Ja tää ongelma koskee siis vaan kuukautisten paria ekaa päivää. Tänään ei oo tullu ohivuotoja lainkaan, ja kuppi on auennut ihan sujuvasti, koska on jo kolmas päivä.

Mietin josko olisin ottanut äitiyshousut tänään hyllystä. Superia 

Aurora B. kirjoitti:Pvi, millaista shampoota käytät? Auttaisiko shampoon vaihto? Itse ostin juurikin pitkästä aikaa Logonan kaoliinisavipesuvoidetta, kun jälkikasvullakin on kuivaa ihottumaa, eikä omakaan iho varsinaisesti kiitä hyvästä hoidosta... Käsissä on kuivia kohtia, osa vallan vereslihalla ja pienillä haavoilla. Tästä alkaa tehohoito savella ja karitevoilla, katsellaan, josko auttaisi.

Pvi kirjoitti:Pitääkin tutkiskella valmiiksi tuo savivaihtoehto... mutta eikös se savi ole semmoinen, kun imee rasvan ja kuivattaa? Sen takiahan sitä laitetaan kasvonaamioihin ja muihin, että se nappaisi mukaansa huokosia tukkivan rasvan.
Olen saanut kasvojen ihon tasaantumaan pesemällä vain vedellä ja käyttämällä paria Dr. Hauschan naamarasvaa. Siis noin yleisestikin, mulla kun on helposti rasvoittuva iho. Tai sekaiho, koska posket kuivaa samalla kun t-alue rasvoittuu... Tuolla savella ei ole vastaavaa vaikutusta, sillä voi huoletta pestä naamaa vaikka päivittäin.
Nyt tosin on ollut haaveena värjätä hiukset, kahtellaan, josko sitten saisi aikaiseksi vaihtaa takaisin saveen myös sillä saralla.Mun räpylä on nyt paremmassa kunnossa. Sain lääkäriltä voimakkaampaa kortisonia ja sitä pistän hanskan alle yöksi. Haavat alkaa olla enää pieniä rupia eikä iho enää kupli, niin että uusia rikkoumia olisi luvassa. Olen nyt voinut pari päivää olla ilman puuvillahanskoja, kun oma iho suojaa jo jonkun verran (kun pitää päivän valkoisia puuvillahanskoja, niin tajuaa, että kylläpä sitä iho joutuukin ison likaryöpyn kestämään)
Mä olin ihan varma, että sormissa on joku hyppykuppa, kun ne alkoivat "kuplia" (loistavan kuvaava sana), mennä rikki, kutista ja kirvellä ja kuoriutua ja ai kauheeta. Sama miehellä. Mulle diagnosoitiin atooppinen ihottuman ja ukolle, jolla ei iho kupli mutta muuten, psoriasis
Kummasti molemmilla alkoi nämä käsiongelmat vaipanvaihtojen ja jatkuvan vedellä lutraamisen jälkeen. Mitähän niihin vaippoihinkin oikein laitetaan... 

) kuivatti niin pahasti, että mun käsivarret on ihan santapaperia. Pieniä kuivia näppyjä riittää ja varmaan jotkut seinät vois hioa tällä karheudella. Siirryin bs:n tavaraan ja se on hieman tullut alaspäin, mutta loppujen lopuksi tosi vähän. 
Aurora B. kirjoitti:Body Shopin tuoteethan ei ole mitään eko-sertifioitua luonnonkosmetiikkaa. Saattavat kyllä sisältää jotain luomutuotettua hunajaa tms., mutta lähinnä markkinointikikkana. Muuten ovat samaa markettikamaa SLS:ineen ja parabeeneineen. Body Shop on alusta asti vain vastustanut eläinkokeita, ei muuta. Itsekin hämmästyin, kun aloin näitä juttuja tutkia, koska mulla oli sellainen mielikuva, että BS-tuotteet olisivat luonnonkosmetiikkaa. Toinen vastaava oli Yves Rocher.
Pvi kirjoitti:.
Jos tuoksua haluaa iholle, niin olen todennut, että on parempi laittaa jotain hajustettua voidetta tai ihan hajuvettä.
Yleensä mennään aika naturelliellinä.
En häiritse tuoksuherkkiä ja tuoksunpahan miesten nenään iseltäni, enkä koita huiputtaa feromonisysteemejä.

Kibaya kirjoitti:Pvi kirjoitti:.
Jos tuoksua haluaa iholle, niin olen todennut, että on parempi laittaa jotain hajustettua voidetta tai ihan hajuvettä.
Yleensä mennään aika naturelliellinä.
En häiritse tuoksuherkkiä ja tuoksunpahan miesten nenään iseltäni, enkä koita huiputtaa feromonisysteemejä.
Hajuvedet on mulle itelleni suurimmalta osin liikaa. Enkä halua tuoksua karpalolle tai omenalle koko päivää![]()
Tykkään siitä tuoksusta vaan siellä suihkussa, en suinkaan jatkuvana hajuna. Jos käyn päivällä suihkussa ennen menoja, käytän vähempihajusteisia saippuoita.
Hajustetut voiteet on suurimmalti osin aika kamalia
. Mukaan lähti farkut, t-paita, alusvaatteita ja kengät.
)
F?!
(
)
Joo F.

Toisaalta sovitin eilen mustaa hametta, mutta jätin kuitenkin ostamatta, kun en tiedä viitsisinkö sit kuitenkaan pitää sellaista. Se on ehkä vähän liian siisti ja sliipattu. Mutta joku siinä tyylissä vetää puoleensa. Olen ehkä nähnyt liikaa mainoskuvia sellaisesta ja katsonut toimistoaiheisia telkkariohjelmia. 

Eikä tosiaankaan löydy innostusta lähteä kauppoja kiertelemään. Möh.

Se on ruskea ja vähän kultasta glitteriä seassa. Nam. Näin kauan kesti, että sain itselleni hankittua tuubihuivin.

Lyyra kirjoitti:Meni hermot näihin hankaluuksiin. Varasin ajan gynekologille. Pitääks pelätä? En oo ennen käynyt. (Tiedän, olen vanha, ja olisi pitänyt.)

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa