Kumkvatti kirjoitti:Musta tulee taas opiskelija![]()
Onnea opiskelupaikasta ja -päätöksestä! 
Onnea opiskelupaikasta ja -päätöksestä! 

Lyyra kirjoitti:Kumkvatti kirjoitti:Musta tulee taas opiskelija![]()
Oho, hienoa! Mitä alat opiskelemaan?

Otan tilanteen vastaan ristiriitaisin tunnelmin, toisaalta olen niin innoissani että vaan tärisen ja toisaalta pohdin kuinka talous kaatuu neljässä vuodessa. Tai siis se kaatuu jo paljon aiemmin.
Oon niin tottunu olee porvari. 
Musta on aika kiva ku elämäntilanne muuttuu parin vuoden välein. On jotenkin vaikea kuvitella että olis monta vuotta peräkkäin samassa työpaikassa. Nyt vuodenkin jälkeen, vaikka hirmuisesti tykkään olla nykyisessä duunissa ja rakastan verstasta, tuntuu että pitäisi päästä elämässä eteenpäin. 

Tietyssä mielessä se on ihan ok, mutta näissä hommissa kaipaisi myös jatkuvuutta, mulla ainakin menee liikaa aikaa ja energiaa seuraavan rahalähteen miettimiseen, kun työsuhteet on keskimäärin puolen vuoden mittaisia. No, toisaalta, mullahan on ollut periaatteessa sama karriääri vain vähän vaihtuvin työsisällöin jo monta vuotta, palkanmaksaja vaan vaihtuu... ja ongelmahan on siinä, että tulokset tulee mun hommissa pääsääntöisesti aika pitkällä viiveellä näkyviin, joten siksi pitäisi jotain jatkuvuutta voida suunnitella.
Ennen oli tässäkin asiassa paljon paremmin. 
Mutta nämä systeemit tuntuvat aaltoilevan ja vaihtelevan, kohta systeemiä taas varmaan muutetaan johonkin toiseen suuntaan. Kun ei aina itse olisi se väliinputoaja. 

L-S kirjoitti:Mä en tiedä oliko ennen paremmin - välillä tuntuu että nykyään on paremmin, tiedän joitain viime aikoina aloittaneita, joilla on yhtäkkiä ollut jotain sellaisia mahdollisuuksia, joista ei ollut tietoakaan silloin kun itse aloitin.Mutta nämä systeemit tuntuvat aaltoilevan ja vaihtelevan, kohta systeemiä taas varmaan muutetaan johonkin toiseen suuntaan.
Mutta helppohan mun on puhua ajasta, jolloin en ollut edes syntynyt.
(Tarkoitin siis noin 30-50 vuotta sitten toteutettuj tutkimuksia.)Nugat kirjoitti:Mustakin tulee näköjään taas opiskelija.

Mielenkiintoista, että 2. työ tuntuu oikein hyvältä siirtymäriitiltä lomaan. 2. töissä unohtaa melko tehokkaasti 1. työn ja 2. työn juttuja ei nyt muutenkaan jää vatvomaan liian pitkäksi aikaa. 
(Siitä tosin osa menee Miehekkeen muutossa satojen kilometrien päähän (työn takia useiksi kuukausiksi).
) Osa lomasta menee kämppää järjestellessä, jotta mun tulevat kämppikset (2) saadaan majoitettua meille. 

Eka työpäivä on ollut suurelta osin (miten sen nyt nätistä sanoisi) täysin perseestä. 

) jota seuraa seminaariesitys ja 3 kokousta, on takki hieman tyhjä. Onneksi oli sovittuna huoneen esittely jo sen verran varhaiseen ajankohtaan, että oli pakko lähteä ajoissa pois töistä. 

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa