Vaivaisten valitukset

Re: Vaivaisten valitukset

ViestiKirjoittaja Aurora B. » Ma 08 Joulu 2008 23:16

Saa junttia valistaa, en mä sellaisesta itseeni ota :tilt:

Mutsiisniinku, onko se nyt joku tulehdus kuitenni? Kun se lekuri puhui vain katkenneesta verisuonesta, ei mistään muusta. Emmä ymmärrä tämmösten päälle mitään...
Kolo-golo-nay
Aurora B.

ViestiKirjoittaja Pvi » Ma 08 Joulu 2008 23:22

urakka kirjoitti:Aurora B: En mitenkään halua saarnata, mutta tulehduslääkekuurit pitäis ehdottomasti syödä loppuun. Jos merkki ei sovi, niin hakee sitten toisenlaista, nykyään alkaa kuitenkin vaihtoehtoja useimmissa lääkeryhmissä olla aivan tolkuttomasti. Se tulehdus ei kuitenkaan itsestään parane, ja kesken jätetty kuuri vaan pahentaa asiaa.

Onko tosiaan näin?!?
Antibioottien kanssa toki, mutta että tulehduskin riehaantuisi enempi jos sille antaa vähän lääkettä...
Voi olla.
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi

ViestiKirjoittaja urakka » Ma 08 Joulu 2008 23:31

Mie olen vaan saanu palautetta että elä aina jaksa päteä!

Aurora B. kirjoitti:Mutsiisniinku, onko se nyt joku tulehdus kuitenni? Kun se lekuri puhui vain katkenneesta verisuonesta, ei mistään muusta. Emmä ymmärrä tämmösten päälle mitään...

Jos verisuoni jossain katkeaa, niin se voi aiheuttaa ainakin jonkin asteisen tulehduksen. Eikä tulehduskipulääke ole välttämättä pelkästään tulehdukseen, vaan sen kuuluisi hoitaa myös kipua, samalla ko tulehdusta. Riippuu tietysti vaikuttavasta aineesta jne, mutta samalla tavallahan Buranakin toimii. Se poistaa kivun, ja kuuriluontoisena se parantaa myös lievät tulehdukset. Sitäpaitsi jalkapöytä ruumiinosana on sellainen, että ko siellä on vähän kaikkea (luuta, lihaksia, hermoja, jänteitä, verisuonia yms) hirveästi, niin siinä ei pitäis leikitellä, koska erilaisia mahdollisuuksiakin ongelman syyksi löytyy paljon.

Pvi, lääkekuurit yleensä määrätään tietyn mittaisiksi, että ongelman saa kokonaan eliminoitua. Erilaiset vaikuttavat aineet käyttäytyy ihmisen elimistössä eri tavalla, ja jos tulehduskipulääkkeen lopettaa kesken, niin se ensinnäkään ei hoida sitä kipua, eikä välttämättä hoida edes sitä alkuperäistä tulehdusta pois, mikä taas voi aiheuttaa ties mitä jatkossa, jos bakteerit jää elimistöön. Siis sama juttu ko antibioottien kanssa. Tässäkin tietysti kaikki vaihtelee lääkkeen, vaikuttavan aineen ja tulehduksen aiheuttajan mukaan. Ja siis yleensäkin tulehduksen, riippuu siitäkin missä se on, siis nivelessä, lihaksessa vai missä.

edit. opin ehkä joskus laittamaan kaikki asiat kerralla.
Miten hyvä on unohtaa: vain silloin voi rakastaa.
urakka

ViestiKirjoittaja Pvi » Ti 09 Joulu 2008 00:30

urakka kirjoitti:
Pvi, lääkekuurit yleensä määrätään tietyn mittaisiksi, että ongelman saa kokonaan eliminoitua. Erilaiset vaikuttavat aineet käyttäytyy ihmisen elimistössä eri tavalla, ja jos tulehduskipulääkkeen lopettaa kesken, niin se ensinnäkään ei hoida sitä kipua, eikä välttämättä hoida edes sitä alkuperäistä tulehdusta pois, mikä taas voi aiheuttaa ties mitä jatkossa, jos bakteerit jää elimistöön. Siis sama juttu ko antibioottien kanssa. Tässäkin tietysti kaikki vaihtelee lääkkeen, vaikuttavan aineen ja tulehduksen aiheuttajan mukaan. Ja siis yleensäkin tulehduksen, riippuu siitäkin missä se on, siis nivelessä, lihaksessa vai missä.

Muttakun tulehduskipulääkkeillä ei ole mitään tekemistä bakteereiden kanssa...
Ja on jotkut ihan liikuntalääketiedettä opettavat lääkäritkin esittäneet kysymyksen, että onko sillä tulehduskipulääkkeestä niin suurta hyötyä. Ihmisiä tuntuu helpottavan, että joku kuuntelee heidän vaivojaan ja antaa helpon ratkaisun. Syö pillerietä. Jos se estää kivusta johtuvia virheasentoja ja auttaa jokapäiviäsessä elämässä, niin toki. Ja voi olla että jossain tapauksissa tulehduskipulääkkeet auttavat ärtynyttä kudosta parantumaan nopeammin. Vankkaa tutkimustietoa tästä ei ole.

En ole lääkäri ja minun takia älkää jättäkö lääkkeitänne syömättä! Mutta jos on venähdys/vastaava vaiva jalassa ja burana vaikeuttaa elämää, niin voi vaikka terveyskeskukseen hoitsulle soittaa ja kysyä, että kannattaisikohan jotain tehdä.
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi

ViestiKirjoittaja shaana » Ti 09 Joulu 2008 10:02

Niisk, nokka vuotaa ja pärskityttää - bussissa oli kyllä ikkunan vieressä hieman vilu pohjolasta etelään matkatessa.
Tuohon lisätään muutama huonosti nukuttu yö niin räkätauti on valmis! No eiköhän tämä tästä, lämmintä vaan kurkusta
alas ja vaatetta päälle - lunta kun taas tulee niin pakko se on ulos päästä tänään! :hullu:

Häntäkin vielä yllättäin vihoittelee, katsotaan miten jumpat onnistuu kipeällä ja ah niin hyödyllisellä häntäluulla. :tilt:
Aurinko, sinä sanoit kun katselimme kuuta.
shaana
Kuivaliha

ViestiKirjoittaja Purple » Ti 09 Joulu 2008 10:52

urakka kirjoitti: Se tulehdus ei kuitenkaan itsestään parane, ja kesken jätetty kuuri vaan pahentaa asiaa.

Ei kai se nyt niin voi olla, ettei tulehdus voisi itsestään parantua? Kyllähän ihmisellä voi olla pientä tulehdusta vähän vaikka missä, eikä niihin aina lääkitystä tarvita. Jos tarvittaisiin, niin ihmisiä tipahtelisi nykyistä huomattavasti tiuhempaan.

Esim. pienet haavat tulehtuvat varsinkin kesällä herkästi, eikä tulisi kyllä mieleenkään lääkekuuria sellaiseen syödä, pinnallinen puhdistaminen yleensä tepsii. Lievemmät lihastulehduksetkin käsittääkseni paranevat lähinnä levolla. Oikeastaan mihin tahansa lievempään tulehdukseen käyttäisin mieluummin aikaa kuin lääkkeitä (enkä siis tarkoita nyt Aukun jalkaa vaan yleensä).

Muoks.
Piti vielä sanomani tuosta urakan mainitsemasta tyynyt ja sänky vaihtoon -jutusta. Vaihda ihmeessä, jos yhtään tuntuu, että ongelman syy voisi löytyä sieltä. Itse kitkutin huonolla sängyllä ja patjalla pitkään, mutta kun viimein vaihdoin, niin ero oli huomattava. Uusi sänky ja patja olivat ehkä paras ostos ikinä, ei selkä enää väsynyt samalla tavalla.

Nyt viime aikoina alkoi pää vaivata, aina viikonloppuisin kun nukkui pidemmät unet, oli pää kipeä heti herätessä ja saattoi jatkua koko päivän. Vaihdoin tyynyn vanhasta littanasta, joka kyllä oli oikein mainio alunperin, mutta ei enää, muotoiltuun tyynyyn. Nykyinen on sellaista vaahtomuovia, johon jää käden kuva hetkeksi kun painaa, eli se muotoutuu nukkujan mukaan. Ensimmäiset pari yötä tuntui oudolta, sen jälkeen olen ollut kovin tyytyväinen hankintaan. Unikin on muuttanut muotoaan, en enää herää joka välissä, vaan nukun pidempään putkeen.
Purple

ViestiKirjoittaja theia » Ti 09 Joulu 2008 11:56

Nenä valuu ja ääni käheytyy jos yrittää vähänkin enemmän puhua :epäilevä: ei silti ole kuumeinen tai flunssainen olo, vaikka oireet yrittää sinne viitata. Inhaa kun nenä vaan ihan yhtäkkiä alkaa valua, ei ilmoita itsestään mitään etukäteen. Se vaan valuu. :epäilevä:
diamonds in the trees pentagrams in the night sky
theia
Pahvi

ViestiKirjoittaja Aurora B. » Ti 09 Joulu 2008 14:24

Koska pikkukäpyjäkin kiinnostaa, kerron soittaneeni työterveyshoitajalle noista lääkkeistä, kun jäi sen verran paljon vaivaamaan. Saamani reseptilääke oli siis Voltaren Rapid (pitää muistaa, ettei koskaan enää), mg-määrää en enää muista. Määräys oli 1-3 kertaa päivässä, eikä mitään päivien lukumäärää. Terkkari sanoi, että voin huoletta jättää syömättä, jos niistä kerran tulee paha olo. Ja kipuun voin tarvittaessa napsia reseptivapaita tulehduskipulääkkeitä. Sanoin, etten tunne tarvitsevani mitään, niin sanoi, että sekin on ok.

Turvotusta hoidan Hirudoid Fortella (kirjoitin ensin Fordella :ahihi:) ja pakastimesta ongitulla kylmägeelipussilla. Lääkäri ei näistä maininnut, mutta farmaseutti apteekissa tyrkytti, ja minä ostin :tilt:

Lääkärin jutuista tosiaan hohkasi sellainen asenne, että voin oman mielenrauhani vuoksi napsia niitä lääkkeitä, kun kerran toipuminen kestää viikkoja eikä mitään käytännössä voida tehdä. Mä taas suhtaudun karsaasti nykyiseen ylenmääräiseen lääkkeiden määräämiseen, voin kieltäytyä jopa antibiooteista, ja olen monesti kieltäytynytkin. Viimeksi lääkäri totesi mun 6 viikkoa kestäneen nielu-, korva- ja keuhkoputkentulehdusryppään viruksen aiheuttamaksi, ja tarjosi silti antibiootteja. Kieltäydyin, niin lääkäri vain sanoi, että on kahta koulukuntaa, osa lääkäreistä antaa virusperäisiin tauteihin biootit, osa ei :o: Ja mä olen aina elänyt uskossa, ettei nuo normiantibiootit (jos mitkään) vaikuta viruksiin. Mutta mähän nyt olenkin täysi maallikko näissä asioissa. Ja tyhmäkin kaiken lisäksi, kieltäydyin saikustakin nyt :p

Kukin toki tekee kropalleen niin kuin parhaaksi näkee. Useimmat tyytyvät lääkärin määräyksiin. Mä vaan en enää halua tarpeettomia antibioottikuureja, kun kerran selviän hengissä ilmankin. Mä en ole edelleenkään täysin toipunut siitä kohta 3 vuoden takaisesta kuuriputkesta, mikä toki osaltaan vaikuttaa mun asenteeseen. Mielummin kärvistelen kipeänä viikon pidempään (jos kuurittomuus nyt edes pidentää sairastelua), kuin kärsin monta vuotta kuurien jälkioireista.
Kolo-golo-nay
Aurora B.

ViestiKirjoittaja kääpiö » Ti 09 Joulu 2008 17:03

Mä olen kans kieltäytynyt antibiooteista monta kertaa. Kaikilla kerroilla lääkäri on sanonut, että "jos haluat niin saat kuurin.". Kuka ihan oikeasti muka haluaa huvikseen syödä lääkkeitä, jos pakottavaa tarvetta ei ole. :friikki: Kotilepo on siis ainoa järkevä hoitomuoto, mutta ainakin meillä töissä tuntuvat suosivan enemmän noita lääkekuureja. En vaan tajua. En voi muutenkaan ymmärtää kipeänä töissä olemista. Tyypit tulee räkimään ja yskimään töihin ja tartuttaa siinä samalla kaikki muutkin.
kääpiö

ViestiKirjoittaja urakka » Ti 09 Joulu 2008 22:32

Tämän siitä saa, ko väsyksissä, ajattelematta ja puoliunessa kirjoittaa... En tarkoittanut, etteikö pienet tulehdukset parane itsestään, senhän nyt jokainen tietää että niin käy, mutta jos tulee joku isompi ja vakavampi, niin se vaatii jo jonkinasteista hoitoa. Tiedä sitten, että mikä Aurora B. jalassa on, voi olla että lääkäri halus määrätä lääkkeet juurikin niin, että koska potilas vaatii hoitoa, niin saa sitä sitten. Niinhän tuo seuraavan viestin perusteella kuulosti olevankin. Mutta siltikin olen sitä mieltä, että juurikin virheasentojen ja muiden välttämiseksi voi jonkilaisen kuurin ottaa, ja jo pelkästään kivun hoitamiseksi. Itsellä olkapää kipeytyy joskus, lääkäri on määritellyt lieväksi tulehdukseksi ja määrännyt hoidoksi lepoa ja nelisen päivää Buranaa kertaa kolme, sillä se on parantunut.

Sitäpaitsi ihmiset tulee usein hakemaan lääkäristä nimen omaan antibioottikuuria, koska sellainen selkeästikin parantaa, oli vaiva mikä hyvänsä. Useinhan kuulee puhuttavan, että on flunssainen olo, painetta poskipäissä, nyt on poskiontelontulehdus, taidanpa hakea lääkekuurin. Monet tykkää syödä lääkkeitä, vaikka niiden ainoa todellinen vaikutus olisi ns. placebo-efekti, eli vaiva paranee itsestään ko potilas uskoo siihen. Potilaalle ei riitä pelkästään se, että lääkäri kattoo ja sanoo että voi voi, hoidoksi määrään teetä ja sympatiaa. Halutaan oikeaa hoitoa eli lääkekuuri. Ite en ole syönyt antibioottia kohta kymmeneen vuoteen, ja näköjään sitä selviää hengissä näinkin.

Mutta jokainen saa tietysti popsia lääkkeensä niinko huvittaa, ei kai se minulle mitään kuulu. Kannattee uskoa lääkäriä, ja varmistaa että onko lääke oikeasti tarpeellinen.
Miten hyvä on unohtaa: vain silloin voi rakastaa.
urakka

ViestiKirjoittaja Kuolo » Ke 10 Joulu 2008 11:34

No oliks sitä nilkkaa nyt sit kuvattu vai nou? Verisuonen katkeeminen ei ainakaan viiltävää kipua aiheuta.

Lääkäreissä on vähän sama juttu kun oikeestaan kaikkien alojen työntekijöissä. Aika iso osa oikeesti osaa työnsä enintään kohtuullisesti. Mie en ainakaan lähtökohtaisesti luota, että lääkäri on oikeassa.
Kuolo
Site Admin

ViestiKirjoittaja Aurora B. » Ti 30 Joulu 2008 15:36

Oho, multa on kysytty jotain :o:

Ei ole kuvattu koipea. Uuden vuoden jälkeen käyn lääkärillä, jonsei se ole jo kuosissa. Koko ajan helpottaa, mutta ei se vieläkään terve ole. Ärsy-tt-ävä-ä.

Kun turvotus helpotti, niin siihen turvonneeseen kohtaan ilmestyi pari viirumaista mustelmaa. Liekö sitten oli ne katkenneita verisuonia. Turvotus ei ole ihan kokonaan vieläkään poissa, ja vaikka kipu on suurimmaksi osaksi hävinnyt, niin on se vieläkin outo. Vihloo ihan oudoista paikoista, sieltä sun täältä, silloin sun tällöin :o: Kantapäätä kun painaa sivuilta, niin ottaa kipeetä. Päkiän jälkeistä pehmeätä kohtaa kun painaa (siinä oli ne viivamustelmat), niin ottaa kipeetä. Nilkasta kun painaa tietystä kohtaa, niin au. Puoli tuntia seisomista, niin ottaa koko kinttuun kipeetä (oli kivaa jouluostoksilla...).

Plääh.
Kolo-golo-nay
Aurora B.

ViestiKirjoittaja Emeritus » Pe 02 Tammi 2009 13:23

Sisäänkasvaneet isovarpaankynnet ovat sitten kivaa lystiä. :tilt:

Vasen ukkovarvarpaan kynsi se aloitti ryttyilyn taas kerran.
Kasvoi kerran kynsivalliin epäsuoran leikkaamisen (lue. repimisen ja muun käsin nyppisen...) takia, ja lekurilla kavennettiin about kymmenen vuotta sitten. Itse operaatio ei ollut paha, eikä kipuillut kauheasti, paranikin äkkiä. Tulehtuneen varpaan puudutus tosin oli hornasta (etenkin silloin 12-vuotiaana).
Muutaman vuoden kavennettu kynsi toimikin niin kuin piti, raaputtelemalla tuhottu (siltä se kuulosti ja "tuntui") kasvualue oli inaktiivinen. Sitten se alkoi taas toimia. Kasvoi muusta kynnestä erillistä räystykkää, jonka pidentymisen huomasi yleensä siitä että tykkäsi kaivautua kynsivalliin, yleensä tulehtuen. Sen onneksi sai melko helposti betadinella hautomalla ja tikulla kaivettua esiin mätäisestä pikku pesästään. Pidempänä oli asiallisesti. Kasvoi silleen pystyssä kiltisti.

Tässä joulun alla oli taas räystykkää pukannut ja aikani pörryyteltyäni nyppäsin irti. Nyt tulehtuu varpaan sivu ja eikö se pieni perkele ole alkanut kasvaa taas yhtenä kyntenä! Kynsivalli on kavennuksen mukainen, mutta juuresta kasvaa alkuperäisen levyistä settiä. Tulehtuu, mätii, on kipeä. En tykkää. Yhtään.
Pitää kai sitten taas raahautua puudutukseen ja kynnen kavennukseen. :kops:

Tarinan opetus: leikatkaa ne kynnet suoraan. Ei ole kadehdittavaa tämä lain.
"Kun on kerran nuoruudenlähteestä maistanut, ei enää tyydy vesijohtoveteen, johon on sekoitettu juustonjuoksutinta ja laksatiivia."
-Markus Kajo
Emeritus

ViestiKirjoittaja heartless » Pe 02 Tammi 2009 14:24

Kurkku on kipeä ja yskittää, kävin työterveyshoitajan juttusilla. Saikkua tuli, mut kyllä oli rouvalla naama niin norsunveenä etten sitten uskaltanut muista asioistani edes jutella. Kävin aamusta istumassa töissä pari tuntia, mutta puhuessa tuntui lähinnä sille että kurkusta valuu vähintäänkin verta niin ei se ollut järin nautittavaa kun kuitenkin puhun puhelimessa työkseni (eikä muita hommia ollut just tarjolla).

Eipä se hoitsu juuri muuta tehnyt kuin totesi, että olin käynyt samasta syystä lääkärissä suunnilleen kuukausi sitten ja siitä se mua lähinnä tenttasi ja totesi vielä etten näytä kovin sairaalta. Ketuttaa sen asenne, kävin sentään kokeilemassa että pystynkö tekeen töitä mut minkäs teet kun ei pysty niin ei pysty. En mä tahallani oo kipee. :sori:

Ärsyttävintähän tää tämmöinen puolikuntoisuus on, mielummin olisin täysin terve tai "kunnolla" kipee.
Doors are for people with no imagination.
(Skulduggery Pleasant)
heartless

ViestiKirjoittaja Nugat » Pe 02 Tammi 2009 15:24

Jalkojen kynsiongelmasta kärsivä ilmoittautuu. :tilt:

Ilmeisesti, kun en joskus ole osannut leikata, kasvavat joidenkin varpaiden kynnen reunat aavistuksen oudossa kulmassa niin, että ne hinkkaavat lihan siitä vierestä pikkuhiljaa, jolloin seuraa tulehdus ja tuska.

Nyt on pitkän aikaa varpaat ovat voineet hyvin, kun keskityin oikein leikkaamiseen ja hiomiseen. Samalla söin erääseen toiseen vaivaan homeopaattisia helmiä, jotka yllättäen tepsivät varpaisiinkin. Eivät tulehtuneet siis leikkauksen jälkeen ja ovat voineet muutenkin oikein hyvin. :D Muutenkin olen ylpeä nyt nätisti leikatuista sievistä kynsistäni. :virne:

No nyt olen helmeni syönyt ja pari päivää sitten rupesi yhtä varvasta kuumottamaan. Pitäisi tehdä taas jotain. Oikeasti pitäisi käydä pedikyyrissä aina leikkauttamassa niin kauan, että kynnet ottavat kasvulleen uuden suunnan. Ja jos se ei auta, niin lekurin pöytä kutsuu.
OwthebluddyellshudIknow?
Nugat
Liisa ihmemaassa

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » La 03 Tammi 2009 01:38

Mulla on taas nuha ja kurkku kipeänä. Sen siitä saa, kun käy uutena vuotena puolipukeissa pihalla passiivisilla tupakoilla. Saan kyllä syyttää täysin itseäni tästä olotilasta...
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long

Orla Gartland - You aren't special, babe
marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Sippura » La 03 Tammi 2009 13:15

Täälläkin yksi varpaitten kynsiongelmainen :tilt:

Olen paatunut nyppijä, olen repinyt varpaidenkynsiä niin kauan kuin muistan
ja yhtä kauan olen kärsinyt kipeistä, sisäänpäin kasvavista kynsistä. Viime
vuosina olen saanut kuitenkin vähennettyä nyppimistä, eikä kipuja ole onnek-
si enää tullut. Se on kyllä niin saatunista se kipu, ettei mitään rajaa! Pari ker-
taa olen käynyt lääkärissä leikkauttamassa ärtyneitä kynsivalleja ja se onkin
auttanut tosi hyvin. Mutta eihän se tietty ole saanut minua lopettamaan kyni-
mistä :jaaha:

Ja tähän asti oon luullut, ettei kukaan muu kärsi tästä vaivasta! Kenenkään
tutun kanssa ei ikinä ole tullut juteltua asiasta :O:
And they can't build a satellite to tell you how loved you are
Sippura
Epäkelpo jäsen

ViestiKirjoittaja shaana » La 03 Tammi 2009 18:15

Mullakin on joskus kauan sitten ukkovarpaiden kynnet tuosta sisäreunasta vähän menneet sisäänpäin, mutta ei ole pitkään aikaan tosiaan vaivannut tuo. Kivuliasta se oli, sen muistan. :tilt:

Kovin yllättävää - eilen pakkasen hipoessa paria kymmentä ja tuulen ollessa nopeudeltaan samoissa lukemissa per metri ja mäessä vietetään kuitenkin sen nelisen tuntia, että oli tänään aamulla kurkku kipiä ja nokka vuosi. :tilt: Tänään jäin mäestä suosiolla ja olin muissa hommissa, ehkä se lentsu nyt kuitenkin jäisi tulematta, ei nyt ainakaan kovin siltä tunnu. Voisin ottaa räkätaudin sitten, kun palaan lomilta töihin. :juoni:
Aurinko, sinä sanoit kun katselimme kuuta.
shaana
Kuivaliha

ViestiKirjoittaja Nugat » La 03 Tammi 2009 20:18

Sippura kirjoitti:Ja tähän asti oon luullut, ettei kukaan muu kärsi tästä vaivasta! Kenenkään

Nää on näitä intiimi juttuja. :tilt: Kuka nyt haluaisi vieraan ihmisen varpaista puhua (varsinkin kun ne ovat tulehduksesta turvonneet ja muhineet kengissä). :O: Mulla olisi kyllä välillä ihan rutkasti avauduttavaa varpaista. :tilt: Esim. miten ne niinkö oikeesti sitten leikataan? :hullu: Minkälaiset ovat mallivarpaat? :pahis: Epäilen kovasti, etten osaa. Ällistyttävää, jos ihminen on elänyt tähänkin asti harhaluuloissa kynsienleikkuun suhteen.

Mun rasitusvamma olkapää on taas ruvennut pottuilemaan. :p En tiedä, johtuuko se nyt näistä kylmistä ilmoista vai mistä, mutta eilen imuiroidessa sain sen jotenkin venäytettyä. Tuntuu, että se on epäsijoillaan ja se täytisi rykäistä paikoilleen, mutta mun mielestä se on ihan paikoillaan. :hullu: Mutta kipeä. Kokeilen nyt vähän väliä lämpö- ja kylmägeelejä, en ole vielä päättänyt kumpi on parempi, joten käytetään molempia.
Tosin näin kylmällä lämpögeeli on aikas hot. :tilt:
OwthebluddyellshudIknow?
Nugat
Liisa ihmemaassa

ViestiKirjoittaja Emeritus » Su 04 Tammi 2009 01:16

Nugat kirjoitti:
Sippura kirjoitti:Ja tähän asti oon luullut, ettei kukaan muu kärsi tästä vaivasta! Kenenkään

Nää on näitä intiimi juttuja. :tilt: Kuka nyt haluaisi vieraan ihmisen varpaista puhua (varsinkin kun ne ovat tulehduksesta turvonneet ja muhineet kengissä). :O: Mulla olisi kyllä välillä ihan rutkasti avauduttavaa varpaista. :tilt: Esim. miten ne niinkö oikeesti sitten leikataan? :hullu: Minkälaiset ovat mallivarpaat? :pahis: Epäilen kovasti, etten osaa. Ällistyttävää, jos ihminen on elänyt tähänkin asti harhaluuloissa kynsienleikkuun suhteen.

Käsittääkseni varpaankynnet pitäisi leikata suoraan, etenkin isot. Itselläni mitkään muut eivät ole ryttyilleet kuin ukkovarpaat (ja niistä kahdesta se vasen).
Siinä se taas turvottaa punaisena. Pitää desinfioida ja päästää mätä ulos.

Intiimi juttuja? Justiinsa muutaman viime vuorokauden aikana useammallekin kaverille menin tarinoimaan varpaastani, eikä kukaan tuntunut erityisemmin inhottuneen. :nolo:
Löytyisi varvasavauduttavaa minultakin; perustetaanko oma ketju vai riittääkö tämä? ;)
Ja kyllä, tunnustetaan kun muutkin ovat. Olen myöskin paatunut kynsien repijä.
"Kun on kerran nuoruudenlähteestä maistanut, ei enää tyydy vesijohtoveteen, johon on sekoitettu juustonjuoksutinta ja laksatiivia."
-Markus Kajo
Emeritus

ViestiKirjoittaja friikkis » Su 04 Tammi 2009 12:53

Juu, suoraan ne varpaankynnet pitää leikata. Lääkäri sanoi, että mulla on sen sortin varpaat, että jos vähänkin haluan tyylitellä niillä kynsillä tai yritän saada niitä näyttämään nätiltä, niin kynnet kasvaa sisään. :virne: Itseltä on myös fiksailtu lääkärillä tuon toisen jalan etuvarpaan kynttä vähän pienemmäksi kymmenisen vuotta sitten. Ei ollut mikään iso juttu, paikallispuudutus ja parin päivän saikut. Sama juttu on varmaan vielä toisellekin koivelle edessä, mutta tähän mennessä nuo sisäänkasvaneet kynnet ovat parantuneet itsekseen. On se silti inhaa.

Viisaudenhammas sattuu niin, että aamiaisleivän syöminen oli yhtä taistelua. Toivottavasti menisi taas itsekseen ohi, ei houkuttele hammaslääkärille meno.

Huomenna pitäisi lähteä kipsi koivesta! :D Taidan pinkaista ensi töikseni shoppailemaan vapautumisen kunniaksi.
friikkis

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » To 08 Tammi 2009 17:14

Mulla on polvet mustelmilla. Toisessa on yksi ja toisessa kaksi mustelmaa. :friikki: Toisen jalan mustelma on kipeä ja käveleminen sattuu. Toisen polven mustelmat ovat vähän pienempiä, mutta niihinkin sattuu. :( Aina mä kans onnistun kolhimaan itseni.
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long

Orla Gartland - You aren't special, babe
marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Nugat » Pe 09 Tammi 2009 19:56

Huimaa. :friikki:

:sekopää:

Ja ääni meinaa lähteä, vaikka kurkku ei ole edes kipeä eikä muita tuntemuksia ole.
Tämä varmasti meinaa flunssan iskua, on sen verran nuutunut olo, ja lenkillä ollessa tuli jotenkin yletön hiki ja jalka ei oikein meinannut nousta.
Tyhmää. En ole ollut flunssassa tai vastaavassa sitten... olisiko siitä vallan sairastanut viimeeksi viime talvena.

No se selittäisi eilisen väsymyksen ja kiukkuisen olotilan. :huoh:
OwthebluddyellshudIknow?
Nugat
Liisa ihmemaassa

ViestiKirjoittaja theia » Ma 12 Tammi 2009 16:34

Ahdistaa :norsu:

Iho on koko ajan ihan hirveessä kunnossa ja se ei vaan tunnu paranevan vaikka mitä tekisi, kuinka lääkkeitä söisi. Oon koko ajan saikulla ja joudun ravaamaan tän takia lääkärillä koko ajan. PLAAA!

Silmät ei meinanneet aueta tänään, how nice :epäilevä:
diamonds in the trees pentagrams in the night sky
theia
Pahvi

ViestiKirjoittaja Emeritus » Ti 13 Tammi 2009 16:31

Jännä tämä varvas tosiaan...
Niin, sitä intiimiasiaa tulossa taas, ihan varoituksen sananen näin alkuun. :virnu:

PItää kai oikeasti alkaa vääntäytyä sinne lääkärille, ennen kuin se keksii jotain ikävää. Se ei näköjään tykännnyt sillä käsihuuhteella (pääosin 70 p-% etanolia) puhdistamisesta. Nyt se kynsivalli ei sieltä kynnen asuinseuduilta enää niin paljon turvota, punoita, eikä juuri enää mädikään, mutta kynsivallin päälle on kehittynyt kipeä haavauma. Ja nahan päällikerrosta kuoriutunut siitä ongelma-alueen ympäristöstä, varmaan sen käsidesin kanssa lutraamisesta ja laastarin alla hautomisesta.

Kumma miten sitä ei oikein itsekään usko että se siitä suttaantuisi itsestään, mutta kun ei sinne lääkärille saa raahauduttua.
-Markus Kajo
Emeritus

EdellinenSeuraava

Paluu Huuhaa