Ilmoitusta

Re: Ilmoitusta

ViestiKirjoittaja Bunni » Ke 07 Touko 2008 12:11

Gluu kirjoitti:Hiukkasen korpeaa tämä kevään tuoma lahja: allergia. Tuntuu, ettei lääkkeet edes
paljoa auta. Asioita pohdittuani huomasin, että viime keväänä tuntui jotakuinkin
samalta. Eli lääkitys ei varmaankaan ole kohdallaan. Täytyy soitella työterveyshuoltoon
ja pyytää jotain uutta myrkkyä, jonka avulla elämä olisi edes siedettävää.

Saanko suositella?

Suosittelen kuitenki.
Satsasin tänä keväänä hieman arvokkaampaan pilleriin eli Kestineen.
Toimii ku häkä ja auttaa myös silmäoireisiin. Ja mikä parasta, farmaseutti-äiti kerto, että Kestine on ainut antihistamiini jota saa ottaa alkomahoolin kera :P
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisci elit, sed eiusmod tempor incidunt ut labore et dolore magna aliqua.
Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquid ex ea commodi consequat.
Bunni
Hupakko

ViestiKirjoittaja LazyBastard » Ke 07 Touko 2008 12:21

Bunni kirjoitti:
Gluu kirjoitti:Hiukkasen korpeaa tämä kevään tuoma lahja: allergia. Tuntuu, ettei lääkkeet edes
paljoa auta. Asioita pohdittuani huomasin, että viime keväänä tuntui jotakuinkin
samalta. Eli lääkitys ei varmaankaan ole kohdallaan. Täytyy soitella työterveyshuoltoon

Saanko suositella?

Suosittelen kuitenki.
Toimii ku häkä ja auttaa myös silmäoireisiin. Ja mikä parasta, farmaseutti-äiti kerto, että Kestine on ainut antihistamiini jota saa ottaa alkomahoolin kera :P

Mulle ei Kestinestä ollut mitään apua. Zyrtec (tai sen rinnakkaisvalmiste) on se mulle toimivin lääke ollut, joskin tämä on kyllä sitten taas yleensä ihan ihmiskohtainen asia.

Kyllä mä olen Zyrtecin kanssa alkomahoolia ottanut, enkä ole huomannut mitään sivuvaikutuksia. :pönde:
Et in Arcadia ego.
LazyBastard

ViestiKirjoittaja theia » Ke 07 Touko 2008 12:22

Bunni kirjoitti:Suosittelen kuitenki.
Öö.. aijaa? Moon koko elämäni antihistamiinejä syönyt, eikä kukaan ole sanonut, ettei niiden kanssa sais juoda :| Paitsi nyt Atarax, jota nyt ei enää lieemmin käytetä (paitsi minä...), mutta se kun on kolmiolääke, niin... Eikä mun mielestä pakkausselosteissakaan sanota mitään. Yleensä lueskelen niitäkin, huvin vuoksi.
diamonds in the trees pentagrams in the night sky
theia
Pahvi

ViestiKirjoittaja Bunni » Ke 07 Touko 2008 12:26

Siis eihän siitä mitään hengenvaaraa oo, mutta koska antihistamiineilla on väsyttävä vaikutus, niin alkoholin käytössä se pitäis ottaa huomioon tjsp. Kestinellä tätä väsyttävää vaikutusta ei oo.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisci elit, sed eiusmod tempor incidunt ut labore et dolore magna aliqua.
Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquid ex ea commodi consequat.
Bunni
Hupakko

ViestiKirjoittaja LazyBastard » Ke 07 Touko 2008 12:30

Bunni kirjoitti:Siis eihän siitä mitään hengenvaaraa oo, mutta koska antihistamiineilla on väsyttävä vaikutus, niin alkoholin käytössä se pitäis ottaa huomioon tjsp. Kestinellä tätä väsyttävää vaikutusta ei oo.

Emmä ole kyllä huomannut Zyrtecillä mitään väsyttävää vaikutusta. :sori:

Enemmän väsyttää, jos ei muista antihistamiineja syädä.
Et in Arcadia ego.
LazyBastard

ViestiKirjoittaja Bunni » Ke 07 Touko 2008 12:34

wikipedian kertomaa:
Antihistamiinien unettava vaikutus perustuu siihen, että ne estävät hypotalmuksen takaosan histamiinisolujen erittämän histamiinin vireyttävää vaikutusta.

Mutta ilmeisesti tämäkin on ihan käyttäjäkohtaista. Toista väsyttää toista ei :sori:
Bunni
Hupakko

ViestiKirjoittaja Gluu » Ke 07 Touko 2008 12:41

Bunni kirjoitti:

Saanko suositella?

Suosittelen kuitenki.

Hmmm...Kestineä voisi kokeilla. Mulla on tällä hetkellä käytössä Zyrtecin rinnakkaislääke, kuten viime keväänäkin, ja se ei toimi mulla.
Taitaa noi allergialääkkeiden sopivuudet olla aika perskohtaisia, jos kerran Leisillä Zyrtec pelittää.

Pikainen googletus kertoikin, että Kestinessä on eri vaikuttava aine (ebastiini) kuin Zyrtecissä (Setiritsiini), joten siinäkin mielessä Kestineä voisi kokeilla.
Gluu

ViestiKirjoittaja Kuolo » Ke 07 Touko 2008 12:46

No nää on kyl ihan tosi perskohtasia. Mie nappaiulen kaheksatta vuotta Duactia ja väsyttämiset, lääkkeen tarpeet ja muut vaihtelee aika paljonkin. Joku vuosi meni jopa kokonaan ilman.

Sen oon huomannu, että kaikkien lääkkeiden popsimisessä säännöllisyys on hyvästä ja epäsäännöllisyys aiheuttaa vaan sivuoireita.
Kuolo
Site Admin

ViestiKirjoittaja LazyBastard » Ke 07 Touko 2008 12:49

Sinänsä nää allergiat on kyllä kummallisia. Itelläni allergia alkoi heinäallergiana joskus 16-vuotiaana. Oli pari ihan kauheaa kesää. Sitten oli monta vuotta, ettei ollut allergiaa oikeastaan ollenkaan, kunnes yhtenä keväänä alkoi koivuallergia. Nykyään on niin, että koivuallergia on kohtuu paha (pitää syödä lääkkeet, notta selviää) ja heinäallergia on lähes olematon (en joinakin kesinä ole syönyt lääkkeitä oikeastaan ollenkaan).

Lisäksi olen tullut allergiseksi käsittelemättömille omenoille tässä jossakin välissä.
Et in Arcadia ego.
LazyBastard

ViestiKirjoittaja Gluu » Ke 07 Touko 2008 12:56

LazyBastard kirjoitti:Lisäksi olen tullut allergiseksi käsittelemättömille omenoille tässä jossakin välissä.

Koivuallergiahan siitä viheliäinen, että se aiheuttaa monesti näitä ruoka-aineallergioita, kuten omenat jne.

Mulla itsellä on ihan sama juttu. Omenat, porkkanat, banaanit, jotkut pähkinät jne jne. Mystistä tässä on se, että
ainakin omenaa ja porkkanaa pystyy syömään kypsennettynä, muttei raakana.

Mä käytän myön Duactia, mutta sehän on tarkoitettu allergisen nuhan oireisiin, kun taas antihistamiinit ja muut
on tarkoitettu pitämään ne oireet poissa.

Muoks: Duactin ei kyllä pitäisi väsyttää, sillä sen vaikuttava ainehan on pseudoefedriini, joka on nimenomaan piriste ja
urheilussa kielletty aine, siis dopingia. Pidemmän aikaa käytettynä Duact ainakin mulla kuivattaa nenän limakalvoja ja
saattaa aiheuttaa verenvuotoa. Nenästä siis.
Viimeksi muokannut Gluu päivämäärä Ke 07 Touko 2008 12:58, muokattu yhteensä 1 kerran
Gluu

ViestiKirjoittaja Kuolo » Ke 07 Touko 2008 12:58

Joo miulla on kans toi juttu omenan ja vähän kaiken muunkin kanssa. Tulee oireita kypsentämättömästä, mutta kypsennetty ei haittaa yhtään mitään.
Kuolo
Site Admin

ViestiKirjoittaja Sippura » Ke 07 Touko 2008 13:03

Kuolo kirjoitti:Joo miulla on kans toi juttu munkin kanssa. Tulee oireita kypsentämättömästä, mutta kypsennetty ei haittaa yhtään mitään.

Kypsentämättömät munkit aiheuttaa mullakin vatsanväänteitä Kuva
And they can't build a satellite to tell you how loved you are
Sippura
Epäkelpo jäsen

ViestiKirjoittaja Kuolo » Ke 07 Touko 2008 13:05

Kyllä miulle munkit kelpaa miten vaan Kuva
Kuolo
Site Admin

ViestiKirjoittaja Sippura » Ke 07 Touko 2008 13:19

Tässä sulle siis koko liuta makeita munkkeja Kuva

Kuva
And they can't build a satellite to tell you how loved you are
Sippura
Epäkelpo jäsen

ViestiKirjoittaja Kuolo » Ke 07 Touko 2008 13:22

Arvaapa huvikseen kuinka paljon tekis mieli vaihtaa toi kuva semmoseksi, jossa on tissejä vaikka muille jakaa :D Ei vaan voi, koska se olisi väärin :sori:

Kaikki tää valta ja vastuu :cry: :cry:
Kuolo
Site Admin

ViestiKirjoittaja Janet » Ke 07 Touko 2008 14:03

Mo!

