Vaivaisten valitukset

Re: Vaivaisten valitukset

ViestiKirjoittaja damn » La 10 Syys 2011 17:29

Leikkasin kanilta kynsiä. Neitihän ei tykkää olla muutenkaan sylissä ja kyseessä on harvinaisen vahva kani, jonka pitelemiseen ei meinaa voimat riittää. Siinä potkiessaan ja riehtoessaan se sitten onnistui raapia mun kädet verille. Näyttää lähinnä siltä, kuin olisin monta kertaa koittanut viiltää itseäni. Nyt on koko päivän pakottanut kättä aivan älyttömästi ja näyttäs vähän, että nuo haavat tulehtuu. Tämä tästä vielä puuttuikin :( .
Fail, fail again, fail better.
damn

ViestiKirjoittaja skray » La 10 Syys 2011 19:38

Äkkiä apteekkiin hakemaan septidiniä tms, että saat kunnolla haavat puhtaaks, jos et jo oo niitä putsannu! :kauhistunut:
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
skray

ViestiKirjoittaja damn » Su 11 Syys 2011 14:31

Putsattu on. Ja muistettu, että jäykkäkouristusrokote kannattaisi varmaan kanssa uusia, kun ei ole ollut voimassa(mitä rokotteesta voi sanoa; ei ole voimassa, toiminnassa, ei ole tehoa? No kuiteskin jottain sinne päin.)ainakaan vuoteen. Tänään nuo haavat tuntuu jo vähän paremmilta.
damn

ViestiKirjoittaja Shay » Ke 14 Syys 2011 19:49

:gaah: Nuha on tehnyt loppua jo VIIKON, mutta edelleen se jatkuu! Ärsyttää, kun en ole oikeasti sairas, mutta kuitenkin sen
verran, etten pysty harrastamaan liikuntaa. Piiiiiiiiikkkasen alkaa hajottamaan hiljaiset koti-illat!!!!!! :sekopää:
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Shay
Hukkasusi

ViestiKirjoittaja damn » To 15 Syys 2011 15:24

Aina on jotain pielessä. Viime viikosta asti on vaivannut ientulehdus. Olen muutenkin tarkka hammashygieniasta, mutta nyt oon vielä koittanut parantaa sitä. En oo tupakkaan polttanut moneen päivään, että tämä paranisi(okei, poikkeuksena eilisen parit tupakit kun baarissa käväsin kavereita moikkaa), mutta sekään ei ole auttanut. Kyseessä on ien, joka vetäytyi hieman huulikorun aikoihin, mutta ei se koskaan ollut tulehtunut. Ja otin korun poies yli puolivuotta sitten just sen takia, ettei ikenet menis huonoksi. Nyt tulehtuneena tuntuu, että se ien jatkaa vetäytymistään ihan kauhean nopeaa tahtia. Odottelen vielä muutaman päivän ja jos tämä ei tästä parane, niin kait sitä täytyy hammaslääkäriin mennä :(.
damn

ViestiKirjoittaja Shay » Pe 16 Syys 2011 16:28

Lääkäri määräsi antibioskaa poskiontelotulehdukseen. Jos ei ala napit toimimaan, punkteeraan röörit auki iskuporakoneella. :epäilevä:
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Shay
Hukkasusi

ViestiKirjoittaja Lyyra » La 17 Syys 2011 22:35

Joku omituinen lonkka-selkä-jumi-epäasento. :riips:
Ei varsinaisesti kipeä (paitsi oikealle kumartuessa), mutta kovin epämukava. En tiedä mistä se on tullut, enkä tiedä mihin se on menossa. Pitäisi varmaan harrastaa jotain selkäystävällisempää liikuntaa. :epäilevä:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Aurora B. » Ma 19 Syys 2011 12:56

Mulla on ollut jo vaikka kuinka pitkään outo lonkka-nivus-selkäjumi :isosilmä: Tuli about 3 vuotta sitten, vähän ennen pääsaikkua. Poljin fillarilla vastatuuleen ja ylämäkeen, yhtäkkiä puolivälissä mäkeä alkoi "vetää suonta" vasemmasta nivusesta. Meni ohi jalan lepuutuksella, mutta siitä lähtien on vähän väliä vaivannut. Hieroja ihmetteli sitä, kun saikulla kävin hierojalla. Ei tullut sen tarkemmin mietittyä, kun koko kroppa oli silloin kaikkea muuta kuin normaali.

Sitten kuljinkin autolla töihin, ja raskausaikana tuo ei vaivannut lainkaan. Nyt taas alkoi, kun rupesin fillaroimaan töihin :sori: Yksi päivä alaselässä naksahti, ja jumi ja särky loppui kuin seinään. Parin päivän päästä alkoi uudestaan.

Onkohan mulla vaan vetelä selkäranka tai jotain? Tarttis varmaan käydä lääkärissä...
Kolo-golo-nay
Aurora B.

ViestiKirjoittaja Shay » Ma 19 Syys 2011 14:16

Aurora B. kirjoitti:Onkohan mulla vaan vetelä selkäranka tai jotain? Tarttis varmaan käydä lääkärissä...

Musta kuulostaa vähän semmoselta vaivalta, jolle lääkäri vain kohauttaa olkiaan. Joku jäsenkorjariosteopaattiniveltenheiluttaja osais varmaan tehä asialle jotain.
Shay
Hukkasusi

ViestiKirjoittaja Emilia » Ti 20 Syys 2011 19:43

Tänään ei enää ollut ihan niin kovin kipeät reidet.
Eilen oli vielä vaikea kävellä rappuja alaspäin.
Jotenkin lohduttavaa oli kuulla, että muillakin (itseäni
parempikuntoisilla) oli ollut hankalaa jalkojen kanssa
lauantaisen salibandyturnauksen jälkeen.

Tänään on tuntunut jumistusta vain, jos on joutunut
istumaan pitkän aikaa paikallaan. Olisin lähtenyt
hoitamaan jumeja uimahalliin, mutta tuli joku räkä-
tauti. :viha: Ei nouse kuume mutta lihassärkyä ja räkää
riittää. Ei kehtoo pahemmin liikkua eikä jaksaisikaan,
vaikka uskaltaisi.
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Emilia

ViestiKirjoittaja puolikarkea » Pe 23 Syys 2011 10:35

Olen mie ennenkin niskajumistani valittanut, mutta eilinen oli kyllä kaiken huippu. Aamu alkoi muuten normaalisti, mutta tuntui, että niskat on vähän jumissa. Venyttelin hieman, onhan jumi sillä ennenkin toennut. Vaan ei auttanut, niskakipu levisi kuitenkin myös pääkivuksi ja kaatoi minut päikkäreille, kun en kärsinyt pitää silmiä auki. Ajattelin, että parin tunnin päikkärit kyllä auttaa.

Joopa joo, olo vaan paheni, kiemurtelin tuskissani, yritin nukkua ensin sängyssä ja sitten sohvalla, hikoilutti ja juoksin oksentamassa. Syömäänkään en kyennyt, kun ajatuskin yökötti. Kylmä pyyhe otsan päällä auttoi vähän, mutta ei riittävästi, eikä kotona ollut särkylääkkeitä. Kuin paha krapula ilman humalaa.

Päiväni pelastus oli avo, joka illalla kotiin palatessaan toi särkylääkkeitä ja karkkia. Kipulääkkeitä napsittuani ja niiden alettua vaikuttaa pystyin jo melko normaaliin elämään ja söin aamupalan yhdeksän jälkeen illalla.

Niska ei onneksi vaikuttaisi tänään temppuilevan, vaikka jumissahan ne lihakset siellä on, mutta maha sen sijaan tuntuu hassulta. Ei tainnut tykätä pakkopaastosta. :ahistus:
minulle jää kertomus
joka muistuttaa elämääni
puolikarkea

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Su 25 Syys 2011 03:39

:gaah: H***etin flunssa. :kiroilu: Kyllä minä normaalin flunssan kestän, JOS vain saan nukkua. Kääntyilin jo 4 tunnin ajan sängyssä, v***u. En olisi halunnutkaan nukkua. :nirppa:

Kai se on uskottava, että täytyy kuuman hunajaveden kunnon troppia vetää naamaan, jos meinaa nukkua. Niin ja nenäkannuilla voisi näin keskellä yötä. Jos sitten vaikka saisi nukuttua. :epäilevä:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long

Orla Gartland - You aren't special, babe
marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja skray » Su 25 Syys 2011 16:32

Ootko marenki koittanu laittaa mustaherukkafinrexinin sekaan hunajaa? (Ja lisäks vielä noin 15 carmolistippaa jos sulla on.) Ihan huipputroppi, tepsis varmaan sulleki edes hetkeksi. :)
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
skray

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Su 25 Syys 2011 18:36

Mulla ei ole kotona Finrexiniä, kun en normaalisti asetyylisalisyylihappoa käytä (ibuprofeenia ja parasetamolia vain). Finrexin olisi kyllä hyvää flunssapiristysjuomaa, kun kofeiiniakin sisältää. :) Mutta hunajaa ( :hymyhali: ) ja Carmolista ( :sydän: ) kyllä aina löytyy. Niitä käyttelen kyllä aika ahkerasti.
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long

Orla Gartland - You aren't special, babe
marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Kibaya » Su 25 Syys 2011 20:26

Mä olen suosinut flunssalitkua :keijo:
Kiehuvaa vettä, valkosipulin kynsi, hunajaa ja sitruunamehua.
Sen lisäksi mä poistatan räkää aloe nenäsuihkeella, joka on helvetin esiaste :virne: mutta ei vaivaa tukkoisuus. Silmätkin kostuvat kivasti samalla, kun nenän kirvely herättää kyynelkanavat ja koko naama on n. minuutin ajan vuotoa täynnä. Aloe myös suojaa nenän limakalvoja, eikä se iän ikuinen limakalvojen verisyys vaivaa yhtään.

Mun viime viikon tukkoisuus meni jo :keijo:
Mutta kyllä ne mulle töissä vähän nauroi kun kahvitauolla suihkuttelin aloen kanssa ja pillittelin :virne:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Pvi » Ke 28 Syys 2011 14:12

Mun flunssajuoman pitää olla hyvää.
Siksi siinä on vaan herkkuja. Kiehuvassa vedessä pari palaa inkivääriä, reilusti sitruunamehua ja vähän hunajaa.
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi

ViestiKirjoittaja puolikarkea » Ke 28 Syys 2011 16:04

Mie olen yleensä käynyt taisteluun flunssaa vastaan teen ja valkosipulin voimin. Puristettu tuore valkosipulin kynsi menee alas hunajalusikallisen seassa. En ole hunaja-valkosipulikomboa tosin aikoihin tarvinnut. : puun koputus:
minulle jää kertomus
joka muistuttaa elämääni
puolikarkea

ViestiKirjoittaja Kibaya » To 29 Syys 2011 09:55

Meillä oli viime perjantaina aivan ihana työhyvinvointikoulutus.
Tilan penkit vaan ei olleet yhtään ihania ja mun selkä/jalka kipeytyi siitä.
Vähän ehkä myös siitä, että viikonloppuna hyppelehdin ja tanssahtelin pitkin eräitä markkinoita.
Ja sitten se kipeytyi enemmän.
Eilen se hermo sätki itsekseen illalla :keijo:
Jalka heilahteli pariin otteeseen itsekseen ja näytti aika dorkalta :virne:

Eilen kävin uimassa :keijo:
Viikkoa saikkua työkokeilusta :epäilevä:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Wildchild » Su 02 Loka 2011 11:43

Sanokaa mikä mua vaivaa ja mistä mä saan oikeasti lisää vastustuskykyä (eikä vain mainosorjien activiaa :epäilevä:)?
Olen kuukauden ajan joka ikinen viikonloppu sairastunut nuhaan, viimeisen 30 päivän aikana
olen ollut terveenä ehkä 5-7 päivää. Ja voin kuulkaa sanoa että alkaa ottamaan pattiin. Mulla on aina
ollut huono vastustuskyky sairauksia vastaan, mutta nyt tämä alkaa vetämään jo pohjat.
Joka kerta kaava on sama: perjantaina tai lauantaina olo on vielä normaali, kunnes yön aikana tapahtuu
jotain ja olen seuraavana päivänä aivan hillittömän tukossa ja nuhassa. Kuten eilen olin ok ja tänään
nuhassa.
Nukun villasukat jalassa ja peitto korvilla, koska olen vilukissa. Ja ulkona on vaatetta tarpeeksi päällä,
joten en usko että mistään paleltumisesta on kyse.

Mitä mun pitäis alkaa syömään tai tekemään että tää menis ohi? Liikkumaankaan en viitsi alkaa kun ei
happi kulje ja pää on tukossa. Kerran viikossa lenkille pääseminen ei oikein lohduta. :ahistus:
mä annan kaiken ku enempää ei oo, tajuuks sä kuka sun edessä seisoo? :nirppa:
Wildchild
Räppimummo

ViestiKirjoittaja Kuolo » Su 02 Loka 2011 12:12

Ei teillä sitten ois talossa mitään tämmöstä aiheuttavaa? Sokeritoukat nyt ei varmaan aiheuta, mutta ötökät yleensä tykkää olla kosteessa. Jos tein kämppä on homeessa ja kaikki jatkuvasti kipeenä sen takia? Ei ois eka kerta
Kuolo
Site Admin

ViestiKirjoittaja Emilia » Su 02 Loka 2011 13:23

Jos perheessä muutkin on koko ajan kipeenä, kannattaa kyllä harkita hometutkintaa talossa. Mulle tuli heti mieleen D-vitamiinin puute. D-vitamiinia on oikeasti aika vaikea saada vain ravinnosta tarpeeksi, joten lisäpillerit voi olla tarpeen. Ruoasta kala ja sienet ainakin sisältävät D:tä. Nykyisinhän myös maitotuotteisiin sitä erikseen lisätään, mutta jos käyttää luomua, ei tuostakaan ole iloa. Kalanmaksaöljyä voi lisäksi napsia tai ihan D-vitamiinipillereitä.

Vasustuskyvylle hyviä ruokia on ainakin inkivääri, hunaja, valkosipuli. Tyrni ja mustaherukka sisältävät paljon C-vitamiinia, jonka saannista kannattaa myös huolehtia. C-vitamiinia on helpompi saada ruoasta syömällä marjoja, parsakaalia (fordesuosikki!), paprikaa... http://www.fineli.fi < tuolta voi ainakin tsekata, mistä saa mitäkin vitamiinia. Vältä sokereita ja viljaa (koska muutoin kroppa käyttää energiaa näiden polttamiseen eikä taisteluun virusta vastaan).

Ja tietty kannattaa varmistaa, että saat tarpeeksi lepoa eikä ole jatkuva stressi päällä. Stressaantumista ei välttämättä edes huomaa kunnolla itse, mutta kroppa kyllä kertoo, kun mennään liian lujaa. (Terveisin nimimerkki Leposyke keväällä 102 :friikki: )

Pese käsiä jatkuvasti! (Vesi ja saippua riittää) Flunssan aiheuttaa virus, joka siirtyy helposti esim ovenkahvoista, kätellessä, bussissa jonkun aivastaessa pisarat lentelee ympäriinsä... jne. Viluilulla ei ole oikeastaan mitään tekemistä flunssan kanssa.

Näillä mä olen valmistautunut syksyyn eikä ole vielä päässyt iskemään lentsu. Kerran yritti, mutta se torpattiin hunajalla ja perinteisillä ibuprofeiineilla. :muahaha:
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Emilia

ViestiKirjoittaja damn » Su 02 Loka 2011 18:01

Minä suosittelisin tätä ravintovalmistetta:
Kuva

Tuotekuvaus:
Antiwir - vastustuskykyä luonnollisesti
Uutta tehoa virusten ja bakteerien torjuntaan!
Oliivinlehtiuute + Monolauriini + Melissauute

Tutkimusten mukaan ANTIWIR tehoaa yli sataan virukseen, bakteeriin, sieneen ja hiivaan!
Bakteerien ohella virukset - myös uudet - ovat tänä päivänä yhä suurempi uhka terveydellemme.

ANTIWIR on kolmea luonnosta saatavaa tehoainetta sisältävä aineyhdistelmä, jonka kiistaton biologinen teho virusten ja bakteerien torjunnassa on kyetty osoittamaan lukuisin viimeaikaisin tutkimuksin.

ANTIWIR torjuu turvallisesti haitaliiset virukset ja bakteerit, mutta ei tutkimusten mukaan vahingoita suoliston omaa, tervettä mikrobikasvustoa!

Minulla oli todella huono vastustuskyky puolisen vuotta sitten, kun olin joutunut syömään paljon antibioottikuureja. Olin sitten koko ajan kipeä monilla eri tavoilla ja kyllästyin siihen. Kiskaisin tuommoisen kuurin ja kyllä se auttoi, en sen jälkeen ole ollut samanlaisessa sairauskierteessä.
damn

ViestiKirjoittaja Nugat » Su 02 Loka 2011 18:23

Antiwir. :sydän: Se on kyllä mainiota. Sitä voi aluksi syödä isompiakin satseja, tai näin mulle aikaanaan neuvottiin, kun piti saada pöpöt kunnolla kuriin. Luonnon antibiootti. Häätää myös loiset, lemmikeistäkin. :tilt:
OwthebluddyellshudIknow?
Nugat
Liisa ihmemaassa

ViestiKirjoittaja Wildchild » Su 02 Loka 2011 18:44

Ei meillä muut sairasta näin paljoa, minuun tarttuu kaikki. Tilanne on pahentunut sen jälkeen kun
olen ollut kotiäitinä viimeiset viisi vuotta. Tuntuu että pöpö kuin pöpö, se tulee mulle. Kosteusmittaus
on tehty n. puolitoista vuotta sitten eikä silloin löytynyt mitään erityistä. Joten homeeseen en usko.

Emilia kirjoitti:Mulle tuli heti mieleen D-vitamiinin puute. D-vitamiinia on oikeasti aika vaikea saada vain ravinnosta tarpeeksi, joten lisäpillerit voi olla tarpeen. Ruoasta kala ja sienet ainakin sisältävät D:tä. Nykyisinhän myös maitotuotteisiin sitä erikseen lisätään, mutta jos käyttää luomua, ei tuostakaan ole iloa. Kalanmaksaöljyä voi lisäksi napsia tai ihan D-vitamiinipillereitä.

Vasustuskyvylle hyviä ruokia on ainakin inkivääri, hunaja, valkosipuli. Tyrni ja mustaherukka sisältävät paljon C-vitamiinia, jonka saannista kannattaa myös huolehtia. C-vitamiinia on helpompi saada ruoasta syömällä marjoja, parsakaalia (fordesuosikki!), paprikaa... http://www.fineli.fi < tuolta voi ainakin tsekata, mistä saa mitäkin vitamiinia. Vältä sokereita ja viljaa (koska muutoin kroppa käyttää energiaa näiden polttamiseen eikä taisteluun virusta vastaan).

Nyt kun sanoit, en taida syödä tarpeeksi oikein mitään vitamiineja. Kalsiumtabletteja syön, koska
en juo maitoa (syön kyllä juustoa ja jogurttia, mutta hyvin vähän) mutta niissä ei ole mitään extraa
mukana. Hmm. Saa suositella hyviä tablettivitamiineja!

Emilia kirjoitti: Ja tietty kannattaa varmistaa, että saat tarpeeksi lepoa eikä ole jatkuva stressi päällä.

Helpommin sanottu kuin tehty kotiäidillä. :friikki:

Emilia kirjoitti: Pese käsiä jatkuvasti! (Vesi ja saippua riittää) Flunssan aiheuttaa virus, joka siirtyy helposti esim ovenkahvoista, kätellessä, bussissa jonkun aivastaessa pisarat lentelee ympäriinsä... jne.

Tämä on mulle jo tapa. Ulkoa tullessa pesen heti kädet, ja muutenkin käsihygienia on hyvin hallussa,
kiitos ex-duunin sairaalassa. Käsidesi on mulle kirosana, tosin matkustaessa se on kätevä.

Tuota Antiwiria aion kyllä ehdottomasti testata jos se auttaisi tähän! Apteekki vai luontaistuotekauppa?
mä annan kaiken ku enempää ei oo, tajuuks sä kuka sun edessä seisoo? :nirppa:
Wildchild
Räppimummo

ViestiKirjoittaja Lyyra » Su 02 Loka 2011 18:51

Mä muistelen nähneeni Antiwiriä sekä apteekissa että luontaistuotekaupassa. Ja juu samat sanat: vitamiineja ja terveellistä ruokaa!
Lyyra
Digipahuus

EdellinenSeuraava

Paluu Huuhaa