Vaivaisten valitukset

Re: Vaivaisten valitukset

ViestiKirjoittaja skray » Su 10 Huhti 2011 18:48

En halua tulla kipeäksi. :pillitys:

Aamulla heräsin kurkku kipeänä. Menin töihin ja päivä on sujunut enemmän tai vähemmän unessa. Poskiin ottaa kipeetä jotenki ihmeellisesti, mutta en usko, että se olis poskiontelontulehdus, kun ei mulla koskaan (tietääkseni) sellaista ole ollut. Päässä humisee vähän ja muutenki on tukkoinen olo ja nenä haluaisi vuotaa koko ajan..

:gaah:
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
skray

ViestiKirjoittaja Triple H » Su 10 Huhti 2011 19:54

Kurkku kipeenä, yskä, kuumetta aika ajoin, mutta nenää ei tartte niistellä. Ei oo ikinä ollu tälleen, aina on flunssassa normaalisti jounut nenää niistelemään sikana. Loppu lähenee. Aamulla heräsin hiestä märkänä. Mutta se etu tässä nuhattomassa flunssassa on, että aamulla saa hyvin henkeä ja ei kesken yön herää siihen kun on röörit tukossa. Tai siis eihän tästä olekaan muuta kuin etua, kyllä mä mieluummin aina flunssassa jättäisin sen vittumaisen niistelyn pois. Ihmetyttää vaan se, ettei koskaan aiemmin ole ollut tälleen. Eikä kukaan tuttukaan, jonka kanssa on ollu yhteyksissä ole kokenut vastaavaa.
Vastuu painaa.

Käpykangas do you miss me?

Jumalan edessä olemme kaikki savolaisia -Piispa Wille Riekkinen
Triple H

ViestiKirjoittaja Kibaya » Su 10 Huhti 2011 20:10

Lyyra kirjoitti:Vai käytätkö sä sitten siitä nenän vuotamisesta sanaa flunssa? :riips:

En :keijo:
Se on nenän vuotamista.
Tai. Nokan vuotamista :keijo:

Siis voihan flunssa olla ilman tätä nokka-osuuttakin.
Harva ehkä mieltää sitä niin flunssaksi, vaan ehkä yskäksi ja/tai keuhkoputken tulehdukseksi :sori:
Nämäkin on aika pitkälti aluesidonnaisia, IMO.

---

Mä olen siirtynyt pelkkään yskimiseen :ei:
Välistä yskittää paljon, välistä vähän ja välistä niin että suussa maistuu veri :umpfh:
Osa tästä on varmasti jo allergista, kun selkeästikin astmalääkkeet helpottavat oloa.
Hengästyessä limaneritys lisääntyy niin, että välistä oksettaa oikein :keijo:maisella tavalla.

Kevät tulee :keijo: !
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Lyyra » Su 10 Huhti 2011 20:36

Kibaya kirjoitti:
Lyyra kirjoitti:Vai käytätkö sä sitten siitä nenän vuotamisesta sanaa flunssa? :riips:

En :keijo:
Se on nenän vuotamista.
Tai. Nokan vuotamista :keijo:

Siis voihan flunssa olla ilman tätä nokka-osuuttakin.
Harva ehkä mieltää sitä niin flunssaksi, vaan ehkä yskäksi ja/tai keuhkoputken tulehdukseksi :sori:

Flunssa voi toki olla ilman nuhaakin. Mutta ei yskäkään kyllä oo sama asia kuin flunssa. Yskä on flunssan oire, nuha on flunssan oire. Keuhkoputken tulehdus on jo sitten paljon pahempi juttu kuin flunssa.
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Kibaya » Pe 15 Huhti 2011 14:07

Over and out!

Persiöstön puudutus, part II.

