Ilmotusta

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja L-S » Ke 15 Maalis 2017 14:17

Tsemppiä lukemiseen Lyyra! Kuulostaa ainakin tehokkaalta ja tavoitteelliselta lukemiselta.

Ja Kaarinalle terve pitkästä aikaa!
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3965
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ke 15 Maalis 2017 16:25

Ei tämä lukeminen kyllä ole tehokasta ollut enää moneen viikkoon. Stressi taitaa voittaa. :( Kiitos kuitenkin tsempeistä. :sydän:
Ja juu marenki, potilaskontaktien vähyys muakin kiinnostaa noilla diagnostisilla aloilla. Patologia taitaa olla ainoa vähänkään "mainstreamimpi", jossa se täyttyy. Sitten on toki kaiken maailman kliinistä neurofysiologiaa ja radiologiaa, joissa myös on potilaskontaktit aika vähissä..
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ke 15 Maalis 2017 17:19

Patologiassa on lisäksi osa-alueita missä ei kohdata edes sitä vainajaa/ruumista. :keijo:
Samoin radiologiassa on röntgenlääkäri on hyvin, HYVIN harvoin kuvausta suorittava henkilö. Ainakin yhdessä mun ent. työpaikassa ne nökötti omissa pienissä koloissaan lausumassa kuvia ja kävi meetingeissä tapaamassa vain muita lääkäreitä/sidosryhmiä :tilt:

Tsemppiä stressiin :paijaus:

Kaarina! Saa tulla toistuvamminkin päivittelemään viestilukuja pyöreisiin ;)
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Lyyra » To 16 Maalis 2017 18:23

Juu, aika vähänhän keskimääräinen patologi niitä avauksia tekee. Enemmän niitä kudosnäytelausuntoja ym. Ja mun kokemus radiologeista on just sama kuin Kiballakin: Istuu jossain nurkkakopissa, kattelee kuvia ja jupisee sanelukoneeseen. :virne:

Edit: Laitoin just hakemuksen. :kauhistunut:
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Emilia » To 16 Maalis 2017 20:20

Tsemppiä pääsykokeisiin Lyyra! :D

Mulla oli tänään stressipäivä. Aamusta tuli riitaa Pomppiksen kanssa ja olin itkuinen koko päivän. Lisäksi olen ajautunut yhdessä projektissa lähinnä sihteerin virkaan, mikä aiheuttaa suurta ketutusta ja ahdistusta. Pääsispä jo nukkumaan... :huoh:
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Avatar
Emilia
 
Viestit: 2931
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 15:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Lyyra » To 16 Maalis 2017 21:03

Kiitos kaikille tsemppaajille tasapuolisesti. :sydän:
Nyt pitäis saada lukurytmistä taas kiinni, että viitsii edes mennä sinne valintakokeeseen kokeilemaan. :huoh:
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Kibaya » Pe 17 Maalis 2017 09:33

Mun piti vielä se tulla sanomaan, että onpa kiva nähdä Lyyraakin fordella!
:hymyhali:

--

Mulla on tänään akupunktio. Töiden jälkeen pitäis tuhlata kaupungilla muutama tunti. Väsyttää jo valmiiksi :keijo:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Jorssi » La 18 Maalis 2017 23:22

Onpa kiva nähdä, että Lyrtsi taas kirjottelee tänne. Toivottavasti pääset opiskelemaan haluamaasi alaa!
"Hope is a good thing, maybe the best of things, and no good thing ever dies." - Red (The Shawshank Redemption)
Avatar
Jorssi
 
Viestit: 3287
Liittynyt: Ti 29 Huhti 2008 11:29

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Lyyra » La 18 Maalis 2017 23:24

Kiitos, Jorssi. Kiva nähdä suakin. Ja Kiba myös, ja muutkin.

Täytyy nyt katsoa, miten tämän hankkeen kanssa käy. Laitoin kyllä hakupaperit sisään, mutta...
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja skray » La 18 Maalis 2017 23:36

Tsemppiä Lyyralle ja hei Kaarina!
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
Avatar
skray
 
Viestit: 2804
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 16:49
Paikkakunta: Maalla

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja damn » Su 26 Maalis 2017 00:27

Laskin tuossa, että olen käynyt kuukauden siällä leffassa seitsemän kertaa :O: . Paras viikko oli kun kävin elokuvissa kolmesti ja melkein peräkkäisinä päivinä. Tänä vuonna on ollut paljon hyviä ensi-iltoja lisäksi käyn leffakerhossa kerran viikossa. Leffat :hymyhali:.
Fail, fail again, fail better.
Avatar
damn
 
Viestit: 1506
Liittynyt: Pe 08 Elo 2008 14:59

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Suvi » Su 26 Maalis 2017 10:32

Leffat todellakin. :hymyhali: Mulla menee vähän "kausittain": joskus saatan käydä katsomassa viikon aikana melkein joka päivä leffan, joskus taas tuntuu, etten katso kuukauteenkaan mitään leffoja, korkeintaan jotain diipadaapaa kotona. Eilen mä olin varannut lipun jopa kahteen leffaan, mutta sitten iskikin joku "jumi", enkä jaksanut lähteä yhtään mihinkään. Lojuin vaan sohvalla koko päivän. No, ainakin se oli rentouttavaa, kun aika stressaava viikko tulossa töissä.
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6539
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Aranwe » Su 26 Maalis 2017 10:40

damn kirjoitti:Laskin tuossa, että olen käynyt kuukauden siällä leffassa seitsemän kertaa :O: . Paras viikko oli kun kävin elokuvissa kolmesti ja melkein peräkkäisinä päivinä. Tänä vuonna on ollut paljon hyviä ensi-iltoja lisäksi käyn leffakerhossa kerran viikossa. Leffat :hymyhali:.


Mulla on viimeisen 5 vuoden aikana luultavasti saman verran käyntejä...
Avatar
Aranwe
 
Viestit: 1257
Liittynyt: Ti 28 Joulu 2010 00:37
Paikkakunta: Brexit Wasteland

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ma 27 Maalis 2017 21:47

Ilmoitan hauskana sattumana, että tätä kirjoittaessani Emilialla on 2888 viestiä ja L-S:llä 2999 viestiä. Tervetuloa uudelle tuhatluvulle, L-S! :keijo:
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja L-S » Ti 28 Maalis 2017 20:20

Oho, enpäs olisikaan varmaan itse huomannut tuhatluvun lähestymistä, mutta olkoon tämä nyt sitten se 3000. viesti. :keijo:

Jotta olisi jotain sisältöä, osallistun leffakeskusteluun: mäkin olen enemmän sitä tyyppiä, että leffassa tulee käytyä ehkä pari kertaa vuodessa :P (paitsi viime vuonna, kun olin Sodiksessa), ja viimeisen puolen vuoden aikana olen nähnyt peräti kolme leffaa teatterissa. :o: Katson kyllä kotona, mutta en jaksa käydä teatterissa usein.

Lisäksi ilmoitusluonteisena (sic) asiana toivotan teille terveisiä Phoenixistä Arizonasta, jossa parhaillaan olen vierailulla. :keijo: Säät ovat täällä ainakin mainiot.
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3965
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ke 29 Maalis 2017 16:21

Aika paljon on tullut luettua sairausloman aikana. On päässyt sarjakuvissakin ajantasalle. Jaloittelun yhteydessä on voinut tuolla "kylillä" lueskella iltapäivälehdet. Niissä on varsin vähän sisältöä kyllä.

Olen lukenut myös "Nainen joka unohti" -romaania, joka tällaiseen toipumiseen toki oikein hyvin sopii. Tosin erittäin mielenkiintoisen alkuasetelman jälkeen se on hieman tasapaksuuntunut.

Samoin tässä on ehtinyt liiankin kanssa pohtia asetelmia ottelusarjassa Tappara-Ilves. :huoh:
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja damn » Pe 31 Maalis 2017 15:26

Olipa hieno hetki vaatekaupassa. Olin etsimässä kaverin lapselle vaatetta synttärilahjaksi ja ihan vahingossa ajauduin sovittelemaan itselleni ale-mekkoja. Laiskuuksissani en jaksanut ottaa pois sellaista ohutta toppia, mikä mulla oli ollut toisen paidan alla. Vedin päälleni ihanan, tyköistuvan mekon ja aloin sulkea vetoketjua. Sain sen vedettyä melkein kiinni, kunnes tajusin, että nyt se jumahti eikä liiku mihinkään suuntaan. Vedin ja kiskoin ja tajusin, että se mun toppi oli mennyt sen vetoketjun väliin. Kasvavan paniikin vallassa yritin saada sitä auki varmaan kymmenen minuuttia. Mekko oli niin tiukka ja kangas joustamaton, ettei mitään toivoa, että sen olisi saanut ilman vetoketjun avaamista pois päältä. Jouduin menemään pyytämään myyjältä apua. Yhdessä me revittiin ja leikattiin se mun toppi rikki ja lopulta sen verran sitä vetoketjua revittyä auki, että pääsin riisumaan sen mekon. Sen vetoketjun väliin jäi vieläkin sitä kangasta enkä saanut sitä pois. Myyjä oli kuitenkin ihana ja ymmärtäväinen ja sanoi ottavansa sen pois, eikä minun tarvinnut ostaa sitä mekkoa. Että sellainen shoppailureissu :virne: .

Luulin eilen saavani potkut tai varoituksen, kun esimies pyyti mut vakavana neuvotteluhuoneeseen. Tuli sinne sitten pari muutakin työntekijää ja pelotti, että mitähän pahaa me ollaan nyt tehty. Mitä vielä. Meille lyötiin samppanjapullot kouraan ja vuolaat kiitokset hyvin hoidetusta työstä. Jännä viikko :D .
Fail, fail again, fail better.
Avatar
damn
 
Viestit: 1506
Liittynyt: Pe 08 Elo 2008 14:59

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ma 03 Huhti 2017 10:01

Hitokseen väsyttävä maanantai :epäilevä:
Meinaan nukahtaa töissä pystyyn ja sit ois seuraavaksi toi fysioterapia :keijo: :virnei:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ma 03 Huhti 2017 19:21

Ensimmäistä kertaa "uudella" Pasilan asemalla. Vähän tuntui kengänpohjat tarttuvan portaiden verkkomateriaaliin; saa nähdä, miten jatkossa. Portaita tulee ainakin käveltyä ylös ja alas.

-

Tappara meni jatkoon, mikä helpottaa asioita hetken. :D :woohoo:
Huomenna alkaa uusi ruljanssi IFK:n kanssa.

Sairausloma katkaisi vähän kevättä. Ei kauheasti harmita tuleva pääsiäinenkään.
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ma 03 Huhti 2017 19:24

Mä oon miettinyt uskallanko lähteä sinne "uudelle" Pasilan asemalle sekoilemaan, kun kaikki on vaan niin kaukana. :keijo:
Oon vaan kattellu kuvia ja twiittaillu asiasta HSL:lle, että missä on taksit.
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ti 04 Huhti 2017 09:16

Ehkä helpompi toistaiseksi vältellä koko Pasilaa, jos mahdollista.

Se on oikeastaan aika outo projekti kokonaisuutena kaikkine väliaikaisine asemineen. Luultavasti koko Tripla-hankkeessa käy jossain vaiheessa "olkiluodot" tai "länsimetrot" ja havaitaan, että jotakin edistystä on, mutta käyttöönotto siirtyy muutamilla kuukausilla (vuosilla!), koska jotakin on mennyt pieleen tai puuttuu.
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja SirPet » Ti 04 Huhti 2017 10:53

Kibaya kirjoitti:Mä oon miettinyt uskallanko lähteä sinne "uudelle" Pasilan asemalle sekoilemaan, kun kaikki on vaan niin kaukana. :keijo:
Oon vaan kattellu kuvia ja twiittaillu asiasta HSL:lle, että missä on taksit.

Mun mielestä noi julkaistut uutiset ja havainnekuva järjestelyistä on kyllä olleet hyvin selkeitä. Paikan päällä käymättä sanoisin että väliaikainen asema on hyvinkin selkeä kulkuinen, kun "unohtaa" suosiolla vanhaan asemaan liittyvät järjestelyt. Yksinkertaistettunahan se on vain silta veturitorilta (jossa taksit) raiteiden yli. Tasoerot selvitetään joko portailla tai hisseillä, liukuportaita ei ole. Perusjunaliikenteeseenhän asemajärjestelyillä ei ole vaikutusta, mitä nyt tietenkin junat pysähtyy hieman eri kohtaan.

Mitä sitten tulee Pascalin arvioihin "olkiluodosta" tai "länsimetrosta", niin itse näen tuon Triplan olevan mainittuihin verrattuna huomattavan paljon tavallisempaa talonrakentamista, jonka lähtökohtaisesti YIT:n kaltainen rakennusfirma osaa hoitaa. Tokikin aina on mahdollisuus siihen että esim. jokin laki muuttuu niin oleellisesti (ja takautuvasti) että aiheuttaa muutoksia aikatauluun. Vaan tuommoinen laki onkin sitten kaikesta kaiken tietävien poliitikoiden aikaansaannos...

Myös erilaisilla pykälien tulkinnoilla on merkitystä, jos/kun nuo muuttuvat hankkeen aikana. Ymmärtääkseni näitä on olleet Länsimetrossa ainakin esteettömyysasiat ja Olkiluodossa valmistautuminen luonnonmullistuksiin Fukushiman turman jälkeen.
SirPet
 
Viestit: 329
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 10:50

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ti 04 Huhti 2017 19:22

Pahoittelen skeptisyyttäni, mutta kun esimerkiksi tässä meidän taloyhtiössä ikkunarempan piti olla ihan piece of nakki ja maan johtava ikkunafirma Skaala sitä suoritti, niin olipa vain monenmoista viivytystä ja vaikeutta sitten kuitenkin.

Mitä isompi rakennusprojekti, sitä enemmän asioita, jotka voivat mennä pieleen ja kertautua aikatauluihin jne.

Mä lasken kaikki julkiset ja yksityiset rakennusprojektit niin, että [tavoiteaika]x2 - jonkin verran. :keijo: Läkkitorin kiveäminenkin meni aika lailla näin. 11 kuukauden projektiin tuli noin 10 kuukautta lisää.
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Haahuilija » Ke 05 Huhti 2017 10:18

Julkiset projektit tehdään ilmeisesti tarjoamalla jotain täysin utopistista budjettia ja aikataulua,
sitten kun homma on saatu alulle ilmoitetaan ettei rahat riitä.
Kun hommaa ei voi jättää puolitiehen joudutaan laittamaan lisää rahaa peliin,
eihän ne projektien hallinnassa olevat "virkamiehet" ymmärrä yhtään mitään mistään ainakaan rakentamiseen liittyvästä.
Kai ne jollekin kavereiden firmoille saa jotain urakoita sovittua ja rahaa hävitettyä sopivasti.

Toisaalta on niitä poikkeuksiakin, niinkuin se allianssimallilla rakennettu tunneli siellä Tampereella.
Avatar
Haahuilija
 
Viestit: 135
Liittynyt: Ke 30 Huhti 2008 09:29

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja SirPet » Ke 05 Huhti 2017 14:30

Julkisissa hankkeissa varsinkin yhtenä tekijänä on rahoituksen saaminen kunnilta ja valtiolta. Siellä kun sitten poliittisesti tiedetään että mitä mikäkin maksaa, ja lisäpisteitä saa siitä jos saa jonkin ison hankkeen hintaa pienennettyä... joka käytännössä tarkoittaa sitä että jotain joudutaan jättämään tekemättä. Esimerkkinä Hakamäentien rempan yhteydessä ei korjattu olemassa ollutta siltaa, kun määrärahoja vähennettiin. Rempan valmistumisen jälkeen se silta jouduttiin sitten huonokuntoisuuden vuoksi sulkemaan liikenteeltä ja tekemään kokonaan uusi silta. Kansalaisen silminhän tuo näyttää sitten siltä, että Hakamäentie on aina vaan vuosikausia työmaana.

Ja yksi mikä tuntuu sitten tulevan aina yllätyksenä vastaan, on kun ensin päätöksiä pallotellaan ja vitkutellaan vuosia - vuosikymmeniä (esim. länsimetro), niin sitten kun päätös saadaan aikaan ja aletaan päivittämään budjettia, niin summat ei olekaan enää samat kuin silloin joskus (niin että mikä inflaatio).

Korjausasioissahan sitten oman yllätysmomentin aiheuttaa ne korjattavat asiat; kaikkia asioita ei vaan voi varmaksi sanomaan, ja kustannuksia tietämään, ennenkuin rakenteet päästään aukomaan ja purkamaan.

Tässä sitten yritetään konsulttina asiakasta ohjaamaan päätöksissään. Itse onnekseni teen enempi yksityisellä puolella hommia. Pääsääntöisesti se tarkoittaa sitä että kun projektiin lähdetään, niin se sitten tehdään. Ilman poliittista venkoilua.
SirPet
 
Viestit: 329
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 10:50

EdellinenSeuraava

Paluu Huuhaa



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa

cron