Siitepöly - Pahuus vai Piristys?

Siitepöly - Pahuus vai Piristys?

ViestiKirjoittaja rainsong » Ke 14 Touko 2008 19:13

Onko elämäsi keväisin yhtä helvettiä? Vuotaako nenä, kirveleekö silmät, pukkaako ihottumaa?
Vai onko siitepöly vain merkkinä keväästä ja luonnon heräämisestä, ihana hedelmällisyyden kertymä joka tuulilasissa (,vesilätäkössä ,ikkunassa, lemmikissä, viherkasvissa, jne jne)?

Itse kuulun laajaan ihmisryhmään joka kärsii tosissaan puiden ja muiden rehujen kevätkiimasta :roll: Nenä vuotaa tauotta kirkasta, vetistä räkäänsä joka ei lopu koskaan, ja aivastuttaa ja yskittää jatkuvasti :kiroilu: Ja jos ei ole lääkkeitä niin iltaisin silmät on kuin niissä olisi kilo hiekkaa....

Mitä teet selvitäksesi siitepölyajan ohi? Käytätkö lääkkeitä, minkälaisia ja kuinka paljon? Missä vaiheessa aloitat?

Mulla ainoa lääke joka auttaa on Kestine, joka on tietysti pirun kallis :roll: mutta vastaavaa halpistuotetta en ole löytänyt. Siis sellaista joka toimisi. Kestineäkin joudun ottamaan kaksi joka aamu, että tuloksena on edes siedettävä elämänlaatu.
Avatar
rainsong
 
Viestit: 35
Liittynyt: Ma 12 Touko 2008 17:16
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Siitepöly - Pahuus vai Piristys?

ViestiKirjoittaja Fantsu » To 15 Touko 2008 01:06

Nappailen nappeja ja pistän silmiin tarvittaessa tippoja, mutta ilman en tule toimeen, kun tuntuu että kärsä räjähtää ja naama tekee mieli repiä irti. Allergian lisäksi myös siitepölyn aiheuttama sotku ärsyttää, mutta koko ajan ei viitsi olla pihakalusteita pyyhkimässä. Saas nähä koska hellittää...

Tällä hetkellä otan Heinixiä, kun en ole päässyt lekurilla käymään. Aloitin kuurin ennakoivasti jo huhtikuun alussa, mutta en tiedä onko siitä ollut vastaavaa hyötyä. Meh.
Avatar
Fantsu
 
Viestit: 1052
Liittynyt: Ma 12 Touko 2008 10:37
Paikkakunta: Churchmoor

Re: Siitepöly - Pahuus vai Piristys?

ViestiKirjoittaja Nugat » Pe 16 Touko 2008 12:07

Mulla oli aikaisemmin paha koivu- ja heinäallergia. Tai siis kaikki mikä kukki sai keuhkot tukkoon ja poskiontelot elämään omaan elämäänsä.
Sitten rakennettiin uusi mökki vanhan tilalle. Kuva
Kaikki allergiani saivat alkunsan mökissä majailevista homeista ja kosteusvaurioilsta. Herkistyin siis. Ja kävimme siellä sentään vain parina viikonloppuna vuodessa!
Nyt on uusi mökki ja puhtaat keuhkot. :D

(Eli yritän sanoa, että aina voi vilkaista missä asuu, ihan varmuuden vuoksi. Tietenkin allergiat voivat johtua monenmoisesta asiasta.)
OwthebluddyellshudIknow?
Avatar
Nugat
Liisa ihmemaassa
 
Viestit: 1712
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 16:32

Re: Siitepöly - Pahuus vai Piristys?

ViestiKirjoittaja Migreeni » Pe 16 Touko 2008 23:43

Minulla ei kumma kyllä ole tänä keväänä vielä ollut muita oireita, kuin lievä silmien kutina silloin tällöin.

