Ilmotusta

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ti 29 Elo 2017 16:58

Eilen kotiutuessani konnarit pysähtyi vitsailemaan ihmisten kanssa :keijo:
Eivät tarkistaneet matkalippuja, vaan vitsailivat! Ei siinä, oli ihan hyviä vitsejä siihen klo 23 aikaan.
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja kmaria » Ke 30 Elo 2017 10:05

Pascal Lemoix kirjoitti:Kun miettii vaikka sitä, että joskus VR:llä oli aikeita joistakin hiljaisista vaunuista, niin... :rotflmao:


Kaukojunissa on sentään joissain aamuvuoroissa työmatkalaisille torkkuosastoja, joissa ei saa metelöidä. :tilt: Matkustan itse niissä vain harvoin, mutta muistaakseni joskus on ollut kuulutuksetkin hiljaisella.
Tuota Hyvä lähijunailija -kuulutusta tuli kyllästymiseen asti myös kaukojunissa kesän alussa. Nyt tarvitsee kestää enää vain Pasilan vanha asema on suljettu -toistoa. :keijo: Mutta se nyt ei onneksi tule kuin kerran per matka.
kmaria
 
Viestit: 430
Liittynyt: Su 04 Touko 2008 23:44

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ke 30 Elo 2017 18:33

Metrokyltit ovatkin sitten seuraava pysäkki näin kovin järjettömiltä tuntuvien ratkaisujen ketjussa. Ehkä "Ulos. M-N, P, R, S." on sitten Mummotunnelin uloskäynti. :virne:
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja L-S » Ke 30 Elo 2017 19:51

Hesarissakin naureskeltiin kyltille, jossa lukee "Ulos A, D-I, O, S" :keijo: :virne: Kieltämättä tuntuu erikoiselta ratkaisulta, mutta kai siinä sitten joku logiikka on...
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3965
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Wildchild » Ke 30 Elo 2017 21:38

Kertokaa toki mullekin että mikä logiikka noissa kirjaimissa on. :virnei: Jotain tekemistä niillä oli kai katujen nimien kanssa, mutta... :riips:
mä annan kaiken ku enempää ei oo, tajuuks sä kuka sun edessä seisoo? :nirppa:
Avatar
Wildchild
Räppimummo
 
Viestit: 1382
Liittynyt: Pe 09 Touko 2008 21:56

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ke 30 Elo 2017 22:29

NIissä oli se malli otettu ulkomailta. Jäin vain odottamaan maatarkennusta, koska viimeisimmän Tukholmakokemuksen mukaan siellä luki kadunnimet metrossa :keijo:
En itsekään tiedä mihin noi mystiset kirjaimet johtaa. Vissiin johonkin kompassilla olevaan karttaan on merkitty mihin pitää mennä noiden kirjainten avulla, mutten tiedä onko sitä ohjetta muualla :töktök:
Go HSL :friikkipeukku:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja kmaria » To 31 Elo 2017 11:53

Ihmettelin myös ensin, mitä tarkoittaa kyltti Ulos, A-S Rautatientorin metroasemalla. Kenties Ulos Aasit?
Eilen selvitin, mistä uloskäynnistä mun kannattaa nousta maan pinnalle Sörnäisissä ja löysin HKL:n sivuilta kaikkien metroasemien kartat. Esim. Sörnäisissä näyttää olevan ihan vaan aakkosjärjestyksessä uloskäynnit, mutta Rautatientorilta en kyllä löydä logiikkaa. S johtaa sentään Sokokseen. :keijo:

Tähän vielä lainaus HKL:n sivuilta löytyvästä Metroasemien opastusjärjestelmän suunnitteluohjeesta:
"Monipuolisen, mutta samalla tehokkaasti päivitettävän, matkustajainformaation mahdollistamiseksi jokaisen aseman kaikki uloskäynnit yksilöidään kirjaintunnuksella. Tunnus on yksiselitteinen ja niiden avulla voidaan opastaa aseman sisällä eri uloskäynneille. Aseman uloskäynti merkitään samalla kirjaimella, jota pelastuslaitos on käyttänyt sisäänkäyntien yhteydessä. Pelastuslaitoksen kirjaintunnus esitetään sisäänkäyntiopasteessa."
kmaria
 
Viestit: 430
Liittynyt: Su 04 Touko 2008 23:44

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » To 31 Elo 2017 16:29

Siinä vaiheessa kun Pelastuslaitokselta kielletään tulipalojen sammuttaminen, niin voivat tulla opastamaan ihmisiä "muissa poistumiseen liittyvissä asioissa". Esim. Kiba hyötyisi tästä palvelusta. Eiköhän panna homma pyörimään. :keijo:
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Jorssi » Pe 01 Syys 2017 00:15

Pascal Lemoix kirjoitti:"Ulos. M-N, P, R, S."
Onko tällanen kyltti oikeesti? Senhän tällanen maalainen lukee automaattisesti "ulos ämmän perässä". :keijo:
"Hope is a good thing, maybe the best of things, and no good thing ever dies." - Red (The Shawshank Redemption)
Avatar
Jorssi
 
Viestit: 3287
Liittynyt: Ti 29 Huhti 2008 11:29

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Aranwe » Ma 04 Syys 2017 00:02

Ei hitto noi on tosi kryptisiä. Maailmalla on usein uloskäynnit katujen, aukioiden tai jonkun muun rakennuksen nimien mukaan. Miksei esim. tuo Rautatientorin uloskäynti voisi olla vaikka Sokos tai Sokos Vaakuna tms.
Avatar
Aranwe
 
Viestit: 1257
Liittynyt: Ti 28 Joulu 2010 00:37
Paikkakunta: Brexit Wasteland

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ma 04 Syys 2017 07:28

Jorssi kirjoitti:Onko tällanen kyltti oikeesti? Senhän tällanen maalainen lukee automaattisesti "ulos ämmän perässä". :keijo:


Kyllä. Joskus totuus on tarua ihmeellisempää. :keijo:
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Shay » Ke 06 Syys 2017 07:27

Maalaiselle tuollaiset kyltit ovat yhtä hyödyllisiä kuin entiset kadunnimillä olevat. Aina tuli valittua yleensä väärä uloskäynti ja harhailtua hetki, että kuinhan kaukana on oletetusta päämäärästä...
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Avatar
Shay
Hukkasusi
 
Viestit: 3056
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 20:32
Paikkakunta: Pään sisällä pimeässä

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja päivänpolttaja » To 07 Syys 2017 18:44

Tänään tuli vuosiksi sellainen luku, että on molemmat kaksi numeroa samoja. Sopivasti vietin jälki-istunnossa merkkipäivääni. Minulle kyllä laulettiinkin. :virne:
Meillä on kuule kaikilla rajoitteemme. :keijo:
päivänpolttaja
 
Viestit: 1033
Liittynyt: Su 26 Huhti 2009 22:58

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » To 07 Syys 2017 18:55

Onnea päivis! :superhymy:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Suvi » To 07 Syys 2017 20:59

Onnea päivis! :D
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6539
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja L-S » Pe 08 Syys 2017 09:25

Onnea päivis (vaikka olenkin myöhässä)! Jälki-istunto kuulostaa kyllä hienolta tavalta viettää synttäreitä. :virne:
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3965
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Kibaya » Pe 08 Syys 2017 10:00

Onnittelut numeroista päivikselle :tilt:

--

Siirryin viime yönä nukkumaan sisälle. Se on kauheeta. Huono ilma, huonosti nukuttu, kuuma ja epämukavaa. Ikkunaa en uskaltanut pitää auki koska kissat. Pitänee virittää siihen jotenkin suojaverkko niin sitten uskaltaa paremmin. Olisin muuten jatkanut vielä ulkoilua, mutta kosteus rupesi nousemaan liian kovaksi. Lisäksi parvekkeen ovea ei saa kivasti kiinni patjan kanssa ja yöllä oven pitäminen auki rupesi olemaan huono idea.
Tyhmää silti.
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » La 09 Syys 2017 10:14

Voi aaws. :hullu: Miesystävä laittoi mulle videon, jossa tyttärensä kysyy, milloin minä tulen heidän luokseen. :hullu: :sydän: Voihan suloisuus.
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Kibaya » Su 10 Syys 2017 20:37

Taas ollaan sunnuntaissa. Tää viikko on ollut tosi nopea, mutta täynnä isoja asioita.
Perjantaina akupunktiossa tuli isoja tajuamisia ja sen jälkeen vielä lisää. Löysin palan jotain rauhaa mikä on ollut vähän kateissa.
Lauantai meni ihanan rennoissa olotiloissa ja illasta pääsin vielä saunaan.
Tänään taas jouduin pitämään tiukemmin omista rajoista kiinni ja mikäs siinä, eihän se haitannut.
Juteltiin meidän sisarusparven kesken ihan höpöjä ja se tuntui ihan hyvältä. Kerrankin!

Silti huominen työpäivä painaa ajatuksissa. Mutta aika useinhan ne maanantait painaa ihmisiä :keijo:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ma 11 Syys 2017 09:01

Eilen tuli jotenkin sellainen olo, että ai niin tämän vuoden hiihtokausikin on kokonaan edessä. Kohta on alkusyksyn intoa herättävimmät uutuudet poimittu ja jos vanhat merkit paikkansa pitävät, niin alkaa kohta päivien laskeminen syyslomaan.

