Ilmotusta

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Kibaya » Pe 09 Helmi 2018 11:52

Moi dnd!

--

Kun on sairaslomalla, niin tuntuu että päivät menee sekaisin ja joka päivä on lauantai. Tosi kummallista, mutta samalla vähän vapauttavaa.

Leffasuosituksia otetaan vastaan :keijotäpinä:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja päivänpolttaja » Pe 09 Helmi 2018 15:32

Terve dnd! Kai sukututkimuskin vielä kuuluu harrastuksiin? :D Itse sain tällä viikolla tietää olevani kaukaista sukua Russell Crowelle, jonka uusiseelantilaisissa esipolvissa on metsäsuomalaisperäisiä siirtolaisia.

Olen ollut viikon taas töissä ja on sujunut, vaikka selkä on kipeä yhä ja säteilee myös oikeaan jalkaan. Tuntimäärät ovat onneksi pieniä. Puolentoista viikon päästä on aika lääkärille, joka on väitellyt tohtori ja dosentti, joten luulisi hänen jos kenen osaavan jotain tehdä. :keijo:
Meillä on kuule kaikilla rajoitteemme. :keijo:
päivänpolttaja
 
Viestit: 1033
Liittynyt: Su 26 Huhti 2009 22:58

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » La 10 Helmi 2018 08:41

Mäkin sanon "moi" dnd:lle. :hei:

--

Yksin kotona näyttää tulevan taas. Se ainakin on niin kauhea leffa, että siihen verrattuna kaikki tuntuu hyvältä. :keijo:
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja L-S » La 10 Helmi 2018 18:05

Terve vaan dnd:lle!


Mä teen laskiaispullia. Olen ollut hidas tänään, kun siivosin ja kävin kaupungilla ja sain aloitettua pullanteon vasta kolmen jälkeen. Nyt ne eivät ole vieläkään valmiita. Kunnon emäntä olisi tehnyt pullan heti aamusta ja muu perhe olisi sitten herännyt pullantuoksuun... :keijoei:
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3965
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja L-S » To 15 Helmi 2018 22:52

Eiks kellään muulla ole mitään ilmoitettavaa?

No, jatkan. Alan olla vakuuttunut, että universumi haluaa minulle pahaa. :keijo: Olen tänä talvena kaatunut jo kaksi kertaa ja satuttanut itseäni melko kipeästi. Tänä aamuna totesin, että talvikengistä rikkoutui vetoketju. Jouduin siis menemään ulos vähemmän järeissä kengissä, eli liukkailla jäillä käveleminen oli entistä vaarallisempaa. :bubbles: En onneksi kaatunut (kerran oli kyllä jo hilkulla, mutta onnistuin pysymään pystyssä), mutta vielä huominen on aikaa. Ehdin ostamaan uusia kenkiä vasta lauantaina. :keijo:
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3965
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Kibaya » To 15 Helmi 2018 23:23

Ei universumi halua sulle pahaa. Se haluaa että pysyt sisällä :keijo:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja L-S » To 15 Helmi 2018 23:53

Universumi ei ole nyt ajatellut ihan loppuun asti, kun töissäkin pitää käydä. :keijo: Muuten pysyisinkin näillä keleillä mieluusti sisällä...
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3965
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Kibaya » Pe 16 Helmi 2018 13:14

:juoni:

Tai sitten universumi yrittää saada sua sairaalaan :epäilevä: toivottavasti ei!
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Pe 16 Helmi 2018 22:29

Mä tajusin muutama askel bussistanousun jälkeen, että mulla on vain toinen liukueste jalassa. Tein pienen pohdinnan: a. lähden kyselemään toista liukuestettä jostain f*ing löytötavarasta tai b. hommaan uudet (tai c. olen opettaja :keijo: ). Päädyin b:hen lähes välittömästi.

Kokeilin samasta paikasta, mistä aiemmat oli ostettu ja hyvin löytyi :D Ehkä ne on viiden vuoden välein hyvä päivittää jo muutenkin. Ainakin yksi nasta oli irti ja pohja muutenkin kulunut.
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Suvi » Su 18 Helmi 2018 21:36

Mä kävin eilen iskän yli kahdeksankymppisellä tädillä kylässä opettamassa tabletin käyttöä. En tiedä, sainko hänet vaan enemmän sekaisin, mutta onnistuin ainakin lähettämään hänelle kissakuvia whatsapilla. :keijo: Oli kuitenkin jotenkin kiva käydä siellä kylässä. Katsottiin ampumahiihtoa ja juotiin rauhassa teetä. Vaikka hän asuu mun luota kävelymatkan päässä, en hirveästi ole hänen luonaan käynyt (nytkin mulla oli vaikeuksia löytää oikea rappu :epäilevä: ), kun aina ollaan nähty jonkun muun luona jossain sukujuhlissa.

Tänään käytiin äidin luona brunssilla. Kun lähdin sieltä päivää oli vaikka kuinka paljon jäljellä, joten käväisin HAMissa ja katsomassa leffan. Brunssin voimalla jaksoin koko päivän, eikä oikein koko päivän aikana tullut "kunnolla" nälkä. :D

On kivaa käydä kylässä, mutta mun oma kämppä on ihan kaaoksessa, kun en ole ehtinyt siivota kunnolla. :P Jotenkin arkena en ole jaksanut, kun kotiin tultua on tehnyt mieli vaan mennä nukkumaan.
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6539
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja theia » Ti 20 Helmi 2018 08:53

Minne nää päivät oikein katoaa :kauhistunut: Aika vaan menee ziuh viuh vaan ja itse ennättää tuskin silmiänsä räpyttää.

Nyt alkaa meidän uusi arki kunnolla, kun mä alan tekemään lyhennettyä päivää & viikkoa ja lapsi menee tänään varsinaisesti päiväkotiin (viime viikolla oltiin jo, tutustumassa, lyhyemmillä tunneilla). Toki heti kärkeen ollaan nuhaisia, mutta ei varsinaisesti kipeitä... :jaaha: Tästä tää alkaa, sen pohtiminen, että voinko tuon laittaa päiväkotiin, nuhaako vaan, vai onko kuitenkin jotain muuta ja tartuttaa sitten kaikki... :jaaha:
so weak and powerless.
Avatar
theia
Pahvi
 
Viestit: 3417
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:56
Paikkakunta: Sherwood

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Suvi » Ke 21 Helmi 2018 09:47

Hyvää keijonpäivää! :keijo:
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6539
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ke 21 Helmi 2018 10:49

Keijoutta keijonpäiväänne :keijotäpinä:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja L-S » Ke 21 Helmi 2018 10:51

Hyvää Keijonpäivää! :keijojami:
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3965
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja theia » Ke 21 Helmi 2018 11:33

Keijokaisille keijoa päivää!
so weak and powerless.
Avatar
theia
Pahvi
 
Viestit: 3417
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:56
Paikkakunta: Sherwood

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ke 21 Helmi 2018 22:58

Ihan valtavan upea päivä!
Hierojalla käynti, leffa, sushi, auringonpaiste, ihanan kirpsakka pakkasilma, uudet pokemonit, ihanat taksikuskit ja päälle keijoilua. :sydän:

Hieroja availi mun niskaa ja hartijoita, jotka oli kuin yksi yhtenäinen lihas, tai kivi. Hartiat oli kosketusarat ja tunsin miten siinä oli lihaksissa niin kova tiukkuus päällä että vei monta kertaa ennen kuin se antoi yhtään periksi. Sitten kun se vähän antoi periksi, niin silti oli vielä jotain jumitusta edessä ja niiden alla muljumisia. Oikealla jumitti enemmän ja vasemmallakin oli makiaa. Niska oli kuitenkin sillä tavalla jumissa etten edes ite tajunnut. Kallonpohjaan ei päässyt edes käsiksi. Suositteli että kävisin ehkä pari kertaa kevään aikana vielä :vihellys: :jaaha:

Lisäksi tajusin että menen huomenna töihin vasta seitsemän jälkeen :keijotäpinä:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Kibaya » Su 25 Helmi 2018 20:55

Mummi :huoh:
Haluaisin tehdä jotain enemmän.
Mummi oli kaatunut kotonaan ja lyönyt päänsä. Takaraivolla on iso kuhmu ja mustelma, sekä jostain syystä silmä ja otsa on mustana, mutta niissä ei näy mitään jälkiä osumasta. Lisäksi alzheimer otti päätällin myötä askeleen eteenpäin.
Tiedän, että ollaan tilanteessa mitä mummi ei itse olisi ikinä halunnut. Ehkä tämä kaikki tulee myös siitä, että olen huonosti saanut pidettyä yhteyttä.

Vähän sekava olotila tämän kanssa.
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja kmaria » Su 25 Helmi 2018 22:41

Voi Kiba, tsemppiä. :paijaus: Tosi ikävä tilanne mummilla. :(
kmaria
 
Viestit: 430
Liittynyt: Su 04 Touko 2008 23:44

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Su 25 Helmi 2018 23:29

Kiba. :paijaus: Jaksamista. Meilläkin mumma on menossa hitaasti mutta varmasti kohti aina vain pahempaa dementiaa. :( Ei kuulemma enää tammikuun alkupuolella muistanut, että kävimme häntä jouluna sairaalassa katsomassa.
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ma 26 Helmi 2018 08:24

Kiitos. Mietin illalla erilaisia vaihtoehtoja, mutten tullut yhtään viisaammaksi.
Mummi on mennyt todella nopeasti huonommaksi, osittain näiden terveysjuttujen vuoksi. Nyt oli kuitenkin varma että on syksy ja kiroili kun meillä oli talvivaatteet päällä.
Siinä mielessä on hyvä tilanne, että mummihan on vanha. Viereisessä punkassa oli nuorempi, fyysisesti hyvävointisempi ihminen huonommalla muistilla varustettuna, minkä seuraaminen oli raadollisempaa. Toki mummi voi porskutella vielä vuosia, mutta tuskin kymmentä tai viittätoista vuotta, kuten se viereisen punkan kaveri.

En ole varma silti olisiko musta omaishoitajaksi mummille.
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja L-S » Ma 26 Helmi 2018 10:18

Kibs :paijaus:
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3965
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Aranwe » Ma 26 Helmi 2018 12:14

Jaksamisia sinne!

Mun mummille sattui joskus 5 vuotta sitten sama juttu. Hän oli mennyt katsomaan joen rannassa olevan aitan kuntoa kun joki tulvi keväällä. Kuistin lattia petti alta ja mummi oli kaatunut selälleen ja lyönyt päänsä kiveen. Aivoverenvuotoa sun muuta vauriota siitä seurasi, mutta niin hän vain sitkuttaa hengissä edelleen, tosin ei ole enää parhaassa terässä. Kuulo on heikentynyt ja muisti pätkii, mikä tietty on ihan normaalia kun ikää on hieman yli 90.
Avatar
Aranwe
 
Viestit: 1257
Liittynyt: Ti 28 Joulu 2010 00:37
Paikkakunta: Brexit Wasteland

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Kibaya » To 01 Maalis 2018 00:06

Vitsit mikä päivä!
Ensin vähän lounastreffejä erään Keijottaren seurassa ja hullunnauramisia.
"Mitä otit?"
"Tämmösen jutun. Tän sisältä on tämmöstä kusista vaahtoo"
"MITÄ?!"
"Niinku pusussa vahtoo"
:rolf:
KUSISTA VAAHTOO!!!! Mikä tuotekehittelyn paikka :rotflmao: :keijorolf:

Sen jälkeen vähän junalla Jokelaan ja siamilaisten kissojen pariin. 10 minuuttia ollut sisällä talossa ja mulla oli ensimmäinen simsetti niskassa kehräämässä ja lämmittämässä. Tunnit hujahti heittämällä ohitse ja kotiuduin aika myöhään. Mutta ne kissat oli ihania! Niin ihania! Vähän rasittaviakin, mutta ihania! Näen ehkä unia yhdestä ruskeanaamioisesta kissasta, joka oli aivan valtavan ihana! Vähän arka, mutta silti semmoinen siamilainen, että tekemistä piti olla ja välillä piti vähän sinkoilla ja pinkoilla sinne tänne.

Oli silti ihana tulla kotiin omien kissojen luo. Myyyyy on ihan iholla ja Shinyakin yritti ängetä kylpytakin sisään.
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Dnd » Ma 05 Maalis 2018 02:28

Päivänpolttaja: Juu, kuuluu sukututkimus edelleen harrastuksiin. Erästä haaraa juuri varmistui toiselta sukututkijalta, että on tullut samoihin tuloksiin ja sen voi merkitä oikeaksi.

Suoran isälinja toisesta kaukaisesta haarasta tekivät dna-testin ja sielä lukee näin... "---Todennäköisesti alaryhmää N1a1a7, mikäli testattaisiin seuraavat SNP:t M231, VL29, CTS9976, CTS3451 ja L1022. He kuuluisivat siis itäeurooppalaiseen haaraan, mikäli mm. CTS9976 ja CTS3451 olisivat heillä positiiviset." Eli lisätestejä pitäis tehdä tuonkin varmistamiseksi. Olivat verranneet erään toisen suvun henkilöihin ja päätelleet tuon alustavasti siitä. Alkaa 1600-luvulla kirjallinen aineisto olla aika vähäistä, niin tuo vaikuttaa mielenkiintoiselta saada hieman ajatusta siitä mistäpäin esi-isät (ja eri testissä esi-äidit) ovat vaeltaneet.

Kävin ostamassa hyllyn jonka värkkäilin entisen tilalle erääseen huoneeseen. Entisen hyllyn taas värkkäilin vintin portaikon ylätasanteelle ja asettelin siihen kamat jotka olivat ennestään läjässä päällekkäin kyseisellä portaikon ylätasanteella. Roskalava-ryhmästä hain hyvät lauteet. (Oli tehnyt remonttia, niin samalla vaihtoi isommat lauteet.) Täytyy ne joskus hioa ja pintakäsitellä. Viikko sitten mätin suuren määrän lunta pois navetan katolta, koska sitä oli todella paljon. (Olisi ollut karmea paino rakenteille kun tulee vetisemmät kelit.)

Muoks: Niin joo, kävinhän mää viikon töissäkin. Päivät oli 12-13 tuntisia. Illalla ei kyllä paljon muuta jaksanut kun syödä ja mennä nukkumaan.
Onko olemassakaan kokonaista totuutta?
Avatar
Dnd
Outo marsilainen kivi
 
Viestit: 1733
Liittynyt: To 01 Touko 2008 04:37
Paikkakunta: Kaukana poissa

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ti 06 Maalis 2018 10:39

Onneksi on viikonloppuna se turku :epäilevä:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

EdellinenSeuraava

Paluu Huuhaa



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 8 vierailijaa

cron