Kyllä kesti kauan, ennen kuin tänne löysin. Boikotoin tota X-stagea niin kauheesti, etten käyny lukemassa juttuja. Ahisti koko pökäle. Mutta no, täällä ollaan ja ahdistus laantuu hiljalleen! Olen suorastaan täpinöissäni! :pomppuhymy:
Janet

ViestiKirjoittaja @gen.fi » Ke 07 Touko 2008 15:28

Kuolo kirjoitti:Arvaapa huvikseen kuinka paljon tekis mieli vaihtaa toi kuva semmoseksi, jossa on tissejä vaikka muille jakaa :D Ei vaan voi, koska se olisi väärin :sori:

Niinhän se on, että valta korruptoi ja absoluuttinen valta korruptoi absoluuttisesti.
Senhän takia vartijalla pitää olla aina vartija jolla on vartija jolla on... :seko:
Elämä on tie jonka määränpäätä en voi valita, vain suunnan sille.
@gen.fi

ViestiKirjoittaja Plei » Ke 07 Touko 2008 16:20

Dj Peppi tästä lähtee soittamaan musiikkia. 8-) 8-) 8-)
Linja-autojen ja rakkauden perässä voi juosta tai odottaa seuraavaa.
Plei

ViestiKirjoittaja Walker » Ke 07 Touko 2008 16:34

Plei kirjoitti:Dj Peppi tästä lähtee soittamaan musiikkia. 8-) 8-) 8-)

Soittakee Paranoid ! :P :tsau:
"Without music, life would be a mistake" - Nietzsche
Walker

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ke 07 Touko 2008 16:55

Arkipäivän dramatiikkaa:

Tänään, kun tulin kypsyysnäytteestä, löi Helsingin Tuomiokirkon kello takanani kahtatoista. Kello oli tässä vaiheessa jotain 11.54. Ajattelin, olinko poistunut viimeisen kerran tenttiä tekemästä. Tai eihän se tentti ollut, vaan kypsyysnäyte. Periaatteessa, jos kaikki menee läpi, mitä olen paperille rustannut, ei minun enää tarvitse tiedekuntatentissä koskaan käydä. Paitsi, jos opiskelen toisen tutkinnon :vasarapäähänhymiö:

Nyt pitäisi kirjoittaa CV. En tiedä, osaanko. Taidan juoda ainakin kahvit sitä ennen.
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja Kuolo » Ke 07 Touko 2008 16:56

@gen.fi kirjoitti:
Kuolo kirjoitti:Arvaapa huvikseen kuinka paljon tekis mieli vaihtaa toi kuva semmoseksi, jossa on tissejä vaikka muille jakaa :D Ei vaan voi, koska se olisi väärin :sori:

Niinhän se on, että valta korruptoi ja absoluuttinen valta korruptoi absoluuttisesti.
Senhän takia vartijalla pitää olla aina vartija jolla on vartija jolla on... :seko:

Valta ei korruptoi vahvaa ja puhdasta mieltä :juoni:
Kuolo
Site Admin

ViestiKirjoittaja Walker » Ke 07 Touko 2008 17:19

Emmä ole kyllä huomannut Zyrtecillä mitään väsyttävää vaikutusta. :sori:

Zyrtec on ollut ainoa joka on väsyttänyt. Farmaseutin mukaan on ainoa väsyttävä
antihistamiini (hyllyvalikoimasta).

Noissa hinnoissa on ilmaa jonkin verran. Reseptillä saisi ison laatikon
suurin piirtein samaan hintaa kuin nämä 10 kpl hyllypakkaukset.
"Without music, life would be a mistake" - Nietzsche
Walker

ViestiKirjoittaja Shay » Ke 07 Touko 2008 17:29

Nuhanenille pitäisi perustaa oma niiskutusketjunsa. [tilt][/tilt]

Mulla mitään allegorioita oo! Kuva
--

Länsirannikolla ei mitään uutta. Tylsää. Väsyttää. Töissä on kuitenkin ihan kivaa.
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Shay
Hukkasusi

ViestiKirjoittaja Rackham » Ke 07 Touko 2008 17:41

Hojo hojo!

X-stagelle jotenkin eksyin ja huonoksi totesin. Piti sitten tännekin rekisteröityä.
Ilmaria on kyl vähän ikävä, olisko sille jotain melkein reaaliaikaista korvaajaa..

- r
Rackham

ViestiKirjoittaja Shay » Ke 07 Touko 2008 17:49

Mutta meillähän on ilmari, höpsö. [tilt][/tilt]
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Shay
Hukkasusi

EdellinenSeuraava

Paluu Huuhaa