttirintsikoita (jotkut hirveän kalliit, johon joku joskus linkitti ilmarissa). Sen sijaan oli kyllä topattuja liivejä, joilla luvattiin kaksi kuppikokoa lisää.
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja Lyyra » Su 18 Joulu 2011 12:35

Kuukautiset (veritsunami). :gaah:
Kuukuppi (vuotaa ohi ja yli ja varmaan läpikin). :gaah:

Enkä nyt edes tiedä, onko mitään järkeä mennä sinne gynelle, kun eihän se voi edes sorkkia mitenkään, kun verilöyly on meneillään. :epäilevä:
Ja sit se taas lykkääntyy 10 vuotta. :epäilevä:

Ja mä en ikinä opi tuon s***anan kuukupin käyttöä. Taidan luovuttaa koko hökötyksen suhteen. Jos sitä on kaks vuotta harjoitellut, niin ei se ehkä tule onnistumaan. :epäilevä:

"Kuukupin kanssa voi nukkua alasti. :pilvi: "
"Kuukupin kanssa ei tarvi enää ikinä siteitä. :pilvi: "
"Ei enää tahriintuneita housuja. :pilvi: "

:gaah:

Joo. Voisko joku kuluttajavirasto haastaa tollasia väittämiä esittävät idiootit kollektiivisesti oikeuteen ja sit pistää ne loppuiäksi vankilaan.

No jotain positiivista sentään: Kivut ei oo mahdottomat, eikä tarvi edes oksentaa tai ripuloida. :peukku:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Nugat » Su 18 Joulu 2011 18:42

Ikävää jos kuukuppi ei skulaa. :paijaus: Onko se milloinkaan sulla toiminut? Ehkä sulla on kuukupille sopimattomat mutkat. :keijo: :hullu: Kuulemma sen takia se ei kaikille käy... Ootko kokeillut eri kokoja, merkkejä?

Kävin akupunktiossa, valitin kuukautiskivuista yleensä, törkkäsi neuloja mahaan ja kohtuheijasteeseen. Ja kuinka kävi. Menskat 5!!! päivää aikaisessa! Mulla aivan käsittämättömän tavatonta. Päivän kaksi vielä ymmärtää, mutta että 5! Sen verran kipeältä tuntui, että otin särkylääkkeet mutta täytyy tosiaan sanoa, että kouristukset on aika hyvin hävinneet. :tilt: (Tai ne ovat hävinneet tässä pikkuhiljaa aikaisemminkin...)
OwthebluddyellshudIknow?
Nugat
Liisa ihmemaassa

ViestiKirjoittaja Lyyra » Su 18 Joulu 2011 18:59

Toimi se (ehkä) joskus alkuvaiheessa. Vuodon loppuvaiheessa ei enää oo mitään ongelmia, mutta nää kaks-kolme eka päivää on aina ihan anaalista, kun turtsahtelee läpi ja ohi ja ympäri ja yli. En tiedä mitä teen erilain siihen parin vuoden takaiseen, tai toisaalta menkkojen alku-/loppuvaiheessa. Kaks erimerkkistä kuppia on ollut käytössä, isompi ja jäykempi sekä pienempi ja löysempi. Kumpikaan ei tunnu pitävän, paitsi isompi pitää kyllä pissat rakossa. :friikkipeukku:
Ketuttaa siis myös ronkkia sitä isompaa paikalleen ja pois joka kerta kun käy pissalla.
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Aurora B. » Ma 19 Joulu 2011 12:22

Lyrs, tyhjennätkö kuppia tarpeeksi usein? Rivien välistä ( :keijo: ) olen lukevinani, että sulla on runsaat kuukautiset. Voisit kokeilla tihentää tyhjennystä ennen kuin heität kupin kokonaan mäkeen. Ainakin pahimpien tsunamien aikaan. Kuppihan ei ole mikään tiivis korkki, vaan voi vuotaa yli/ohi, jos sisällä on liikaa tavaraa. Toinen mitä vois kans kokeilla, jos et ole jo niin tehnyt, asettaa kuppi aavistuksen alemmas/ulommas. Liian ylös asetettuna saattaa myös aiheuttaa ohivuotoa. Toivottavasti saat sen toimimaan. Liikaa ei kuitenkaan kannata hakata päätä seinään, vaan jossain vaiheessa on aiheellista luovuttaa ja todeta, ettei ole oma juttu. :paijaus: joka tapauksessa.

Pvi, millaista shampoota käytät? Auttaisiko shampoon vaihto? Itse ostin juurikin pitkästä aikaa Logonan kaoliinisavipesuvoidetta, kun jälkikasvullakin on kuivaa ihottumaa, eikä omakaan iho varsinaisesti kiitä hyvästä hoidosta... Käsissä on kuivia kohtia, osa vallan vereslihalla ja pienillä haavoilla. Tästä alkaa tehohoito savella ja karitevoilla, katsellaan, josko auttaisi.
Kolo-golo-nay
Aurora B.

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ma 19 Joulu 2011 12:37

Alemmas, ulommas, sisemmäs on kokeiltu, kuten myös sen seitsemänkymmentä eri taittelutekniikkaa. Ei oo mitään väliä mihin kohtaan mä sen "asetan" (lue: survon sisääni), koska se imeytyy johonkin syvälle syövereihin, josta sitä saa kalastaa niin, että kädet on kyynärpäitä myöten veressä ja limassa. Lantionpohjan lihakset mulla ovat mielestäni kunnossa. Myös kuppikunnan sivujen vinkit kupin vaelluksen ehkäisemiseksi on kokeiltu ja turhaksi todettu.

Ymmärrän ylitursuamisen pitkien yöunien jälkeen (tätä tapahtuu), mutta päivällä se tursuaminen alkaa monesti saman tien tyhjennyksen jälkeen, joten sitten pahimmillani laukkaan 4 tunnin työvuoron aikana 5-6 kertaa vessassa vuorotellen tyhjentämässä kuppia ja asettelemassa sitä paremmin ja vuorotellen pissalla (jolloin pitää myös ottaa kuppi pois, että pystyy pissaamaan).

Ja mistä voi johtua, että kahtena ekana päivänä kuppi ei tottele ollenkaan, ja sitten loppua kohti ei oo mitään ongelmia? Kai mun paikat turpoaa jotenkin ihan omituiseksi sokkeloksi sitten niinä kahtena ekana päivänä.

Eikä mulla mielestäni ole mitenkään keskimääräistä runsaammat kuukautiset. :sori:
Siteitä käyttäessäni pärjäsin ihan tavallisella siteellä. Vain yöllä tarvitsin niitä pidempiä ja paksumpia siteitä, jotka imee enemmän.

Eniten tässä harmittaa se, että en jaksa enää nyrkkipyykätä kestositeitä, vaan oon sortunut ostamaan kertasiteitä, joista tulee roskaa, joka jää mätänemään johonkin kaatopaikalle about ikuisuudeksi. Ja sen jätevuoren välttäminen on ollut se suurin syy, miksi ylipäätään halusin siirtyä kupin käyttöön.

Kai mun pitäis ostaa vielä joku 7-8 kuppia lisää ja kokeilla, josko ongelma tosiaan olisi merkissä ja mallissa. :friikkipeukku:

Tuskin mä kuitenkaan kupista luovun, koska kyllä tää ehkä vähän sitä siderumbaa vähentää, ainakin loppupäiviltä. Raivostuttaa vaan.
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja lumikukka » Ma 19 Joulu 2011 14:16

Lyyra, oletko kokeillut saada kupin asetettua niin, että kohdunsuun "napukka" on kupin sisällä? Mun pitää asettaa kuppi noin, muuten menee ohi niin että heilahtaa.
lumikukka

EdellinenSeuraava

Paluu Huuhaa