Naisten oma ketju! (miesvaroitus!)

Re: Naisten oma ketju!

ViestiKirjoittaja Sippura » Su 21 Syys 2008 20:43

kaneli kirjoitti:Mä oon tosi huono ihminen, mutta mä en vaan yhtään tykkää ostaa käytettyjä vaatteita tai koluta kirppareita.

Vähän sama juttu täällä :hullu: Paitsi että jokin aika sitten tein niin hyvän kenkälöydön, että
oli pakko ostaa: pari kertaa käytetyt Caterpillarin vaaleanruskeat maiharit 4 eurolla. Poik-
keus vahvistaa säännön, näemmä :p
And they can't build a satellite to tell you how loved you are
Sippura
Epäkelpo jäsen

ViestiKirjoittaja Shay » Su 21 Syys 2008 20:48

Sippura kirjoitti:
kaneli kirjoitti:Mä oon tosi huono ihminen, mutta mä en vaan yhtään tykkää ostaa käytettyjä vaatteita tai koluta kirppareita.

Vähän sama juttu täällä :hullu: Paitsi että jokin aika sitten tein niin hyvän kenkälöydön, että
oli pakko ostaa: pari kertaa käytetyt Caterpillarin vaaleanruskeat maiharit 4 eurolla. Poik-
keus vahvistaa säännön, näemmä :p

Harvoin sieltä mitään hyvää löytääkään. Ei jaksa käydä läpi viittäkymmentä kojullista 80-luvun
villapaitoja ja hiihtohaalareita ja 46 koon säkkimekkoja, että löytää ehkä jonkun melko kivan
vaatteen. :sori: Sitäpaitsi ne haisee oudoilta. :hullu:
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Shay
Hukkasusi

ViestiKirjoittaja Crazy_Clown » Su 21 Syys 2008 21:23

No ehkä se sitten on tottumiskysymys. Itse löydän kirppareilta paljon paremmin ja nopeammin yhtään mitään, kuin tavallisista kaupoista. Eivätkä ne omasta mielstäni oudolta haise, mutta sekin voi olla tottumisasia. Ja kyllähän se sitten pesussa lähtee.
Tosin kerran tuli vastaan T-paita, jolla oli taipumus alkaa haista hieltä jo yhden käytön jälkeen.
Crazy_Clown

ViestiKirjoittaja Sade » Su 21 Syys 2008 21:34

Mutta sehän juuri on kirppariostelussa hienoa, kun löytää sieltä lumppujen seasta helmen. Välillä toki turhauttaa, kun käy läpi pelkkiä ylihinnoiteltuja nuhjaantuneita riepuja, joista puuttuu nappeja, mutta sitten kun vastaan tulee jotain uniikkia ja omannäköistä hyvässä kunnossa ja halpaan hintaan, onkin ihan voittajafiilis. Monet rakkaimmista vaatteistani ovat olleet second hand -löytöjä.

Minä en myöskään koskaan ole tuntenut mitään vastenmielisyyttä käytettyjä vaatteita vastaan sinänsä. Käytetyltä näyttävä ja haiskahtava vaate ei tietenkään houkuttele, mutta se taas on minusta ihan viehättävää, jos vaatteessa on edellisen käyttäjän jäljiltä esim. vieno parfyymin tuoksahdus. :hullu:
Sade

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ma 22 Syys 2008 02:15

Huh en ole ainoa, jonka mielestä kirpparit on epäilyttäviä (Shay :femmat:). Ainakin itsepalvelukirppikset on aika hirveitä. Ei mua kiinnosta yhtään penkoa siellä niitä koinsyömiä pinoja. Tuntuu että se tunkkaisuus ja haju tarttuu itteenkin. UFF ja joku Kaunotar & Kulkuri (Tampere) on eri asioita, kun ne vaatteet on sentään laitettu esille ns. normaalin kaupan tapaan - eivätkä ne haise niin pahasti. Tosin näissä mainituissa on sitten hinnatkin jotain muuta kuin kirppiksillä, muttei aina.

Ei sillä ettenkö olisi joskus kirppikseltäkin jotain löytänyt. Tuo penkominen vaan ei houkuttele. Sen vaatteen pitää löytyä samantien ja olla tosi kiva ja hinta-laatusuhteeltaan sopiva ja ei niin nuhjuinen.
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja theia » Ma 22 Syys 2008 13:46

Oioi, sain kaverilta neljät farkut kun kaveri on 'vähän' laihtunut. :superhymy:

Mustat ja punaiset pillifarkut ja sitten sen lisäksi kahdet ihan ns. normifarkut. Vähänks kivaa :D ..toisaalta, en kyllä tiedä että uskallanko noita punaisia käyttää, tuntuu liian villiltä. Mut ehkä mä opettelen. :hullu:
diamonds in the trees pentagrams in the night sky
theia
Pahvi

ViestiKirjoittaja Suvi » Ma 22 Syys 2008 20:39

Olen myös aika huono löytämään kirppareilta mitään. Olen niin huono
penkomaan. Jo siinä vaiheessa pitäisi tietää, mitä etsii. Minä en ikinä
tiedä. :hullu:

Mutta tänään ostin farkkuhameen. Ne ovat kivoja. :sydän: Sen lisäksi
ostin pari rättipaitaa. :p Vähän "raskausmekko"-tyylisiä, mutta niissä en
näytä raskaana olevalta. (Kai. :virne:) Tykkään niistä, kun ne peittävät
persauksen. Vihaan persettäni ja reisiäni, ai niin, ja käsivarsiani... :(
(No, lisää jumppaa vaan, ehkä se auttaa.)
Tilttiin meni myös ihminen.
Suvi
Keijodemoni

ViestiKirjoittaja Deni » Ma 22 Syys 2008 21:03

Musta kirpputorit on tosi epäilyttäviä paikkoja. Mä en voi mitään sille, että alan tuntea vastustamatonta halua pestä käteni heti jos kosken siellä johonkin. :epäilevä:

Ostin tänään farkut ja pari farkkujen kanssa pidettävää mekkoa. Oi iloa! :)
What's so amazing about really deep thoughts?
Deni

ViestiKirjoittaja Eowyn » Ti 23 Syys 2008 14:51

Musta kirpputorit on tosi epäilyttäviä paikkoja. Mä en voi mitään sille, että alan tuntea vastustamatonta halua pestä käteni heti jos kosken siellä johonkin.

Mulla sama juttu. :nolo: Tosin olen mä kirppiksiltä ostanut paljonkin vaatteita mutta saatan eka pestä ne monta kertaa korkea-asteisessa vedessä. :O: Alusvaatteissa ja vanhoissa meikeissä menee raja, sellaisia en ikinä ostais kirppikseltä. :umpfh: En tajua miks joku haluis edes myydä omia vanhoja pikkuhousujaan.
Eowyn

ViestiKirjoittaja Lumikki75 » Ti 23 Syys 2008 14:54

Eowyn kirjoitti:
Musta kirpputorit on tosi epäilyttäviä paikkoja. Mä en voi mitään sille, että alan tuntea vastustamatonta halua pestä käteni heti jos kosken siellä johonkin.

Mulla sama juttu. :nolo:

Komp. Vaikka sieltä saattaisi löytääkin ihan käyttämättömiä vaatteita tosi halvalla - äiti usein löytää - mulle on hankalaa edes mennä kirppikselle. Tulee yleislikainen olo. :hullu:
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't.
- Douglas Adams -
Lumikki75

ViestiKirjoittaja Crazy_Clown » Ti 23 Syys 2008 17:06

Mä ajattelin just huomenna mennä hieman törsäämään rahaa kirppiksille. Mun mummuni lahjoitti mulle 20e, joten sen verran sitten on varaa ostella.

Ja tänään soitin oppilaitokseen, mistä erosin viime kuussa, koska olin edelleen saanut tililleni elokuun tuen. Nyt vasta oli oppilaitos lähettänyt tiedon Kelalle eroamisestani. Mutta hyvä että on tieto nyt mennyt eteenpäin; Oli todella rasittavaa käydä kaupungilla, kun tilillä kyllä oli rahaa parisen sataa euroa, mutta en tiennyt mitkä omiani ja mitkä Kelan. Nyt kun sitten Kela vaatii omansa takaisin niin on sitten helpompi, uskaltaa jopa ostaa jotain. Meinaan vain, ettei siten vahingossakaan käytä niitä Kelalle kuuluvia rahoja, voi kuulemma vaatia sellaisesta hyvinkin hintavia korvauksia.
Crazy_Clown

ViestiKirjoittaja Galileo » Ke 24 Syys 2008 08:16

Eowyn kirjoitti: En tajua miks joku haluis edes myydä omia vanhoja pikkuhousujaan.

Opiskelujen rahoittamiseksi?
Rock out, rock out, with your cock out.
Impress your lady friends,
Rock out, rock out, rock out,
'Til your life is at an end.
Galileo

ViestiKirjoittaja Sippura » Ke 24 Syys 2008 08:50

Huippu meiliosoite :virne:
Sippura
Epäkelpo jäsen

ViestiKirjoittaja theia » Ke 24 Syys 2008 11:55

Saattaa olla ihan järjetön kysymys, mutta onko teillä mielialat ja vaatetus jotenkin linkittyneinä toisiinsa?

Mulla yleensä on - joko a) pukeudun mielialan mukaan (--> huono fiilis, tummat vaatteet) tai b) yritän kohentaa mielialaa (--> huono fiilis --> kivat vaatteet, kiva mieli).

Kuulostaapa tää tyhmältä :o:

Mulla on tänään punaiset farkut. :ahihi: nää on aika kivat. :ahihi:
diamonds in the trees pentagrams in the night sky
theia
Pahvi

ViestiKirjoittaja Sippura » Ke 24 Syys 2008 12:28

theia kirjoitti:onko teillä mielialat ja vaatetus jotenkin linkittyneinä toisiinsa?

On, vaikka ehkä aina sitä vaatevalintaa ei tee tietoisesti. Toisaalta yritän taas parantaa
omaa oloa laittamalla päälle jotain vähän pirteämpää, ettei sitten ne vaatteet tekisi har-
maasta olosta vielä synkempää. Esimerkiksi tänään oli sängystä ylösnouseminen ja liik-
keellelähtö vähän tökkivää, niin laitoin päälle kirkkaanoranssin hupparin toiveena että
se vähän parantaisi käynnistymistä. Eihän se nyt ihmeitä tee, mutta töihin asti ainakin
pääsin :virne:

Ediittiä. Tekisi semisti mieli mennä vaateostoksille, mutta nyt ei sovi. Oon varma, että
tietyistä suosikkiliikkeistä löytyisi ihania syyskuteita just nyt - visalasku odottaa kuiten-
kin kalenterin välissä maksamista ja muutenkin saunaremppa nielee ne vähäisetkin raha-
varannot.

Sanokaa joku, että kaupoissa on tähän aikaan vuodesta vaan ihan kauheita rättejä, jooko? :kauriinsilmät:
Sippura
Epäkelpo jäsen

ViestiKirjoittaja Lumikki75 » Ke 24 Syys 2008 12:40

Sippura kirjoitti:Sanokaa joku, että kaupoissa on tähän aikaan vuodesta vaan ihan kauheita rättejä, jooko? :kauriinsilmät:

Kaupoissa on ollut jo pidemmän aikaa vaan ihan kauheita rättejä. Auttoiko? :virne:
Oikeasti, mä en ymmärrä tätä nykyistä muotia. En tykännyt 80-luvun vaatteista edes 80-luvulla enkä tykkää niistä nytkään.
- Douglas Adams -
Lumikki75

ViestiKirjoittaja L-S » Ke 24 Syys 2008 12:50

Enimmäkseen kaupoissa on kyllä melko kauheita rättejä. :keijo:
Tai ainakin oli maanantaina. Olin päivällä lukenut tuota aiempaa kirpputorikeskustelua ja miettinyt, että itsekin olen kohdannut kirpputorilla lähinnä kauhtuneita kauhtanoita, mistä syystä harvemmin löydän mitään sopivaa sellaisista paikoista (paitsi kerran löysin hyvän mustan t-paidan eurolla. Sekin kyllä haisi epäilyttävältä, mutta onneksi haju lähti parissa pesussa). Ja sitten Sokoksella oli joku alerekki, missä oli ihan samantyylistä vaatetta. :virne:

Muuten muoti tuntuu olevan nykyään niin kummallista. Syksyn uutuuksia en ole kamalasti ehtinyt kyllä vielä katsella. Mietin juuri, että haluaisin ostaa sellaisen paksun ja pitkän villatakin tapaisen. Täällä kun on niin kylmä, että tarvitsisi vähintään villatakin jottei ole koko ajan jäässä. Mutta tietenkään sellaisia ei sitten juuri nyt ole tarjolla, ainakaan pikaisesti katsottuna en maanantaina nähnyt yhtäkään (kävin sentään muuallakin kuin Sokoksella). Tai jos löytyykin, niin sitten ne tietenkin maksaa maltaita.
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja Maija » Ke 24 Syys 2008 12:53

theia kirjoitti:Saattaa olla ihan järjetön kysymys, mutta onko teillä mielialat ja vaatetus jotenkin linkittyneinä toisiinsa?

Kyllä vaan!

Kun aamuni lähtevät tahmeasti käyntiin, vedän yleensä nopeasti ylleni vain jonkun nuhjuisen villapaidan + vanhat farkut. Tummat, tietenkin. Tällöin tuntuu, etten herää oikeastaan koko päivänä ja olen vain kärttyinen ja väsynyt.

Joskus taas varaan aikaa kunnolla siihen, että valitsen kivat vaatteet ja meikkaan hieman huolellisemmin. Ja koko päivän kestävä hyvä fiilis on valmis. :D

Tarvitsisin uuden takin. Ajattelin jotakin tuon tapaista, mutta harmaan tilalla saisi olla jotakin punaisen sävyä. Saas nähdä, löydänkö etsimääni.
Maija

ViestiKirjoittaja Lumikki75 » Ke 24 Syys 2008 12:59

Mä ostin uuden talvitakin. Kun kerran tulee se koira, on oltava joku lämmin takki käytettäväksi kävelyillä. Koska en kumminkaan halua aina kulkea jossain kauhtuneessa toppiksessa, ostin tällaisen (oliivinvihreänä). Se on kiva ja lämmin. :D
- Douglas Adams -
Lumikki75

ViestiKirjoittaja Sippura » Ke 24 Syys 2008 13:11

Lumikki75 kirjoitti:Kaupoissa on ollut jo pidemmän aikaa vaan ihan kauheita rättejä. Auttoiko?

Auttoi, kiitti :virne:

En mä kyllä mitään vaatteita nyt tarvitsekaan, mutta se kaupoissakiertely
on ihan kivaa (silloin kun sitä tekee omasta tahdostaan, ei pakon edessä).
Sippura
Epäkelpo jäsen

ViestiKirjoittaja Santalaceae » Ke 24 Syys 2008 14:53

theia kirjoitti:Saattaa olla ihan järjetön kysymys, mutta onko teillä mielialat ja vaatetus jotenkin linkittyneinä toisiinsa?

Mulla yleensä on - joko a) pukeudun mielialan mukaan (--> huono fiilis, tummat vaatteet) tai b) yritän kohentaa mielialaa (--> huono fiilis --> kivat vaatteet, kiva mieli).

Kyllä vain. Jos on hyvä fiilis, jaksaa panostaa enemmän vaatteisiin, esim. laittamalla hameen päälle. Jos taas on paljon muuta ajateltavaa, vaatetus on yleensä linjaa farkut ja musta huppari. Itseasiassa useimmat vaatteeni ovat turvallisen mustia, harmaita tai ruskeita, joten niistä ei paljon saa piristystä.Jos haluan piristää itseäni, laitan päälle kivat, värikkäät alusvaatteet. Kunnolliset sukat sukat ja alusvaatteet pelastavat huonommankin päivän, kun taas päivä lähtee aika huonosti käyntiin jos puhtaana sattuu olemaan vain reikäisiä eriparisukkia.
Santalaceae

ViestiKirjoittaja Deni » Ke 24 Syys 2008 16:03

Villatakin tarve iskee kyllä säännöllisesti joka syksy. Tällä kertaa mä onneksi onnistuin vakuuttamaan itseni siitä, että a) mulla on villatakkeja ja b) mä en ikinä pidä niitä, koska ne on kuumia ja kutittaa. Uutta syystakkiakin vähän katselin, mutta koska en löytänyt sellaista josta tykkäisin, muistin että mulla oikeastaan on jo takki syksyksi/alkutalveksi, ja että pärjään ihan hyvin fleecehupparilla siihen asti.

Ostin uudet rintsikat. :keijo: Oon yhdeksänkymppiä köyhempi taas. :keijo:

Mutta minkäs teet, saatana. Onneksi löysin samanlaiset kuin nuo vanhatkin, kun tuo malli ei ole pettänyt koskaan. Toiset, saman valmistajan erimalliset, on muuten ihan hyvät päällä mutta jostain syystä saan niissä selkäni niin kipeäksi että meinaa päästä itku. Nyt ei taas tarvitse hetkeen huolehtia siitä, kuinka kauan nuo vanhat mukavat vielä kestää. Oi jos olisin kroisos, ostaisin niin monet rintsikat ettei aina tarvitsisi säätää, mutta noilla hinnoilla... :epäilevä:
What's so amazing about really deep thoughts?
Deni

ViestiKirjoittaja Emilia » Ke 24 Syys 2008 21:24

Kävin tutkailemassa Aleksi 13:lla saapasvalikoimaa. Löytyi kahdet, jotka olisin kelpuuttanut. Toiset maksoivat 98 euroa ja tosiet 265 eurora. :pepsodent: Molemmat jäivät vielä kauppaan. Ehkä käyn myöhemmin vielä sovittamassa nuita halvempia. Niitä kalliimpia en uskalla, kun jos sitten ovatkin ihanat, en vaan voi jättää niitä kauppaan. :hullu: Tai siis, olishan mulla luottokortti.... :raps:

Hämmästyin lukiessani HS:sta jutun, että nahkakengät tulevat kohta olemaan luksustuotteita. Ikäväkseni huomioin tämän kyllä itsekin, olen huomannut jo aiemminkin. Nahkasaapikkaita ei ainakaan Aleksilla edes saanut alle 140 euron. On mulla monetkin muovikengät, mutta turhauttaa, kun kerrankin tahtoisi jotain laadukasta ja kestävää, niitä ei meinaa löytyä. Valmis olen kyllä maksamaan, ei ole siitä kiinni, mutta vaikeaksi menee taas. :hullu: Vihaan kenkäshoppailua, jos täytyy ettiä sekä hyvännäköistä että laadukasta yhtä aikaa.
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Emilia

ViestiKirjoittaja irvikissa » To 25 Syys 2008 16:14

Terkkuja kirpparilta, tulin juuri kotiin sieltä. Tällä kertaa löytyi uudenveroinen PTA:n villasekoitehame (1) ja L-kokoinen miesten musta nahkatakki 80-luvulta. Ensinmainitulle riittää hellä pesu, takille näytän pian saksia ja ompelukonetta, jolloin siitä ja muista haalimistani kierrätysosista tulee (toivottavasti) erittäin rock-chic olkalaukku. Myös takki maksoi euron. Lisäksi ostin ruman vyön, josta irrotan metalliosat laukkuprojektin tarpeiksi.

Mulla oli ennen vähän samanlainen asenne kirppareihin kuin monilla edellä kirjoittaneilla. Ekojen todella helmien löytöjen jälkeen se nuhjuisuuden tunne alkoi kadota. Olen löytänyt kalliidenkin merkkien vaatteita muutamalla eurolla. Merkkivaatteita myös läytää hyvässä kunnossa, koska ne on olleet alun alkaenkin laadukkaita ja usein pidetty hyvin. Totta kai siellä lukemattomien nuhraantuneitten henkkamaukka- ja lindexrättien keskellä samoillessa välillä turhauttaa, mutta toisaalta niin minua turhauttaa kaupoissakin. Suunnilleen yhtä usein teen huippulöydön kaupasta kuin kirpulta. Kirpputoriosteluun totuttautuneena olen myös tullut todella laatutietoiseksi. Kierrän Gina Tricotn kaukaa, eikä muissakaan made in Bangladesh -ketjuissa tule enää juuri pyörittyä kun on päässyt laatumateriaalien ja -työn makuun.
irvikissa

ViestiKirjoittaja Lyyra » Pe 26 Syys 2008 08:44

Lähdin ulkoilemaan, päädyin ostoskeskukseen, ostin koltun.

Kuva

:tyttö: :ahihi: :gay:

Linkin takaa isompi kuva.

Edit: Pakko korostaa vielä tyttöyttä sen verran, että mulla ei oo ees tarvetta ostaa mekkoa just nyt. Mutta "eiköhän sitä ens kesänäkin jotkut häät sitten ole, niin eipähän sitten tarvi stressata vaatteista". :tp:
Lyyra
Digipahuus

EdellinenSeuraava

Paluu Huuhaa