Oltiin työporukan kanssa laivalla viikonloppuna (pe-la). Jos muistatte nimimerkin ahkera, niin tapasimme ihan yllättäen yökerhossa. Hän siis huomasi minut. Ei lähettänyt terveisiä, mutta mä voin sanoa niitä häneltä

--
Muuten eestinlaivailu oli aika perustouhua. Parilla ekalla tuopilla hilpeää nousuhumalaa. Sitten syötiin buffassa kaikkea kuivasta sushista paahtopaistiin. Se viini jotenkin ei mennyt päähän ja tuli väliselviäminen. :O
Olisi voinut jättää jo siihen, mutta sitten tämän porukan huvi oli, että kaikki yhteen hyttiin (13) ja soitetaan kaiuttimilla musaa. Sitten kaikkien mielestä muiden musa on paskaa ja sellaisella semiriitelyllä biisistä toiseen.

Jossain ennen kahtatoista hyttiämme huomautettiin melusta. Jatkoimme diskoteekkiin, jossa laivabändi soitti covereita. Yritin vielä parilla valkovenäläisellä, mutta ei humala enää suostunut nousemaan. Lähdin jossain kahden aikaan nukkumaan ja olin eka neljästä. Toka neljästä tuli jossain kolmen vaiheilla, kun oli hukannut porukan. Viimeiset tulivat viiden vaiheilla. Tämä oli sellaista horroskoomailua, että paha sanoa, nukuinko. Viidestä kahdeksaan nukuimme hyvin ja olin virkeä lähtemään maihin.
Maissa käveltiin puolisen tuntia vanhaan kaupunkiin eikä vissiin löydetty sitä "hyvää" mestaa, johon piti jonkun kai "osata". Löydettiin kuitenkin konditorialta näyttävä aamiaispaikka, jossa oli pöytiin tarjoilu. Kahdeksan henkeä tilaa, hidasta on. Benediktinmunia vielä, vaikea valmistaa. Pitkähkön ajan jälkeen kahvit saapuivat. Osa tilaili tiskiltä jo jälkiruokia ja ehti puoliksi syödäkin ne. Minä join kahvin pois jäähtymästä. Joskus tuli ruuatkin. Itselläni kanaleipä. Tilasimme lisää kahvia ja ehdimme taas syödä leivät pois, ennen kuin ne tulivat

Otin vielä tiskiltä juustokakkua ja se kahvin kanssa oli hyvä yhdistelmä.
Ruokailussa menikin sitten lähes kaikki aikamme ja lähdimme takaisin. Osa vielä hankki joitakin pieniä ostoksia. Minä katselin tietynmerkkistä teetä, mutta saamatta jäi. Paluumatka tuntui pitkältä. Vain pari innostui juomaan päivän kaksi humalaa. Olin päättänyt pysyä toisen päivän selvin päin (enkä nyt oikein ekanakaan kunnolla humaltunut). Välillä kuuntelin Gunnareita ainoana hytissä, välillä oli isompi jengi koolla.
Olihan siinä nyt matkailua taas.