Vaivaisten valitukset

Re: Vaivaisten valitukset

ViestiKirjoittaja Emilia » Ti 21 Kesä 2011 22:19

marenkienkeli kirjoitti:Eilen mua pisti käteen yksi (1) hyttynen. Nyt on kädessä 3 cm halkaisijaltaan oleva paukama. :friikki: Todella kiva. Mä en tykkää raumalaishyttysistä. :pillitys:

Tänä vuonna on vissiin jotain supermyrkkyöttösiä liikkeellä, kun mullakin jaloissa viisi tulipunaista ja hemmetin kutisevaa paukamaa. :friikki:
Ei ole koskaan aiemmin näin kovaa reaktiota tullut. :(
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Emilia

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ti 21 Kesä 2011 22:25

Tuon jälkeen hyttyset eivät ole täällä onneksi aiheuttaneet tuollaisia reaktioita. Ihan tavallisia paukamia vain. :)
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long

Orla Gartland - You aren't special, babe
marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja skray » Ti 28 Kesä 2011 11:42

Kibaya kirjoitti:
skray kirjoitti:Tossa vapun tienoilla valittelin, kun kumautin varpaani töissä sellaseen yhteen telineeseen ja varpaan kynnen alta tuli verta ja sitten se oli kipeäkin muutaman päivän ja olin saikullaki. Nyt se varpaankynsi lähti irti ja alle kasvaa uutta. :keijo:
Viikonloppu provinssissa taisi edesauttaa kynnen irtoamista. Oli se teipattuna niin kuin joka päivä toukokuun puolivälistä asti, mutta niin moni kerkesi astua varpailleni keikoilla ja muuallakin siinä väkimäärässä, että varmaan se kynsi napsahti jossain vaiheessa irti ja kun eilen illalla kotiin päästyä otin teipit pois, niin kynsi lähti siinä mukana. Kiva. :epäilevä:
Nyt en tiiä pitäiskö toi jotenki paketoida, vai antaa vaan olla, jos siihen ei satu, kun laitan sukat tai kengät jalkaan.. en tiiä. Vaikeeta, kun ei oo koskaan aiemmin ollut tämmöstä tilannetta. :keijo:

Mä suosittelisin, että tarkistat onko kudos pudonneen kynnen kohdalta miten hyvin lähtenyt parantumaan. Jos siinä on uutta ihoa ja parantuminen hyvällä mallillaan, antaisin olla auki. Jos siellä taas on haavoilla olevaa ihoa ja kudosta, niin ainakin kengässä olon ajaksi laittaisin jotain suojaa ja antibakteerista voidetta (tai ihan vähän hunajaa). Kotona pyrkisin pitämään taas avoimena ilmakylvyssä ja vapaana. Uskoisin, että vaikka kynnen paikalla olisikin ehjää ihoa, niin hetken se on tuntoherkillä kynnen putoamisen jälkeen. Suoja saattaa helpottaa sitä kipua (ja hunaja :D ) jolloin se on ihan paikallaan.

IMO.

Hyvin on lähteny menemään, ei mitään ongelmaa missään kohtaa. :tilt:
Kiitos kuitenkin ohjeista!
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
skray

ViestiKirjoittaja Emeritus » Pe 01 Heinä 2011 22:55

Tänään aamusella suihkusta tulleena, jättipyyhkeessä haahuillessani iskinpä sitten oikean käden peukalonhangan reippaasti vessan ovenkahvaan. :epäilevä:
Ensialkuun päällisin puolin hankautui vain hiukan kämmenen ulkopuolelta nahkaa irti, mutta osuma oli kuitenkin sen verran tömäkkä että käsi on kipeä vieläkin. Normaaleissa rajoissa toimii sormet kipuilematta, mutta ei niitä juurikaan siedä taivuttaa ulospäin yhtään ylimääräistä. Peukalonhanka on vieläkin turvoksissa. Minkäänlaista mustelmaa siinä ei kuitenkaan ole, varmaan sitten vaan lihas venähtänyt?
"Kun on kerran nuoruudenlähteestä maistanut, ei enää tyydy vesijohtoveteen, johon on sekoitettu juustonjuoksutinta ja laksatiivia."
-Markus Kajo
Emeritus