Nyt alkaa kuudes viikko töitä ja usein on ollut niin, että kuuden viikon vaiheilla alkaa jo vesi päässä hieman kiehua. Aika ideaali rytmi voisi olla seitsemän viikkoa töitä (sen vielä juuri jaksaisi) ja sitten aina viikko lomaa. :keijo:
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ma 11 Syys 2017 10:23

Kibaya kirjoitti:Perjantaina akupunktiossa tuli isoja tajuamisia ja sen jälkeen vielä lisää. Löysin palan jotain rauhaa mikä on ollut vähän kateissa.

Kuulostaa hyvältä. :superhymy: Henkinen rauha. :sydän:
------

Mä oon kovin onnellinen. :sydän: (Perjantaina jo työkaverikin kyseli asiasta, kun olen kuulemma viimeaikoina vaikuttanut niin onnelliselta. :ahihi: Ei, en ole saanut apurahaa tai töitä. Mä oon tapaillut viime aikoina yhtä sellaista kivaa tyyppiä. :sydän: )
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja päivänpolttaja » Ma 11 Syys 2017 19:27

Minut puolestaan teki onnelliseksi Verohallinto, jolta tänään tulleessa kirjeessä oli hyväksytty hakemani vähennykset.

Mainitsemaani koulutusta on nyt 2 viikonloppua takana, ja on kyllä ollut vielä parempaa kuin odotin, vaikka odotukset olivat jo valmiiksi korkealla. Muutenkin on hauskaa käydä täältä tunkkaisuuden keskeltä hengittämässä Helsingin vapaata ilmaa, vaikka pitkät matkat rasittavat, fyysisestikin. Eilen oli tosin hauskaa, kun junassa istui vastapäätä kaksi lääketieteen opiskelijaa, jotka valmistautuivat yhdessä kardiologian tenttiin ja joivat samalla skumppaa.
Meillä on kuule kaikilla rajoitteemme. :keijo:
päivänpolttaja
 
Viestit: 1033
Liittynyt: Su 26 Huhti 2009 22:58

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ma 18 Syys 2017 21:38

Jaahas, se olis sit tänä vuonna 100 katsottua leffaa.
Olen pyrkinyt siihen etten tänä vuonna oo kattonu/listannu leffoja mitä viime vuonna :keijo: (viime vuoden lista on olemassa ni voi tarkistaa).
Ihan ei ehdi 200 leffaa katsotuksi, ellei sitten kato vähintään yhden leffan päivässä ja parhaimpina kaks. Jos ois kesällä saanu sen 100 täyteen ni ois voinu yrittääkin, muttei nyt enää.

Leffat :sydän: :hymyhali:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ke 20 Syys 2017 20:07

Tänään missasin kahdesti niukasti 510:n ja kolmaskin oli lähellä. Olen ajanut bussilla varmaan 50 tiehen rakennetun tai kuluneen pompun yli ja kohdannut kaksi huonoa bussikuskia.

En ymmärrä, miksei kaikista teiden parannustöistäkään huolimatta teiden laatu parane välttämättä lainkaan, vaan voi jopa huonontua. :gaah: :puhina:

--

Toinen asia, mistä voisi sanoa, on ihmiskontaktit - ovatko ne välttämättömiä? :jaaha:

--

Välillä haluaisi vetäytyä keinoulottuvuuteen töiden jälkeen. Onneksi muistin Super Mario Worldin! :keijo:
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Kibaya » To 21 Syys 2017 20:56

Oltiin theian kanssa terapeuttisen kirjoittamisen kurssilla :täpinä:
Oltiin ainoat alle 45-vuotiaat :keijo:
Kotimatkalla mietittiin että onko toi aihe mikä vaikuttaa nuorten ihmisten poissaoloon vai kirjoittaminen?
Alkuun oli tosi vaikea rauhoittua siihen, tuli mieleen Pascal opettajana, koska oli kaikki mahdollisuudet siihen että ollaan niitä ärsyttäviä hihittäjiä takarivissä. En voinut kattoa theiaan päin ollenkaan, vaikka mieli teki. Vetäjä oli vielä toooooodeeeellllllaaaaaaa hiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiidaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaassss siinä alkupuheessa. Tietty oma jännitys vaikutti siihen miten olisi ollut valmis toimimaan nopeamminkin, mutta loppujen lopuksi se verkkaisuus oli ihan jees.

Niin mielenkiintoista!
Niin odotan seuraavia kertoja!
Saatiin kotiläksyjäkin :täpinä:

edit. Miksi lähes kaikilla kursseilla pitää aina tehdä se nimilappu? Se pahvinen lätyskä roikkumaan johonkin pulpetin reunaan värikkäänä. "Kirjoita kauniisti" on kuin vittuilua jos ei osaa/tykkää tehdä isoja kirjaimia ja sitten se oma nimilappu hävettää kun muilla on tosi hienoja :epäilevä:
Mustalla tussilla otsaan ois parempi vaihtoehto. Ehkä.
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

EdellinenSeuraava

Paluu Huuhaa



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa