Vaivaisten valitukset

Re: Vaivaisten valitukset

ViestiKirjoittaja skray » To 06 Loka 2011 13:52

Voi luoja kun oon väsynyt. Oon nukkunu katkonaisesti tässä nyt kympistä asti, heräsin äsken. Aamulla kävin töissä täyttämässä hyllyjä ja meen sit taas iltavuoroon tossa varttia vaille neljä. En millään jaksais. :haukotus:
Monta viikkoa on tuntunu siltä, että väsyttää koko ajan. Ei auta lyhyet tai pitkät yöunet, kaikkea on kokeiltu..

Lisäks viime yön aikana tuli kurkku kipeeks. Ai. :(
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
skray

ViestiKirjoittaja Shay » To 06 Loka 2011 19:15

Suvi kirjoitti:
puolikarkea kirjoitti:Hei mites ois Tohtori Tolosen Berberin? :keijo:
Joo, olen 8-vuotias ja kuolen nauruun tuon tuotteen nimen takia. :rotflmao:

Minä myös. :keijohei:

:femmat:
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Shay
Hukkasusi

ViestiKirjoittaja Aurora B. » Pe 07 Loka 2011 09:59

Kibaya kirjoitti:Mä annan hermoratatutkimusta varten jo nyt ison :paijaus: :hymyhali: yhdistelmän.
Ja jos ajatus neuloista tai muista piikeistä kammottaa, niin pyydä hyvissä ajoin etukäteen joku rauhoittava.
Enkä suosittele suunnittelemaan heti sen perään mitään ihmiskontaktia vaativaa, ärrä- ja kirosanatulvien uhka on konkreettinen.

Mua ei hermoratatutkita enää ikinä. Mistään. Jos ei selviä muuten, niin saa luvan jäädä selviämättä :epäilevä:
Tai sitten saan olla nukutuksessa tai hirveässä kännissä.

Kiitti :pepsodent:

Ei mua neulat pelota. Eikä mahdollinen kipu. Mä olen kuitenkin saanut lapsen, ja mikä vielä hirvittävämpää, joutunut kidutukseen nimeltä kolonoskopia :p Kyllä, mulle se oli kauheampaa kuin synnytys. Oikeasti. Selvisin kuitenkin siitäkin.

Mä toivon, että tuo hermoratatutkimus on vähän kuin tuo kolonoskopia. Siis tiedän, että osalla se on hirveää tuskaa (mulla), osalla ihan tavallinen tutkimus ilman sen kummempia kärvistelyjä. Ilmeisesti jos on suolisto valmiiksi ärtynyt, niin tutkimus lisää sitä potenssiin tuhat. Mulla ei kuitenkaan ole mitään hermosärkyä, vaan tunnottomuutta, joten jos vaikka tutkimuskin olisi sitten helpompi. Kohta se selviää. Tulen kyllä raportoimaan :keijo:
Kolo-golo-nay
Aurora B.

ViestiKirjoittaja Shay » Pe 07 Loka 2011 20:55

Taas iski flunssa. :( Kerkesinhän olla melkein kaksi viikkoa melkein terveenä. :epäilevä:

Hain luontaistuotekaupasta kaikenlaista flunssaroinaa. Myivät vahvaa C-vitamiinia, sinkkiä ja Esberitoxia, jonka
pitäisi auttaa... Meinasivat kaupata vielä D-vitamiinia, mutta ajattelin pärjätä sillä 15 milligrammalla D3:a, jonka
saan kalaöljykapseleista.
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Shay
Hukkasusi

ViestiKirjoittaja shaana » Pe 07 Loka 2011 21:28

shaana kirjoitti:Pakko narista ihan vähän.

Parin päivän muikkumyynnin jälkeen toinen polvi on ihan sökö. En meinannut päästä kyykystä ylös, pakottaa ja tuntuu ku polvi ois kokoajan vääntyneenä johki. :friikki:
Palautukoon ens yön aikana, ettei mun suunnittelemat viikon urheiluaktiviteetit mene reisilleen. :epäilevä: Muuten mä suutun ja mustaksi muutun! Nii kerta. :epäilevä:

Toteutin urheilusuunnitelmat ja polvi ei ole vieläkään hyvä - varmaan sen takia etten anna sen kunnolla levätä :friikki: Keskiviikkona otin lisäksi pientä osumaa vankilasääntö-koriksessa, ja nyt on polven sisäsyrjä turvoksissakin. :keijo: Polvi saa levätä rankasta rasituksesta viikonlopun, mutta töissä olen ja meinaan uimaan AINAKIN mennä.

Ha, alan uskoa pikkuhiljaa, että mulla on kyky siirtää flunssaa. Son ollut tulossa viime viikon loppupuolelta asti, iltaisin olen sen tuntenut. Olen nappaillut vitamiinia ja heilunut villasukissa ja kaulahuiveissa, ei ole vielä lentsu kellistänyt, hähä! On mulla muutkin vaatteet ollu päällä kyllä.
Aurinko, sinä sanoit kun katselimme kuuta.
shaana
Kuivaliha

ViestiKirjoittaja Aurora B. » Ti 11 Loka 2011 15:29

Tulin raportoimaan hermoratatutkimuksesta.

Ei päässyt edes Top 10 -listalle kammottavimmissa lääketieteellisissä kontakteissa :o: Olihan se inhan tuntuista. Vähän kuin olisi sähköpaimenesta pitänyt kiinni. Tai auton ovesta saa joskus sellaisia tällejä. Mä inhoan niitä :epäilevä: Piikit eivät tuntuneet pistettäessä missään, mutta kun tutkittavaa lihasta piti käyttää, niin kalvoi ällösti. Se oli pahempaa kuin se pieni nipistävä kipu sähköiskusta. Käden hervoton säpsähtely oli suorastaan huvittavaa :keijo: Lekuri oli älyttömän kiva ja hauska :D Paitsi että puhui paljon lääkärijargonia, aivan kuin mä tietäisin mistään hermoista yhtään mitään.

Ei kivaa, mutta en hermostuisi, vaikka joutuisi toistekin.

Tutkimuksen mukaan mussa ei ole mitään vikaa vikaa vikaa. Pitää vielä soitella omalle lääkärille muistakin tuloksista, mutta tää tutkinut neuro...joku vilkaisi niitä ja sanoi, ettei niissäkään näkynyt mitään poikkeavaa. Kai tässä joutuu vielä lisätutkimuksiin... :epäilevä:
Kolo-golo-nay
Aurora B.

ViestiKirjoittaja skray » Ti 11 Loka 2011 21:55

Mun uusi varpaankynsi, joka siis kasvoi kesän aikana tippuneen tilalle, on alkanut kettuilemaan.
Viime viikolla keskiviikkona huomasin, että sen yläreunaan on tullut jotain keltaista kynnen alle oikealle puolelle ja kynttä painaessa sieltä tihkuu jotain keltaista ja ällöä. Kävin näyttämässä sitä perjantaina hoitajalle, joka totes, että kynsi on alkanut kasvaa sisälle varpaaseen päin, eikä niinku normaalisti ja meinas, että sen takia on kynnen alle jäänyt likaa, joka tässä vaiheessa on muuttunut mädäksi tms. Hoitaja passitti mut lääkärille. Tänään kävin lääkärillä.
Tässä välissä se keltainen ällö väri on poistunut siitä kynnen alta ja nyt se näyttää vaan jotenki kummalta. :keijo:
Lääkäri siinä hetken mietittyään ja kynttä tutkittuaan tuumas, ettei ainakaan nyt vielä lähetä sitä kynnen yläreunaa pois leikkaamaan, vaan kokeillaan ensi muuta. Eli sain hakea apteekista Kaliumpermanganaattijauhetta ja Bacibacti-voidetta.
Kaliumpermanganaattijauhe liuotetaan veteen ja siinä uitetaan varpaita. Aine värjää sekä astian, jalan, että sen pyyhkeen jolla sen jalan kuivaan. Sekä kaiken muun mihin se osuu. Esim. jos vaatteisiin tulee sitä, niin se ei enää lähde irti. Että kiva.
Mietin tässä jo, että kun veden sitten kaataa pois siitä astiasta viemäriin, niin värjäytyykö siinä sitte koko suihkun lattiakin ja kauanko sen värin kestää kulua pois. :keijo:
Ja mietin myös, että tarviiko mun tosiaan uittaa koko jalkaani siinä vedessä vai riittääkö pelkät varpaat, kun uiton syy on kuitenkin varvas.
skray

