Mä tarviin nyt kannustusta ja et joku sanoo, etten mä nyt iha tyhmä ole

Sitsueissöni on siis tämä.
Olen muuttamassa takaisin paikkakunnalle missä silloin kolme vuotta sitten hetken viivyin.
Olen siis päässyt takaisin kouluun samalle alalle ja olen ihan innoissani.
Tyttis on lähtemässä mukaani ja eläimet myös,
tilannetta on jo viety mielestäni hyvin eteenpäin, on hevosillekin katot pään päälle ja meille ollaan asuntoja katsottu ja kyselyitä lähetetty niistä.
Kaiken pitäisi olla suhteellisen "valamista" että pääsisin lähtemään, mutta...
Tilanne täällä on tämä.
Paikkakuntamme koulun opettaja pyysi minua henkilökohtaisesti tänne kouluun, samalle linjalle kuin minne olen menossa toisessa paikassa, lupasin harkita, mutta tulin kuitenkin siihen lopputulokseen, että lähden pois.
Selviäisin tästä koulusta kahdessa vuodessa täällä, jos teen vain "vähän" enemmän töitä.
Vanhempi ystäväni on täällä koulussa, tällä linjalla ja kieltäytymiseni jälkeen ei ole tukea päätökselleni tippunut, vain tarinoita siitä kuinka tyhmästi teen kun en ota järkeä käteeni ja en varmasti ole miettinyt kaikkea loppuun asti.
Ennustipa vielä, ettei minun ja ukkoni suhde tätä kestä, ensin olin kyllä varma, että kestää, mutta enpä tiedäkään enään.
Nämä ym. lauseet ovat tarttuneet myös ukkoon, joka myös kertoo tyhmyydestäni ja kuinka kalliiksi se kaikki tulee, enpä olisi uskonut, onhan se surullinen kun lähden, mutta olen kuitenkin ilmoittanut vuosi sitten, että aion mennä ja menen vaikka yksin jos ei mukkaan lähde.
Okei, en ehkä noin tympeästi, mutta kuitenkin.
Itse koen sen ainoastaan positiivisesti, että lähden opiskelemaan itselleni ammatin.
Olen myös punninnut vaihtoehdot tarkkaan ja tullut siihen tulokseen, että pääsen helpommalla kaikilla osa-alueilla elämässäni kun lähden.
Saan hevosen paikkaan, missä minun ei tarvitse juosta kolme kertaa päivässä, niinkuin täällä kävisi.
Koulu tuntuu suorastaan lomalta kun töitäni ajattelen, olen tällä hetkellä niin fyysisesti ja henkisesti väsynyt tähän kaikkeen, että vaati se mitä tahansa aion hieman lepuuttaa hermojani, vaikka siellä koulussa

Tiedän jo valmiiksi senkin, että jos tänne jäisin, potisin huonoa omaa tuntoa kokoajan, etten voi olla töissä kiireisinä aikoina, eli talvella joka päivä, sen painostuksen alla ei oikeasti ole kiva olla, työnantaja kun on isäpuoleni niin sympatiat on aina hänen puolellaan, joo olen tyhymä.
Haluan myös nähdä, miten käy muuten kotikotona kun painun hornankuuseen, ei oo Huppu enää sammuttamassa uunia ettei ruoka pala, veljille kun ei voi soittaa, ei ole Huppu kuskaamassa, eikä ole Huppu tekemässä sitä, mitä muut eivät tee.
Minuun luotetaan liikaa ja se jos mikä rassaa.
Ei minun tarvitse toisella paikkakunnalla kantaa huolta muusta kuin itsestäni ja elukoista, mikä kuulostaa paratiisilta.
Aluksi oli puhetta, että ukko tulee perässä jos saa töitä (mikä on kys. paikkakunnalla todella epätodennäköistä)
Mutta onkin nyt jäämässä tänne, ei siinä mitään, alan sopeutua tilanteeseen, eikä se tunnu pahalta, olenhan nykyään itse positiivisuus

Eiku joo, mutta nyt tuntuu, että yksin jään jos lähen

Olen käynyt läpi päässäni kaikenlaisia asioita, eroa esimerkiksi, vaikken nyt ensiseisomalta ole tätä mieltä, niin tottakai otan sen vastaan mitä se elämä tuo, en voi vaikuttaa kaikkiin asioihin, enhän mä voi jäädä tänne sen takia ja siinä uskossa, ettei me koskaan erottaisi, enhän.
Olen miettinyt myös, että entä jos menetän hevoseni siellä ollessa, entä sitten, se on mun ainut henkireikä tässä elämässä ja meikän loppu hetkellisesti, mutta kuitenkin suht pitkäksi aikaa, etten uskalla edes ajatella menetystä, eikä siihen voi edes valmistautua.
Ja kaikki tämäkin on vaan pelkkää jossittelua

Mutta kaikki kenestä välitän, en saa heiltä minkäänlaista tukea, vain tyttis joka on mukaan lähdössä seisoo mun kans tän jutun takana ja yksi toinen kaveri, ei muut.
Isänkin äänensävystä kuuli, ettei usko minun selviävän, eikä uskonut, että tarvin vain hevoseni mukaan selvitäkseni.
Veti mukaan viimeksi paikkakunnalla tapahtuneet asiat, eikä tuntunut vieläkään ymmärtävän, että masennuin, eikä sitä napeilla korjata tässä tilanteessa.
Mielestäni kuitenkin tunnen itseni ja tiedän, että kolmessa vuodessa olen myös vähän kasvanut ja osaan ottaa pienet epäonnistumiset paremmin vastaan, en tietenkään voi luvata vieläkään 100% että koulu tulee käytyä loppuun, mutta yritys on ainakin 99% luokkaa.
Nyt vaan tuntuu, ettei meikän yritys riitä, ku kaikki muut vetää kotiinpäin.
Se on muuten hullu joka jaksoi tän lukea ja viel repeilemättä