Sama rutiini sairaalaan mennessä.
En ottanut esilääkettä, koska ei jännittänyt ollenkaan niin paljoa.
Sain myös kuulla että kipulääkärinä toimii se anestesian ylilääkäri, joka mua kävi silloin tökkimässä osastohoidon aikana. Lääkäri on myös tapaus, jonka kanssa olen ollut työn puolesta aiemmin tekemissä ja silloin jo ajattelin miten huippu se on. Ja onhan se :pepsodent: Uskomaton yhdistelmä, että lääkäri voi olla sosiaalisilta taidoiltaan huippu ja vielä hemmetin hyvä lääkäri siihen ohelle. Kieli jota hän käyttää potilaan kanssa on niin puhe- ja kansankieltä, ettei tasan jäänyt epäselväksi mikään. Se jopa vahingossa kirosi :virne: jota sairaanhoitajat kauhistuivat ja mä en voinut olla nauramatta (jonka jälkeen ne hoituritkin kyllä nauroivat). Naurusta ei hetkellisesti jopa meinannut tulla loppua - mikä rentoutti minua ainakin. Varsinkin kun nauru ei ollut hermostunutta, vaan nimenomaan huvittunutta.

Hyvinhän se kaikki sitten meni. Vaikka erona viime kertaan oli hetkellinen voimakas kipu. Tämän ilmetessä kaikki toimenpiteet lopetettiin ja tökittiin minuun lisää lääkkeitä. Sain myös positiivista palautetta siitä miten rauhallinen olin - verrattuna siihen kun olin kipeänä osastolla ja silloin vähemmän rauhallinen.

Toimenpide :hymyhali:

Vähän on vielä lääketokkura-fiilis, mutta ehkä se tästä :D
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja skray » Ma 02 Touko 2011 11:11

Lauantaina kolautin varpaani töissä sellaseen yhteen rautatolppaan. Kipeää otti ja isovarpaan kynnen alta tulikin silleen sopivasti verta.. Onneks pystyin oleen töissä kuitenki, kun työsandaalit on sellaset varpaista avonaiset, niin laastaroitu varvas mahtui olemaan. Illemalla lauantaina särkylääkkeen voimin pystyi olemaan, eikä eilenkään oikein kipeä varvas ollut, mutta tänään sitten, kun piti aamulla töihin ja laittaa kenkä taas jalkaan. Au!
Kävin näyttämässä varvasta lääkärissä tänään ja se antokin sitten kolme päivää saikkua. Voi perse.

En halua olla koko ajan kipeenä. :pillitys:
skray

ViestiKirjoittaja Shay » To 05 Touko 2011 21:46

Flunssaa pukkaa. :( Harmittaa, kun on jäänyt liikunta viime viikkoina normaalia vähempään ja
nyt ei uskalla liikkua, kun pelottaa, että flunssa iskee siinä vaiheessa täysillä. Jos tämä ei
hellitä tämän pienen niiskuttelun ja kurkkukivun jälkeen, on edessä vähintään viikko tai kaksi
salitonta, lenkitöntä, zmubatonta aikaa. :( En tykkää. En sitten pätkääkään.
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Shay
Hukkasusi

ViestiKirjoittaja Suvi » To 05 Touko 2011 21:59

Mullakin on ollut joku ihme allergian ja flunssan sekoitus, joten en ole uskaltanut mennä jumppaan. Olin viimeksi yli viikko sitten. Ärsyttävää, kun kuitenkin olin niin ylpeä itsestäni kun olin saanut kuntoa kohotettua ja laihtunutkin jonkun verran. Nyt on jotenkin helppoa totutella tähän "lusmuiluun", ja pelkään etten saa itseäni kunnolla liikkeelle kun on sen aika. :epäilevä:
Tilttiin meni myös ihminen.
Suvi
Keijodemoni

ViestiKirjoittaja Kibaya » To 05 Touko 2011 22:24

En oo silleen jännitellyt mitään :virne:
Huulessa rakko, joka epäilemättä on herpes :epäilevä:
Onhan edellisestä varmaan jotain 5 vuotta.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja L-S » Ma 09 Touko 2011 19:50

Ärh. :norsu:

Mulla on ollut epämääräisiä oireita, joten kävin lääkärissä. Tohtori määräsi lääkkeitä, mutta epäilen että ne on kyllä ihan väärään vaivaan. Mitä enemmän asiaa ajattelen, tuskin tää pelkästään kyseisellä vaivalla selittyy. Ei lääkäri nyt ainakaan mitään huolestuttavaa toistaiseksi keksinyt, mutta silti kiukuttaa. Mulla olisi paljon mukavampaa ja parempaa tekemistä tällä hetkellä kuin sairastaa ja yrittää selvitellä sitten sitä ja huolehtia. :huoh:

Tää on vielä ärsyttävämpää siksi, että yleensä mulla ei ole mitään ongelmia eikä tarvetta käydä lääkäreilläkään. Miksi just nyt? :epäilevä:
Viimeksi muokannut L-S päivämäärä Ma 09 Touko 2011 20:03, muokattu yhteensä 1 kerran
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ma 09 Touko 2011 19:50

Jalat. :pillitys:
Käveleminen sattuu. :pillitys:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja damn » Ke 18 Touko 2011 20:11

Kipeänä jo kolmatta viikkoa! :raivo: . Aina kun joku vaiva/tauti on voitettu, niin toinen iskee päälle. Ei jaksaisi taas lääkärille juosta :( .
Fail, fail again, fail better.
damn

ViestiKirjoittaja Emilia » To 19 Touko 2011 17:52

Flunssa tulollaan taas. :( Kammo olo, kurkku kipee ja vähän varmaan kuumettakin. Mittari kadoksissa, ei voi mitata mut olo ei ole kovin hyvä.
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Emilia

ViestiKirjoittaja damn » To 19 Touko 2011 20:34

Kävin ostamassa 40:lla luontaistuotekaupasta kaikkea, jolla pitäs pöpöjen lähteä. Olin ajatellut vain yhtä tuotetta, mutta myyjä järkyttyi mun sairaasta ulkonäöstä ja tyrkytti kaikkea muutakin, mikä sopii sen ostamani tuotteen kanssa paremmin kuin hyvin. En sitten kieltäytynyt, kun en jaksanut ajatella mikä on hyödyllistä ja mikä ei. Ja se kyllä tuntui osaavan asiansa ja teen lähes mitä tahansa, että saisin taas itteni kuntoon, joten antaa mennä. Syödään sitten neljää eri vitamiiniä tai ravintolisää päivässä. Elämä on kyllä yhtä pillereillä leikkimistä kun lisäksi pitää syödä allergialääkkeitä ja e-pillereitä. :epäilevä:
damn

ViestiKirjoittaja skray » To 19 Touko 2011 21:13

No nii, uutta varvasrintamalta. :epäilevä:
Maanantaina farkkuja jalkaan laittaessa tuntui, että jotain jäi lahkeen suulle kiinni ja jopas, aiemmin kipeän isovarpaan kynsi lähti puoliks irti. Hyh.
Teippasin sen paikalleen laastareilla ja kävin eilen näyttämässä sitä hoitajalle työterveydessä. Tuntui siltä, että kynsi lähtee kokonaan irti tai se irrotetaan. Onneks ei sentään niin käyny sitte. Hoitaja sanoi, että kynsi on vaan sieltä päästä irti ja kuitenkin juuresta ihan kunnolla, eikä sitä viitti ottaa pois, kun ei ole pakko. Kuulemma niin paljon hermoja jne. siellä alla, että siitä tulisi vaan kipeä ja ihan toivoton. Noh, tässä sitä nyt ollaan sitten varvas teipattuna niin kauan, että se kynsi kasvaa irti itsekseen. :keijo: Antoipa hoitaja oikein teippirullan mukaanki mulle, että saan laittaa uutta teippiä tarvittaessa. Hyh. En oo uskaltanu vielä kattoo sitä.
Kummallisinta on, että varvas ei oo ollenkaan kipee ja hoitajakin sitä jo ihmetteli.. ja sanoi, että taisi viisaudenhampaiden takia syöty antibioottikuuri purra vielä tohonki, vaikka kuurin lopetin jo 3 päivää ennen kuin kolautin varpaani sillon.. Onni onnettomuudessa.
skray

ViestiKirjoittaja Pvi » To 19 Touko 2011 23:36

Damskula, mitä pillereitä se myyjä antoi sun matkaan?
Mun yhdellä ystävällä oli talvella totaalinen kehon pysähdys. Systeemi oli ihan sekaisin. Lääkäri kirjoitti sille reseptin vitamiineihin. Ubikinoni ja rauta oli ainakin listalla. Lisäksi kaveri sai antioksidanttiruokavalio-ohjeet.
Onneksi on hoito tepsinyt.

Toivottavasti sielläkin tehoaa.
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi

ViestiKirjoittaja Kibaya » Pe 20 Touko 2011 08:27

Mä olen ihan jumissa :virne:

Eilen oli treenit, jossa otettiin sitä kohtaa kun roikun toisessa ihmisessä kiinni, paiskaudun maahan ja vielä kierin siellä maassa. Puhumattakaan siitä ympäriinsä juoksemisesta ja taistelusta - olen aika tönkkönä nyt :keijo:

Yritin nostaa käsiä, mutta ei vaan taivu.
Mutta ei haittaa - vielä.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja damn » Pe 20 Touko 2011 11:22

Pvi kirjoitti:Damskula, mitä pillereitä se myyjä antoi sun matkaan?

Tuote, jota lähdin itse ostamaan oli Antiwir-ravintolisä, joka vahvistaa vastustuskykyä. Olin siis aikaisemmin sairaana silleen, että piti antibioottikuuri syödä ja sen jälkeen alkoi sitten tää muu sairauskierre. Se myyjä sanoi, että hyvä kun hain tota Antiwiriä, se on todella paikallaan niin saan taas vastustuskyvyn kuntoon, mutta koska antibioottikuuri on tuhonnut luonnollisen bakteerikannan niin ostin myös maitohappobakteeri-tabletteja, siinä tuli mukana myös paketillinen beetakaroteeni-tabletteja. Lisäksi syön päivittäin c-vitamiiniä suoraan purkista, kun minulla on raudan imeytymisongelma, johon c-vitamiini auttaa, piti ostaa niitäkin lisää.
damn

ViestiKirjoittaja Pvi » Pe 20 Touko 2011 23:27

Kiitos!
Toivottavasti saat noilla ostoksilla sairastelun taukoamaan, että elimistö saa vähän
levätä ja korjata itseään.

En ollutkaan ennen kuullut Antiwiristä tai oliivinlehtien parantavasta vaikutuksesta.
Nyt olen vähän utelias näiden asioiden suhteen, kun osallistun vitamiinit ja hiven-
aineet -kurssille. Tiistaina oli vanhan polven tutkijasetä kertomassa antioksidanteista.
Oli oikein pätevän oloinen herra.

Hän antoi ohjeeksi syödä päivittäin kahvikupillisen mustikoita ja omenan.
Lisäksi kasviksille ja mausteille ei kannata näyttä pitkää nokkaa. Vihreä tee ja
punaviini olivat myös esillä. Kun itselle ei oiken nuo viinit maistu, kysyin tutkijalta,
löytyykö punaviinin flavonoideja jostain muusta tuotteesta. Kuulema kaikki punaviinit
eivät ole hyviä, mutta kuusenkerkkä on erinomainen korvike. Kohtahan on kerkkä-
aika!!! Pitää lähteä metsään keväiselle flavonoidiretkelle.
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi

ViestiKirjoittaja skray » La 21 Touko 2011 08:42

Omena päivässä pitää lääkärin loitolla. :tilt:
Ja oon joskus kuullut, että mustikat pitävät näköäkin kunnossa, että senkin takia jo kannattais syödä niitä pikkukipollinen päivässä. Tosin en tiiä liittyykö ne antioksidantit siihen näköönki sitte. :keijo: Eipä silti tuu syötyä pikku kipollista päivässä, kun ei pakastimessa ole mustikkaa niin paljon, että se riittäisi.

Ja tositarina: yks talvi söin melkein joka päivä omenan töissä eväänä ja siinäpä en ollu kipeä koko talvena, kun suurin osa kavereista niin töissä kuin muuallakin olivat viikko tolkulla flunssassa. Eli kaippa tossa omenahommassa on oikeasti jotain perää. :keijo:
skray

