Vaivaisten valitukset

Re: Vaivaisten valitukset

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ma 13 Helmi 2012 16:11

Työkokeilu keskeytetty.
6kk sairaslomaa :epäilevä:

Eipä siinä sitten nii mittää.
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Kuolo » Ti 14 Helmi 2012 01:17

Että vaivaset puol vuotta :friikki:

Ton hullun päänsäryn kanssa kannattaa ehkä mennä jo lääkäriin. Jos ei muuta, niin saa ainakin hyvät napit. Ja sit jos silmät on oikeen valoarat, niin mee suoraan sairaalaan kulkematta lähtöruudun kautta.
Kuolo
Site Admin

ViestiKirjoittaja Emilia » Ti 14 Helmi 2012 20:04

Kiba :paijaus:

Mun tän päiväinen mahakipu ei tunnukaan enää kovin pahalta. :hullu:
Emilia

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Su 19 Helmi 2012 17:26

Flunssa. :kieli: Ihan perusflunssa, mutta ilman kuumetta. Nyt pahin nuha alkaa mennä ohi, mutta tilalle on tullut äänen lähteminen. :keijo: Oli melkoisen hienoa, kun työpäivän puolessa välissä ääni oli jo pientä piipitystä. :epäilevä:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long

Orla Gartland - You aren't special, babe
marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja damn » Ti 21 Helmi 2012 11:19

En ole ollut töissä kahteen päivään. Joko se johtuu tästä flunssasta, joka minulla on ollut vaikka ties kuinka kauan, tai sitten mä olen henkisesti niin hajalla, että se alkaa näkyä fyysisessä jaksamisessa. Ei ole mitenkään super kipeä olo, mutta ihan tajuttoman väsynyt ja ei kyllä mitään jaksa tehdä ja heikottaa. Olen nukkunut kolme päivää. Vituttaa tämä olo.
Fail, fail again, fail better.
damn

ViestiKirjoittaja Aurora B. » Ke 22 Helmi 2012 12:26

damn kirjoitti:En ole ollut töissä kahteen päivään. Joko se johtuu tästä flunssasta, joka minulla on ollut vaikka ties kuinka kauan, tai sitten mä olen henkisesti niin hajalla, että se alkaa näkyä fyysisessä jaksamisessa. Ei ole mitenkään super kipeä olo, mutta ihan tajuttoman väsynyt ja ei kyllä mitään jaksa tehdä ja heikottaa. Olen nukkunut kolme päivää. Vituttaa tämä olo.

:paijaus: Mulla oli tuollainen flunssa alkutalvesta, narisinkin siitä täällä. Ikinä ei ole flunssa vetänyt noin väsyneeksi. Nukuin varmasti 20 tuntia vuorokaudesta. Toivottavasti se on sitä, kyllä se siitä jossain vaiheessa helpottaa :paijaus: Jos henkisesti hajottaa, niin koitapa jutella työterveyden kanssa ja katso, mihin se johtaa. Ehkä tässä on tauon paikka.

Itsellä alkaa mennä hermot :friikki: Ei musta löydy mitään vikaa. Siis noihin tuntohäiriöihin. Kai se on hyväksyttävä, että päässä se vika on. Mulla kuitenkin nuo tuntohäiriöt alkoi siinä samalla, kun jouduin työuupumuksen takia saikulle. Päässä on kuitenkin näennäisen hyvä olo :sori: En tiedä, mihin suuntaan lähtisin tästä. Mua alkaa tympiä tämä oikeanlaisen avun etsiminen. Rahaa ja aikaa palaa, mutta tuloksena on pyöreä nolla. Tai soikea.

Selkäkin kenkkuilee taas. Olisi mulla lähete hierontaan/fysioterapiaan/minnelie, mutta en tiedä, mihin sen kanssa menisin.

:norsu:
Kolo-golo-nay
Aurora B.

ViestiKirjoittaja Pvi » To 23 Helmi 2012 05:02

Millaisia ne tuntohäiriöt on? Onko ne ihossa vai koko ruumiinosassa?
Tunto ja hahmotus häiriöisiä ihmisiä hoidetaan kosketuksen ja peilin avulla fysioterapiassa. Esimerkiksi selkää kosketaan mittatikulla jossa on kaksi väkästä, ja jos asiskas ei tunne kuin vain yhden kosketuksen, hänelle näytetään esine ja peilin kautta oma selkä, johon kosketaan uudelleen. Ilmeisesti suureen osan selkäkivuista, joihin ei löydy elimellistä selitystä liittyy jonkin asteista hahmottamis/tuntohäiriöitä. Tunnottomuusvaiva ei siis ole mitenkään harvinainen. (suomalainen fysioterapeuttimies teki aiheesta väitöskirjan, sain olla tyypin luennolla ja harjoitustunnilla viime vuonna)
Mulla itselläni oli joskus muinoin kausi, jolloin hajuaisti reistaili. Nenäni ei haistanut mitään muuta kuin ajoittain jonkun voimakkaan puunkukinnon kaltaisen hajun. Tämä ainoa aistimus ei ollut mikään herkkutuoksu. Muistan ajan omituisena. Alussa olin hieman ihmeissäni ja aavistuksen huolissani, mutta aika nopeasti ryhdyin hyväksymään asiaa. Silloin ei tehnyt mieli syödä juuri mitään, kun ei voinut maistaa eri aromeita. Löysin kuitenkin ratkaisun. Söin paljon perunamuussia ja kalapuikkoja, kiisseleitä ja vanukkaita, koska saatoin nauttia edes suutuntumasta.
Onneksi ajan kanssa hajuastimukseni ovat palanneet. Se alkoi tupakan savusta, jota olisin uuden aistimuksen takia halunnut haistella enemmän, mutta kun tiesi sen olevan haitallista ja aiemmin vastenmielinen haju oli hieman ristiriitaista haistaa tupakoitsijoiden savupilviä. Sittemmin kun hajut obst palailleet, ei tupakka enää ole miellyttänyt nenää. En tiedä, että ovatko hajut nyt jotenkin erilaisia kuin aikana ennen hajuttomuutta, mutta on kiva, että asiat tuoksuvat eriltä ja että ruoassa on makua.
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi

ViestiKirjoittaja Shay » To 23 Helmi 2012 08:01

Pitää ekaa kertaa työurani aikana hakea saikkua. :o: Oli kuumetta eilen ja hieman lämpöä aamulla.
Ehkä olisin mennyt töihin tässäkin kunnossa, jos ei eräs ystävä olisi käskenyt ottaa saikkua...
Kotona on opetettu, että turhasta ei valiteta ja koulusta / töistä ei olla pois, jos ei olla oikeasti sairaita. Lapsuuden traumat. :jaaha:
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Shay
Hukkasusi

ViestiKirjoittaja damn » To 23 Helmi 2012 09:26

Aurora B. kirjoitti:
damn kirjoitti:En ole ollut töissä kahteen päivään. Joko se johtuu tästä flunssasta, joka minulla on ollut vaikka ties kuinka kauan, tai sitten mä olen henkisesti niin hajalla, että se alkaa näkyä fyysisessä jaksamisessa. Ei ole mitenkään super kipeä olo, mutta ihan tajuttoman väsynyt ja ei kyllä mitään jaksa tehdä ja heikottaa. Olen nukkunut kolme päivää. Vituttaa tämä olo.

:paijaus: Mulla oli tuollainen flunssa alkutalvesta, narisinkin siitä täällä. Ikinä ei ole flunssa vetänyt noin väsyneeksi. Nukuin varmasti 20 tuntia vuorokaudesta. Toivottavasti se on sitä, kyllä se siitä jossain vaiheessa helpottaa :paijaus: Jos henkisesti hajottaa, niin koitapa jutella työterveyden kanssa ja katso, mihin se johtaa. Ehkä tässä on tauon paikka.

Ongelma on oikeastaan se, että olen työharjoittelussa, en "oikeasssa" palkkatyössä. Stressini ja ahdistukseni johtuu siitä, että minun pitäisi tämän harjoittelun aikana tehdä myös opinnäytetyö. Työ ei itsessään ole stressaavaa ja viihdyn jopa siellä, ja se on ainoa 7 tuntia päivässä kun minulla on muuta ajateltavaa, enkä kerkeä stressata opparista. Sitten kun olen kotona kuuden hujakoilla joka ilta, olen niin väsynyt, että ajatus monta tuntia opinnäytetyön tekemisestä illankuluksi tuntuu lähes mahdottomalta. Sitten stressaan siitä, että en jaksa tehdä, en ole aikataulussa jne. Jos jollekkin pitäisi puhua niin jollekkin meidän koululla. Mutta mun on pakko tehdä toi oppari nyt, koska en enää halua lykätä valmistumista. Jos en tätä nyt saa tehtyä niin en ikinä ja jätän koulun kesken näin loppumetreillä. Se olisi helpottavaa, mutta turhauttavaa kun neljä vuotta tuolla on ollut. Vaikka turhauttavaa toki on se, että työttömiksi tässä valmistutaan, ei mun ammattinimikkeellä tee mitään. Kukaan ei edes tiedä mikä on tekstiilimuotoilija. Kahden kuukauden päästä koko koulun pitäisi olla käytynä. Tuntuu niin kaukaiselta. Ja mahdottomalta.
damn

ViestiKirjoittaja Aurora B. » To 23 Helmi 2012 10:35

Pvi kirjoitti:Millaisia ne tuntohäiriöt on? Onko ne ihossa vai koko ruumiinosassa?

No aluksi multa meni täysin kaikki tunto olkapäistä alaspäin. Kun makasin, tuntui, kuin olisin leijunut ilmassa. Kun törmäilin seiniin tai huonekaluihin, niin tajusin sen äänestä tai siitä, kun sohva siirtyi. En pystynyt juoksemaan tai ajamaan pyörällä, koska en tuntenut, missä asennossa olin, enkä sitä, kun jalka osui maahan. Haarukan piikit (kyllä, tökin itseäni haarukalla kiireestä kantapäähän...) tuntui säärissä ja sormien päissä, muualla ei. Kylmä ei tuntunut kylmältä vaan kivulta. Kuuma ei tuntunut missään ennen kuin oltiin jo ihoa vaurioittavan kuumassa, jolloin se sentään sattui. En uskaltanut edes saunoa, kun kehon termostaatti tuntui olevan sökönä.

Sittemmin se siitä helpotti kuukausien kulkiessa. Tällä hetkellä mulla on kropassa alueita, joista puuttuu tunto tai se on normaalista poikkeava. Käsivarsien alaosa, kyynärpäästä ranteeseen, on kaikkein selkeimmin tällä hetkellä tunnoton. Tuntohäiriöt jatkuvat lapaluuhun asti. "Alleissa" tuntoa on, mutta outona, en osaa edes kuvailla. Kämmenen ulkosyrjä ja 0-2 sormea on turrat, puutuneen oloiset. Puutumiset ja tunnottomuudet on pahemmat vasemmalla puolella. Olotila vaihtelee sen mukaan, kuinka jumissa mun selkä on, ts. selän ollessa jumissa tuntohäiriöt pahenevat. Selässä on alueita pääosin lapaluiden kohdalla, missä kylmä tuntuu... jos ei nyt kipuna, niin suurena epämukavuutena. Kävelylenkkien jälkeen pakaran ja reisien alueita kihelmöi samalla tavalla kuin "normaalin" puutumisen jälkeen kun veri alkaa kiertää, paitsi ettei ota kipeää. Reisissä on myös alueita, joissa tuntoaistimukset on oudot. Hipaisu saattaa tuntua, mutta sormella painaminen ei. Vatsassa on kohtia, missä hipaisu taas ei tunnu, mutta muut tuntemukset toimii normaalisti.

Totaalipuutumisesta on nyt kohta 3 vuotta. Siitä meni about 5-6 kuukautta niin, että havaitsin selkeää paranemista. Pariin vuoteen ei ole tapahtunut mitään muutosta olotiloissa. Ensimmäisen vuoden mä kävin viikoittain hierojalla, sitten sain tuon jälkikasvun, niin se jäi. Varsinkin, kun olo ei ollut siitä muuttunut enää puoleen vuoteen.

Sain mä tuossa joulun alla lähetteen fysioterapiaan, hierontaan. Ainut parannus 10 käyntikerran jälkeen oli se, että vasemman pikkurillin puutuminen katosi hetkellisesti. Nyt olisi uusi lähete kourassa, enkä tiedä, mitä sillä tekisin :huoh: Aina kun pohdin asiaa ääneen, joku ehdottaa jotain uutta hoitoa. Vaihtoehtoja olisi jo kymmeniä. Jotain haluaisin kyllä tehtävän, vaikkei tämä mitenkään enää invalidisoi tai vaikeuta elämää, eikä pahemmin enää edes häiritse.

Hajuaistin puuttuminen on kyllä surkeutta, mulla menee aina flunssaisena nenä niin tukkoon, ettei haista tai maista mitään. Puuttuiko sulta myös kielen perusmaut? Karvas ja makea, jne. Tuollainen veisi kyllä mun elämästä aika paljon, koska mulle yksi suurimpia nautintoja on hyvä ruoka :o:
Kolo-golo-nay
Aurora B.

ViestiKirjoittaja tgr » To 23 Helmi 2012 10:41

Mulla on päätetyöläisen ongelma, eli hartiat ja tuolla lavan paikkeilla toi
yksi lihas jumittaa koko ajan. Hierojalla olen nyt käynyt jo muutaman
kuukauden, mutta eipä tuo ongelma tuolta katoa. Jos käytän oikeaa kättä
supervähän töissä, selässä kipu katoaa, mutta sitten hartiat on triplasti
enemmän jumissa. ärkh.

Pitäiskö hommata kipukoukku, niin vois runnoa noita lihaksia.

Piikkimatto ei ainakaan tuntuvasti auttanut, vaikka köllistelin muutamana
iltana sen päällä. Veri ainaki alko kiertää.

Jos vois välillä vaihtaa työskentelyasentoa, se vois auttaa. Mutta kun ei tätä
pöytää pysty nostaa. Ehkäpä uudessa kodissa sit ois mahdollisuus ottaa kunnon
työpöytä.
tgr

ViestiKirjoittaja Pvi » To 23 Helmi 2012 12:00

Näin mä mustelinkin, että Aukun tarnassa oli aika kokonaisvaltainen stoppi. Kuulostaa ihan kuin pää olisi kieltäytynyt käsittelemästä vartalostapäin tulevaa informaatiota. Onneksi meininki on jo paljon parempi!
Mulla on pyörtyessä kaatumisesta aiheutunut pieni tuntohermo häikkä otsassa ja osassa päätä, niin on jonkinlaista tuntumaa siistä, kun osa hermotusta ei toimi kunnolla. Tuntoaisti toimii nykyään kyllä, mutta tuntuma on hieman erikoinen, niinkuin sanoit, että tuntoaisti saattaa olla outo. Lisäksi minun aistimukset ovat vähän sekaisin. Kun rapsuttaa kulmakarvaa, niin sen tuntee myös päälaella.

Saako ehdottaa koti'hoitoa'?
En tiedä onko näistä mitään apua, mutta leikkeinä perheessä minusta toimivia.
Ensimmäinen on piirrä mun ihoon. Lapsen tai miehen kanssa kåytetään ihon eri alueita kirjoitus- ja piirrustusalustana. Vuorotelleen piirretään ja ollaan kankaana.
Voi pitää arvausleikkiä, että mitä piirretään, tai sitten valitaan maali, esim. kyynärtaive ja 'kangas' laittaa silmät kiinni ja koittaa arvata milloin piirtäjän sormen mutkitteleva viiva on maalissa.
Lapsen kanssa voi leikkiä olen kirjain, rakennus, esine... leikkiä. Katsotaan vaikka kirjasta kuvaa kukkaruukusta ja sitten kokellaan, saako oman vartalon laitettua samaan muotoon. Kun leikissä edetään, niin voidaan tehdä kahdesta tai useammasta vartalosta yksi hahmo tai kuva. Teidän lapsi taitaa olla vielä vähän pieni, mutta jos muotolekki ei onnistu niin vosi ehkä olla hyvä keksiä joku tapa, millä harjoittaa ensin mielikuvan kautta kehon asentoa (miten saan omasta vartalostani kukkaruukun muodon, lieriö, joka on ylhäältä laajempi, kuin alhaalta) ja sitten kokeilee toteuttaa sen.
Kannattaa muistaa, että me opimme myös muia katsomalla, eli yhtälailla aivosi tekevät liikkeellistä ja kehonhahmottamistyötä, kun seuraat toisia ihmisiä.

Mun hajunmenetyksen aikaan maistoin kyllä. Sokeri maistui, mutta karkki ei maistunut, kun oli sama syödä pelkkää sokeria.
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi

ViestiKirjoittaja Lyyra » To 23 Helmi 2012 14:12

Noi Pvi:n kehonhahmotusjutut voisivat olla Aukulle ihan hyvä juttu. Voihan se olla, että se sun häikkä on suoraan jopa aivoissa, niin hullulta kuin se kuulostaakin. Mutta aivot osaavat korjata itsensä, kun niitä harjoittaa vain aktiivisesti. Kun tiedät (vaikka näet), että Kip tai soffis koskettaa jotain tiettyä tunnotonta kohtaa sun kropassa, niin aivot alkaa luoda sille ihan oikeaa fyysistä yhteyttä tuntoaistista vastaaviin osiin. Jos vanhaa reittiä ei onnistu, niin aivot luo uuden reitin. Tai näin mä ainakin olen ymmärtänyt.

Damnille stressihankaluuksiin iso :paijaus: ja :hymyhali: .
Tilanteesi kuulostaa tosi tutulta. Mulla oli viimevuotisen koulutusohjelmani kanssa täsmälleen samoja oireita. Ei huvittanut tehdä gradua (eikä mitään muitakaan opintoja), kun en nähnyt itselläni tulevaisuutta alalla. Suosittelen, että juttelet jollekulle, joka osaisi antaa sulle perspektiiviä. Tai voin mäkin koittaa neuvoa jotenkin, jos haluat laittaa vaikka privaviestiä. Ajanhallintatyökalut on auttaneet mua melko paljon, mutta nekin lähinnä nyt, kun opiskelukiire on mieluisampaa (uudesta koulutusohjelmasta saattaa jopa löytyä työura :tipahdus: ). Yksi, mitä voisit ehkä yrittää, on päättää, että opinnäytetyön ei tarvitse olla täydellinen. Teet tasan sen verran, mitä vaaditaan, etkä yhtään enempää. Loppujen lopuksi sitä sun lopputyötäsi ei luultavasti tule koskaan lukemaan/näkemään kukaan muu kuin sinä, ohjaajasi ja asiakkaasi.

Mutta jos haluat jutella tarkemmin, niin privalootaan saa aina laittaa viestiä. :hymyhali:

Tgrille suosittelen fysioterapiaa ja jumppaa! Fysioterapiaan pääsee ilman lähetettäkin ja yksi käynti maksaa saman verran kuin hieronta. Terapeutti voi katsoa, mitkä sun kropassa on ne ongelmakohdat, ja laatia sulle jumppaohjeet. Mulla se ainakin auttoi niskahartiaselkäjumiin. :tilt:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Pvi » To 23 Helmi 2012 15:51

Ja unohtui lisätä, että niillä alueilla, joissa tunto on hyvä kannattaa piirrellä vähintään yhtäpaljon, ellei enemmän, että myös 'oikeanlainen' tuntemus pysyy muistissa.

Lyyra osasikin paremmin sanoa, että onneksi olemme oppiva ja alati muuttuvia olentoja!
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi

ViestiKirjoittaja damn » To 23 Helmi 2012 18:44

Lyyra kirjoitti: Yksi, mitä voisit ehkä yrittää, on päättää, että opinnäytetyön ei tarvitse olla täydellinen. Teet tasan sen verran, mitä vaaditaan, etkä yhtään enempää. Loppujen lopuksi sitä sun lopputyötäsi ei luultavasti tule koskaan lukemaan/näkemään kukaan muu kuin sinä, ohjaajasi ja asiakkaasi.

Juu en todellakaan koita tehdä täydellistä, mutta kun tuntuu etten umpisurkeaakaan saa aikaiseksi. Olen tässä koittanut tehdä materiaalikokeiluja, mutta yksikään ei ole onnistunut. Laatimani aikataulun mulaan niitten olisi pitänyt olla valmiit jo ajat sitten. Se kirjallinen osio nyt saa mennä ihan miten huonosti vaan, mutta ei nyt asiakkaalle voi tehdä ihan epäonnistunutta työtä, kun konkreettinen teos tulee asiakkaan olohuoneen seinälle.

Minusta tuntuu, että meillä luetaan kauheasti vanhoja opinnäytetöitä. Niitä luetutetaan monella kurssilla ja opinnäytetyötä tehdessäkin selaillaan lukuisia. Veikkaan että minun työstä tulee seuraava äidinkielen kurssilla esiteltävä epäonnistunut raportti, muistan nimittäin ikuisesti sen tunnin kun selattiin huonoja oppareita ja ne oli oikeasti huonoja.
damn

ViestiKirjoittaja L-S » To 23 Helmi 2012 23:15

damn kirjoitti:Vaikka turhauttavaa toki on se, että työttömiksi tässä valmistutaan, ei mun ammattinimikkeellä tee mitään. Kukaan ei edes tiedä mikä on tekstiilimuotoilija. Kahden kuukauden päästä koko koulun pitäisi olla käytynä. Tuntuu niin kaukaiselta. Ja mahdottomalta.

Tulevaisuushan on useimmille stressaava ajatus tuossa aiheessa. :epäilevä: Mutta sullahan on kuitenkin työharjoittelupaikka, ehkä se tarkoittaa, että alalta on kuitenkin jotain töitä löydettävissä. Pitää vaan jaksaa uskoa mahdollisuuksiinsa, mikä ei tokikaan ole helppoa. Mutta tsemppiä.

Ja muillekin :paijaus:
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja Pvi » Pe 24 Helmi 2012 13:01

Joillain aloilla työn löytämisen kanssa pitää olla luova ja sinnikäs. Se että työkkärin tädit eivät osaa löytää tietyllä tutkintonimikkeellä töitä, ei tarkoita, että työtä ei ole.

Terkut taidealalta, jossa töitä kyllä on, kun vaan rupeaa tekemään, mutta se että kenellä on rahaa maksaa palkkaa, niin se on sitten harvempi paikka. Vaan pitää katsoa laajemmin omaa osaamistaan ja hakea palkkapussi sellaisesta työstä jossa on mahdollisuus ihan tavalliseen palkkaan.

Ei ole helppoa huolehtia tulevasta ja koittaa pinnistää asioita valmiiksi. Usein asiat kuitenkin järjestyy, kun vaan näkee vaivaa sen eteen, että vähän yrittää järjestää.
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi

ViestiKirjoittaja tgr » Pe 24 Helmi 2012 13:41

Jaa, eikös se fysioterapeutti sen enempää maksa, täytynee siis käydä. :D

Hierojalla kävin just tänään. Vähän jumppaan joka päivä tuota hartiaosastoa.
Mut jokin tässä mun työasennossa selkeesti mättää.
tgr

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Su 04 Maalis 2012 19:04

Mun työasento on kuormittanut selkää tällä viikolla. Kun kokeiden takia on joutunut istumaan perseellään pitkiä aikoja, niin alaselässä tuntuu. Tänään kun kävin tuolla jäällä (=jalkakäytävät) luistelemassa, niin pari kertaa horjahdin. Ei ainakaan auttanut asiaa.
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja Pvi » Su 04 Maalis 2012 20:48

Mä olin just viikonlopun kurssilla, jossa koitetaan tarkastella kuinka selvitä istumisen kanssa. Nyt ollaan harjoiteltu erilaisia tapoja liikkua tuolilla, jotta löytäisimme mukavan keskikohdan ja jotta oppisimme, että liikkuminen tukee istumista.
Kurssi jatkuu vielä kaksi viikonloppua ja kuulemma ensikerralla katsotaan joku alaselkävaivoja helpottava harjoitus. Informaatiotulva on valtaisa, kun keskitytään omaan liikkumiseen, mutta ehdottomasti tykkään kurssista. Hauskaa on myös, että kurssilla on tällä kertaa vanha rouva ja myös nuori nainen, joka ei ole pystynyt tulehdusten ja hermokipujen takia kävelemään kunnolla kahteen vuoteen. On myös paljon tälläisiä liikkuvia 'pieniongelmaisia' tapauksia. Odotan miten kurssi etenee...
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi

ViestiKirjoittaja Emeritus » Ma 05 Maalis 2012 01:54

Väliviikko edessä, ja arvatkaas kuka on kipeänä? :bubblesfriikki:

Köhää, vuotavaa ja tukkoista nenään. Yleistä heikkoa oloa. Kiva. En sitten muutamaan aikaa olekaan ollut kipeänä. Kunhan ei nyt häijyksi alkaisi.
"Kun on kerran nuoruudenlähteestä maistanut, ei enää tyydy vesijohtoveteen, johon on sekoitettu juustonjuoksutinta ja laksatiivia."
-Markus Kajo
Emeritus

ViestiKirjoittaja L-S » Ti 06 Maalis 2012 02:06

Pvi kirjoitti:kuinka selvitä istumisen kanssa.

Jännää! Tällainen kurssi olisi mullekin varmaan tarpeen. :tilt:
Istuma-asento kun on tällä ergonomialla väkisinkin mitä sattuu. Kotityöpöydän tuoli ja kirjaston tuoli on väistämättä huonoja ja tulee istuttua oudossa kyyryssä. Myöskin sitten hartiat ja yläselkä kipeytyvät heti, jos kerran ajattelee, että liikuntaa saadakseen voisikin kävellä kotiin eikä mennä bussilla... kun kuitenkin on kannettavana tietokone ja kirjoja.

En ole koskaan käynyt kunnon hieronnassa tai fysioterapiassa. Ehkä pitäisi raaskia kokeilla joskus, varsinkin näin kun ikä alkaa jo painaa. :friikki:
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja Nugat » Su 11 Maalis 2012 16:28

Siis tää on jo kertakaikkiaan ihan tyhmää, epäreilua ja paska homma. Viikko flunssassa, viikko töissä jaTAAS nousi kuume, yskittää ja heikottaa. Suurin ärsytys liittyy kuitenkin töihin, kun siellä olisi ollut mukavaa pulattavaa ja mulla on hirveä morkkis taas tästä poissa olosta. Siis kyllä mä nyt järjellisesti ymmärrän, etten mä tälle mitään voi, mutta kun...! Mun tyhmä pää. :gaah: Ja oon täysin kyllästynyt tähän sohvalla lojumiseen ja ja ja.. :gaah:
OwthebluddyellshudIknow?
Nugat
Liisa ihmemaassa

ViestiKirjoittaja Aurora B. » Ma 12 Maalis 2012 10:38

Voi venäjä

Meni sitten talviloma sairastaessa. Ja kun se ei piisannut, niin vielä toinen viikko perään. Ensin ipana sairastui, sitten isänsä, sitten minä. Kaikki muut tervehtyivät, mulla on edelleen kaikkien flunssien isoäiti vaivoina En ole nukkunut ainuttakaan kunnon yötä 2,5 viikkoon :bubbles:

Viime viikon suosituin leikki kotona oli se, kun äiti leikki kuollutta sohvalla :epäilevä: Kaamea flunssa. Miksei tämä jo mene ohi? :pillitys:
Kolo-golo-nay
Aurora B.

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ke 14 Maalis 2012 20:23

Lääkkeitä rukattiin.
Nyt on lähes kokoajan kuvottava olo ja syöminen ällöttää.
Lämmintä on ihan turha yrittää, kun siitä tulee pahempi olo.
Smoothieita ja pehmeetä.
Ei mitään, mitä tarttee pureskella.

Viikon päästä voi olla että helpottaa. Ehkä kahden.
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Kibaya
Hörhökeijotar

EdellinenSeuraava

Paluu Huuhaa