Naisten oma ketju! (miesvaroitus!)

Re: Naisten oma ketju!

ViestiKirjoittaja Gaffa » Pe 24 Loka 2008 15:27

Paljon onnea ahkeralle ja Herkulle! :halitus:

Ei kai mulla muuta. Paitsi se, että ajattelin ostaa jotain kuorintavoidejuttua.
Gaffa

ViestiKirjoittaja puolikarkea » Pe 24 Loka 2008 15:35

Onnittelut ahkeralle ja Herkulle täältä kans. :D

Paikallinen kirpparitarjonta on viime kuukausina ollut vähän nihkeetä. Kaupungin vaihtaminen auttoi ja mukaan lähti huivi, villapaita, housut ja hame. Hintaa ostoksille kertyi n. 15 euroa. Vielä kun talvitakin löytäis jostain, niin olisin tyytyväinen.
minulle jää kertomus
joka muistuttaa elämääni
puolikarkea

ViestiKirjoittaja kaneli » Pe 24 Loka 2008 16:39

Vautsi, onnea tuleville mammoille! :hymyhali:

Mä oon nyt neljä pilleriä napsinu ja näemmä ainakin jonkin sortin sivuvaikutus vaivaa; mua nimittäin kuvottaa. :hullu:
Koska otan pillerin aina kymmenen aikaan illalla, iskee pahoinvointi aamuyöstä. Kahtena yönä olen nyt herännyt kuvottavaan oloon. Ei okseta, mutta on muuten vaan kamala olo. Lisäksi mua janottaa öisin tosi paljon.

Inhottavaa, kun ei saa nukutuksi, mutta ehkäpä tämä tästä. Toivottavasti ei vaan tuu muita oireita ja että nääkin helpottaa piakkoin.
It's all make believe, isn't it?
kaneli
Vastarannan keijo

ViestiKirjoittaja irvikissa » Pe 24 Loka 2008 16:55

Onnittelut multakin tuleville äideille! Saako udella Herkulta, kuinka pitkällä olet? Ymmärrän toki jos et halua paljastella niin paljon.

Itse olen huomannut itsessäni selvän muutoksen tämän vuoden aikana, mitä tulee ajatuksiin lapsen hankkimisesta. Olen kyllä aina ajatellut, että todennäköisesti se tulee joskus tapahtumaan, mutta on kuitenkin tuntunut todella epätodelliselta ja kaukaiselta asialta. Nyt viime aikoina on alkanut tuntua, ettei se ehkä niin kaukainen juttu olekaan. Lapset ja äitiys on ruvenneet kiinnostamaan ihan eri tavalla kuin ennen. Ei vauva kyllä ihan lähitulevaisuudenkaan asia ole, mutta silti. Ei vauvakuumetta vielä, mutta pientä flunssaa on kuitenkin ilmassa.
irvikissa

ViestiKirjoittaja Herkku » Pe 24 Loka 2008 17:12

Voi, kiitos kaikille! :hymyhali:

Siitä raskauden ensimmäisestä kolmanneksesta on itse asiassa jo niinkin pitkä aika, että lopputulos on ehtinyt pulpahtaa ulos ja nukkuu parhaillaan päikkäreitään tässä sylissä.

:virne:

Irvis, itse muistan ihan sen hetkenkin, kun mahdoton alkoikin yhtäkkiä tuntua mahdolliselta. No, tuumasta toimeen ja tässä sitä nyt sitten ollaan! Onneksi tuli ryhdyttyä.
It's not denial. I'm just very selective about the reality I accept. - Calvin
Herkku

ViestiKirjoittaja irvikissa » Pe 24 Loka 2008 17:50

Ai Herkku on jo NIIN pitkällä :D No kumpiseonkumpiseon?? Ja keneen tullut? :täpinä:

Ja onko vaikeaa olla äiti?
irvikissa

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Pe 24 Loka 2008 17:58

Onnea ahkeralle odotusajalle ja Herkulle onnea uudesta perheenlisäyksestä! :hymyhali:

----
Ja omista asioista. Olen harkinnut vakavasti kuukupin ostoa. Vaikuttaa todella kätevältä ja rahallistakin säästöä tulisi paljon. :D Mistä te ostitte omanne?
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long

Orla Gartland - You aren't special, babe
marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja irvikissa » Pe 24 Loka 2008 18:24

marenkienkeli kirjoitti:Olen harkinnut vakavasti kuukupin ostoa. Vaikuttaa todella kätevältä ja rahallistakin säästöä tulisi paljon. :D Mistä te ostitte omanne?

Divan ostin ekokaupasta, äskettäin ostamani vielä korkkaamattoman Luneten ostin tutunkauppana kestovaippafirmasta. :virne:

Hyvän päätöksen olet tehnyt, tuskin tulet katumaan.
irvikissa

ViestiKirjoittaja Plei » Pe 24 Loka 2008 18:35

irvikissa kirjoitti:
marenkienkeli kirjoitti:Olen harkinnut vakavasti kuukupin ostoa. Vaikuttaa todella kätevältä ja rahallistakin säästöä tulisi paljon. :D Mistä te ostitte omanne?

Divan ostin ekokaupasta, äskettäin ostamani vielä korkkaamattoman Luneten ostin tutunkauppana kestovaippafirmasta. :virne:

Hyvän päätöksen olet tehnyt, tuskin tulet katumaan.

Helsingin Ruohonjuuresta noudin oman Lunetteni. En ole katunut päätöstä päivääkään. Vaikea edes kuvitella, että olen joskus ollut sellainen roskittajasika kaikenmaailman siteiden ja tamppoonien kanssa. :töktök:
Linja-autojen ja rakkauden perässä voi juosta tai odottaa seuraavaa.
Plei

ViestiKirjoittaja Herkku » Pe 24 Loka 2008 19:24

Hihii, Irvis, laitan sulle privassa lisää juttua! Jos jotenkin jotain tästä voisi tiivistää, niin äitinä oleminen on ollut joiltain osin helpompaa kuin kuvittelin ja joiltain osin mutkikkaampaa kuin mitä etukäteen ajattelin. Paljon on ihan sellaisia lapsikohtaisia juttuja, että toisen kanssa voi sitten olla taas ihan eri kuviot, jos näitä lisää tulee. Ihmeellistä ja ihmeellisen luontevaa tämä on ollut ihan alusta asti. Raskauden ja lapsen syntymän myötä esiintyneet tunteet ovat olleet sitä kokoluokkaa, ettei sellaista tiennyt olemassa olevankaan.

Kaikkiaan voisin sanoa, että jos en olisi tähän jo ryhtynyt, mutta tietäisin kaiken sen, minkä nyt tiedän, ryhtyisin asiaan pikimmiten! Kun siitä pahoinvoinnistakin on kulunut jo riittävästi aikaa, ettei enää voi palauttaa mieleensä, miten järkyttävää se ihan oikeasti oli.

Lunetteni ostin aikoinaan Verkkoapteekista. Tuolloin sen sai edullisimmin sieltä ja tuli postitse tosi nopeasti.
Herkku

ViestiKirjoittaja Crazy_Clown » Pe 24 Loka 2008 22:25

Itse tilasin kuukuppini netistä. Nettiemo oli nimeltään. Sieltä tilasin tuon ruskean luonnonkumisen ja tyytyväinen olen ollut. Muistaakseni tuli halvemmaksikin kun Tampereen Ruohonjuuressa katselemani vaihtoehdot.
Ja täälläkin on sama fiilis, että miten joskus saatoinkin roskata niillä sitellä ja tamppooneilla. Ja vaikkei ne roskaisikaan, niin miten koskaan tulin toimeen niin epämukavien vaihtoehtojen kanssa? :kauhistunut:

muoks.
Linkki ei meinannut sitten millään toimia. :läps:
Crazy_Clown

ViestiKirjoittaja Vanilla » Pe 24 Loka 2008 23:12

Itse tilasin kuppini Kuukuppi-verkkokaupasta. Sinne piti rekisteröityä, mutta eipä se kovin vaivalloinen operaatio ollut. Nyt siellä näytetään tarjoavan kuuden kuukauden palautusoikeutta kaikille loka-marraskuussa ostetuille kupeille. :D Rohkeasti vaan kupittelemaan, marenkienkeli!

Minäkin olen tässä viime aikoina itsekseni pohtinut e-pillereiden sivuvaikutuksia. Mie olen käyttänyt pillereitä nyt jotain kolme-neljä vuotta, ja nyt on jo alkanut tuntua, että ehkäpä tämä hormonien syönti ei sovikaan mulle. Maaginen yhdeksän vuoden aikaraja ei ehkä pädekään kaikkiin. :virne: Haluaisin selvittää, johtuuko tämä vastapuhjennut ailahtelevaisuuteni pillereistä. Ei mulla ole ennen näin pahoja mielialanvaihteluita ollut. Ja ne tuntuvat pahenevan koko ajan. Ja, öh, halunikin ovat kadonneet jo kuukausia sitten. Vai olenkohan mie sittenkin muuten vain stressaantunut? Sekään ei olisi mikään ihme. :hullu: En nimittäin noin muuten haluaisi missään tapauksessa lopettaa pillereiden syöntiä. Helpottavat elämää kovasti.

Olen näköjään ollut ihan oikeassa Herkun suhteen - mietin todella pitkään, voisiko tällainen iloinen perhetapahtuma olla totta, vai kuvittelenko sen vain. Jopa niin pitkään, etten edes oikeasti muista, mistä alun perin sellaisen käsityksen sain. Ehkä jostain rivien välistä vanhalla Fordella? :o: Onnea nyt kuitenkin näin vähän jälkikäteen. :virne:

Ahkeralle onnea ja tsemppiä!
"Kyllä se hyvin menee, kun vaan muistaa hengittää oikein."
Vanilla

ViestiKirjoittaja Kuolo » Pe 24 Loka 2008 23:25

Vanilla kirjoitti:Olen näköjään ollut ihan oikeassa Herkun suhteen - mietin todella pitkään, voisiko tällainen iloinen perhetapahtuma olla totta, vai kuvittelenko sen vain.

Onhan ton voinu lukea rivien välistä :virnu: Tosin oon tainnu kuulla puskaradion kautta jotain jo aikasemmin :tilt: Onnea äideille. Nykyisille ja tuleville :tilt: Niin ja isille kans! :D
Kuolo
Site Admin

ViestiKirjoittaja Herkku » La 25 Loka 2008 08:30

Kiitos!

Aika pitkään olin tosiaan sitä mieltä, etten näistä jutuista netissä Herkkuna kirjoittele, mutta sittemmin on kirjoittaminen sillä periaatteella osoittautunut yllättävänkin vaikeaksi monilla osa-alueilla. Vaikuttaahan äidiksi tuleminen ja vauva-arkea eläminen aika kokonaisvaltaisesti näkemyksiin ja kokemuksiin. Olen sitten hiljaksiin totutellut ajatukseen kirjoittaa avoimemmin, joten rivien välistä asia on ollut luettavissa jo jonkin aikaa. Tässä nyt tuli näiden juttujen myötä sopiva tilaisuus tulla sitten jo ihan reilusti kaapista ulos. Onkin heti tullut kirjoiteltua enemmän.
Herkku

ViestiKirjoittaja Suvi » La 25 Loka 2008 10:02

:superhymy:

Vauvauutisia, ihanaa. :D

Onnea Herkku ja ahkera! Ja onnittelut tottakai myös lasten isille. Toivottavasti kaikki menee hyvin nyt
ja jatkossa vauvojen kanssa. :hymyhali:

-----
Omia juttuja kiville:
Ostin helmiä, ranteeseen ja kaulaan, kivaa. :D Lisäksi ostin mustan (muovi)laukun, josta en ole varma, tykkäänkö
siitä vai en. Halusin kuitenkin laukun ja se oli kuitenkin todella halpa.:p On se ihan kiva.
Tilttiin meni myös ihminen.
Suvi
Keijodemoni

ViestiKirjoittaja Nugat » La 25 Loka 2008 10:59

Vauva-uutisen on ihania. :D Onnea kaikille tuleville ja nykyisille maamoille. :hymyhali: Mun puolesta saatte höpöttää vauvoista ja vauva-arjesta ihan niiiiin paljon kuin haluatte.
-----

Tuo kuukuppi alkaa kuulostaa mielenkiintoiselta. Kaikki vaikuttavat niin tyytyväisiltä kuppeihinsa. Itselläni on henkinen ongelma sen kanssa, mutta ehkä se menee ohitse. :raps: Mua on jo pitkään vaivannut ne side määrät, mitä tulee käytettyä. :p Jos vaipat ovat kaatopaikoilla ongelma, niin saman luulisi pätevän siteiden kanssa.
OwthebluddyellshudIknow?
Nugat
Liisa ihmemaassa

ViestiKirjoittaja kaneli » La 25 Loka 2008 12:53

Eilen rupesi yököttämään heti sen jälkeen, kun olin pillerin ottanut. What a joy. :hullu:

Mä en tota kuukuppia oo vakavissani koskaan edes harkinnut. Oon taas ihan kauhee, mut mua jotenkin ällöttää se ja kaiken lisäksi sen desinfioiminen ja muu. Mulle on tamponeidenkin käyttö jo henkisesti (:virne:) vaikeaa, nii emmä vois kuvitellakaan alottavani kupittelua. Kuitenki se jumahtais mun sisään ikuisiksi ajoiksi tai jotain muuta kamalaa.

Niiet sori mä ja mun epäekologisuus. :(
kaneli
Vastarannan keijo

ViestiKirjoittaja Santalaceae » La 25 Loka 2008 13:07

kaneli kirjoitti:Mä en tota kuukuppia oo vakavissani koskaan edes harkinnut. Oon taas ihan kauhee, mut mua jotenkin ällöttää se ja kaiken lisäksi sen desinfioiminen ja muu. Mulle on tamponeidenkin käyttö jo henkisesti (:virne:) vaikeaa, nii emmä vois kuvitellakaan alottavani kupittelua. Kuitenki se jumahtais mun sisään ikuisiksi ajoiksi tai jotain muuta kamalaa.

Niiet sori mä ja mun epäekologisuus. :(

Hmm. Itseasiassa nyt kun on käyttänyt kuppia jo pidemmän aikaa, nimenomaan tampoonit tuntuvat ällöttävän likaisilta ja epäsiisteiltä. Yh, että olen joskus tunkenut sellaisia vanutuppoja itseeni vapaaehtoisesti! Silikoninen kuppi tuntuu huomattavasti hygieenisemmältä kuin tampoonit, koska eihän bakteerit sellaisella sileällä pinnalla kasva. Pakko silti myöntää, että oma kuppini sai lojua käyttämättömänä ainakin puoli vuotta ennenkuin aloin ymmärtää sen hienouden päälle. Nyt en palaisi takaisin kertakäyttösysteemeihin enää mistään hinnasta, koska kupin kanssa elämä on paljon huolettomampaa.
Santalaceae

ViestiKirjoittaja Kuolo » La 25 Loka 2008 14:44

kaneli kirjoitti:Kuitenki se jumahtais mun sisään ikuisiksi ajoiksi tai jotain muuta kamalaa.

Pohjaton kaivo, johon on kadonnu mm. yks kylän leikkuupuimureista? :virne: Sori mut en voinu vastustaa kiusausta :aukku:
Kuolo
Site Admin

ViestiKirjoittaja Nugat » La 25 Loka 2008 15:29

kaneli kirjoitti:Kuitenki se jumahtais mun sisään ikuisiksi ajoiksi tai jotain muuta kamalaa.

Tämä on juuri se mun henkinen ongelma. :friikki: En vain kehdannut sanoa ääneen.
....

Hmm... ei kai sellainen ole mahdollista? :pepsodent:
OwthebluddyellshudIknow?
Nugat
Liisa ihmemaassa

ViestiKirjoittaja elegia » La 25 Loka 2008 17:30

Voihan se kuppi tietty ajautua vähän syvemmälle ja sitä saattaa olla hankala saada pois, jos on leikannut antennin ihan nysäksi ja kuppi on liukas.
Mutta tuskinpa se nyt kellään ikuisiksi ajoiksi on sisälle jäänyt. Jos et itse saa sitä pois, niin kyllä joku saa. :keijo: No vitsivitsi. :tilt:

Ei vaan, eipä kyllä ole moisesta pelkoa.
elegia

ViestiKirjoittaja irvikissa » Su 26 Loka 2008 11:28

Emätin on kai suunnilleen 8-12 cm pitkä, joten sen syvemmälle kuppi ei voi sisuksiin kadota. Miksi se katoaisi, jos tamponikaan ei katoa? Syvälle ajautumiseen tepsii kyykistyminen, ja lantionpohjan lihasten hyvä kunto auttaa kuppia pysymään paikallaan.

En halua painostaa ja väkisin käännyttää ketään kupin käyttäjäksi, mutta kokeilemista on turha jättää väliin aiheettomien pelkojen takia.
irvikissa

ViestiKirjoittaja Maija » Su 26 Loka 2008 16:35

Oi, sitä on muutaman päivän poissa, ja heti tänne tupsahtaa näin iloisia uutisia! Onnea äideille, niin nykyisille kuin tulevillekin. :hymyhali:
Ja tsemppiä ahkeralle jäljellä oleville kuukausille!
Maija

ViestiKirjoittaja kaneli » Su 26 Loka 2008 17:08

Niinno kyllä mä nyt periaatteessa tiedän, ettei se kuppi kauheen pitkälle voi kadota. Mutta tamponeissa on aina se naru, josta koko höskän saa vedettyä ulos, niin ei tartte miettiä koko asiaa. Ja kun mä sit sen roskikseen heitän, mun ei tartte enää vaivata mieltäni millään desinfioinneilla tai muilla. Sitä paitsi mä en halua lähteä posket punasina terveyskeskukseen hakemaan apua siihen, että kuppi on jumahtanut mun sisälle. Koska mä kyllä saan sen sinne jumahtamaan. :hullu:

Niiet mä en kyllä oo tällä hetkellä kuppia hankkimassa.
kaneli
Vastarannan keijo

ViestiKirjoittaja ahkera » Pe 31 Loka 2008 16:18

Voi hittohittoKÄÄK!! Miten mä pystyin hienosta juhlasta olemaan ihan innoissani monta viikkoa ilman, että sovitin kertaakaan vaatteita sinne. Kohta pitäisi lähteä kaupunkiin päin ja mä istun sohvalla kynnet lakkattuina enkä mahdu mun mekkoon. Miten mä ees kuvittelin, että mahtuisin. Ja mitä ihmettä mä nyt laitan. Oliskohan sopimatonta laittaa miehekkään puku tai vaikka joku söpö yöpuku. Noh, ehkä tuolta jotain löytyy, mutta hämmentää kyllä, että en ajatellu edes tällästa, vaikka tiiän suurimman osan omista housuistakin olevan käyttökelvottomia tällä hetkellä. Tyhmä.
Olis niin kiva olla ollu prinsessa yhden illan, mutta nyt pitääkin pukea taas jotain vähän tylsempää.
ahkera

EdellinenSeuraava

Paluu Huuhaa