Heinäkuu on pahin kuukausi allergian kannalta. Toistaiseksi olen kyllä pärjännyt pelkillä apteekista-ilman-reseptiä -lääkkeillä, mutta koskaan ei voi tietää mitä seuraava vuosi tuo tullessaan. Jotenkin mun allergia aste vaihtelee vuosittain ihan oudosti. Ehkä tästä tulee vähän helpompi kesä, ainakin tähän mennessä on ollut:)

Kaikista rasittavinta siitepölyallergiassa on se, kun yöllä herää siihen kun kurkkua kutittaa ja sille ei voi oikein tehdä mitään.
Kumpi ja Kampi tappeli. Sitten paikalle tuli Jouko ja Kosti.
Avatar
Migreeni
 
Viestit: 289
Liittynyt: To 15 Touko 2008 20:29

Re: Siitepöly - Pahuus vai Piristys?

ViestiKirjoittaja Suvi » Ke 21 Touko 2008 18:27

Meinasin jo aikaisemmin perustaa ketjun "V*tun allergiat", mutta onneksi voin
nyt valittaa tänne. Olen siis virallisesti koivun siitepölylle allerginen, mutta
tänä vuonna lepän kukinnan aikaan tuli todella kummallisia oireita, lähinnä
naaman ihoon. En vielä silloin tiennyt, mistä se johtuu, mutta kun lopulta sain itseni
lääkäriin, oli hän täysin varma, että kyseessä on leppä.

Silmäni kutisevat ja nenä on tukossa aina keväisin. Koskaan ennen ei ole ollut
mitään iho-oireita, paitsi ehkä joskus lapsena. En kyllä muista, liittyivätkö ne
siitepölyyn, mutta pointti oli siis se että iho-oireita ei ole esiintynyt ennen.
Porkkanaa ja omenaa en uskalla keväisin syödä, ja nyt on kyllä ollut sellainen
olo, etten uskalla syödä mitään tuoreita vihanneksia, kun tuntuu, että
kaikki vaan pahentavat oireita.

Perjantaina olen itse asiassa menossa allergiatesteihin. Saa nähdä, millaisen
suoran saan. Vähän huono aika sinänsä näin keväällä mennä sinne, kun ei viiteen
päivään ennen testejä syödä lääkkeitä, mutta olotilani on nyt omituisen normaali.

Monta vuotta olen pärjännyt pelkällä Kestinellä, mutta nyt olen ottanut illalla Ataraxia
ja aamupäivällä Kestineä. Pitkästä aikaa käytän myös silmätippoja.

Keväästä tykkäisin kyllä muuten. Viime vuonna Kestineä ei tarvinnut ottaa edes joka päivä.

Kiitos jälleen kiville. :keijohei:
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6539
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

Re: Siitepöly - Pahuus vai Piristys?

ViestiKirjoittaja Walker » Ke 21 Touko 2008 19:20

Mistä heinänuha johtuu?
Tässä "hömppäpömppä" tietoa aiheesta.
Siitepölyallergian aiheuttama nenän vuotaminen, niiskutus, kutina, silmien punoitus ja väsymys johtuvat immuunijärjestelmän virhereaktiosta. Elimistön ei pitäisi reagoida siitepölyyn lainkaan.
Allergiaoireet syntyvät, kun elimistö käy kemiallista sotaa niitä vastaan.
"Without music, life would be a mistake" - Nietzsche
Walker
 
Viestit: 2259
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 10:42

Re: Siitepöly - Pahuus vai Piristys?

ViestiKirjoittaja Nugat » To 22 Touko 2008 14:35

Elimistön ei pitäisi reagoida siitepölyyn lainkaan.


Minkä takia on vaikea löytää ihminen, jolla ei ole mitään allergiaa?
Miten ennenvanhaan pärjättiin ilman allergialääkkeitä?
Oliko kellään aikoinaan allergiaa, vai onko se nykyaikana kehittynyt vaiva?
Ovatko ihmiset vieroittuneet liikaa luonnosta?
Toimiiko siedätyshoito?
Mikä teitä kaikkia vaivaa?

Nämä kysymykset teille tarjoaa Nugat. :raps:

Vakavasti ottaen. Olisi mukava tietää mistä allergiat oikeasti oikeasti johtuvat. :friikki: Joo kroppa tappelee pöpöjä vastaan, mutta miksi se niin tekee, kun sen ei pitäisi?

kyselykausi :friikki:
OwthebluddyellshudIknow?
Avatar
Nugat
Liisa ihmemaassa
 
Viestit: 1712
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 16:32

Re: Siitepöly - Pahuus vai Piristys?

ViestiKirjoittaja LazyBastard » To 22 Touko 2008 14:46

Tässä Kansanterveys-lehdessä vastauksia kysymyksiin.
Et in Arcadia ego.
Avatar
LazyBastard
 
Viestit: 737
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 12:49

Re: Siitepöly - Pahuus vai Piristys?

ViestiKirjoittaja Nugat » To 22 Touko 2008 14:54

LazyBastard kirjoitti:Tässä Kansanterveys-lehdessä vastauksia kysymyksiin.


Kiitos tästä. :pomppu:
Kaikkea en kerenny lukemaan, mutta olin siis ilmeisesti jäljillä. Ihminen on erkaantunut luonnosta. :virne:
Tuohon voisikin keskittyä illalla oikein kunnolla ja lukea iltasaduksi loppuun.
OwthebluddyellshudIknow?
Avatar
Nugat
Liisa ihmemaassa
 
Viestit: 1712
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 16:32

Re: Siitepöly - Pahuus vai Piristys?

ViestiKirjoittaja Shay » To 22 Touko 2008 19:12

Nugat kirjoitti:Minkä takia on vaikea löytää ihminen, jolla ei ole mitään allergiaa?

:keijohei:


Maalaisympäristön pitäisi tosiaan suojata allergialta, mutta umpipöndejen perhetuttujeni
lapset saivat molemmat allergioita maatilalla vietetyn lapsuuden jälkeen. Tosin ihtehän
olen maalta ja täysin allergiaton. Perheessämme ei pahemmin allergioita esiinny, mutta
tuntuu että tuttujen pienet lapset ovat kaikki allergisia jollekin jopa täällä maalla.
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Avatar
Shay
Hukkasusi
 
Viestit: 3056
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 20:32
Paikkakunta: Pään sisällä pimeässä

Re: Siitepöly - Pahuus vai Piristys?

ViestiKirjoittaja Walker » To 22 Touko 2008 21:01

Nugat kirjoitti:Olisi mukava tietää mistä allergiat oikeasti oikeasti johtuvat. :friikki: Joo kroppa tappelee pöpöjä vastaan, mutta miksi se niin tekee, kun sen ei pitäisi?

Nää linkin takana olevat jutut, "poliisit" on väärin ohjelmoitu :lanppu:
http://yle.fi/teema/artikkelikuvat/id12834-t4-2.jpg
http://koti.mbnet.fi/psychic/pics/cartoon/logo_olipakerranelama.jpg
"Without music, life would be a mistake" - Nietzsche
Walker
 
Viestit: 2259
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 10:42

Re: Siitepöly - Pahuus vai Piristys?

ViestiKirjoittaja Plei » To 22 Touko 2008 23:04

:epäilevä:

En ole koskaan ollut allerginen millekään (paitsi yhdelle lääkeaineelle).
Paitsi nyt ilmeisesti olen. :epäilevä: Nenä on ollut tukossa jo hyvän tovin
ja väsymys valtaisaa. Hetken oireita ihmeteltyäni tulin siihen lopputulokseen,
että ehkä olen herkistynyt koivulle tai jollekin muulle nyt kukkivalle. Voivatko
oireet tulla iän myötä? En haluu!
Linja-autojen ja rakkauden perässä voi juosta tai odottaa seuraavaa.
Avatar
Plei
 
Viestit: 309
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 20:13
Paikkakunta: Joensuu

Re: Siitepöly - Pahuus vai Piristys?

ViestiKirjoittaja Kuolo » To 22 Touko 2008 23:47

Voi tulla ja voi mennä. Toivottavasti myös menevät :tilt:

Miulla on epäilys, että mie oon allerginen lehmukselle. Nimittäin pitää olla Lappeenrannassa, että allergiaoireita on ja tän kaupungin kaikkien katujen kaikki varret on istutettu lehmuksia täyteen :epäilevä:
Avatar
Kuolo
Site Admin
 
Viestit: 1321
Liittynyt: To 24 Huhti 2008 22:53

Re: Siitepöly - Pahuus vai Piristys?

ViestiKirjoittaja Fantsu » Pe 23 Touko 2008 00:25

Minua allergiat alkoivat vaivata lääkkeitä vaativasti vasta 19-vuotiaana, kun muutin toiselle paikkakunnalle, jossa oli vähän erilainen kasvisto. Sen jälkeen oireet ovatkin toistuneet joka kevät.
Avatar
Fantsu
 
Viestit: 1052
Liittynyt: Ma 12 Touko 2008 10:37
Paikkakunta: Churchmoor

Re: Siitepöly - Pahuus vai Piristys?

ViestiKirjoittaja teuwo » Pe 23 Touko 2008 01:09

Voisinpa väittää, että allergiat on perinnöllisiä ja meidän suku käy poikkeuksen vahvistavaksi säännöksi. Peltojen keskellä kasvaneena ja maatiloilla tonkineena en silti ole elänyt päivääkään ilman allergioita. Kaikki elossa olevat verisukulaiset ovat myös allergisia tai astmaatikkoja.

Siedätyshoito on omalla kohdallani auttanut paljonkin. Aikaisemmin keväät ja kesät olivat täyttä tuskaa. Nykyään olo on lähes siedettävä lääkityksen avulla. Silti lapset saattavat säikähtää, kun näkevät mun silmät :bubbles: tai oikeastaan niitä ei näy, ainoastaan jotain verestävän punaista silmäluomien välistä :D Allergioita ei siedätyshoito siis poistanut, mutta kyllä ne rahat kannatti silti pulittaa ja käydä tervehtimässä tätejä n. 50 kertaa.

Tämä kevät on ollut normaalia pahempi, kun saavuin pohjoisesta keskelle pahinta koivun siitepölykautta. Nyt alkaa vähitellen olo normalisoitua, vaikka vieläkin voisin nukkua, nukkua ja nukkua.
teuwo
 
Viestit: 95
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 15:57

Re: Siitepöly - Pahuus vai Piristys?

ViestiKirjoittaja shaana » Pe 23 Touko 2008 12:35

Nugat kirjoitti:Minkä takia on vaikea löytää ihminen, jolla ei ole mitään allergiaa?


Minä tulen myös kertomaan, ettei minulla todettuja allergioita ole. Viimeksi tämä on testattu muutamia vuosia sitten, kun nahkaani kävin taas näyttämässä (nahkahan temppuilee ihan miten sattuu, alkaen jostain n. 12-vuotiaasta). Siskokaan ei ole allerginen kuin jollekin antibiootille, me ollaan kaiketi kasvettu niin alkukantaisessa ympäristössä. Mökillä,maalla ja saarissa vietetty kaikki vapaa-aika koulun alkamisenkin jälkeen kesät talvet, nuohottu navetat ja tallit ja muut. Sympatiat kaikille allergiasta kärsiville, minua kun siitepölyt eivät haittaa edes auton tuulilasissa, koska sellaista en omista. :tilt:
Aurinko, sinä sanoit kun katselimme kuuta.
Avatar
shaana
Kuivaliha
 
Viestit: 1539
Liittynyt: To 24 Huhti 2008 23:19
Paikkakunta: Hangessa.

Re: Siitepöly - Pahuus vai Piristys?

ViestiKirjoittaja rainsong » Ma 26 Touko 2008 17:22

teuwo kirjoitti:Siedätyshoito on omalla kohdallani auttanut paljonkin. Aikaisemmin keväät ja kesät olivat täyttä tuskaa. Nykyään olo on lähes siedettävä lääkityksen avulla. Silti lapset saattavat säikähtää, kun näkevät mun silmät :bubbles: tai oikeastaan niitä ei näy, ainoastaan jotain verestävän punaista silmäluomien välistä :D Allergioita ei siedätyshoito siis poistanut, mutta kyllä ne rahat kannatti silti pulittaa ja käydä tervehtimässä tätejä n. 50 kertaa.


Miten sä pääsit siedätyshoitoon? Yksityisellä? Mä oon yrittäny epätoivolla kysellä tk-lääkäreiltä sitä mahdollisuudesta, kun keväät ja suurin osa kesääkin on yhtä helvettiä, mutta ei. Tulee vaan epämääräisiä ympäripyöreitä vastauksia eikä mitään tapahdu. :kops:
Oliko kallis hoito? Oma talous ei nyt ole hirveän hyvässä mallissa mutta ehkä joskus olis mahdollista päästä...... Tarvitseeko siihen siis yleislääkärin lähetteen vai miten homma toimii?
Avatar
rainsong
 
Viestit: 35
Liittynyt: Ma 12 Touko 2008 17:16
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Siitepöly - Pahuus vai Piristys?

ViestiKirjoittaja ahkera » Ti 27 Touko 2008 08:17

rainsong kirjoitti:
teuwo kirjoitti:Siedätyshoito on omalla kohdallani auttanut paljonkin. Aikaisemmin keväät ja kesät olivat täyttä tuskaa. Nykyään olo on lähes siedettävä lääkityksen avulla. Silti lapset saattavat säikähtää, kun näkevät mun silmät :bubbles: tai oikeastaan niitä ei näy, ainoastaan jotain verestävän punaista silmäluomien välistä :D Allergioita ei siedätyshoito siis poistanut, mutta kyllä ne rahat kannatti silti pulittaa ja käydä tervehtimässä tätejä n. 50 kertaa.


Miten sä pääsit siedätyshoitoon? Yksityisellä? Mä oon yrittäny epätoivolla kysellä tk-lääkäreiltä sitä mahdollisuudesta, kun keväät ja suurin osa kesääkin on yhtä helvettiä, mutta ei. Tulee vaan epämääräisiä ympäripyöreitä vastauksia eikä mitään tapahdu. :kops:

Siedätyshoitoon kanssa yrittänyt. Työlääkäri passitti terkkariin ja siellä lääkäri määräsi kaikki maailman testit keuhkokuvista sydänfilmiin(?). Allergiat testattiin uudestaan verestä ja nenästä ja pari viikkoa piti puhallella ennen ja jälkeen astmalääkkeen. Loppu viimeks lääkärin kommentti oli, että minun elämäntilanteessa olevalle ihmiselle hän ei suosittele siedätyshoitoa. En mä nyt oikeestaan vieläkään tiedä, että miksi, mutta kaippa se lääkäri tietää. Jotenkin olis luullu, että se mun elämäntilanne ei nyt niin kauhesti muuttunut niitten testien aikana, mutta ehkä ne oli sitten hyvä ottaa kaikki.
ahkera
 
Viestit: 105
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 19:57

Re: Siitepöly - Pahuus vai Piristys?

ViestiKirjoittaja Kaari » Ti 27 Touko 2008 12:31

ahkera kirjoitti:Siedätyshoitoon kanssa yrittänyt. Työlääkäri passitti terkkariin ja siellä lääkäri määräsi kaikki maailman testit keuhkokuvista sydänfilmiin(?). Allergiat testattiin uudestaan verestä ja nenästä ja pari viikkoa piti puhallella ennen ja jälkeen astmalääkkeen. Loppu viimeks lääkärin kommentti oli, että minun elämäntilanteessa olevalle ihmiselle hän ei suosittele siedätyshoitoa. En mä nyt oikeestaan vieläkään tiedä, että miksi, mutta kaippa se lääkäri tietää. Jotenkin olis luullu, että se mun elämäntilanne ei nyt niin kauhesti muuttunut niitten testien aikana, mutta ehkä ne oli sitten hyvä ottaa kaikki.


Mulla ainakin siedätyshoidosta alettiin puhua heti kun allergiasairaalassa ensimmäisen kerran kävin tammikuussa. Lähete sinne tuli ihan muista syistä kuin siitepölyallergiasta, mutta lääkäri sitten tarttui siihen, kun ohi mennen tuli puheeksi. Ja tämä kyseinen lääkäri siis kovasti puheli sen siedätyshoidon puolesta. No keväällä kävin uudestaan ja lääkäri oli vaihtunut jostain kumman syystä. Tämä lääkäri sitten teilasi myös tuon siedätyshoidon osaltani, että täytyy olla motivoitunut siihen itsensä ja koko perheen, eikä saa tulla raskaaksi tämän aikana, joten ei se ole kovin suositeltavaa.

No itselläni nuo oireet ei muuten ole pahat, muuta kuin on muutamana vuonna joutunut astmalääkettä käyttää, mutta tänä vuonna sekin ollut paljon paremmalla suunnalla, joten lääkkeillä pystytään hyvinkin pitämään oireet poissa, joten en siinä mielessä koekaan tarpeelliseksi tuota, etenkin kun uskon, että astmaoireiden esiintymisen pääsyy on työpaikan homeongelmasta johtuvaa, eikä niinkään allergioiden pahenemisesta.

Mutta joka tapauksessa allergiasairaalaan jos saa lähetteen, niin siellä kyllä varmasti ovat valmiita siedätyshoidon aloittamiseen. Ehkäpä tosiaan nuorilla naisilla pelkona lääkäreillä se, että heillä on paha tapa alkaa lisääntyä. Siedätyshoito kun kaikkinensa kestää sen viisi vuotta ja tänä aikana ei raskaaksi voi tulla, tai hoito joudutaan keskeyttämään.
Kaari
 
Viestit: 28
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 11:11

Re: Siitepöly - Pahuus vai Piristys?

ViestiKirjoittaja skray » Ke 28 Touko 2008 00:47

Allergia. :epäilevä:

Onhan se siitepöly niin kauan kivaa, kun se tuo kevään ja kesän tullessaan. Mutta auta armias, kun tulee tää kesän taive, niin mun silmiä kirvelee ihan sikana ja aivastuttaa älyttömästi. Onneks apteekin reseptittömät jutut auttaa ihan hyvin ja selviän.
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
Avatar
skray
 
Viestit: 2804
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 16:49
Paikkakunta: Maalla

Re: Siitepöly - Pahuus vai Piristys?

ViestiKirjoittaja rainsong » Ke 28 Touko 2008 00:58

Kaari kirjoitti:Mutta joka tapauksessa allergiasairaalaan jos saa lähetteen, niin siellä kyllä varmasti ovat valmiita siedätyshoidon aloittamiseen. Ehkäpä tosiaan nuorilla naisilla pelkona lääkäreillä se, että heillä on paha tapa alkaa lisääntyä. Siedätyshoito kun kaikkinensa kestää sen viisi vuotta ja tänä aikana ei raskaaksi voi tulla, tai hoito joudutaan keskeyttämään.


:täh: :töktök: Joudutaan keskeyttämään hoito? Raskauden takia? Mitä, tuleeko siitä mukulasta sitten moniallergikko vai? Mitä ihmettä.... Enpä ole tuotakaan ennen kuullut. Jos joku lääkäri olisi vaivautunut tuosta joskus mainitsemaan, olisin voinut olla niille paljon pienempi riesa :muahaha: Mutta eipä täällä ilmeisesti potilaat mitään oikeita vastauksia kaipaa :marttyyrihyniö:
ei sillä että olisi aikomusta alkaa lisääntyä lähivuosina
Avatar
rainsong
 
Viestit: 35
Liittynyt: Ma 12 Touko 2008 17:16
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Siitepöly - Pahuus vai Piristys?

ViestiKirjoittaja Vanilla » To 29 Touko 2008 18:04

Olen jo ehkä viikon ajan miettinyt, miksi silmiäni kirvelee niin penteleesti. Punoittavatkin. Harkitsin jo ripsivärin vaihtamistakin (kun ostin uuden pari viikkoa sitten). Eilen lopulta tajusin, että taidan olla allerginen siitepölylle. :lanppu: Tämä ei tietenkään sinänsä ole mitenkään yllättävää. Äitini on astmaatikko ja moniallergikko, kahdella veljelläni ja minullakin on astma, ja isällä jokakesäinen siitepölyallergia. Jei. Mutta ei mulla ennen ole siitepölystä mitään oireita tullut! Heinäallergia mulla on kyllä todettu, mutta en ole koskaan oireillut sen vertaa, että olisin sitä havainnut.

Noh, jos oireet eivät tästä pahemmiksi muutu, ei taida olla mitään hätää saati tarvetta lääkitykselle. Ikävä tuntu silmissä tosin.
"Kyllä se hyvin menee, kun vaan muistaa hengittää oikein."
Avatar
Vanilla
 
Viestit: 343
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 18:39
Paikkakunta: Oulu

Re: Siitepöly - Pahuus vai Piristys?

ViestiKirjoittaja skray » To 29 Touko 2008 19:09

Vanilla, mulla on kans sama juttu kun sulla. En oo ennen ollu näin allerginen, lapsena/teininä en ollut allerginen ollenkaan. Vasta viimesen parin vuoden aikana allergia on tullut. Ja tuntuu, että pahenee/aikaistuu vaan joka vuosi.

Typerää. :epäilevä:
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
Avatar
skray
 
Viestit: 2804
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 16:49
Paikkakunta: Maalla

Re: Siitepöly - Pahuus vai Piristys?

ViestiKirjoittaja Kaari » Pe 30 Touko 2008 15:40

rainsong kirjoitti: :täh: :töktök: Joudutaan keskeyttämään hoito? Raskauden takia? Mitä, tuleeko siitä mukulasta sitten moniallergikko vai? Mitä ihmettä.... Enpä ole tuotakaan ennen kuullut. Jos joku lääkäri olisi vaivautunut tuosta joskus mainitsemaan, olisin voinut olla niille paljon pienempi riesa :muahaha: Mutta eipä täällä ilmeisesti potilaat mitään oikeita vastauksia kaipaa :marttyyrihyniö:
ei sillä että olisi aikomusta alkaa lisääntyä lähivuosina


Niin no aika paljonhan sitä on lääkkeitä, mitä ei raskauden aikana suositella käytettäväksi, joten ehkäpä tässäkin johtuu enemmän siitä, ettei tiedetä täysin varmasti, ettei sikiölle ole haittaa siedätyshoidosta.

Mehiläisen verkkolehdessä osattiin kyllä sanoa seuraavaa:

"Siedätyshoito ja raskaus

Monet siedätyshoitoa saavat naiset ovat hedelmällisessä iässä, ja raskaaksi tulon mahdollisuus hoidon aikana on pidettävä mielessä. Ennen hoidon aloitusta naispotilailta on kuitenkin hyvä kysyä, onko lasten hankkiminen heidän lähitulevaisuuden suunnitelmissaan. Tietyissä tilanteissa on parempi antaa siedätyshoito vasta, kun lapset on hankittu. Potilaan tullessa raskaaksi hoidon aikana jatkohoito arvioidaan tapauskohtaisesti. Selvää estettä hoidon jatkumiselle ei ole."

Joten en mä nyt ymmärrä miksi sitä nyt suoraan teilattiin sieltä allergiasairaalasta, jos suoraa estettä ei ole. Etenkin kun ei kukaan kysynyt edes, aionko lisääntyä lähivuosina. :riips:
Kaari
 
Viestit: 28
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 11:11

Re: Siitepöly - Pahuus vai Piristys?

ViestiKirjoittaja dubb » La 31 Touko 2008 14:52

Siitepölystä ei ole itselleni muuta haittaa, kuin aamuisin pyörän satulaa päällystävä pölykertymä. Tai saattaahan sitä pari kertaa aivastaakin pahimpaan pölytysaikaan. Tiedän kuitenkin, millaista kaameutta tämä aika on allergikoille. Lähipiirissä on parikin henkilöä, jotka kaipaavat aikamoista lääkearsenaalia avukseen.
Avatar
dubb
 
Viestit: 48
Liittynyt: La 24 Touko 2008 12:48

Seuraava

Paluu Huuhaa



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa

cron