ViestiKirjoittaja Kibaya » La 21 Touko 2011 10:21

Ihminen tarvitsee päivittäin tietyn määrän antioksidantteja ja hivenaineita.
Ne eivät varastoidu elimistöön, vaan joka päivä tarvitaan uusi satsi. Ja ainoa keino siihen on saattaa ne suolistoon suun kautta.
Helpoin tapa suurimmalle osalle on varmaan syödä jotain pillerimuotoisia, mutta niin paljon kivempaa on syödä ne ravinnosta itsestään.
Mua vaan hieman harmittaa marjoissakin se, että niiden pitää olla tuoreita. Pakastaminen kuitenkin tuhoaa 80% kaikista hyvistä asioista, kuten vitamiineista ja muista tärkeistä partikkeleista :sori:

Mä olen jatkanut mun etikka-linjaa ja on ollut siinä mielessä parempi olo, ettei ole niin tunkkainen jatkuvasti.
Testasin myös miten käy jos syön arkivihollistani perunaa ja otan heti sen päälle etikkavettä. En ollut ihan niin oloissa, mitä aiemmin perunan kanssa.

Etikkavesi on n. 2dl vettä ja 1 tl omenaviinietikkaa. Alkuun ihan saatanan pahaa, mutta nyttemmin jo paremmalla mielellä.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Lyyra » La 21 Touko 2011 10:54

Mä oon kuullut muistakin, jotka tekee tota omppuviinietikkacocktailia. Mitäs iloa siitä sit pitäis olla?
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Kibaya » La 21 Touko 2011 11:04

Lyyra kirjoitti:Mä oon kuullut muistakin, jotka tekee tota omppuviinietikkacocktailia. Mitäs iloa siitä sit pitäis olla?

Siitä on, ei vain pitäis.

Se pistää hitaampaa aineenvaihduntaa vähän nopeampaan liikkeeseen.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Pvi » La 21 Touko 2011 14:36

Ruoasta saatuna vitamiinit ja muut tärkeät aineet imeytyvät pääsääntöisesti paremmin kuin pilleristä. Ovat kiinnittyneinä esim. proteineihin, ja ruoansulatussysteemi on kehittynyt nappaamaan tärkeät aineet sen 'ruokamuodosta'. Ja tavallisen syömisen puolesta puhuu myös se ettei pillerin valmistaja ole välttämättä osannut laittaa niitä kaikkia kasvin hyödyllisiä aineita tablettimuotoon. Sitten saadaan vaan osa tarpeellisesta ravinnosta. Omena esimerkissä sama aine omenana nautittuna imeytyi 50 prosenttisesti ja pelkkänä puhtaana yhdisteenä vain muutama prosentti syödystä määrästä siirtyi kehoon.

Ja pakastaminen on oikein hyvä säilytysmuoto. Sanoisin että Kiban esittämä 80 prosenttia on luku mitä vitamiinuksista jää vähintään jäljelle pakastamisen jälkeen. Eli hukka olisi alle 20%. Tietenkin jos sulattaa pakasteet äkkiä, niin että marjat kiehuu, niin lämpöherkkien ravinteiden osuus saattaa laskea enemmän.
Kirjaston poistomyynnistä löysin käsikirjan, joka käsitteli juuri tätä aihetta, käsittelymuotojen vaikutusta ruoan ravintoarvoihin. Harmi, että se on nyt kotona-kotona, etten voi tarkastaa tarkkoja lukuja. Kun käyn kotona, niin kurkkaan, etten puhunut palturia.
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi

ViestiKirjoittaja Kibaya » La 21 Touko 2011 14:43

Pakastaminen on oikein hyvä muoto, en sitä kiellä.
Parempi kuin kuumentaminen antioksidanttien, hivenaineiden ja mineraaliyhdisten kannalta ainakin.
Tuo 80% ei tarkoita, että se tappaisi tuon prosenttimäärän tietystä vitamiinista, vaan yhteisvaikutuksen kaikesta. Kokonaisuudestaan synergiaeduista häviää aika paljon pakastamisen ja sulattamisen yhteydessä. Eriyisesti marjojen kohdalla.
Mutta käytännössähän se tarkoittaa sitä, että niitä saa hyvällä mielellä syödä enemmän :virne:
Näin maalais- ja naislogiikkaa yhdisteltäessä.
Ja pakastettukin marja on parempi kuin pillerimarja. IMO.
Kibaya
Hörhökeijotar

EdellinenSeuraava

Paluu Huuhaa