ViestiKirjoittaja skray » Ti 11 Loka 2011 22:40

Ensimmäinen jalan uitto tehty ja hyvin sujui. :keijo:
Uitin vaan varpaitani, uskon että se riittää. Jauhe oli tumman liilaa, kun mä luulin, että se olis keltasta. Jalka värjäyty kuitenki vähän sellaseks ruskehtavaks. Kummaa hommaa.
Vielä olis yhdeksän illan uitot edessä. :huoh:
skray

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ti 11 Loka 2011 22:48

Skrää. :paijaus:
Mutta joillakin on vielä karumpaa: jotkut käy ymmärtääkseni ihan kokovartalokylvyissä tossa litkussa.
Tai ainakin jotain violettia lilliä se kuulemma on, en nyt ihan muista oliko nimenomaan tuota samaa, mutta kuulostaa kyllä tutulta. Ainakin tiedonlähteeni kynnet näytti ihan kuin olisi tiputtanut jotain tosi raskasta kaikkien varpaiden päälle ja jättänyt sormensa oven väliin. :keijo:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Pvi » Ke 12 Loka 2011 20:13

Mä oon labrassa tehnyt kaliumpermanganaatti liuosta. Veikeän violetti-pinkkiä hapetinta siitä tulee. Kun sitä lisää veteen, jossa on orgaanista ainetta, niin pienen keittelyn jälkeen tulos on kellanrusehtava.
Tipoista jää vaaleanpunsiset rannut, mutta kyllä ne lähtee pois ihan pyyhkimällä sileältä pinnalta. Kaakelin saumoihin voi tietysti jäädä pidemmäksi aikaa väriä.
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi

ViestiKirjoittaja Sippura » Ke 12 Loka 2011 21:02

Flunssa :kieli:

Kuume ei nouse mutta olo on vetämätön, nenä tukossa, kurkku karhea ja kaikkiin
paikkoihin sattuu. Ja koska kuume ei kerran nouse, niin tätä puolikuntoisuutta on
tiedossa sitten useamman viikon ajan. Tulis oikein kunnon 39-asteen kuume ja tappais
kaikki pöpöt kerralla mutta ei.
And they can't build a satellite to tell you how loved you are
Sippura
Epäkelpo jäsen

ViestiKirjoittaja Kibaya » Su 06 Marras 2011 11:48

Selkä :huoh:

Puudutuksen vaikutus alkaa olemaan hyvin selkeästi ohitse.
Kaikki on jäykkää ja sattuu ja niin edelleen.
Jalka on jo ihan oma lukunsa särkemisen ja hermojen heilumisen suhteen.
Lääkäri sanoi viime viikolla "kyllä se sieltä joskus kuivuu". Kysyin, että tapahtuuko se silloin kun mussa pihisee vielä henki.
Ei vastannut.
Ei tähän ole enää mitään sanottavaa.
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Shay » Su 06 Marras 2011 21:25

Kibaya kirjoitti:Lääkäri sanoi viime viikolla "kyllä se sieltä joskus kuivuu". Kysyin, että tapahtuuko se silloin kun mussa pihisee vielä henki.
Ei vastannut.

:friikkipeukku:
On se nyt, että noin nuorena pitää kärsiä kaiken maaliman vaivoista. Jaksamisia. :paijaus:
Shay
Hukkasusi

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ti 08 Marras 2011 10:44

Yllätysakupunktio eilen :pilvi:
Tänään nyt on vähän kipiämpi, mutta kun tietää että se auttaa.
Sain tukiliivin, jonka pitäisi auttaa yliliikkuvuuteen. Ei vaan kukaan aiemmin sanonut että mun lantio liikkuu liikaa. Mutta sitten tajusin itsekin että kun ei ole lihasperäistä hallintaa, niin kai se nyt heiluu miten sattuu :töktök:

Viikko saikkua.
Ei kyllä ihme eilisen perusteella.
Työterveyslääkäri teki arvion katsomalla silmiin.
:huoh:

Mutta eteenpäin on menty siinä, että kun fysioterapeutti selitti jotain ihmejorinoita aivokuoren ja kivun välisistä yhteyksistä, niin en menettänyt hermoja vaan yritin vaikuttaa kuuntelevalta. En kyllä kuunnellut, koska oltiin puhuttu jo niin kauan, eikä se kiinnostanut enää. Aiemin olisin hermostunut.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Nugat » Su 13 Marras 2011 20:39

Mie en tiedä mikä minuu nyt sitten vaivaa. Viime viikolla särki päätä (mulla ei ikinä oikeesti särje päätä :friikki: ) ja keskiviikosta asti on silmissä sumentunut ja pyörryttänyt. Ajattelin, että nyt on se keuhkokuume sitten kun rintakehääkin puristaa ja vaikea hengittää, mutta ei lääkärissä mitään löydetty. Tulehdusarvot olivat niin kuin pitikin. Vähän kuului keuhkoista rohinaa, mutta ihmettelivät vain sitä, kun mulla ei ole kuumetta (mulla on hyvin harvoin kuumetta) eikä räkää tursua mistään. Mutta olo on silti ollut kurja. No, antoi lääkäri mulle yskänlääkereseptin (ei mulla mitään yskää ole). :friikki: Antoi ilmeisesti sen takia, että lima alkaisi lohkeamaan keuhkoista, mutta ainoa mitä se teki oli että mua nyt närästää. :keijo:

Mut joo. Huomenna yritän saada taas lääkäriaikaa. Tylsää olla kotona, kun muuten olo on ihan jees, mutta silmissä sumenee hyvin pian jos on hetken pystyssä. Verenpainekkin näytti olevan ihan hyvä kun äsken mittailin.

Syyllinen olo töiden suhteen. :huoh: Tarttis olla taju kunnolla veks, että osaisin vain olla. Mut enhän mä tälle mitään mahda.
OwthebluddyellshudIknow?
Nugat
Liisa ihmemaassa

ViestiKirjoittaja Nugat » Ma 14 Marras 2011 15:57

Lääkärissä taas käyty eikä selvinnyt mitään uutta. Ilmeisesti jokin virus vain. :sori: Tänään on kyllä parempi olo kuin eilen, käski kuitenkin huilata vielä huomisen kotona.
OwthebluddyellshudIknow?
Nugat
Liisa ihmemaassa

ViestiKirjoittaja annastindeli » Ma 14 Marras 2011 20:17

Miullakin on joku outo tauti. Lähinnä nuhaa, aivastelen vähän väliä ja kurkku on kipee. Kuumetta ei kuitenkaan ole, pikemminkin alilämpöä. Karmea olo kuitenkin koko ajan, ja varpaat aivan jäässä. Lisäksi toisessa silmässä on kohta viikon ollu elohiiri :friikki: Ja nenästäkin vain vasen sierain on tukossa, ei edes juurikaan räkää vaan lähinnä vettä valuu :epäilevä:
annastindeli

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ma 14 Marras 2011 20:20

Mullakin tuli yhtenä päivänä ihan vesimäistä räkätippaa nenästä. Ja nopeassa tahdissa, sotkeentui paita, kun oli molemmat kädet peliohjaimessa just kun alkoi.

Nytkin on sellainen melkein-flunssa. Kurkussa on limaa, että tekee mieli rykiä, mutta ei se paljon liiku tai muuta aiheuta.
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja Emilia » Ma 14 Marras 2011 21:30

Pascal Lemoix kirjoitti:Mullakin tuli yhtenä päivänä ihan vesimäistä räkätippaa nenästä.

Ai hitsi toi on muuten ärsyttävin rään muoto. Sitä ei pysty kunnolla edes niistämään. :P

Mulla oli eilen harvinainen päänsärky. En edes muista, koska olisi viimeksi ylipäätään päätä särkenyt ja
nyt se tuli ihan kunnolla. Juuri ennen nukkumaanmenoa. Ei löytynyt särkylääkettä, joten odotin, että
kipu vie tajun. Tuntui, että jos liikahdan, oksennan. Aamulla heräsin kuitenkin suht hyvin nukutun yön
jälkeen ja särkykin oli poissa. Varuiksi kävin kuitenkin apteekissa ostoksilla.
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Emilia

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ma 14 Marras 2011 21:35

Emilia kirjoitti:Varuiksi kävin kuitenkin apteekissa nokosilla.

:riips:

Eiku ostoksilla! :lanppu:

Mulla iski salamalentsu tänä aamuna. Aamulla oli ihan kiva olo. Sit pyöräilin töihin, ja aloin sisälle päästyäni niistämään nenää. Yleensä tarvii niistää kerran tai pari, kun siirtyy ulkoa sisätiloihin kylmällä säällä. Niistin sit tunnin. :bubbles:
Sit kävin ostamassa Antiwiriä (jonka siskoni oli juuri eilen haukkunut tehottomaksi) ja napsin sitä kuin karkkia. Ja sit mulla on Frantsilan Kylmänroppia, jota juon kans vähän väliä. Kieltäydyn sairastumasta. :norsu:
Just kun ois ihan s*tanasti kouluhommia, ja pitäis oikeesti alkaa tekemäänkin niitä jo.
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja skray » Ma 21 Marras 2011 14:06

Voi flunssa ja kurkkukipu.
Edellisviikonlopun jälkeen tuli flunssa. Se onneks vähitellen tuntuu helpottavan, mutta tilalle on tullut kurkkukipu ennen viikonloppua. Lauantaina meinas töissä ääni lähteä jossain vaiheessa ja tänään kävin viimein työterveydessä.
Päättivät ottaa nieluviljelyn ja toivottavasti ei nyt sitte oo angiinaa tms. joka haittais pitemmän aikaa. Aina kun nielasee, ottaa kipeetä. Ai.
Lisäksi hoitaja käski olemaan puhumatta niin paljon kuin mahdollista. Onnistuukohan? :keijo:
Sain tän ja huomisen sairaslomaa, toivottavasti ääni nyt sitten paranis ja kurkku siinä sivussa.
skray

ViestiKirjoittaja damn » Ma 28 Marras 2011 20:34

Kävelin eilen kaverin luota kotiin tunnin verran räntä/lumi/mikälie-sateessa ja olin ennen puolta matkaa aivan jäässä ja läpimärkä. Kipeäksihän sitä tultiin, olo on ollut ihan kauhean kurja tämän päivän :( .
Fail, fail again, fail better.
damn

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ti 29 Marras 2011 12:30

Jymäytin selkälihakset perjantaina laulukeikalla.
Jännitin niin, että sen jälkeen on ollut pikkaisen hankala liikkua

Tänään oli akupunktio :pilvi:
Nyt on kuulkaa rento olo.

Paitsi, että joku yskänpoikanen pyörii kurkussa :epäilevä:
Mutta ei se haittaa. Lisää valkosipulia ja sipulia vaan.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Aurora B. » Ti 29 Marras 2011 13:44

2 viikkoa sairastelua takana, ja vielä jatkuu. 1 viikko meni saikulla, kun kuumettakin oli. Veti kyllä niiiiiiin voimat pois, nukuin monta päivää kaiken sen loppuajan, mitä en käyttänyt yskimiseen. Olin jo varma, että iski joku narkolepsia, kun saatoin simahtaa melkein kesken lauseen :o: Onneksi nukkuminen auttoi, mutta 4 päivää meni sängyn ja sohvan pohjalla aivan täysin. Sohvalla tuli nukuttua öitäkin, kun makuuasento aiheutti heti kauhean kurkun kutituksen yskänpuuskineen.

Edelleen ääni on sellainen, että voisin perustaa 0600-AUKKU -linjan, mutta muuten alkaa jo helpottaa. Paitsi että niska uhkaa mennä samanmoiseen solmuun kuin pari kuukautta sitten, kun pää ei enää kääntynyt :o: Sohva ei ole kaikkein ergonomisin paikka elää. Onneksi torstaina saa taas fysioterapiaa.
Kolo-golo-nay
Aurora B.

ViestiKirjoittaja damn » To 12 Tammi 2012 11:45

Ja mistähän tämäkin flunssa oikein löysi tiensä minun luo?? Taas kerran olen kipeänä ja tietenkin just silloin, kun pitäisi jaksaa tehdä aamusta iltaan opinnäytetyötä. :(
Fail, fail again, fail better.
damn

EdellinenSeuraava

Paluu Huuhaa