ViestiKirjoittaja Shay » La 02 Heinä 2011 20:34

Kun makaa auringossa tuntikaupalla tarkoituksella, niin rusketusta on turha odottaa tulevaksi.
Kun sattuu hetken pyörimään kaupungilla ja makaamaan ruoan päälle hieman auringossa, on
joka paikka ihan hiton kivan punainen. :norsu:

Poltin sääreni. Kivan punaiset laajat läiskät jalan etuosassa. Todella tyylikästä. :epäilevä: Hukutan itseni rasvaan. Nyt!
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Shay
Hukkasusi

ViestiKirjoittaja skray » Ma 04 Heinä 2011 09:28

Shay kirjoitti:Poltin sääreni. Kivan punaiset laajat läiskät jalan etuosassa. Todella tyylikästä.

Jälkikäteiset :femmat: koska mun jalan etuosa on jo tasottunu sen ihanan alkukesän kärvähtämisen jälkeen. :virne:
skray

ViestiKirjoittaja Nugat » Ma 04 Heinä 2011 18:04

Tänään tuleekin vain valitusvirsiä. :p

Söin viikonloppuna ihanaa, pehmeää, vehnäistä leipää ja kinkkusiivuja. Voi luoja kuinka maistui taivaalliselle! Ihan kyyneleet tirskahtivat silmiin joka haukkauksella. En varmaankaan yli vuoteen ole moista ihanuutta harrastanut.

Kyyneeleet ovat sitten tirskahdelleet silmiin nyt parin päivän ajan, kun vessassa on käynyt. :friikki: :hiki: Että voi maha mennä sekaisin. Jos olis ees tyytynyt siihen yhteen leipään, mutta kun piti syödä mahansa täyteen. :huoh:

Nyt tiukempi taas noiden viljojen ja lisä-aineiden kanssa. Oon aika pahasti lipsahtanut väärille raiteille ja sen kyllä huomaa olotilassa muutenkin. Väsyttää, väsyttää ja väsyttää...
OwthebluddyellshudIknow?
Nugat
Liisa ihmemaassa

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ma 11 Heinä 2011 14:32

Mun tarttee venyttää mun roolikenkiä :keijo:
Italialaiset nahkamonot taipuu aika hyvin, mutta varpaat kärsii. Varsinkin kun tajunnut pitää ensimmäisessä kerrassa sukkia :keijo:
Nyt on 9 varvasta laastaroitu/teipattu ja teepuuöljytty.

Tuntui hyvältä suihkussa kun vesi oikein hiveli haavoja :peukut:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ke 13 Heinä 2011 17:52

Seisomatyö. :kieli: On tullut kolmena päivänä oltua töissä, jossa ei ole ruokataukoja lukuunottamatta käytännössä mahdollista istua. :huoh: Mun polvet ei tykkää. Eilen muljautin polven jä tänään ne muuten vain huusivat hoosiannaa. :(
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long

Orla Gartland - You aren't special, babe
marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Triple H » La 30 Heinä 2011 02:11

Triple H kirjoitti:Kurkku kipeenä, yskä, kuumetta aika ajoin, mutta nenää ei tartte niistellä. Ei oo ikinä ollu tälleen, aina on flunssassa normaalisti jounut nenää niistelemään sikana. Loppu lähenee. Aamulla heräsin hiestä märkänä. Mutta se etu tässä nuhattomassa flunssassa on, että aamulla saa hyvin henkeä ja ei kesken yön herää siihen kun on röörit tukossa. Tai siis eihän tästä olekaan muuta kuin etua, kyllä mä mieluummin aina flunssassa jättäisin sen vittumaisen niistelyn pois. Ihmetyttää vaan se, ettei koskaan aiemmin ole ollut tälleen. Eikä kukaan tuttukaan, jonka kanssa on ollu yhteyksissä ole kokenut vastaavaa.

Ei tullutkaan tilitettyä, mutta äskettäin oli joku friikkiflunssa TAAS! Kaveri yski, aivasteli ja niisteli kuin viimeistä päivää. Tarttuihan se. Ekana flunssapäivänä niistin kaksi kertaa, toisena yskäisin ehkä kolmesti. Sen jälkeen oli kolme päivää jokainen lihas kropassa kipeänä vaikka edellisestä punttikuurista oli viikko, mutta ei tarvinnut enää kertaakaan yskiä tai niistellä nokkaa.
Vastuu painaa.

Käpykangas do you miss me?

Jumalan edessä olemme kaikki savolaisia -Piispa Wille Riekkinen
Triple H

ViestiKirjoittaja puolikarkea » To 25 Elo 2011 17:02

Eilen alkanut niskajumin aiheuttama päänsärky jatkuu. Tänään kaatoi monen tunnin päikkäreille, kun tuntui, ettei silmiäkään kärsi pitää auki. Auttoi onneksi, kun sai pitää kylmää rättiä otsan ja silmien päällä. Nyt, kun pystyy liikkumaan ilman pään juilimista, täytyy venytellä, venytellä ja venytellä, eilisen venyttelyt ja piikkimattoilut kun ei selkeästikään auttaneet.
minulle jää kertomus
joka muistuttaa elämääni
puolikarkea

ViestiKirjoittaja Shay » La 03 Syys 2011 22:34

Joka paikkaan sattuu. :pillitys: Flunssa iski ja salitreenin jälkeiset kivut moninkertaistuivat sen myötä.
Olo on kuin satavuotiaalla, kun yrittää kammeta ihteään ylös nojatuolista. :epäilevä: Toivottavasti
tämä menee pian ohi...
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Shay
Hukkasusi

ViestiKirjoittaja theia » Ti 06 Syys 2011 10:10

Flunssa :kieli:

Joka aamu alkaa aivastussarjalla (4-12 aivastusta). Sitten hetki niistellään, ja sama uusiksi.

Ja nyt tää vaan valuu, valuu, valuu. Saanko kysyä, että miten ihmeessä voi ihmisessä olla näin paljon räkää? Ja mistä sitä oikein tulee?

Tekis mieli mennä kotiin köllöttelee & juomaan lämpimiä juomia (mmm... Glögiä! Oliskohan sitä lähikaupassa?), mutta ei mun olo oo niin huono, että viitsisin saikkua ottaa.

HÖH, ja MÖH... ja aaaatsiuuuuh!
diamonds in the trees pentagrams in the night sky
theia
Pahvi

ViestiKirjoittaja Shay » Ti 06 Syys 2011 16:57

theia kirjoitti:Ja nyt tää vaan valuu, valuu, valuu. Saanko kysyä, että miten ihmeessä voi ihmisessä olla näin paljon räkää? Ja mistä sitä oikein tulee?

Suosittelen nenäkannua. Se tyhjentää nenän vähäksi aikaa ja se tyhjyyden ja vapauden tunne (vaikkakin lyhyt) on mahtava!

Mun maku/hajuaisti alkaa jo palailla, joten olen jo paranemaan päin. Ainakin tänään haistoin palaneen käryn ja ruokalassa viereisen ihmisen syömän tonnikalapizzan. :umpfh:
Shay
Hukkasusi

ViestiKirjoittaja Nugat » Ke 07 Syys 2011 15:31

Flunssa. :nirppa: Tosi kuumeinen olo, mut lämpö on normaali. :friikki: Siis perskutarallaa ei ne näin pöpöt kuole. :epäilevä: Todennäköisesti mä flunssakituilen tässä tilassa hyvin pitkään, jos tää menee samaa rataa kuin ennen. Onneksi räkää ei tule hirveästi eikä juuri yskitäkkään, pää vain tuntuu pirun painavalta ja veto on täysin pois.
OwthebluddyellshudIknow?
Nugat
Liisa ihmemaassa

ViestiKirjoittaja heartless » To 08 Syys 2011 18:24

Sama vaiva täälläkin. :kieli: Kauhee olo, ei kunnolla kuumetta, kurkku kipee ja räkä lentää.
Doors are for people with no imagination.
(Skulduggery Pleasant)
heartless

ViestiKirjoittaja Nugat » To 08 Syys 2011 18:36

Olo on jo vähän helpottunut. Näin kun istuu paikoillaan voisi kuvitella olevansa terve. :tilt: Mutta käveleminen on raskasta. Periaatteessa, jos mä laittaisin tunnollisuusmoodin päälle lähtisin jo huomenna töihin, vaikka vajaakuntoinen olenkin. Mut en laita. :epäilevä: Pakko mun on joskus oppia parantamaan itteni loppuun. Jos työ olisi vain koneella istumista niin se voisi mennäkkin...
OwthebluddyellshudIknow?
Nugat
Liisa ihmemaassa

ViestiKirjoittaja Emeritus » To 08 Syys 2011 23:40

Viisaudenhampaat... Jee.
Enpä olisi juurikaan pahaksi pistänyt vaikka olisivat viettäneet ihan vaan hiljaiseloa, tai vielä parempaa, kunnioittamalla meikäläistä poissaolollaan. Mikäli nyt tulkitsen tunnusteluiltani oikein, vasemmalla ylhäällä ei sitä ylimääräistä pirulaista taida edes luuratakaan. Oikealla ylhäällä oleva taas on viime aikoina pukannut vähitellen esiin. Onneksi ei ole käynyt mätänemään tai muuta, mutta sen verran tiukkaan paikkaan tunkee että kinnaa aika ikävästi ympäristöään vasten. Ja nyt kun sitä ajattelee, eipä sen taakse oikein hammasharjallakaan yllä. Eli mitä todennäköisimmin jotain sinne kehittyy jos sitä käy kohta revityttämässä pois. :epäilevä:

Eli taitaa olla asiaa hammaslääkärille melko pitkästä aikaa... :moro:
Ei jotenkin vaan oikein nappaa koko ajatus. 12-vuotiaana koettu tulehtuneen sisäänkasvaneen kynnen kasvattaneen isovarpaan puuduttaminen oli sen verran lysti elämys että about sama operaatio suussa ei jostain syystä saa varsinaisesti yläpystyäkään hyppimään. Tosin tämä ei taida olla, vielä ainakaan, tulehtunut. Mutta aika laiha lohtu.

No, saapahan heti opintojen alkuun vastinetta HYY:n jäsenmaksulle YTHS:n palveluiden muodossa. :jaaha:
"Kun on kerran nuoruudenlähteestä maistanut, ei enää tyydy vesijohtoveteen, johon on sekoitettu juustonjuoksutinta ja laksatiivia."
-Markus Kajo
Emeritus

ViestiKirjoittaja skray » Pe 09 Syys 2011 07:38

Ole onnellinen, kun sulla on mahdollisuus YTHS:n edullisiin, suorastaan halpoihin, palveluihin. :)
Mä saan vielä vuoden käyttää niitä, mutta sen jälkeen pitää hoidattaa hampaansa jossain kalliimmalla, luultavasti paljonkin kalliimmalla.
skray

ViestiKirjoittaja Lyyra » Pe 09 Syys 2011 09:11

Joo, YTHS :hymyhali:

Ja ainakin silloin joskus kun minä yliopistourani aloitin (vuonna dinosaurus), niin YTHS teki ilmaisen hammastarkastuksen kaikille uusille opiskelijoille. Että sinne vaan tivaamaan, että "miksen minäkin saa. :raivo: "

:tilt:

Mutta silti :paijaus:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Emeritus » Pe 09 Syys 2011 18:33

Lyyra kirjoitti:Joo, YTHS :hymyhali:

Ja ainakin silloin joskus kun minä yliopistourani aloitin (vuonna dinosaurus), niin YTHS teki ilmaisen hammastarkastuksen kaikille uusille opiskelijoille. Että sinne vaan tivaamaan, että "miksen minäkin saa. :raivo: "

:tilt:

Mutta silti :paijaus:

Kiitti. :)
Joo, ellen muista väärin niin YTHS:n infolehtisessä oli kuin olikin mainintaa ilmaisesta ekasta tarkastuksesta. Eli sama meininki siellä kai vieläkin. Pitää kait varailla kohtapuoliin aikaa sinne.
-Markus Kajo
Emeritus

ViestiKirjoittaja Lyyra » Pe 09 Syys 2011 18:42

Juu, mullta revittiin se eka viisuri nimenomaan sen ilmaistarkastuksen jälkimainingeissa.
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Aurora B. » Pe 09 Syys 2011 22:51

Emeritus kirjoitti:12-vuotiaana koettu tulehtuneen sisäänkasvaneen kynnen kasvattaneen isovarpaan puuduttaminen oli sen verran lysti elämys että about sama operaatio suussa ei jostain syystä saa varsinaisesti yläpystyäkään hyppimään.

Kun mä kävin leegoremontissa :aukku: multa riivittiin 3 viisuria, paikattiin sieltä täältä ja muuta jänskää, niin kertaakaan ei puudutus sattunut. Hyvä lekuri osaa tehdä sen niin, ettei se juurikaan tunnu kuin pienenä nipistyksenä ja sen jälkeen sellaisena hassuna paineen tunteena. Sitten sekin häviää, ja tuntuu vain puutuneelta. Tsemppiä, kyllä se siitä :hymyhali:
Kolo-golo-nay
Aurora B.

ViestiKirjoittaja Suvi » Pe 09 Syys 2011 22:58

Aurora B. kirjoitti:
Emeritus kirjoitti:12-vuotiaana koettu tulehtuneen sisäänkasvaneen kynnen kasvattaneen isovarpaan puuduttaminen oli sen verran lysti elämys että about sama operaatio suussa ei jostain syystä saa varsinaisesti yläpystyäkään hyppimään.

Kun mä kävin leegoremontissa :aukku: multa riivittiin 3 viisuria, paikattiin sieltä täältä ja muuta jänskää, niin kertaakaan ei puudutus sattunut. Hyvä lekuri osaa tehdä sen niin, ettei se juurikaan tunnu kuin pienenä nipistyksenä ja sen jälkeen sellaisena hassuna paineen tunteena. Sitten sekin häviää, ja tuntuu vain puutuneelta. Tsemppiä, kyllä se siitä :hymyhali:

Ja mä voin lohduttaa, että multa revittiin yläviisuri tänä aamuna, eikä enää tunnu missään. (Vedin vain yhden Buranan, enkä sitäkään olisi välttämättä tarvinnut.) Vähän sama fiilis kuin Aukulla. Juu kyllä se siitä. :hymyhali:

(Tosin itselläni on alaviisurien poisto vasta tulossa... Mutta ainakaan tuon yläviisurin poisto ei ollut yhtään niin paha kuin luulin. Alaviisurit sitten ovatkin kai hankalammat...)
Tilttiin meni myös ihminen.
Suvi
Keijodemoni

ViestiKirjoittaja Kibaya » Pe 09 Syys 2011 23:20

Mä hengasin tänään migreenissä :ei:

Jännää ja erilaista tässä migreenissä oli paleleminen ja pahoinvointi.
Voin töihin mennessä todella, todella huonosti. Join varmaan puoli litraa vettä yhdeltä istumalta janooni ja pahoinvointi helpotti.
Silmien punotus laski töissä ehkä noin tunnin sisään. Päänsärky ja kaikki muut migreenin kivat jippokset kuitenkin jäivät ja piinasivat koko päivän.
Töissä sain lievän helpotuksen särkylääkkeiden kautta, että pystyin työt tekemään, mutta voimat se vei.
Kotimatkalla oli särky laskeutunut niskoista tonne hartioihin ja ihan kuin joku olisi istunut siellä harteilla :epäilevä:

Kotiin tullessa olin aika poikki, kävin nukkumaan ja siitä mut väkivalloin herätettiin.
Mikä oli oikeastaan ihan hyvä, koska nyt on jo paljon parempi olo. Ulkoilu, nopea kaupparetki ja tyhmäily tekivät sen, että migreenistä ei ole edes muistoa.
Ei haittaa.

Tekisi mieli silti kirjoittaa johonkin lehtien yleisöosastolle siittä, että ihan tosissaan sitä hajuvettään voi annostella niin ettei kanssaihmiset tukehdu. Ja hajuvesikin voi vanhentua! Eikä chanel 5 ole enää muotituoksu
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Kibaya
Hörhökeijotar

EdellinenSeuraava

Paluu Huuhaa