Ilmotusta

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Pe 15 Heinä 2011 10:55

Mä näin just äsken opettajakollegasta unta, jolle kerroin mun kouluaiheisista unista, joten... :hämillään:
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja L-S » Pe 15 Heinä 2011 17:29

Loma ja eritoten parin päivän maastapoistuma on tehnyt äärettömän hyvää.
Olin syystä jos toisestakin stressaantunut ja fyysisestikin huonovointinen tuossa vielä viime viikolla, mutta jo samana iltana kun pääsi pois, tuli mukavampi olo. En tiedä liittyikö huonovointisuus pelkästään stressiin, mutta ei stressi tietysti asiaa parantanutkaan.

Vielä on edessä reissu maalle, toivottavasti pääsee sukulaisten mökille myös. Sen jälkeen pitää jaksaa sitten katsella urakalla asioita järjestykseen ennen kuin tulee pidempi maastapoistuma.

Tänään poimin mustikoita ja tein piirakan. :kuola:
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3965
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Triple H » Pe 15 Heinä 2011 20:01

Turhat morkkikset on hirveitä! No ehkä aavistuksen paremmat kuin oikeat morkkikset! Viime viikon lauantaina tuli nautittua iloliemiä liikaa. Muistan kun aloitin kirjoittamaan tekstiviestejä ja heräsin sängystä 6h myöhemmin. No kaikki viisi viestiä oli olleetkin asiallisia. Ehkä mä nykyään osaankin käyttäytyä myös muistamattomissa. Nykyään tosi harvoin tulee mentyä niin pitkälle humalassa, mutta joka kerta pelottaa. Johtuen ehkä siitä, että kerran muistamattomissa olin tehnyt KAUHEITA!

No nyt on hyvä tietää, että vaikka saunossa joisi vitusti ja muistin kadottaisi, niin osaa käyttäytyä! Hyvää vappua forde!
Vastuu painaa.

Käpykangas do you miss me?

Jumalan edessä olemme kaikki savolaisia -Piispa Wille Riekkinen
Avatar
Triple H
 
Viestit: 1345
Liittynyt: La 25 Loka 2008 04:05
Paikkakunta: Unknown

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Crux » La 16 Heinä 2011 18:03

Nonniin sest lavii ja semmosta elämä on! Pitkästä aikaa tervehdys foorumi ja foorumin keijokaiset. Helou from sateinen jyväskylä ja oolveis woolk on thö prait said of laif. Elämässä jatkuu sama meininki kuin tähänkin asti, mies on, kissat on ja opiskelut on. Näin meillä, entäs teillä? :sydän:
Let me tell you something, pendejo. You pull any of your crazy shit with us, you flash a piece out on the lanes, I'll take it away from you, stick it up your ass and pull the fucking trigger 'til it goes "click."
-Jesus Quintana
Avatar
Crux
 
Viestit: 339
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 14:25

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Shay » La 16 Heinä 2011 19:07

Ruksi. :tilt: Kiva nähdä pitkästä aikaa. Elä anna jäädä vaan yhden kerran visiitiksi! :soosoo:


Mää sain idean lähteä illalla kaupunnille pahennusta aiheuttamaan. En tiedä kestääkö kantti oikeasti lähteä yksin. Pyysin siskoa mukaan, mutta
sitä ei innostanu ja mua rupes vaan vituttaan. :huoh: Miksi pitää olla niin saatanan vaikeaa joku yhdelle tuopille lähteminen (mulle siis)? Ehkä
pitäisi muuttaa jonnekin muualla, jonnekkin isompaan paikkaan, jonnekin kaupunkiin (minne en ikinä sopeudu) ihan vain siitä yksinkertaisesta
syystä, että tuppukylässä (jota rakastan) ei vain tapaa uusia ihmisiä helpolla... :huoh:
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Avatar
Shay
Hukkasusi
 
Viestit: 3056
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 20:32
Paikkakunta: Pään sisällä pimeässä

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Suvi » Su 17 Heinä 2011 11:18

Ruksi :superhymy:
---
Mä nukuin eilen varmaan 11 tunnin unet ja viime yönä/aamulla 10 tunnin unet. Väsyttää yhä. Voi kun tänään tajuaisin mennä ajoissa nukkumaan. :friikki:
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6539
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Triple H » Ke 20 Heinä 2011 00:00

Tänään tuli todistettua kaikkien aikojen paskinta kassatyöntekijää. Heti kun menin kassalle, kassalla ollut henkilö ei edes vilkaise minua kohti, tuijottaa vaan pois päin kännykkä kädessään. No mä sitten muina miehinä ladon ostoksia hihnalle ja kassalla ollut nainen alkaa räpläämään kännykkäänsä. Sitten soittaa jollekin, puhelun aikana yritän kysellä, että haluaako että nostan hihnalle painavatkin tuotteet vai ei. Saan vain epämääräisiä käsimerkkejä, joita en osaa tulkita. No sitten puhelu loppuu, sitten mulle valitetaan siitä kun nostin limpparisixpäckin kassahihnalle. Maksan ostokset ja poistun paikalta. Kotona huomaan, että tämä perkele vielä on veloittanut minulta vääriä, kalliimpia tuotteita, kassalta löytyvästä vihkosta, jossa on viivakoodeja.

Nyt sitten tässä mietin, että saako noita kadonneita euroja koskaan takaisin, koska mä tosiaan toin jo kaikki ostokset kotiin. Että tämmöstä tänään. Kiitos Kuopion Prisma.
Vastuu painaa.

Käpykangas do you miss me?

Jumalan edessä olemme kaikki savolaisia -Piispa Wille Riekkinen
Avatar
Triple H
 
Viestit: 1345
Liittynyt: La 25 Loka 2008 04:05
Paikkakunta: Unknown

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Kuolo » Ke 20 Heinä 2011 10:12

Käväsin töissä. Hommaan meni tunti. Muuhun häröilyyn toinen.

Mitä hittoa tässä nyt sit osais muka tähän aikaa tehä? :friikki:
Avatar
Kuolo
Site Admin
 
Viestit: 1321
Liittynyt: To 24 Huhti 2008 22:53

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ke 20 Heinä 2011 13:00

Onpas välipäivämäinen olo. Ei oikein mitään jaksa, ei mitään pidä eikä oikein huvittaisikaan :haukotus:

Koska syödään? :tilt:
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Pvi » Ke 20 Heinä 2011 17:28

Mäkään en jaksanut tänään.
Neuloin puistossa ja sieltä kotiin tullessa ostin vähän niinku vahingossa pistokkaat.
Ja kun rahaa oli jo pistetty palamaan, niin samalla otin kulmakiinalaisesta takeaway-ruokaa.
Nyt ei tartte edes tiskata!

Lomapäivä!
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi
 
Viestit: 1267
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 13:55

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Suvi » Ke 20 Heinä 2011 19:07

Käytiin työkaverin kanssa "lenkillä" Kaivarissa ja syömässä jätskit. Tällaista saisi olla useamminkin. :D
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6539
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » To 21 Heinä 2011 20:00

Sarjastamme "Days of Our Lives".

Heräsin huonosti nukutun yön jälkeen. Tuskailin hellettä. Aloitin kirjaa. Tuskailin hellettä. Söin. Tuskailin hellettä. Kävin suihkussa ja lähdin postiin, josta en saanut mitään. Suutuin Saunalahdelle, joka lähettää valheita tekstiviestillä. Jonotin Saunalahden asiakaspalveluun. Oletettu jonotusaika 15 minuuttia. Se siinä varmaan menikin. Sain peruttua liittymän, jota en alun perinkään halunnut. Iltakahvi ja Suklaalehtiä. Jei. :D
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Kibaya » To 21 Heinä 2011 23:52

Mihin nämä päivät oikein menee?

Ensi-ilta ohi :keijo:

En tiedä mitä tapahtuu, kun ei tunnukaan miltään.
Vähän ehkä -olo, kun mikään ei liiku. Onko tämä jotain leipääntymistä. Paremminkin olisin tietysti voinut vetää ja samoin muut, mutta kun ei edes harmita. Nothing, nada :sori:

Kai se on tämä kuumuuskin. Perkule, auringonpaisteinen helle on paljon kivempi kuin tämä tropiikki, missä ei voi sitten hengittää yhtään.
Sama juttu viime vuonna.

Mitähän mä nyt sitten huomenna tekisin? Kun ei tarttekaan illalla lähtä yhtään mihinkään. Vaihtoehtoja löytyy varmasti, mutta mikään niistä ei ole velvoittava tai pakollinen. Sunnuntaina seuraavat esitykset.

Se vielä on mainittava, että ensimmäisen kerran minun historiani aikana kunnan puolesta joku tulee ja sanookin vielä jotain! Ohhoh! Saimme oikein kauniit kukkaset ja hyvin kauniit sanat. Wich was nice. Tykkään tosi paljon meidän pienten lasten antautumisesta touhuun. Ehkä heidän tekosiaan tulee ikävä. Kepposia, jäyniä ja kuplivaa kiherrystä.

Voisiko joku kertoa mitä pitää tehdä seuraavaksi..
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Kibaya » Pe 22 Heinä 2011 23:07

Tuplat

Olen ollut päivän tuon maailman parhaimman siskontytön kanssa :sydän:
"Nooo, tässä olis tämmönen hevonen ja sitten..."
- Mikä sen nimi on?
"Hmph, no: he-vo-nen! Hiijjaa kun mä luen sulle nyt. Sä silität. :hullu: :hymyhali: :sydän:

Yöni saan viettää leikkimökissä :täpinä:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja heartless » Su 24 Heinä 2011 12:27

Onko silloin tulossa vanhaksi, kun festareille lähtiessä ekana miettii, mitä kaikkia pillereitä ja purnukoita tarvitaan mukaan. Aloin tehdä muistilistaa, mitä kaikkea pitäis muistaa ottaa Wackeniin mukaan. Tällä hetkellä listalla on ensimmäisenä särkylääkkeet, allergialääkkeet ja Rennie. Sit tuli mieleen, että käsidesi, laastarit ja kosteuspyyhkeet vois olla myöskin tarpeen. Nyt tuota listaa katsellessa vähän naurattaa, kymmenkunta vuotta sitten mukaan olis riittänyt lesti viinaa, makuupussi, pyyhe ja vaihtovaatteet. Eikä noilla muillakaan niin väliä, kunhan se viinalesti oli matkassa. :keijo:
Doors are for people with no imagination.
(Skulduggery Pleasant)
heartless
 
Viestit: 490
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 15:59

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Su 24 Heinä 2011 14:48

Kävin veljen luona veljeäni ja serkkuani katsomassa. :superhymy: Visiitti oli aika pikainen, sillä pojat lähtivät Tuskaan. Mutta kiva nähdä serkkua pitkästä aikaa ja toki veljeäkin. Samalla sai annettua pikkuisen Wienin matkan tulijaisen veljelle (ja tämän tyttöystävälle).

Veljen luota pyöräilin kauppaan. Tarkoitus olisi tehdä kaalikeittoa. Perunat kuitenkin unohtuivat kauppaan. :epäilevä: Täytynee lähteä uudelleen kauppaan, mutta nyt en kyllä polje 5 km päähän. Täytyy siis tyytyä kalliimpaan kauppaan. Tosin ei hinta pilviin nouse, jos ostan pelkkiä perunoita. :keijo:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Su 24 Heinä 2011 18:28

Huomenna alkaa taas venäjä itselläni. Kiinnostus ei ole kovin korkea, mutta kai kaikki on kotiinpäin, mikä jonkinlaista toimintaa on. Ehkä makuun pääsee. Kurssi on varsin intensiivinen: ekalla viikolla 4 x 2,5 tuntia ja seuraavalla 2 x 2,5 tuntia. Nämä viimeiset kaksi kertaa jäävät itseltäni tosin pois matkan vuoksi.

Mitään tavoitteita sen kummemmin ei ole. Jos nyt joku sana jäisi mieleen ja olisi vähän hauskaa ohessa, niin ihan hyvä. Ja että jaksaisi istua täyden ajan.
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja damn » Ma 25 Heinä 2011 18:19

Minulla on tietokone rikki, niin en oo pahemmin pystynyt fordellakaan roikkumaan. Se on ollut todella turhauttavaa, koska minulla kyllä on ollut aikaa vaikka muille jakaa, mutta ei mitään tekemistä. Tänään tämä kone toimii joten kuten, niin otetaan nyt kaikki ilo irti tästä hetkestä. Ensi viikolla menen ja ostan uuden koneen. Ensi viikolla aloitan myös opinnäytetyön, minullahan oli tarkoitus aloittaa se lomalla ja tehdä mahdollisimman paljon. Loma alkaa olla lopuillaan, enkä aloittanutkaan. Stressannut kyllä olen, viime yönäkään en saanut unta kun olin paniikissa siitä, että en ikinä saa sitä tehtyä(mulla ei oo mitään ideaa siihen) ja minusta ei koskaan tule mitään :( .
Fail, fail again, fail better.
Avatar
damn
 
Viestit: 1506
Liittynyt: Pe 08 Elo 2008 14:59

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Vanilla » Ti 26 Heinä 2011 15:56

Viime viikko oli aivan ihana :D :hullu: :tipahdus: Joo, hellu oli täällä tiistai-illasta sunnuntaihin. Nyt minä uskallan taas luottaa meihin. Minä olin ihan höpönä ja passasin sitä ihan liikaa. Tein sille aamupalatkin ihan huvikseni, pyytämättä, joka aamu. Ja valmistin ruokaa, jossa oli lihaa, ensimmäistä kertaa varmaan kahteen vuoteen. Ja leivoin mustikkapiirakkaa. :keijo:

Viikonloppu oli oikea bileviikonloppu. Taas. :o: Perjantaina juhlittiin yhden kaverin synttäreitä puistopiknikillä. Aluksi meitä oli vain neljä, mutta sitten tuli lisääkin ihmisiä. Jossain vaiheessa innostuimme laulamaan juomalauluja ja pitämään kiertopuheita ja juomaan minttuviinaa suoraan pullosta, koska "puolenyön minttu" on vähän niin kuin kello viiden tee. En muista pyöräilleeni kotiin, mutta ilmeisesti autopilotti osasi tuoda minut oikeaan osoitteeseen. Hups.

Lauantaina juhlimme kahden kaverin läksiäisiä. Oli taas kivaa. Meitä oli iiiiiiso porukka, varmaan parisenkymmentä, kun keksimme lähteä läheiselle uimarannalle yöuinnille. Lähdimme pyöräilemään sinne päin hurjaa vauhtia. Matkalla piti kuitenkin pysähtyä, koska hoksasimme, että vieressämme oli leikkipuisto :superhymy: Jätimme pyörät tienvarteen ja juoksimme hurjaa vauhtia A-kiikkuun ja keinuihin ja liukumäkeen. Jonkin aikaa leikittyämme kaatosade ja ukkonen yllätti. Oli jo jonkin verran pimeää ja meitä nauratti kamalasti - eipähän tarvinnut mennä uimaan! Ikimuistoinen fiilis juosta äkkiä pyörille ja lähteä polkemaan kilpaa kohti kaverin asuntoa, jonne päätimme mennä jatkamaan iltaa. Perille päästyämme vääntelimme vettä läpimäristä vaatteistamme ja käytimme varmaan kaverin kaikki pyyhkeet. Sitten soiteltiin kitaraa ja laulettiin ja kuunneltiin musiikkia pitkälle aamuyöhön. Huippua.

Sunnuntaina hellu sitten tosiaan lähti taas etelään. Minulla oli, ja on vieläkin, kevyt ja onnellinen olo. Tietysti oli aavistuksen verran haikeaa laittaa yksin nukkumaan, mutta hei ei se mitään. Jännää, että mua ei ihan oikeasti ahdista yhtään olla yksin nyt. Sain tarpeeksi kauniita sanoja ja varmuutta :hullu: Kyllä me ollaan silti olemassa, vaikka se onkin kaukana.

Ja jotta elämäni vaikuttaisi mahdollisimman rappiolliselta :keijo:, kerron vielä, että eilen olin pubissa, itse asiassa kahdessakin, uusien tuttavuuksien kanssa. Porukassa oli siis pari kaveriani ja sitten sekalainen seurue tyyppejä, jotka olin tavannut kerran aikaisemmin eräässä tämän kesän tapahtumassa. Tilattiin monta olutkannua ja ensimmäisen pubin mennessä kiinni siirryttiin kivenheiton päähän toiseen, räkälämäisempään. Sieltä lähdin vielä monituntisille jatkoille, joilla juotiin kotiviiniä ja pelattiin Aliasta. Kotiuduin aamuviideltä. Elämä :sydän:

Pitäisi lukea tenttiin. Äääääääääh.....
"Kyllä se hyvin menee, kun vaan muistaa hengittää oikein."
Avatar
Vanilla
 
Viestit: 343
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 18:39
Paikkakunta: Oulu

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja puolikarkea » Ti 26 Heinä 2011 16:38

damn :paijaus:
Kyllä se siitä lutviintuu.

Vanilla ihanaa, että suhderintamalle kuuluu hyvää. :tilt:
minulle jää kertomus
joka muistuttaa elämääni
Avatar
puolikarkea
 
Viestit: 1216
Liittynyt: Ti 29 Huhti 2008 16:56

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja skray » Ti 26 Heinä 2011 16:54

Vanillan elämä kuulostaa kivalta. :hullu:

Näin tänään kaveria, jonka tapaan ihan liian harvoin. Syötiin brunssia meidän parvekkeella ja puhuttiin kaikkea paskaa. Kivaa! Nyt suunnittelen jo seuraavaa kertaa, kun nähdään. Sitten on mun vuoro tuoda eväät ja toivon, että seuraava kerta tulee pian. Muutenkin tuntuu, että näen kavereitani ihan liian harvoin. Siis muita kuin työkavereita ja työn ulkopuolella. Pitää alkaa tekemään jotain sen asian muuttamiseksi.

Huomenna on vielä vapaapäivä. :sydän:
Mitähän tekemistä sitä keksisi?
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
Avatar
skray
 
Viestit: 2804
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 16:49
Paikkakunta: Maalla

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja skray » Ke 27 Heinä 2011 08:25

Tuplapostaus ja tällä kertaa pikkuahdistus.

On tää kivaa, kun on vapaata töistä vielä tänään, mutta mitä tehdä, kun illalla oli tylsää yksin kotona ja tänään ei näytä tulevan sen eksoottisempaa päivää. Vapaapäiväahdistus, onko sellasta? Mä tartten jotain tekemistä! Mutta en jaksais tehdä mitään yksin koko päivää.. :gaah:
Joskus yksin oleminen on kivaa, mutta nyt just tänään ei huvittais olla yksin.
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
Avatar
skray
 
Viestit: 2804
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 16:49
Paikkakunta: Maalla

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Triple H » To 28 Heinä 2011 08:18

Mulle selvisi äsken, että pari kaveria on tulossa mun luokse viikonlopuksi. Ei ne multa mitään oo kysynyt, mutta kai mun olisi pitänyt tietää kysymättä. Mietin vaan, että miten mä siitä kunniasta kieltäytyisin kohteliaasti, ei nimittäin nyt kiinnostas vittuakaan.
Vastuu painaa.

Käpykangas do you miss me?

Jumalan edessä olemme kaikki savolaisia -Piispa Wille Riekkinen
Avatar
Triple H
 
Viestit: 1345
Liittynyt: La 25 Loka 2008 04:05
Paikkakunta: Unknown

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Lyyra » To 28 Heinä 2011 10:05

No sanot, että "nyt ei kiinnosta, pitäkää tunkkinne." :tilt:
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja theia » To 28 Heinä 2011 10:38

Oijojoi! Beibestä tuli sitten eilen setä, toista kertaa. Mentiin katsomaan perheen uutta tulokasta, 4,5 tunnin vanhaa tyttölasta. Ja OI ja VOI, että hän oli söpö. Niin pienet varpaat! Niin pienet sormet! Niin pieni tyyppi! Ja sain hetken pitää tyttöä sylissäni, omista vastusteluista huolimatta uskalsin ("eieieiei, se menee rikki, en mä osaa, en mä osaaaaa").

Muiden vauvat :sydän:

En oo koskaan nähnyt noin pientä tyyppiä. Pienimmillään ovat olleet muutaman viikon ikäisiä, ja siitäkin on aikaa ~14 vuotta :keijo:

Ja kohta alkaa loma!

I'm so full of loooooove :sydän:
so weak and powerless.
Avatar
theia
Pahvi
 
Viestit: 3417
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:56
Paikkakunta: Sherwood

EdellinenSeuraava

Paluu Huuhaa



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa