.
.
Nuha on tehnyt loppua jo VIIKON, mutta edelleen se jatkuu! Ärsyttää, kun en ole oikeasti sairas, mutta kuitenkin sen
.

Tuli about 3 vuotta sitten, vähän ennen pääsaikkua. Poljin fillarilla vastatuuleen ja ylämäkeen, yhtäkkiä puolivälissä mäkeä alkoi "vetää suonta" vasemmasta nivusesta. Meni ohi jalan lepuutuksella, mutta siitä lähtien on vähän väliä vaivannut. Hieroja ihmetteli sitä, kun saikulla kävin hierojalla. Ei tullut sen tarkemmin mietittyä, kun koko kroppa oli silloin kaikkea muuta kuin normaali.
Yksi päivä alaselässä naksahti, ja jumi ja särky loppui kuin seinään. Parin päivän päästä alkoi uudestaan.Aurora B. kirjoitti:Onkohan mulla vaan vetelä selkäranka tai jotain? Tarttis varmaan käydä lääkärissä...
Ei nouse kuume mutta lihassärkyä ja räkää

H***etin flunssa.
Kyllä minä normaalin flunssan kestän, JOS vain saan nukkua. Kääntyilin jo 4 tunnin ajan sängyssä, v***u. En olisi halunnutkaan nukkua. 

Mutta hunajaa (
) ja Carmolista (
) kyllä aina löytyy. Niitä käyttelen kyllä aika ahkerasti.
mutta ei vaivaa tukkoisuus. Silmätkin kostuvat kivasti samalla, kun nenän kirvely herättää kyynelkanavat ja koko naama on n. minuutin ajan vuotoa täynnä. Aloe myös suojaa nenän limakalvoja, eikä se iän ikuinen limakalvojen verisyys vaivaa yhtään.

)?

) 

Se on kyllä mainiota. Sitä voi aluksi syödä isompiakin satseja, tai näin mulle aikaanaan neuvottiin, kun piti saada pöpöt kunnolla kuriin. Luonnon antibiootti. Häätää myös loiset, lemmikeistäkin. 
Emilia kirjoitti:Mulle tuli heti mieleen D-vitamiinin puute. D-vitamiinia on oikeasti aika vaikea saada vain ravinnosta tarpeeksi, joten lisäpillerit voi olla tarpeen. Ruoasta kala ja sienet ainakin sisältävät D:tä. Nykyisinhän myös maitotuotteisiin sitä erikseen lisätään, mutta jos käyttää luomua, ei tuostakaan ole iloa. Kalanmaksaöljyä voi lisäksi napsia tai ihan D-vitamiinipillereitä.
Vasustuskyvylle hyviä ruokia on ainakin inkivääri, hunaja, valkosipuli. Tyrni ja mustaherukka sisältävät paljon C-vitamiinia, jonka saannista kannattaa myös huolehtia. C-vitamiinia on helpompi saada ruoasta syömällä marjoja, parsakaalia (fordesuosikki!), paprikaa... http://www.fineli.fi < tuolta voi ainakin tsekata, mistä saa mitäkin vitamiinia. Vältä sokereita ja viljaa (koska muutoin kroppa käyttää energiaa näiden polttamiseen eikä taisteluun virusta vastaan).
Emilia kirjoitti: Ja tietty kannattaa varmistaa, että saat tarpeeksi lepoa eikä ole jatkuva stressi päällä.

Emilia kirjoitti: Pese käsiä jatkuvasti! (Vesi ja saippua riittää) Flunssan aiheuttaa virus, joka siirtyy helposti esim ovenkahvoista, kätellessä, bussissa jonkun aivastaessa pisarat lentelee ympäriinsä... jne.

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa